Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://thenextweb.com/mobile/files/2011/01/LG_Optimus_Black-550x388.jpeg

LG Optimus Black
The world's thinnest smartphone

Specificaties

Processor: TI OMAP 3630, 1,0 GHz met PowerVR SGX530
OS: Android 2.2 Froyo (update naar 2.3 beloofd) met Optimus 2.0 UI
RAM geheugen: 512 MB
ROM geheugen: 2GB (uitbreidbaar met micro-sd kaart)
Scherm: LG 4" NOVA IPS-LCD scherm (700 cd/m²), multitouch, resolutie: 800*480
Dikte: 9,2 mm
Gewicht: 109 gram
Camera: 5 MP back, 2 MP front
Bijzonderheden: WiFi direct en LED notificatie licht
Prijs: +/- €400,-
Verwachte levertijd: Maart 2011

Video's
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DI7fbTkUAkY]

Officiële LG-video

Hands ons

[ Voor 3% gewijzigd door Alexander6501 op 19-01-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Leuk filmpje van LG zelf waar ze:

- Hun eigen scherm afkraken in feite (iPhone 4 display)
- Het Super AMOLED scherm van de Galaxy S afkraken, wat ik zelf ook heel erg kleuren onecht vind weergeven.

Ook mooi om te zien dat dit scherm in de zon ook zijn werk goed doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
EDIT: Allemaal LG Optimus 2X info die ik had gepost... :F

[ Voor 95% gewijzigd door CLB op 02-02-2011 20:20 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02 23:14
het feit dat dit zo'n lichte (109 gr) en dunne (9.2 mm) smartphone is maakt het voor mij een zeer interessant toestel. ik vermoed dat de meeste tweakers zonder omkijken doorlopen naar het kraampje met de Optimus 2X Speed vanwege de betere hardware maar gelet op de specs. van deze Optimus Black is dit toch geen standaard 'budget' toestel?
Het nieuwe 'nova' scherm, de mogelijkheid voor 'wifi-direct' en de aantrekkelijke afmetingen plus hopelijk een snelle update naar Android 2.3 zijn voor mij wel pluspunten.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste echte reviews van dit toestel. Volgens mij werd de Black tegelijkertijd met de 2X Speed geïntroduceerd op CES maar waar er van dat laatste model al best wat reviews te vinden zijn ben ik van de Optimus Black alleen nog maar zgn. previews en 'hands-on' video's tegen gekomen.

Iemand al meer informatie gevonden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat dat gewicht en die dunheid het meer op een dinkytoy gaan doen lijken dan een mobiel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
CLB schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:08:
Persoonlijk denk ik dat dat gewicht en die dunheid het meer op een dinkytoy gaan doen lijken dan een mobiel.
dat kan, ik vind dat een kwestie van smaak en daarover moeten we maar geen onwijze discussies voeren :)

ik vergeet in mijn eerdere reactie nog helemaal dat LG ook een lager energieverbruik claimt. In de topic over de Optimus 2X stond volgens mij dat de 2X totaal 48 uur zonder oplader was gebruikt in een review. Ik vind dat wel hoopgevend voor de efficiency van de Optimus Black die een zuiniger scherm zou hebben (maar helaas geen dual-core).

EDIT: had toch fout gelezen dat Optimus 2X 48 uur mee zou gaan; er stond 2X 24 uur maar 2X was de aanduiding voor de telefoon :o

[ Voor 9% gewijzigd door flitsie op 16-02-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Expansys (UK) zal de LG Optimus Black op 18 april verkrijgbaar zijn voor £399.99.

http://www.expansys.com/lg-optimus-black-209220/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:59:
Volgens Expansys (UK) zal de LG Optimus Black op 18 april verkrijgbaar zijn voor £399.99.

http://www.expansys.com/lg-optimus-black-209220/
Hoewel het uiteraard nog afwachten wordt wat de prijs in Nederland / België wordt, vind ik deze prijs toch aardig hoog. Volgens Google is het omgerekend 461 euro, wat meer is dan er nu staat voor de pricewatch: LG P990 Optimus 2X Speed Zwart (v.a. ~ 450 euro) die betere specs heeft en ook hoger gepositioneerd wordt door LG. Zelf verwacht ik dan ook dat de prijzen lager zullen uitvallen voor deze LG Optimus Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:57:
[...]

Zelf verwacht ik dan ook dat de prijzen lager zullen uitvallen voor deze LG Optimus Black.
Idd. Ik denk ook dat de prijs veel lager zal liggen. (ergens tussen 350-400euro)
Op PDAshop.nl staat hij al voor 399 euro.

Bij andere Belgische/Nederlanse webshops vind ik voorlopig geen richtprijs terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:56
Deze heeft wel een LED! misschien deze eerst bekijken? Wil eigenlijk de 2x.... Misschien nog 1 jaar wachten met dualcore, is allemaal nieuw. En deze heeft ook een beter scherm! lichter en dunner...

Wanneer komt deze uit eigenlijk? Volgen allaboutphones in week 16 (verwacht)

[ Voor 34% gewijzigd door DeBaroN op 24-03-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
Phonearena heeft een officieuze review, officieus vanwege de software die nog niet definitief lijkt. Helaas geen fm radio, is iets wat ik toch wel graag gebruik.
http://www.phonearena.com...imus-Black-Preview_id2676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
flitsie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:35:
Phonearena heeft een officieuze review, officieus vanwege de software die nog niet definitief lijkt. Helaas geen fm radio, is iets wat ik toch wel graag gebruik.
http://www.phonearena.com...imus-Black-Preview_id2676
Je bedoelt dat het niet vermeld staat in de specs op die site. Maar zie op sommige sites staan dat er WEL een fm radio in zit. En denk zelf dat er wel een FM radio in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
Belsimpel.nl geeft in een email aan dat de release van de Optimus Black gepland staat 'in de maand mei'
Wat is het toch karig om op CES begin januari een telefoon aan te kondigen en deze naar verwachting pas 5 maanden later in de schappen te hebben liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
flitsie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:31:
[...]
Wat is het toch karig om op CES begin januari een telefoon aan te kondigen en deze naar verwachting pas 5 maanden later in de schappen te hebben liggen..
Helemaal mee eens. Uiteraard ook met andere producten. Soms is het zelfs zo dat op moment van aankondigen een mooi product, terwijl wanneer het daadwerkelijk uitkomt al gedeeltelijk achterhaald. Ik heb dan liever dat zo of duidelijk bij de aankondiging zeggen wanneer hij uitkomt (dit zou mijn inziens altijd moeten, maar dat is dus vaak niet zo) of dat ze hem later aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
flitsie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:31:
Belsimpel.nl geeft in een email aan dat de release van de Optimus Black gepland staat 'in de maand mei'
+1, overigens is het ook logisch dat deze telefoon zal floppen, aangezien de Optimus 2X, die veel sneller is, ook gewoon gratis verkrijgbaar is bij elk abonnement van 2 tientjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Alexander6501 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:04:
[...]

+1, overigens is het ook logisch dat deze telefoon zal floppen, aangezien de Optimus 2X, die veel sneller is, ook gewoon gratis verkrijgbaar is bij elk abonnement van 2 tientjes...
Hoezo? Er zijn ook mensen die geen waarde hechten aan een dual-core, maar wel aan uiterlijk en een beter beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
baronruud schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:10:
[...]

Hoezo? Er zijn ook mensen die geen waarde hechten aan een dual-core, maar wel aan uiterlijk en een beter beeldscherm.
Het scherm van de 2X is allesbehalve slecht, ook een ips-led namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Alexander6501 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:39:
[...]

Het scherm van de 2X is allesbehalve slecht, ook een ips-led namelijk.
Zeg ik slecht dan? Beter, het is een NOVA, die helderder is, 700 nits en LG zegt zelf dat die een stuk zuiniger is.
Dus minder vaak aan de lader... ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Leuk toestel, kanshebber om mijn HTC Touch Diamond2 op te volgen. Wacht nog op een paar reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
ik heb hem besteld, hopelijk met een weekje in huis. Belsimpel.nl heeft hem op de website staan met indicatie van levertijd 2-4 dagen.
Ga tzt. proberen een fatsoenlijke review te posten, to be continued dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
flitsie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:45:
ik heb hem besteld, hopelijk met een weekje in huis. Belsimpel.nl heeft hem op de website staan met indicatie van levertijd 2-4 dagen.
Ga tzt. proberen een fatsoenlijke review te posten, to be continued dus...
Nice! Ik hou me aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
litemotiv schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:34:
[...]

Nice! Ik hou me aanbevolen. :)
Same here. Mijn nieuwe toestel wordt óf deze, óf de Samsung Galaxy S II.

Nog een heel mooi hands-on filmpje in HD:

[ Voor 18% gewijzigd door yohan op 07-05-2011 14:10 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net op gsmarena dat deze telefoon 319 euro zou moeten gaan kosten... Lijkt me wel een beetje erg weinig, voor deze specs. http://www.gsmarena.com/l...philippines-news-2613.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:08:
Las net op gsmarena dat deze telefoon 319 euro zou moeten gaan kosten... Lijkt me wel een beetje erg weinig, voor deze specs. http://www.gsmarena.com/l...philippines-news-2613.php
391,- volgens de T.net Pricewatch. Maar wie weet barst volgende week de concurrentie los >:)

Overigens heeft GSM-Arena wel een minpuntje gevonden: ondanks de naam 'Black' is zwartweergave niet het sterkste punt van deze LG. Het scherm haalt het niet bij de amoled-schermen van Samsung:

Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/nova-display-test/phone/gsmarena_014.jpg

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Best teleurstellend :/
The Optimus Black feels like a phone that has missed its window of opportunity. Had it been immediately available upon its announcement at CES in January, its omission of Gingerbread may have been considered forgivable, its unimpressive performance would have been less harshly judged in the light of what else was on the market at the time, and its thinness would have actually been a unique feature to promulgate. Now? Now we have phones with qHD resolution, multiple processing cores, and slim profiles to match and even better the Optimus Black. So why would you want to buy the Optimus Black with all the other options crowding the Android smartphone marketplace?
[...]
We're sorry, Mr. Black, we really wanted to like you, but you turned out to be as shallow on the inside as you were thin on the outside.
Toch nog maar even doorsparen voor de Galaxy S II denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitsie
ik kan de conclusie van Engadget eigenlijk alleen maar onderschrijven. Omdat er ook leverproblemen waren bij de site waar ik de Optimus Black besteld had heb ik mijn bestelling geannuleerd en ben toch voor de Galaxy S2 gegaan. Is alleen iets groter maar wel heel dun en licht (vind ik vooral belangrijk).
Ook was de aanbieding een tweejarig abonnement waar ik de telefoon (gratis; yeah right) bij kreeg. Ik verwacht eigenlijk dat deze telefoon zo snel verouderd is in het huidige smartphone landschap dat die twee jaar echt veel te lang gaat duren. Met de Galaxy S2 ben je denk ik meer verzekerd van een telefoon die 'future-proof' is.

Nog een review van de Optimus Black btw: Phone Arena is iets milder: http://www.phonearena.com...timus-Black-Review_id2737

ps. ik weet dat het officieel in het levertijden en prijzen topic thuishoort maar die is er (nog) niet voor de Optimus Black. Ik had een Vodafone abo 275 Bel+SMS+Web, eerste jaar 17,25 en tweede jaar 34,50 met telefoon gratis. Met hetzelfde abonnement heb ik nu de Galaxy S2 besteld voor € 33 in de aanschaf, dat scheelt geen koe }:O dus heb ik gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 02:19
Heeft iemand ondertussen deze telefoon al en wat zijn de bevindingen ervan? valt mij namelijk op dat je erg weinig leest over deze telefoon terwijl toch een mooie telefoon is. En net even goedkoper dan zijn grote broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:28
Heb hem sinds vandaag, laat mijn bevinden weten ;)

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Heb hem nu 2 weken en na de upgrade naar android 2.2.2 krijg ik de 3G niet meer aan de praat.
Zelfs een service call bij LG ingeschoten en de support is ronduit BAGGER.

Binnen 24 uur een vervangend toestel laat me niet lachen, na 100 uur niet eens terug gebeld.
Al je er dan zelf achteraan beld zeggen ze doodleuk dat de actie voorwaarden veranderd zijn.

Voor mij NOOIT geen LG meer wat een BAGGER service SLECHT SLECH SLECHT!!! :( :( :(

Mous XP

• Albert020
TNT78 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:53:
Heb hem nu 2 weken en na de upgrade naar android 2.2.2 krijg ik de 3G niet meer aan de praat.
Zelfs een service call bij LG ingeschoten en de support is ronduit BAGGER.

Binnen 24 uur een vervangend toestel laat me niet lachen, na 100 uur niet eens terug gebeld.
Al je er dan zelf achteraan beld zeggen ze doodleuk dat de actie voorwaarden veranderd zijn.

Voor mij NOOIT geen LG meer wat een BAGGER service SLECHT SLECH SLECHT!!! :( :( :(
Vreemd, heb hier gewoon 2.2.2 op staan en werkt perfect !

• TNT78

TNT78

De goeroe

@Albert020, wat zijn jouw APN instellingen?

[ Voor 4% gewijzigd door TNT78 op 18-08-2011 12:47 ]

Mous XP

• Albert020
TNT78 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:37:
@Albert020, wat zijn jouw APN instellingen?
Heb Vodafone:

Internet op je mobiel instellingen

Optie In te voeren gegevens
Naam van de verbinding Vodafone Internet
APN / toegangspunt live.vodafone.com
Drager GPRS / UMTS
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone
Proxy-adres 192.168.251.150
Proxy-poort 8799
Wachttijd (sec) / time-out 300
URL startpagina http://live.vodafone.com

Mms instellingen

MMSC / Mms centrale / Berichtenserver / URL startpagina mmsc.mms.vodafone.nl
Verbinden via account / profiel Vodafone Internet

E-mail instellingen

Server inkomende e-mail pop3.vodafone.nl of de server van je e-mailprovider
Inkomende poort 110
Gebruikersnaam inkomende e-mail Je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl' of de gebruikersnaam bij je e-mailprovider
Wachtwoord inkomende
e-mail Het wachtwoord van je My Vodafone account of het wachtwoord bij je e-mailprovider
Server bij uitgaande e-mail authsmtp.vodafone.nl
Uitgaande poort 25
Gebruikersnaam uitgaande e-mail Je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
Wachtwoord uitgaande
e-mail Het wachtwoord van je My Vodafone account
Verbinden via account / profiel Vodafone Internet

[ Voor 46% gewijzigd door Albert020 op 18-08-2011 12:56 ]

• TNT78

TNT78

De goeroe

Bedankt voor je reply heb helaas T-Mobile :-(

Mous XP

• Albert020
TNT78 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:59:
Bedankt voor je reply heb helaas T-Mobile :-(
Dit kun je toch gewoon via de T-Mobile site ook opvragen ?

• TNT78

TNT78

De goeroe

Yep klopt alleen jammer dat ze op mijn phone niet werken :(.
Kreeg vandaag een belletje van LG dat ze zaterdag mijn phone komen omruilen.

Hoop dat dan het probleem opgelost is :).

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
TNT78 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:05:
Yep klopt alleen jammer dat ze op mijn phone niet werken :(.
Kreeg vandaag een belletje van LG dat ze zaterdag mijn phone komen omruilen.

Hoop dat dan het probleem opgelost is :).
Dat zou mooi zijn, heb mij overigens ook voor de LG VIP service geregistreerd.
Lijkt me wel een goede service, ben tot nu toe ook zeer tevreden met de Optimus P970
Alle apps werken snel en soepel, mijn navigatie sygic aura werkt ook goed, het scherm is heel helder,
ook buiten in de zon ook maakt hij goede foto's, de accu is gister middag helemaal opgeladen
en heb er toch wel apps mee binnen gehaald en wat mails + internet en heb nu nog 75% batterij over
Ik laat mijn bevinden over de accu duur nog weten, en heb er btw voor de zekerheid toch maar even,
een Ultra Clear Screen Protector van Brando op geplakt, deze past overigens perfect ;)

***Edit***

Hoor net via LG dat in september de update naar Gingerbread 2.3.4. komt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 22-08-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Ik ben eigenlijk wel benieud naar een volledige user review Albert020 :)

Heb je nog plannen om die te gaan schrijven voor tweakers?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
daroy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:32:
Ik ben eigenlijk wel benieud naar een volledige user review Albert020 :)

Heb je nog plannen om die te gaan schrijven voor tweakers?
Nou nee, maar hier staan zeer uitgebreide reviews user review 1 user review 2 user review 3

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 26-08-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:10
Vandaag uiteindelijk beslist om deze ook te kopen 2de hands nieuw uit de doos (ex Orange).
Zit zelf bij Yoigo nu met een HTC Legend simlock vrij, maar na lang wikken en wegen om hem eerst via een Orange contract te nemen, toch maar besloten om een simlock vrije te kopen en gewoon bij Yoigo te blijven (bij Orange met contract van 38 euro maand gedurende 18 maanden en moest ik ook nog 39 euro neerleggen voor de telefoon, terwijl ik nu bij Yoigo niet meer dan 22 euro per maand kwijt ben). Dinsdag heb ik hem en dan post ik mijn bevindingen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Zo na gisteren de LG Optimus Black in mijn bezit te hebben zoals de verkoper al zei. Niet gebruikt en zo waar alles in originele verpakking met factuur en IMEI unlock code. Na de simkaart en de batterij erin gedaan te hebben en met IMEI code geunlocked kwam ie mooi online met Yoigo en kreeg meteen een sms met de autoconfiguratie voor internet en mms. Wat een dun ding vergeleken met mijn HTC Legend. Lekker licht ook (al even een screenprotector en siliconenhoesje besteld via Ebay). HTC vloog een keer uit mijn handen en meteen een beschadigde hoek. Dus voorlopig even voorzichtig. Verder alle apps geinstalleerd en ADW laucher en werkt als een raket. Installeren gaat zo snel van apps en geen gezeur over te weinig ruimte. Jammer dat ie geen notificatie led heeft maar even LG 2X/Black/3D Notifications dit geinstalleerd en zodra er een email of wat dan ook is en je ziet het niet meteen dan blinkt het zoek knopje rechtsonder elke keer op. Nu even de batterij een paar keer goed opladen en leeg laten lopen en eens kijken hoe lang ie meegaat. Enige nadeel is dat extended controls niet werkt bij het aan of uitzetten van de gps, bluetooth en syncro. Dus dat doe ik dan maar via het naar beneden slepen van het meldingen scherm waar alle opties dan boven in beeld komen. LG Pc suite geinstalleerd maar dat werkte een keer met de usb kabel en daarna niet meer. Alles er maar vanaf gegooid weer en via bluetooth kan ik gewoon mooi alle foto´s en muziek kopieeren of gewoon met de usb kabel en dan ziet het extra geheugen als externe massaopslag. Voorlopig zo blij als een kind en wat een heerlijk groot scherm!!!!

Screenshotje

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2011-10-05131951.png

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Ik heb zelf ook de optimus black, en je thema dat je gebruikt op jouw screenshot ziet er gaaf uit vind ik. Mijn vraag is hoe je die screen maakt. Heb je hiervoor je telefoon reroot of is er een andere manier?

Ik ga die ADW laucher ook maar eens proberen, ziet er strak uit!

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
MK1o2 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:34:
[...]

Ik heb zelf ook de optimus black, en je thema dat je gebruikt op jouw screenshot ziet er gaaf uit vind ik. Mijn vraag is hoe je die screen maakt. Heb je hiervoor je telefoon reroot of is er een andere manier?

Ik ga die ADW laucher ook maar eens proberen, ziet er strak uit!
Dat achtergrondje zit standaard in de telefoon.

Screen maak je door de Home knop en de Aan/uit knop tegelijk in te drukken (vergt even wat oefening) en geen root nodig.

Gebruik ADW Launcher EX maar met de gewone ADW Launcher krijg je het ook wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Hier even de link als je hem niet kan vinden:

http://lh5.ggpht.com/-lr5...lA/wallpaper_milkyway.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
Ja de achtergrond kwam mij bekend voor, maar de "style" van je scherm is totaal anders. Ik ga je link en je methode voor screenshot proberen! Thnx in ieder geval!

Edit:

Het is gelukt met screenshot. Handige functie!

Voor de rest wacht ik nog op de update naar Gingerbread (2.3.4) op de Optimus Black. Heb nu via een ander forum gelezen dat in Brazilië de update 1e helft van november uitkomt. Heb dit aan de servicedesk van LG Nederland voorgelegd maar die willen hier nog niet echt duidelijk op reageren. Ze houden het al heeeel lang op enkele weken.(http://twitter.com/#!/LG_...status/123679798223581184)

Kortom nog éééven wachten....

[ Voor 45% gewijzigd door MK1o2 op 12-10-2011 00:09 ]

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
MK1o2 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:54:
[...]

Ja de achtergrond kwam mij bekend voor, maar de "style" van je scherm is totaal anders. Ik ga je link en je methode voor screenshot proberen! Thnx in ieder geval!

Edit:

Het is gelukt met screenshot. Handige functie!

...

Kortom nog éééven wachten....
Hier mijn widgets van het vorige homescreen wat ondertussen aangepast is:

SiMi Clock Widget
CalWidget
Missed It!
Circle Battery Widget

Dit is het huidige homescreen met widgets:

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2011-10-09101553.png

SiMi Clock Widget
CalWidget
Missed It!
Signal Strength Widget

Wallpaper van LG zelf en ADW Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Gisterenavond was een maat van me op bezoek en die had een LG Optimus 2X Speed.
Is deze telefoon qua interface / scherm vergelijkbaar met de LG Optimus Black? Ik vond het namelijk een hele mooie telefoon maar wel iets aan de dikke kant.

Zijn er nog goede apps te vinden waarmee je een Swipe / Sense mogelijkheid kunt krijgen?

Ik kan deze telefoon in januari bestellen via www.gsmtopdeals.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Vlassie1980 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:43:
Is deze telefoon qua interface / scherm vergelijkbaar met de LG Optimus Black? Ik vond het namelijk een hele mooie telefoon maar wel iets aan de dikke kant.

Zijn er nog goede apps te vinden waarmee je een Swipe / Sense mogelijkheid kunt krijgen?

toestel heb ik zelf in mijn bezit (had ook een Optimus 2x) en ze zijn qua interface hetzelfde.
Let wel op dat de Optimus series in November android 2.3 krijgen. De Optimus Speed zal dan aanzienlijk sneller zijn.

Swype is vergelijkbaar met de app "SwipeIt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
men moeder heeft deze telefoon (ik de optimus x2) ik kan je zeggen dat ie een beetje plastic achtig aanvoelt en heel licht (niet fijn want je voelt em niet zitten in je broekzak en ligt ook niet lekker in de hand)

voordeel though. pas geleden is cyanogen voor deze telefoon uitgekomen dus als je rom veranderd is ie waarschijnlijk ook beetje sneller (interface is beetje sloom)

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
Vlassie1980 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:43:

Het is zelfs mogelijk om de originele swype op je telefoon te krijgen. Ik heb dit gedaan door mee te doen aan het testen van de beta versie van swype. Kijk anders maar even op http://beta.swype.com/

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:22
Ik heb deze telefoon nu een paar weken, ben eigenlijk best tevreden. Bij Ben verkopen ze hem voor 215 euro, echt een koopje. Je moet wel een abonnement (Sim only) bij Ben hebben of nemen.

Helaas ben ik wel een beete teleurgesteld dat ik nog steeds geen update heb gekregen naar Android 2.3. Weet iemand wanneer die nou eindelijk komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:02

Cyphax

Moderator LNX
Die zouden vanaf de 28e van vorige maand ongeveer moeten zijn gaan uitrollen. Ik heb 'm ook nog niet gezien.
Duurt bij LG soms wat langer, maar hij komt wel. :)
'k Kijk wel meer uit naar Android 4, die hebben ze voor deze telefoon onlangs toegezegd. Het verschil tussen Android 2.2 en 2.3 is niet zo groot (ik heb die maanden geleden voor mijn P500 toen gekregen :+)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Al iemand gekeken of de update er al is via de LG update tool of via OTA? Voor de LG 2X is ie al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
'k Heb toevallig een uurtje geleden nog gekeken. Laatste keer dat ik erop gezocht heb kwam ik op laatste week december voor de update.
We zien 'm wel verschijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Ik ben nog steeds geinteresseerd in deze phone, maar kan iemand me ook vertellen of de GPS module van deze phone een beetje goed is?

Met mijn huidige iPhone 3GS heb ik namelijk vrij veel last van signaalverlies met Google Maps / Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb nooit echt noemenswaardige problemen met de GPS. Ik ben onderweg het signaal weleens kwijtgeraakt maar dat was met een halve minuut wel weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Vlassie1980 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:05:
Ik ben nog steeds geinteresseerd in deze phone, maar kan iemand me ook vertellen of de GPS module van deze phone een beetje goed is?

Met mijn huidige iPhone 3GS heb ik namelijk vrij veel last van signaalverlies met Google Maps / Waze.
GPS werkt prima moet ik zeggen, stukken beter dan bij mijn Nokia N82 die ik eerst had. Als ik in de trein zit doet ie het zelfs perfect. Afgezien van de paar tunnels waar ik soms doorheen, maar eenmaal uit de tunnel pikt ie het signaal snel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Is de update naar 2.3 inmiddels al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
De update naar 2.3.x voor de Optimus Black voor NLD toestellen lijkt beschikbaar te zijn. Er is in ieder geval een nieuwe S/W versie, die gelijk is aan de Open Europe, met 1 letter hoger aan het eind, in de lijst van modellen terug te vinden binnen de LG Update tool. Ook de Optimus 3D heeft deze kerstdagen een update mogen ontvangen. Veel plezier zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
'k Heb nog geen update klaarstaan helaas. Ik verwacht 'm een dezer dagen. Volgens, ik meen de Facebookpagina van LG zou de update in de laatste week van december komen oid dus ik hou 'm wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
nvm me, keek verkeerd...

[ Voor 83% gewijzigd door dahakon op 26-12-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:57

Quad

Doof

Zojuist voor een kameraad een LG Optimus Prime binnen gekregen, helaas nog met Froyo 2.2.2
Ik vind het bijzonder slecht dat LG in Januari 2011 al heeft toegezegd, er komt een update naar Gingerbread, en ondertussen is ICS al uitgebracht.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik zit er aan te denken om deze met een abonnement aan mijn moeder te geven. Goede keuze? Een Galaxy Ace is even duur. De LG is alleen op elk opzicht beter. Resolutie, camera, scherm, grootte, GPU/CPU en batterij.

Nu is het al een tamelijk oud toestel vergeleken met de ace, en natuurlijk neig ik zelf meer naar samsung omdat ik belabberde ervaringen heb met LG en verder veel mensen die ik ken inclusief mijzelf een samsung hebben.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Quad schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:20:
Zojuist voor een kameraad een LG Optimus Prime binnen gekregen, helaas nog met Froyo 2.2.2
Ik vind het bijzonder slecht dat LG in Januari 2011 al heeft toegezegd, er komt een update naar Gingerbread, en ondertussen is ICS al uitgebracht.
En ICS zou ongeveer halverwege dit jaar moeten komen. Als ik zie hoe lang ze doen over een update van 2.2 naar 2.3, dan... nou, laten we zeggen dat ik er huiverig voor ben. :P

Waar blijft die update nou LG, december 2011 is wel voorbij nu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel ook in het bezit van deze telefoon.
Helaas 2e hands uit de winkel geen boekje of cds. alleen kabeltje erbij.

Waar kan ik de software vinden om andere toepassingen en apps op deze telefoon te zetten of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
In principe gaat dat via de android market allemaal. Als je 'm koppelt aan je Google-account kan je ook via market.android.com software direct door de foon laten downloaden en installeren, als ie verbonden is met wifi of 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:40
Hallo,

Omdat mijn contract afloopt ben ik mij aan het orienteren op een nieuw abonnement en een nieuw toestel. Hierbij is mijn keus vooralsnog gevallen op de Optimus Black P970.
Ik zou hem zo kunnen bestellen, want mooi vind ik hem. Echter, wat mij nu nog weerhoudt, zijn de negatieve verhalen die je op de diverse fora leest over de ondersteuning door LG. Wie kan hier wat over zeggen? En dan met name over de al lange tijd geleden aangekondigde update naar Android 2.3. Worden de nieuwe afgeleverde P970's nog altijd met Froyo afgeleverd?

Waarom ik zo gebrand ben op GB 2.3 is dat deze versie toch wel een beter powermanagement kent wat de accuduur ten goede komt en de knip en plak mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mijn ervaring met LG is so far dat ze hun beloftes in principe wel nakomen, maar dat het nogal lang duurt. Mijn P500 werd op gegeven moment volgens belofte mooi naar 2.3 bijgewerkt maar dat duurde wat langer dan gehoopt. Zelfde met 2.3 voor de P970. Geen idee waar dat kreng blijft, volgens LG wordt al een week of 3 uitgerold maar kan het langer duren op diverse markten. Ik verwacht dat ie nog wel een keer komt, maar 4.0 weet ik ok niet. Hebben ze wel toegezegd, dus wie weet.

De batterij van deze foon doet het trouwens bij mij echt goed, ook onder 2.2. Ik gebruik 'm niet zo vreselijk intensief en hij heeft sinds vrijdag geen oplader meer gezien. Batterij zit nog meer dan halfvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dus, de Optimus Black P970 draait nog steeds op Android 2.2 Froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
De Gingerbread is beschikbaar hoor zie hier

http://lg-phone-firmware....lack&paese=Tutti&id_mod=1

Gewoon de Europe Open V20N pakken, werkt als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
aveenhuysen schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:01:

Waarom zou LG die niet zelf pushen dan? Ik had eigenlijk gewoon verwacht dat ie via de telefoon wel op te halen is maar hij zegt dat ik de laatste versie heb.
RicoK schreef op zondag 22 januari 2012 @ 17:39:
Dus, de Optimus Black P970 draait nog steeds op Android 2.2 Froyo?
Ja, nee, misschien, ik weet het niet meer. :+

Eigenlijk is het belangrijkste dat de telefoon goed werkt en dat doet ie op 2.2 ook wel, dus ik heb eigenlijk geen echte klachten. Het verschil tussen 2.2 en 2.3 is vooral technisch. Ik zit meer uit te kijken naar ICS wat dat betreft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
aveenhuysen schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:01:

Ik heb gisteren avond per webformulier LG eens om informatie gevraagd. Als ik een antwoord van ze krijg en dat antwoord is mijn inziens niet wat ik wil horen (....), dan zal ik ze in mijn reactie eens wijzen op deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
RicoK schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:28:
[...]

Ik heb gisteren avond per webformulier LG eens om informatie gevraagd. Als ik een antwoord van ze krijg en dat antwoord is mijn inziens niet wat ik wil horen (....), dan zal ik ze in mijn reactie eens wijzen op deze link.
Als je ze een linkje geeft, dan kan je ook overwegen ze deze erbij te geven: https://www.facebook.com/...available/301421733202487
Daar geven ze gewoon aan dat eind november de update gereed was. Ik snap dat het dan nog even kan duren voordat de update er in alle landen is maar het is nou haast 2 maanden geleden.

[edit]
Ah de webcare van LG gooit ook een duit in het zakje via Twitter:
"We hebben op dit moment nog geen details of en wanneer de GB voor de P970 in de Benelux beschikbaar komt."
OF de GB in de Benelux beschikbaar wordt zelfs. Mocht LG de update niet uitrollen, dan heb ik niet genoeg vertrouwen meer in LG en dan wordt de volgende telefoon er toch eentje van een fabrikant die de software-updates wat serieuzer neemt.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyphax op 23-01-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt aangegeven dat LG een update klaar heeft liggen zie link: http://www.lgoptimusblack...droid-4-0-later-dit-jaar/ De vraag is of dit ook zo is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:35:
Er wordt aangegeven dat LG een update klaar heeft liggen zie link: http://www.lgoptimusblack...droid-4-0-later-dit-jaar/ De vraag is of dit ook zo is???
Hmmmm nou vandaag weer zo'n bericht "LG is begonnen met [...]" maar Europa is groter dan de Benelux dus echt lekker duidelijk is het niet, behalve dat er dus wel roms te downloaden zijn op een pagina die niet van LG is. Maar of die dan officieel zijn weet ik niet. Mochten ze dat wel zijn, dan komt die update hier dus wel naar toe, omdat Nederland in die lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik heb nu ook al 2 maanden de Optimus Black. Helemaal tevreden mee. Ik gebruik geen cpu-intensieve applicaties (geen spelletjes, GPS en dat soort dingen), ik gebruik hem alleen voor email, nieuws checken internet, bellen sms'en. Batterij gaat bij mij ruim drie dagen mee (Android 2.2). Ben eigenlijk geneigd om niet te gaan upgraden omdat het nu echt prima bevalt en bang ben dat het onder 2.3 minder zal worden. Iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
2.3 is hoofdzakelijk een technische vooruitgang op 2.2, maar je merkt dat alleen in het feit dat ie ietsje vlotter is en ook nog wat beter met je accu om zou moeten gaan.

Ik heb dezelfde upgrade gekregen van LG van mijn vorige telefoon (P500), en dat was een prima upgrade. Het werd wel ietsje vlotter geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Mijn telefoon zit nog op de 2.2.2, enig idee waar ik de update kan verkrijgen? De LGMobile updater zegt dat de nieuwste versie er al op zit.
Rooten en flashen ziet er moeilijker uit dan het op mijn desire was, maar ik zit er wel over na te denken om het te doen. Aangezien er nu allemaal nutteloze apps op de achtergrond draaien (MySpace for LG, Facebook for LG etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we nog een tijdje zullen moeten gaan wachten, het is ondertussen februari en nog steeds geen updates te bekennen zit op V10E en denk dat dit nog wel even blijft. Als ze bij de update naar ICS maar door hebben dat ze dat snel moeten doen, anders zijn ze een groot deel van de klanten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Tja, als LG niet snel is met die update, dan hou ik het voor gezien en dan is de Optimus Black de laatste LG geweest voor mij. Het is een prima toestel, daar niet van, maar ik vind dat er geen excuus is om nu nog steeds met Android 2.2 te zitten. Dat is nou gewoon te oud vind ik. Dit duurt mij te lang, ik heb weinig vertrouwen meer in de support van LG zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
Beetje jammer, ik ben opzich wel blij met het toestel. Hij werkt soepel en heb er totaal geen problemen mee. Maar het blijkt maar weer dat rooten en flashen de enigste mogelijkheid is om de de nieuwste firmware te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPGalien
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 16:51
LG heeft de update naar Gingerbread al vrijgegeven, alleen LG BeNeLux is gewoon erg traag met het uitbrengen met de Nederlandse versie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
MPGalien schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:37:
LG heeft de update naar Gingerbread al vrijgegeven, alleen LG BeNeLux is gewoon erg traag met het uitbrengen met de Nederlandse versie hiervan.
Van 2.2 naar 2.3 is het verschil minimaal( heb een duitse versie van 2.3 er op zitten via xda) ik merk er in de praktijk niets van.
ICS zal wel beter zijn maar eer die uitkomt voor de black zijn we in 2013 beland zoals LG omgaat met zijn updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPGalien
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-08 16:51
Van 2.2 naar 2.3 is het verschil minimaal( heb een duitse versie van 2.3 er op zitten via xda) ik merk er in de praktijk niets van.
ICS zal wel beter zijn maar eer die uitkomt voor de black zijn we in 2013 beland zoals LG omgaat met zijn updates.
Ik ben inderdaad benieuwd hoe snel LG met de ICS update komt. Internationaal staan de updates gepland voor 2e kwartaal 2012 (P990) en 3e kwartaal 2012 (P920, P970), dus we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpoof
  • Laatst online: 14-09 13:22
Vanaf zaterdag in de aanbieding bij de aldi!
http://aldi.nl/aldi_vanaf...022012_48_150_1510_5.html

[ Voor 27% gewijzigd door SuperSpoof op 15-02-2012 23:50 ]

FNAC 16 GB status overzicht: www.outfitted.nl , stuur me een DM met jou status om het nog completer te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog met Android 2.2 duurt allemaal veel te lang, PCSuite geeft al aan dat er een update is, maar vervolgens de update tool niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:53:
[...]

Ook nog met Android 2.2 duurt allemaal veel te lang, PCSuite geeft al aan dat er een update is, maar vervolgens de update tool niet???
Hij is er ook wel maar LG Benelux rolt 'm maar niet uit. Ik weet ook niet waar ze nog op wachten. Misschien willen ze er de Duke Nukem Forever van de telefoons van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:10
Cyphax schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:59:
[...]

Hij is er ook wel maar LG Benelux rolt 'm maar niet uit. Ik weet ook niet waar ze nog op wachten. Misschien willen ze er de Duke Nukem Forever van de telefoons van maken?
Volgens mij is Gingerbread (Voor onze Black is dat 2.3.4) nu eindelijk uit in Nederland. Tenminste, als ik die (brak vertaalde) LGMobile Update opstart op de computer, en je gaat naar Klantondersteuning>Ondersteund model, en in de lijst zoek je naar NLD LGP970, dan staat daarachter dat Latest S/W nu V20n is. V20n = Gingerbread.

Ik heb het alleen zelf niet kunnen testen, omdat ik op een prima custom rom zit (Zeus v3.2n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja! Woohoo! Er komt een update binnen van 229MB. Dat kan maar 1 ding betekenen.

Het is alleen zo jammer dat die drivers van LG nogal vaak BSOD's veroorzaken. Nouja.

[edit]
En hij is geüpdated, mooi. Jammer dat LG Benelux niet communiceert. Tot gisteren aan toe wist de webcare gewoon nieteens OF deze update wel zou komen.

So far houden ze wel woord bij LG, al duurt het allemaal echt heel erg lang. DAT kan ik ze nog wel vergeven maar ik weet niet of ik een volgende keer weer een LG-toestel overweeg.

[ Voor 50% gewijzigd door Cyphax op 21-02-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK1o2
Cyphax schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:28:

En hij is geüpdated, mooi. Jammer dat LG Benelux niet communiceert. Tot gisteren aan toe wist de webcare gewoon nieteens OF deze update wel zou komen.

So far houden ze wel woord bij LG, al duurt het allemaal echt heel erg lang. DAT kan ik ze nog wel vergeven maar ik weet niet of ik een volgende keer weer een LG-toestel overweeg.
Zover je het kunt weten, werkt de update goed? Ik heb op twitter een aantal reacties gelezen van gebruikers van andere optimus telefoons (p990) dat de GPS na de update naar Gingerbread niet meer werkt.

Verder lees ik dat je rond de 3 dagen kan halen met 1 batt. Ik haal nauwelijks 1 dag! Als ik hem in de ochtend uit de oplader haal is hij in de avond leeg. Ik gebruik hem dan wel regelmatig, maar niet extreem veel (geen gps). Welke app's draai je zoal?

MK102's Milkyway 2070wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Net ook de update binnengehaald op 2 telefoons (p970). GPS getest en gewoon werken, op beide telefoons. Kan zijn dat de black even nodig heeft om de almanak (satelliet posities) in te lezen en te scannen.
Batterij gebruik was hier opladen per 24 uur. Kan dus nog geen oordeel geven of het nu beter is. WiFi en 3G staan altijd aan.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MK1o2 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:38:
[...]

Zover je het kunt weten, werkt de update goed? Ik heb op twitter een aantal reacties gelezen van gebruikers van andere optimus telefoons (p990) dat de GPS na de update naar Gingerbread niet meer werkt.
Ik heb die klachten ook gezien. Ik zal de GPS vandaag eens testen. Binnen lijkt ie niet te kunnen verbinden maar dat heb je met GPS wel vaker.
Hij werkt verder prima tot dusverre.
Verder lees ik dat je rond de 3 dagen kan halen met 1 batt. Ik haal nauwelijks 1 dag! Als ik hem in de ochtend uit de oplader haal is hij in de avond leeg. Ik gebruik hem dan wel regelmatig, maar niet extreem veel (geen gps). Welke app's draai je zoal?
Ik gebruik 'm niet zo veel dus als ik 'm vrijdag oplaad, dan is ie maandag nog niet leeg. Dat is wel 99% standbytijd.

• Gene
Vandaag de GPS buiten getest (met Sygic) binnen 2 minuten een fix en zonder problemen kunnen navigeren. met de app Gpsstatus geeft ie dan aan 11 sats in view. 9 sats in use (fixed).

Zodra de GPS eenmaal gefixed heeft heb ik ook binnen een goede ontvangst en worden sats vrij snel gevonden. Dus GPS uit en daarna weer aan geeft een goed en snel resultaat (fix binnen 30 seconden op minumaal 6 sats).

[ Voor 38% gewijzigd door Gene op 23-02-2012 11:34 ]

• PakoeDIEP
Ik werd er een beetje moe van en had em geroot en geflashed.
Draai nu Marvel v2.1.1 (ICS) Final erop, draait gewoon op GB maar heeft het uiterlijk van ICS, draait lekker soepel en zit niet vol crapware van LG die ik toch nooit gebruik..
Het rooten en flashen ging overigens makkelijk dan verwacht, het leek anders dan normaal maar kwam allemaal op hetzelfde neer.

[ Voor 7% gewijzigd door PakoeDIEP op 23-02-2012 15:36 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
PakoeDIEP schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:34:
Ik werd er een beetje moe van en had em geroot en geflashed.
Draai nu Marvel v2.1.1 (ICS) Final erop, draait gewoon op GB maar heeft het uiterlijk van ICS, draait lekker soepel en zit niet vol crapware van LG die ik toch nooit gebruik..
Het rooten en flashen ging overigens makkelijk dan verwacht, het leek anders dan normaal maar kwam allemaal op hetzelfde neer.
Oeh, dat vind ik wel heel interessant. Heeft het nog nadelen, die rom, of werkt echt alles helemaal goed (gps, wifi, etc)?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:15
Dat LG-logo bovenaan op de voorkant, zou dat verlicht moeten zijn?

• PakoeDIEP
Cyphax schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:46:
[...]

Oeh, dat vind ik wel heel interessant. Heeft het nog nadelen, die rom, of werkt echt alles helemaal goed (gps, wifi, etc)?
Ik gebruik het nu pas een dag en heb nog geen fouten of dergelijk meegemaakt. Ik vind em soepeler draaien dan de standaart rom die erop stond, ben ook blij dat ik em geroot en geflashed heb..
Marco schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:07:
Dat LG-logo bovenaan op de voorkant, zou dat verlicht moeten zijn?
Nee.

[ Voor 17% gewijzigd door PakoeDIEP op 23-02-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:15
Ok, want het viel me op dat op alle plaatjes het logo heel duidelijk zichtbaar is, maar bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 11:57

Quad

Doof

Op welke manier wordt de update (GB) door LG aangeboden eigenlijk?
Kameraad heeft nog steeds 2.2 en controleren op updates meld dat er geen updates zijn.

@Gene, thanks heb het doorgegeven ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 24-02-2012 10:52 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
Aan de hand van de LG-PC software wordt de update wel gevonden.

Pagina: 1 2 Laatste