Komst van nieuwe sandy bridge Laptops?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het budgetsegment is er niet zoveel winst, als de prjzen stijgen (big chance) ga je er zelfs flink op achteruit. (dwz, een SB i3 is duurder en trager dan de i3-370m)

bovendien: de procs worden pas de 20e geintroduceerd, ik zou nu bij de mediamarkt iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 14:15
Vanmiddag m'n nieuwe N53SV in gebruik genomen, de eerst indrukken tot zo ver:
  • Mooi scherm! De resolutie is mooi, je moet alleen de DPI van Windows wat omhoog gooien.
  • Lekker vlot met booten.
  • Toetsenbord is een beetje flimsy, drukt een beetje door in het midden
Wel gelijk die Asus troep eraf gegooid en een schone Windows installatie erop gezet. Gelukkig levert Asus een DVD mee met drivers en software, want Windows herkent maar heel weinig zelf in dit nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:06:
je moet alleen de DPI van Windows wat omhoog gooien.
Omhoog? :/ Alles behalve 100% is echt veel te groot imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Capa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:06:
Vanmiddag m'n nieuwe N53SV in gebruik genomen, de eerst indrukken tot zo ver:
  • Mooi scherm! De resolutie is mooi, je moet alleen de DPI van Windows wat omhoog gooien.
  • Lekker vlot met booten.
  • Toetsenbord is een beetje flimsy, drukt een beetje door in het midden
Wel gelijk die Asus troep eraf gegooid en een schone Windows installatie erop gezet. Gelukkig levert Asus een DVD mee met drivers en software, want Windows herkent maar heel weinig zelf in dit nieuwe systeem.
Waar heb je hem gekocht? Ik wil hem namelijk aankopen nu met de Mediamarkt actie, lijkt mij een leuke laptop voor een aanvaardbare prijs. Krijg je er ook een Windows 7 installatiedvd bij? Of hoe heb je deze clean install anders doorgevoerd? :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:11:
[...]

DPI omhoog is volgens mij meer dots per inch, dus net zoals je bedoeld 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doet windows andersom, windows gaat uit van 96, (=100%), zet je die instelling hoger (=120 dpi) word de text groter.

Je schroeft de dpi instelling dus omlaag, en niet omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
freddyronny schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:39:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Ik wil hem namelijk aankopen nu met de Mediamarkt actie, lijkt mij een leuke laptop voor een aanvaardbare prijs. Krijg je er ook een Windows 7 installatiedvd bij? Of hoe heb je deze clean install anders doorgevoerd? :)
Op m'n werk gekocht. :)
Zit geen DVD bij, maar ik heb hem via het netwerk geïnstalleerd, we hebben daar een server staan met alle Windows 7 versies.
Op het moment is de Mediamarkt goedkoper ivm die 19% actie dan alle andere winkels, maar ik weet niet hoe hun voorraad is inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
r.doorakkers schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:07:
Overigens was daar de prijs €1099,- met de actie eraf kwam je dan uit op €923,-
Vorig jaar waren er ook al klachten over mediamarkt over die prijsveranderingen in combinatie met de 19% actie. De week ervoor waren de prijzen lager, tijdens de actie worden de prijzen omhoog gegooid (MM zegt dat ze de prijzen weer op het oude niveau brengen. Ik hoop dat je wat bewijzen hebt dat die prijs daar lager was. Ik heb nog wel een foto van MM Groningen waar deze 999 euro was. Het heeft dan zin om te gaan klagen, zodat je alsnog een deel van het bedrag terugkrijgt.

Zie artikel van kassa: http://kassa.vara.nl/tv/a...-de-19-btw-actie/speel/1/

Hoe is de batterijduur van deze laptop eigenlijk? Ik wilde eigenlijk een dell omdat je daar oa zo makkelijk wat specificaties kan aanpassen zoals een 9-cells batterij, en een andere wifi-kaart. Maar ik zit door deze actie toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
r.doorakkers schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:06:
Nu nog uitzoeken wat voor Dongelabonnement ik hierbij ga nemen voor dagelijks in de trein, iemand aanbevelingen? Vodafone-Kpn-T-mobile?
In de trein kun je steeds vaker terecht met gewoon wifi. Vooral als je de intercity gebruikt. Heb dat al een paar keer gedaan. In 2013 moeten alle treinen wifi hebben, tot die tijd is het in ieder geval gratis. Wil je zekerheid dat je altijd kunt internetten dan is zo'n dongel wel handig. Heb daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 16:14
wagt schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:49:
[...]
Vorig jaar waren er ook al klachten over mediamarkt over die prijsveranderingen in combinatie met de 19% actie. De week ervoor waren de prijzen lager, tijdens de actie worden de prijzen omhoog gegooid (MM zegt dat ze de prijzen weer op het oude niveau brengen. Ik hoop dat je wat bewijzen hebt dat die prijs daar lager was. Ik heb nog wel een foto van MM Groningen waar deze 999 euro was. Het heeft dan zin om te gaan klagen, zodat je alsnog een deel van het bedrag terugkrijgt.
In Groningen kost de laptop nog steeds €999,- bij de Mediamarkt. Daar is dus geen prijswijziging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Maar hebben ze hem ook? In Eindhoven zag ik ook 999 staan toen de medewerker in de database zocht, maar dat is volgens mij gewoon de oude aanbiedingsprijs. Als ze voorraad hebben passen ze wellicht de prijs aan.

Matig scherm + toetsenbord is voor mij toch wel een afknapper. Dit is een mooie laptop maar ik kan nog even wachten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bozozo op 28-01-2011 11:02 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.doorakkers
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 17:25
Op de webshop van Mediamarkt kost hij €1049,-. In de Breda stond hij dus aangeduid voor €1099,-
Ik heb het gegeven gemeld dat hij op de website 1049 was, en de reactie was heel laconiek: "De website is altijd anders, heeft er niets mee te maken".

Dus het was meer zoiets van, ok of ik ga hem nu voor je halen in het magazijn, of tot ziens.
Normaal was ik al weg geweest na zoiets, maar gezien de voorraad bij de meeste Mediamarkten op leek te zijn, En de prijs door de actie alsnog 923 euro werd, ging ik toch maar overstag, wilde m gewoon hebben (A)

Overigens vind ik tot nu toe zoals meerderen hebben gemeld t toetsenbord minder fijn. Toetsen zijn naar mijn mening gewoon wat te groot/breed, een minder fijne toetsaanslag en de 'bolling' in het midden waardoor het een klein beetje door veert.

Verder ben ik nog op de eerste acculading aan het werken, gisteren de hele tijd aan de netstroom gezeten.
Je hebt 4 profielen in zo'n manager van Asus als je die wil gebruiken.
- High Performance
- Multimedia Use
- Quiet Office use
- Battery Saving.

Maar volgens mij wat ik nu kan inschatting gaat het op alle niveau's niet echt meer dan 3 uur accutijd geven.

Weet er iemand misschien waar je een beetje voordelig een 2e accu bij kunt kopen voor deze laptop?
Dan zou dat probleem opgelost zijn.

Verder is het geluid erg goed voor een laptop, een van de beteren die ik ooit gehoord heb. De behuizing is mi zeer solide en hij werkt door z'n specs razendsnel.
Ik heb wel de snelheid van de cursor van de trackpad meteen helemaal omhoog gegooid, op z'n snelst. Die vond ik veel te traag/stug ingesteld.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
@Bozozo: Laat ik het zo zeggen.. voor net geen €840 ga ik hem in mijn bezit krijgen.

En aangezien ik hem niet uitgebreid ga gebruiken voor Office werkzaamheden en het naar mijn mening de beste prijskwaliteit verhouding heeft ten opzichte van andere Sandy Bridge laptops op de markt, kon ik hem niet laten gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door Melniek op 28-01-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Probeer een klachtenbrief te schrijven naar MM. Ik denk dat dat meer succes biedt dan een MM-medewerker erop aan te spreken. Die moeten gewoon doen wat ze opgedragen wordt.(niet toegeven :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
De prijzen bij de MM kunnen ze per filiaal bepalen, zijn volgens mij allemaal franchises...
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:11:
[...]

Na de schone installatie stond hij toch hij op "kleiner 100"%" en dan vind ik het op die resolutie toch prettiger lezen als ik hem op "normaal 125%" zet.

[ Voor 12% gewijzigd door Capa op 28-01-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Nou, m'n laptop kan dus terug naar Asus vermoed ik zomaar:
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je laptop geen gebruik maakt van de SATA2 poorten heb je er geen last van, ik denk dat de meeste laptops gebruik maken van 2x SATA3.

En zelfs dan: 5% performanceverlies :') een maand of 3 kan je toch wel wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:05:
Als je laptop geen gebruik maakt van de SATA2 poorten heb je er geen last van, ik denk dat de meeste laptops gebruik maken van 2x SATA3.

En zelfs dan: 5% performanceverlies :') een maand of 3 kan je toch wel wachten?
Geen idee welke sata hij gebruikt, ik wacht het persbericht van Asus wel even af eerst.

Iemand trouwens enig idee hoe de N53SV open moet aan de onderkant? Zitten namelijk geen schroefjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 20:36
...........Wel weet Asus Nederland te melden dat een van zijn populaire Sandy Bridge-notebooks, de N53SV, enkel gebruikmaakt van de sata-600-poorten en dus geen hinder ondervindt van de ontwerpfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 09:58
Ik vraag me af wat voor invloed dit heeft op de opkomst van de laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If you have a notebook system with only two SATA ports however, the scenario is a little less clear. Notebooks don’t have tons of storage bays and thus they don’t always use all of the ports a chipset offers. If a notebook design only uses ports 0 & 1 off the chipset (the unaffected ports), then the end user would never encounter an issue and the notebook may not even be recalled. In fact, if there are notebook designs currently in the pipeline that only use ports 0 & 1 they may not be delayed by today’s announcement. This is the only source of hope if you’re looking for an unaffected release schedule for your dual-core SNB notebook.
http://www.anandtech.com/...els-cougar-point-sata-bug

Zoals gebruikelijk: een verhelderend artikel van anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Weet iemand waar de N53SV nog op voorraad is? Ik wil er eentje kopen, maar ze zijn overal uitverkocht of niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:36
the_nowhereman schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:48:
...........Wel weet Asus Nederland te melden dat een van zijn populaire Sandy Bridge-notebooks, de N53SV, enkel gebruikmaakt van de sata-600-poorten en dus geen hinder ondervindt van de ontwerpfout.
en dan meld asus zelf dat ze niet goed zijn :)

Notebook
G73SW
N43SL
N43SN
N53SN
N53SV
N73SV

Bron:
http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice/
Alfredo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:58:
Weet iemand waar de N53SV nog op voorraad is? Ik wil er eentje kopen, maar ze zijn overal uitverkocht of niet meer leverbaar.
ze zijn overal volop leverbaar, er zwerver een paar duizenden laptops in nederland
opgeslagen om retour te gaan of om vrij gegeven te worden als asus daar toestemming voor geeft.

de winkels zijn hun voorraad zo goed als zeker kwijt maar de distributiecentrum' s niet :)

try it :)

[ Voor 35% gewijzigd door gekke-gerrit op 09-02-2011 19:42 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 15-09 19:31
Moet ook wel: HDD + ODD + eSata maakt 3 poorten, waar maar 2 poorten goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
whoo e-sata :P

ik ben het met je eens, het is een defect, en goed en eerlijk dat asus dit aanpakt,

ik verwacht eigenlijk binnenkort wel een bericht over het mogelijke defect, ik bedoel. wie heeft er nou zin in om zijn laptop een lange poos kwijt te raken om een e-sata poort die hij niet gebruikt, neem het voor lief :) zou ik dan zeggen, of asus geeft een tegoetbon van 25 euro.. voor de mensen die zonder e-sata kunnen leveren

zoals al eerder ergens is vermelt
hdd = sata0
dvd = sata1

dan zal e-sata idd sata 2 zijn dus een defecte ... 10% kans oid? dat hij minder presteert niet 100% defect toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekke-gerrit schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:44:
zoals al eerder ergens is vermelt
hdd = sata0
dvd = sata1

dan zal e-sata idd sata 2 zijn dus een defecte ... 10% kans oid? dat hij minder presteert niet 100% defect toch?
Voor zover ik weet zit de odd op sata2 en de eSATA op port 1, bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
het kwam van hwi af,
daar kan ik het niet meer vinden

alleen dat ze de laptop van asus hebben getest :)
en gekeken op welke poort de hdd is aangesloten

YouTube: Hardware.Info TV #217 deel 3/3: Sandy Bridge problemen, hoe en wat?#

zolang de hdd maar 600 gebruikt ben ik tevreden:)
:)

waar is jouw bron?

[ Voor 3% gewijzigd door gekke-gerrit op 09-02-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
gekke-gerrit schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:21:
ze zijn overal volop leverbaar, er zwerver een paar duizenden laptops in nederland
opgeslagen om retour te gaan of om vrij gegeven te worden als asus daar toestemming voor geeft.

de winkels zijn hun voorraad zo goed als zeker kwijt maar de distributiecentrum' s niet :)

try it :)
Try it als in, ga naar een winkel en vraag of ze er toch niet nog eentje op voorraad hebben? Of zoek een distributiecentrum dat bereid is rechtstreeks aan een particulier te verkopen?
De Pricewatch wekt het idee dat de laptops niet meer verkocht worden. Op dit moment staat er nog maar 1 winkel in en die geeft een 404-pagina terug. Op de site van Mediamarkt staat de laptop niet meer, op die van Bol ook niet. En als het kan zou ik liefst een Belgische winkel vinden, maar dat lijkt helemaal hopeloos te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:08
Capa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Ik ga hem hopelijk zo krijgen... Ik zit te wachten op de levering van vandaag op me werk... Daar zou hij bij moeten zitten :9
Zal de baas blij mee zijn, want aan werken kom ik natuurlijk niet meer toe :P
Straks even lekker Windows schoon installeren en lekker benchmarken :)
Pracht laptop eerlijk waar! Heb hem nu ook al 3 weken en alles draaid als een zonnetje vergeleken met mijn c2d die ik eerst had >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Right here: the_nowhereman in "[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni ..."

Ik denk overigens niet dat je de N53SV nog -ergens- kan krijgen, al die laptops zijn al lang teruggeroepen door ASUS.
een maand wachten luid mijn advies.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 23:34 ]

• Alfredo
Hmm, zonde. Ik moet deze week een nieuwe laptop hebben, een maand wachten gaat gewoon niet. Dan ziet het er niet naar uit dat Sandy Bridge een optie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
ter info

Gigabyte Releases Cougar Point SATA Bug Checker

http://news.softpedia.com...-Bug-Checker-183412.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ik heb me kleurenblind gezocht, maar heeft iemand al gezocht wanneer er beetje midrange notebooks met de i5 2520M uitkomen? Heb enkel een vrij prijzige Fujitsu ergens gezien.
http://newnotebookinfo.co...op-review-specs-and-price
Nieuwe dell:
http://en.community.dell....ew-latitude-e-series.aspx
Voorjaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Melniek
Wellicht interessant als toevoeging op bovenstaande:

ASUS to begin shipping updated Intel® Sandy Bridge notebooks
Het bericht is gedateerd op 22 februari 2011.

In had nog een bestelling lopen van een N53SV, dus voor mij in ieder geval goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar een laptop met de volgende eisen:

-Processor :zware i5 (sandy bridge) of lichte i7 (sandy bridge)
-Harde schijf :minimaal 500GB met 7200rpm
-Beeld: min 15 inc / max 16 inc
-Ram: min 4GB
-Grafische kaart: voor gemiddeld game gebruik (bv battlefield bad company 2)

prijsklas €750 / €900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negative

Sowieso, de eis voor een 500GB, 7200rpm schijf beperkt je keuze nog verder. De sandy bridge is nog niet bepaald goed leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:11:
Hallo allemaal
Ik ben op zoek naar een laptop met de volgende eisen:

-Processor :zware i5 (sandy bridge) of lichte i7 (sandy bridge)
-Harde schijf :minimaal 500GB met 7200rpm
-Beeld: min 15 inc / max 16 inc
-Ram: min 4GB
-Grafische kaart: voor gemiddeld game gebruik (bv battlefield bad company 2)

prijsklas €750 / €900
Als je nu een N53SV haalt, en daar zelf een 7200rpm schijf indoet (ssd of hybride?)
Wel 100e boven budget maar als je die hd weer verkoopt scheelt het weer iets..
Heb de N53SV ook besteld en schijn um rond de 17e maart te krijgen :)

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Als je nog even geduld hebt (tot Mei :X ) dan komt er weer een nieuwe N53. Bijna zelfde specs als de SV, maar dan met een GT550M met 2GB geheugen als ik het goed heb en volgens mij voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper.

Edit: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=x8kw5iLRkgwTkczK O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Capa op 03-03-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:36
de gt550m is toch gewoon een gt540m met 10% hogere clock's en wat meer geheugen?
is het niet mogelijk om zelf je gpu wat hoger te klokken in die asus?

[ Voor 30% gewijzigd door Bastard op 03-03-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag leverbaar:

pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
Xps 15
KAdrifter schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:58:
de gt550m is toch gewoon een gt540m met 10% hogere clock's en wat meer geheugen?
is het niet mogelijk om zelf je gpu wat hoger te klokken in die asus?
klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
klopt, maar de pricewatch is dus niet correct (heb al een correctie gestuurd(A))
verder heeft deze laptop bijna dezelfde specs voor 100 euro minder:
pricewatch: Asus N53SV-SX003V
maar is natuurlijk totaal niet leverbaar :X'

Overigens scheelt de prijs van de xps15 met duitsland niet zo veel, alleen kun je hier niet voor de cheap ass accu gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bastard op 03-03-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen full-hd ;) Hij mist ook bluetooth, en 2GB ram.

Voor €840 heb je ook een xps zonder full-hd, maar met 9-cel batterij. Die zou ik dan eerder nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
hmmz vreemd, ik had wat verder geklikt en toen kwam ik 'm tegen bij een webshop en daar stond dat ie gewoon bluetooth en een fullhd scherm had, maar inderdaad wel 2gb geheugen mist. Verder was volgende die site deze laptop met de hm65 chipset uitgerust i.t.t. de hm55 van de sz016v (al zal dat qua snelheid niet echt veel verschil maken lijkt me)

link:
http://www.salland.eu/pro...4-n53sv-sx003v.html?ref=2

edit: even nagevraagd, ze hebben eigenlijk geen flauw idee over welke laptop het daar gaat, dus ik zou 'm niet zo bestellen :X .

[ Voor 29% gewijzigd door Bastard op 03-03-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee je hebt gelijk, ik vraag me af waar het prijsverschil vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tips allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Edit: niet goed gelezen 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Capa op 04-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er vallen wel weer veel laptops weg uit de pricewatch laatste dagen.
ik zit te wachten op de n73sv met full hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Asus N53SV-SX003V (899e) en de Asus N53SV-SZ016V (999e).

De SX003v heeft een intern geheugen van 4GB (4096MB), uitbreidbaar tot 8GB (8192MB).
De SZ016v heeft 6GB, tevens uitbreidbaar tot 8GB.

De SX003v en de SZ016v zijn verder qua specificaties volledig identieke laptops.

Nu zit ik er aan te denken om de SX003v te kopen en zelf de geheugen uit te breiden naar 8GB met de Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit. Dan kom ik in totaal uit op 990e (incl. verzendkosten). In principe zou dit betekenen dat ik een superieure laptop t.o.v. de SZ016v heb voor ongeveer dezelfde prijs.

Het klinkt in theorie een interessante optie maar is het in praktijk ook aan te raden?

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de sx003v wel een HD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:02:
heeft de sx003v wel een HD scherm?
Yep. 1920x1080 pixels. Meerdere websites die de SX003v verkopen, hebben dit in hun specificaties staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Volgens de specificaties op de Asus site zouden alle quadcores maximum 16GB geheugen ondersteunen, met 4 sockets. Ook zou er standaard een TV-tuner aanwezig moeten zijn. Tot nu toe ben ik echter geen enkele winkel tegengekomen waar bovenstaande zaken beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleutelwoord: maximaal.

Die tv turner zal wel US only zijn, dat komt vaker voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die de N53SV-sx003v heeft besteld, pas op!
KAdrifter schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:05:
Ik heb net mijn asus n53sv-sx003v laptop mogen ontvangen van de postbode en deze heeft dus, in tegenstelling tot de opgegeven specificaties, gewoon een matig hdready scherm.
ben nu even aan het zeveren tegen de klantenservice dat wanneer je tot maximaal 1366x768 kan gaan qua resolutie, dat dat gewoon betekent dat er een hdready scherm in zit :(
Ik heb de specs alvast doorgegeven aan de PW.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
haha, ik ook al (A), ook meteen ff dingen toegevoegd over andere aansluitingen. Wel doodzonde dat ze zo'n laptop ook uitrusten met dit scherm, verder voelt ie echt solide aan en de processor is rete snel. doe ff wat benches voor de rest.
Afbeeldingslocatie: http://img851.imageshack.us/img851/534/08maart20110031.png
Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/1189/08maart201100312.png
de harddisk is wat minder snel :X (dit was als enige disk, alles zo veel mogelijk afgesloten).

Maxtemperatuur van de grafische kaart met furmark = 70 graden en een beetje, cpu temp met prime95 = 60 graden, geluid van de laptop is redelijk goed en de koeling doet stil zijn werk. Al met al een erg leuke laptop, jammer van dat scherm |:( .

[ Voor 83% gewijzigd door Bastard op 07-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 01:01:
Sleutelwoord: maximaal.

Die tv turner zal wel US only zijn, dat komt vaker voor...
Ja, maar bij de Nederlandse sites zie ik overal "maximaal 8GB". Met andere woorden, twee slots en geen vier. Terwijl Asus toch echt adverteert met vier voor hun quadcore modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iron-fist
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 08:12
ik heb een vraag:
ik ben op zoek naar een goede allround entertainment laptop voor foto/video bewerking en wat simpel game werk.
nou leek de i7 2820qm mijns inziens een prachtige processor (misschien een beetje overdreven)
maar ik ben nog weinig tot geen goede laptops tegengekomen die aan deze eis voldoen.

ik zie de laatste dagen veel nieuwe laptops binnenkomen met sb, maar dan vooral met een i7 2620M of i7 2630qm processor.

hebben jullie misschien meer gezien dan ik, of hebben jullie tips? ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iron-fist schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:29:
ik heb een vraag:
ik ben op zoek naar een goede allround entertainment laptop voor foto/video bewerking en wat simpel game werk.
nou leek de i7 2820qm mijns inziens een prachtige processor (misschien een beetje overdreven)
maar ik ben nog weinig tot geen goede laptops tegengekomen die aan deze eis voldoen.

ik zie de laatste dagen veel nieuwe laptops binnenkomen met sb, maar dan vooral met een i7 2620M of i7 2630qm processor.

hebben jullie misschien meer gezien dan ik, of hebben jullie tips? ik hoor het graag
Ik weet nog niet precies hoe het met deze generatie zit, maar de voorloper van deze processor was echt associaal duur, in de zin van de meerprijs gewoon niet waard. Een Quadcore is voor jou waarschijnlijk wel aan te raden, maar dan lijkt een 2630 of 2720QM snel genoeg.

EDIT: sowieso was de 820QM eigenlijk alleen maar verkrijgbaar via Dell of andere config sites omdat ie zo duur is. Ik denk dat dat met deze niet veel anders zal zijn..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Alfredo schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:16:
[...]

Ja, maar bij de Nederlandse sites zie ik overal "maximaal 8GB". Met andere woorden, twee slots en geen vier. Terwijl Asus toch echt adverteert met vier voor hun quadcore modellen.
Ik heb in mij N53SV toch echt 4 slots met inmiddels 4x2GB erin :)
Daarnaast ondersteund de i7 2630 niet meer dan 8GB volgens Intel: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52219

[ Voor 13% gewijzigd door Capa op 09-03-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de hell.

De i7 2630m ondersteunt max 8GB RAM? de i7-720m doet het dubbele.

Wat een weirde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

De Dell inspiron laptops zullen volgende week ook uitgeruist kunnen worden met sandybridge. Welke weet ik nog niet. Bron: http://en.community.dell....ons-more-coming-soon.aspx

[ Voor 40% gewijzigd door Nikeo op 09-03-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjs021
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 15:22
Voor de mensen die een bestelling van de N53SV-SZ016V hebben staan heb ik een vraag.
Ik las eerder dat een paar deze laptop zo rond 15-20 maart verwachten, waar hebben jullie deze besteld?

Ik heb namelijk zo rond 27-01 deze laptop besteld bij de Mediamarkt voor maar 850€. Ik bel iedere week wel is met ze om te vragen of ze al enige informatie hebben omtrent de levering. Steeds krijg ik echter te horen dat ze aan het wachten zijn, ze weten dus bar weinig. Ik vroeg me dus af of jullie al enige informatie hebben.

Ik las laatst dit artikel Asus sb levering, hieruit maakte ik op dat het niet lang meer zou duren maar alsnog de mediamarkt tast in het duister.

Als jullie verder enige informatie hebben hoor ik die graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is leverbaar op dit moment bij een groot aantal shops:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjs021
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:12:
Hij is leverbaar op dit moment bij een groot aantal shops:
Is dit dan de nieuwe versie? Dus met de gerepareerde Sandy Bridge?
Daarbij komt natuurlijk ook dat ik het heb gekocht met die BTW actie, beetje jammer van die 140 euro dan ;)

Edit:
Om spamm te voorkomen, Darkstone bedankt :)

[ Voor 18% gewijzigd door kjs021 op 09-03-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, typenummer is hetzelfde. B3 stepping chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:15:
Wat de hell.

De i7 2630m ondersteunt max 8GB RAM? de i7-720m doet het dubbele.

Wat een weirde keuze.
kan iemand dit al bevestigen?? want intel geeft aan dat het afhankelijk van het type geheugen is... Uhhhh??? ja leuk dat ze dat ook toelichten.

En dell levert de 2630 met HD scherm en 16gb als optie... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien bied dell 16GB aan op configs met een quadcore, bij de SB dualcore werkt dat niet, maar dat hoeft niets de beteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:50:
Bij nader inzien bied dell 16GB aan op configs met een quadcore, bij de SB dualcore werkt dat niet, maar dat hoeft niets de beteken.
Wij hebben het hier ook nog even getest en de BTO 17CL36 met dus 4 geheugensloten werkte perfect met de Core i7 2630QM en 4x 4Gb DDR 3 :)

Ik denk dat Intel op de pagina bedoelde dat bij 2 geheugenkanalen (banken) de max 8Gb zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:39:
[...]

Wij hebben het hier ook nog even getest en de BTO 17CL36 met dus 4 geheugensloten werkte perfect met de Core i7 2630QM en 4x 4Gb DDR 3 :)

Ik denk dat Intel op de pagina bedoelde dat bij 2 geheugenkanalen (banken) de max 8Gb zou zijn.
Ah, schitterend om dat te horen. Dan zijn de specificaties van ASUS wel correct, enkel de webshops vergissen zich. 16GB lijkt mij een mooie upgrade voor de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat ze zich vergissen maar gewoon direct specificaties overnemen van de leverancier zonder zelf te testen. Dat zorgt wel vaker voor problemen ;)

Wel is het zo dat bij 4x4Gb de kwaliteit van het geheugen belangrijk is en het liefst een gematched setje is. (dus niet 2 verschillende chips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:58
In tegenstelling tot de meeste mensen hier ben ik meer op zoek naar een laptop met i5 i.p.v. i7. Het probleem is alleen dat er tot nu toe (in de Pricewatch) bar weinig laptops zijn. Ik had de nieuwe HP ProBooks al op het oog, maar over de leverbaarheid e.d. kan ik weinig vinden. Mijn 'eisen' zijn als volgt:

- Processor: i5 Sandy Bridge uiteraard
- Harde schijf: minimaal 320GB, liefst 500 GB
- Scherm: MAXIMAAL 15.6"
- Goede batterijen (in de zin van dat ze het even uithouden zonder stroom, lol)
- Ram: min 4GB
- Grafische kaart: ik doe wel het een en ander met photoshop en soms filmbewerking

Max. 700/800 euro?

Het probleem is dus dat ik maximaal een schermgrootte wil hebben van 15.6", en het liefst een i5 (vanwege de prijs), waarmee voor mij dus al die Asus-series al afvallen... Misschien dan toch de Aspire TimelineX 4830T/5830T (alhoewel ik hier weer niets over de prijs kan vinden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die asus series zijn toch 15.6"?

Er is overigens niets in de pricewatch wat in je budget valt, enkel de xps 15 is beschrikbaar met een i5 voor redelijke prijs:
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
...die ik overigens wel altijd aanraad met het full-hd scherm a €200, maar dat gaat niet lukken met max 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 11:03
verkeerde topic

[ Voor 98% gewijzigd door Mrk87 op 12-03-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:06:
Die asus series zijn toch 15.6"?

Er is overigens niets in de pricewatch wat in je budget valt, enkel de xps 15 is beschrikbaar met een i5 voor redelijke prijs:
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
...die ik overigens wel altijd aanraad met het full-hd scherm a €200, maar dat gaat niet lukken met max 800.
De asus series zijn inderdaad wel 15.6", maar ze hebben wel allemaal een i7, waardoor ze (voornamelijk) zo duur zijn en niet in mijn budget vallen...
En met Dell scheen mijn zus niet erg goede ervaringen te hebben, dus daar knap ik ook al meteen van af. Lastig allemaal hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
kjs021 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:10:
Voor de mensen die een bestelling van de N53SV-SZ016V hebben staan heb ik een vraag.
Ik las eerder dat een paar deze laptop zo rond 15-20 maart verwachten, waar hebben jullie deze besteld?

Ik heb namelijk zo rond 27-01 deze laptop besteld bij de Mediamarkt voor maar 850€. Ik bel iedere week wel is met ze om te vragen of ze al enige informatie hebben omtrent de levering. Steeds krijg ik echter te horen dat ze aan het wachten zijn, ze weten dus bar weinig. Ik vroeg me dus af of jullie al enige informatie hebben.

Ik las laatst dit artikel Asus sb levering, hieruit maakte ik op dat het niet lang meer zou duren maar alsnog de mediamarkt tast in het duister.

Als jullie verder enige informatie hebben hoor ik die graag!

Ik zat in dezelfde situatie. Ik had er ook een besteld tijdens de BTW-actie en heb elke keer zelf aan de bel moeten trekken.
Eerst zou die leverbaar zijn, ondanks dat ik hen er op wees dat vanwege de SB problematiek alle producten werden teruggetrokken. Na nog een aantal contact bleek die (hoe verassend) toch niet leverbaar te zijn.
Vervolgens zie weken later dat de laptop leverbaar is bij diverse webshops en weer contact gezocht. Toen kreeg ik te horen dat de laptop niet meer in het assortiment terug zou komen en ik geld terug kon krijgen.

Nu voor iets meer geld een XPS 17 besteld, die op zijn minst gelijkwaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb, net voordat de SB-problemen begonnen, een Asus N53SV gekocht bij Komplett.nl. Is er nog iemand die dit gedaan heeft?
Ik heb een dag voor mijn levering een email gekregen om mij op de hoogte te brengen van het probleem. Gelukkig was de laptop dan al verzonden en kreeg ik hem dus toch nog :p Ze zeiden dat ze mij gingen contacteren wanneer Intel een oplossing had gevonden. Tot nu toe hebben ze mij nog niet gecontacteerd en ze verkopen wel al de laptop terug op hun site, met de revisie.
Heeft er iemand van jullie wel al gehoord van hen? Ik heb hen een mailtje gestuurd gisteren, maar daar hebben ze nog niet op geantwoord. Zou ik mijn laptop dan moeten binnen doen om het moederbord te laten vervangen of zou ik hem gewoon kunnen inwisselen tegen een geupdate exemplaar?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Oh kijk, interessant nieuws! http://nl.hardware.info/n...dy-bridge-laptops-van-msi
Jammer dat ook hier weer niet de release en de prijzen bekend zijn gemaakt...

En: http://www.msi.com/news-media/news/1212.html
Maar voor mij een tegenvaller dat OOK HIER de i7 is verwerkt... Waarom toch?

[ Voor 26% gewijzigd door Maj-Maj op 13-03-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik vind de nieuwe i5 en i7 processors toch wel bloedsnel.
Als je kijkt naar de i5's en i7's van de vorige generatie of de core 2 duo's dan kunnen die eigenlijk makkelijk de meeste programma's aan. Als je dan de performance van de sandy bridge i5's ziet dan heb je eigenlijk bijna niet sneller meer nodig. Alleen voor zwaar gebruik is het natuurlijk handig om een snellere cpu te hebben maar zelfs dat valt nog mee.

Maar dan zie je toch dat er i7's worden gebruikt zonder dedicated videochip in plaats van een i5 met een aparte gpu waar je toch meestal meer aan hebt. Zelfs bij games is de cpu zelden de bottleneck met de sandy bridge processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Dat verhaal kom ik elk jaar wel tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Donderdag komt mijn N53SV als de levertijd klopt :D can't wait :P

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neu:

Dell vostro met sandy bridge: http://www.engadget.com/2...dge-processors-affordabl/
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/03/vostro300012.jpg
Dell inspiron met sandy bridge: http://www.engadget.com/2...atest-processors-and-swa/
Met, suprise, verwisselbare covers voor $29, of $19 voor een egale keur. Een erg leuke mogelijkheid. Zeker als je bedenkt dat je voor dezelfde xps 15 cover $89 betaalt...
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/03/dellinspironr15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjs021
Heb gehoord dat de mediamarkt volgende week nieuwe asus laptops gaat leveren met de nieuwe sb.
Zoals eerder gepost is had ik een n53sv in bestelling staan, maar aangezien ze nieuwe modellen uit gaan brengen krijg ik de korting die ik had met de btw dagen nu bij de nieuwe. Erg goede klantenservice mediamarkt leeuwarden!

Iemand enig idee welke modellen dit zijn?

Avb

Edit:
Heb aardig wat zitten googelen, maar het blijkt niet zo te zijn dat asus met daadwerkelijk nieuwe modellen komt. Hoop niet dat de 'nieuwe' modellen slechter gaan zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door kjs021 op 18-03-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze komen alleen met gerepareerde sandy bridge chipsets meer is er niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubter
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik heb nog één laatste vraagje over de Dell Vostro 3550 en 3750 die dit weekend gelanceerd werden, en zal dit hier posten om niet nog een nieuwe thread op te starten:

Zit bij alle Sandy Bridge processors de nieuwe Intel Graphics 3000 HD? Ik denk dat deze wel zal volstaan voor mijn behoeftes bij een laptop, de zwaarste games die ik erop zou spelen zouden Minecraft en Super Meat Boy zijn :P. Ik converteer wel redelijk wat video's af en toe, maar ik heb geduld wat dat betreft :P, met mijn huidige geforce 9500M GS duurt het soms ook lang.

Probleem is op de site van Dell wordt de geïntegreerde GPU nog steeds Intel GMA genoemd? Deze igp is toch een heel stuk minder, en misschien is de upgrade van €125 tot een AMD 6630 HD te overwegen...
Mij lijkt dit echter een typo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-04-2022
Hallo,

Ik las dat je in je N53SV geheugen hebt bijgeplaatst. Mijn vraag is hoe heb je de cover aan de onderkant eruit gekregen zonder krassen e.d.? alvast bedankt voor de reactie.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Met een sandy bridge cpu heb je ook quicksync he, dat is een stuk sneller video encoden door de combinatie cpu/gpu. Bepaalde paralelle taken kan de gpu beter doen en bepaalde dingen heeft een cpu lagere latency en met beiden op 1 chip is de communicatie erg snel !

Trouwens, wat er op die intel pagina staat is dat er maximaal 8gb per geheugenkanaal word ondersteund, De sandy bridge cpu's hebben 2 geheugenkanalen dus dan kan er maximaal 16gb gebruikt worden (dual channel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik zien of een Asus N53SV-SZ016V die nu wordt aangeboden de revisie op de Sandybridgeproblemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:22:
Hoe kan ik zien of een Asus N53SV-SZ016V die nu wordt aangeboden de revisie op de Sandybridgeproblemen heeft?
Sticker op de doos met New Revision.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 21:51
Ik ben ook al en tijdje op zoek naar een nieuwe laptop, en zo doende volg ik al enig tijd een aantal van de topics in dit forum. Ik stel blijkbaar nogal hoge eisen want tot nu toe heb ik nog geen laptop gevonden waar ik tevreden over ben qua bang/buck verhouding.

Echter ik ben wel zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen en goed aan het rond kijken. Het valt me op dat bijna elke laptop met een i7 aan boord standaard de i7-2630QM gebruikt, en vrijwel niemand de i7-2720QM. Wel is het soms mogelijk om (tegen een forse meerprijs) de i7-2720QM te configureren (o.a. bij Dell en BTO).

Nu weet ik uit diverse benchmarks die inmiddels zijn verschenen dat de i7-2720QM ongeveer 10% betere performance bied dan de i7-2630QM (bij bepaalde taken). Ik ben in principe niet bereid om voor slechts 10% performance winst € 180,00 (Dell XPS) tot € 250,00 (BTO P•BOOK 15CL35) neer te leggen. Echter toen ik even op Intel's site aan het rondbladeren was en daar de product specificaties zag leek het er op dat de i7-2720QM meer te bieden heeft als slechts 10% performance winst. Ik heb de verschillen zoals ze ik ze nu op Intel's site zie staan even in een tabelletje gezet:

i7-2630QMi7-2720QM
Tray 1ku Budgetary Price?$378.00 (~€ 268.28)
Clock speed2.0GHz2.2Ghz
Max Turbo Frequency2.9Ghz3.3Ghz
Graphics Max Dynamic Frequency1.1GHz1.3Ghz
Bus/Core Ratio2022
Memory TypesDDR3-1066/1333DDR3-1066/1333/16001
Max Memory Bandwidth21.3GB/s25.6GB/s
Intel® Quick Sync VideoNeeJa
Intel® InTRU™ 3D TechnologyNeeJa
Intel® Wireless DisplayNeeJa
Intel® Anti-Theft TechnologyNeeJa
Intel® My WiFi TechnologyNeeJa
4G WiMAX Wireless TechnologyNeeJa
Intel® Demand Based SwitchingNeeNee
1. Beide processoren ondersteunen maximaal 8Gb geheugen.

Tabel gebaseerd op:
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52219
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50067

Hierbij gaat het mij dus vooral om de onderste helft van de tabel (het deel met "Nee"/"Ja"). Ik heb hier bij de i7-2630QM "Nee" ingevuld omdat deze features op bovenstaande pagina niet worden genoemd. Er wordt echter ook niet expliciet vermeld dat deze features niet aanwezig zouden zijn op de i7-2630QM.

Zo kom ik bij mijn vragen:
  1. Worden deze features echt niet ondersteunt door de i7-2630QM, of is er een andere reden waarom deze niet op Intel's product pagina staan? Wellicht kunnen mensen die deze CPU reeds in huis hebben hier wat licht op werpen? Kunnen jullie bijvoorbeeld met de i7-2630QM gebruik maken van "Quick Sync Video"? Is er een manier om te testen/verifieren dat er geen gebruik wordt gemaakt van een software-fallback?
  2. Als deze niet ondersteunt worden, heeft het dan wel nut om de i7-2720QM te kiezen? Het lijkt mij dat bijvoorbeeld voor de WiDi, WiMAX, InTRU™ 3D etc. er nog meer nodig is, bijvoorbeeld extra hardware (een antenne) of support vanuit het moederbord?
  3. Hoeveel nadeel heeft de i7-2720QM nou eigenlijk van de hogere "Bus/Core Ratio"? Of is dit verschil verwaarloosbaar?
  4. Als geen van beide CPUs "Intel® Demand Based Switching" ondersteunen, wat heeft dit dan voor gevolgen voor het stroom verbruik van deze processoren?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:33
Weet iemand welke stepping er in de Sony Vaio SB1X9e zit? is dit de SB met de fout of de nieuwe versie?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 15:47
Hoe zit het bij sandy met de geluidsproductie ?

Ik heb nu een HP t2400 dv8288ea. Deze begint bij java al te blazen.. ;(

Het valt mij op dat de sandy bridge meer verbruiken.
Dus waarschijnlijk ook meer warmte produceren.

Volgens Notebookcheck.

1 Intel Core i7 2720QM Sandy Bridge 512KB + 6MB 2200-3300 45 32 4/8 5508
2 Intel Core i7 2630QM Sandy Bridge 512KB + 6MB 2000-2900 45 32 4/8 4841
3 Intel Core i7 2620M Sandy Bridge 512KB + 4MB 2700-3400 35 32 2/4 3557
4 Intel Core Duo T2400 Yonah 667 2MB 1830 31 65 2 - 1488

Aangezien een i7 2620 35 watt gebruikt is deze misschien wel interessanter voor velen.
(wel een dual core...)

Iemand al ervaringen met een 2620 ???

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
morth schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:57:
Hallo,

Ik las dat je in je N53SV geheugen hebt bijgeplaatst. Mijn vraag is hoe heb je de cover aan de onderkant eruit gekregen zonder krassen e.d.? alvast bedankt voor de reactie.

8)7
Onder de 2 rubber voetjes op het klepje zitten 2 schroefjes, als je die eruit hebt kan je het klepje zo naar onder schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@driel24. De prestaties van de 2620 zijn volgens mij redelijk vergelijkbaar met de eerste generatie (dus de 620), daarvan zijn al wel een aantal reviews.

De quads uit de SB-generatie zijn wel echt een stuk sneller dan de dualcores .Waarmee ik niet wil zeggen dat de dualcores traag zijn, integendeel ;). Alleen de prestaties van de dualcore SB ten opzichte van de Arandales zijn nauwelijks toegenomen, in tegenstelling tot de quads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
@pjotr77

Ik denk ook dat ze wel redelijk snel zijn.
Maar het gaat mij meer om de snelheid<>geluid

De nieuwe i7's gebruiken veel stroom. Waarschijnlijk staat de fan heel de tijd te draaien.

Bij staat de laptop +- 15 uur aan in de woonkamer. Ben het gesuis een beetje zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de nieuwe i7's zijn juist hartstikke zuinig:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4262/36594.png

TDP != verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
@darkstone....

Waar ik het vandaan haal ??? Staat in mijn post ;)
Wat jij aangeeft, is hoe lang een laptop draait met een accu.
Dat wil toch niets zeggen over het verbruik van een processor ?
De hoeveelheid watt is het gebruik van de processor.
Meer watt >> meer warmte >> meer koeling nodig.

Dat een accu minder lang meegaat is voor mij minder belangrijk.
Het gaat mij om snelheid <> geluidproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt bij de meeste laptops best mee. Ik vermoed dat jouw laptop al een oudje is. Zodoende is de koeling waarschijnlijk een stuk minder, ook doordat zich er inmiddels al aardig wat stof heeft kunnen verzamelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:11:
@darkstone....

Waar ik het vandaan haal ??? Staat in mijn post ;)
Wat jij aangeeft, is hoe lang een laptop draait met een accu.
Dat wil toch niets zeggen over het verbruik van een processor ?
De hoeveelheid watt is het gebruik van de processor.
Meer watt >> meer warmte >> meer koeling nodig.

Dat een accu minder lang meegaat is voor mij minder belangrijk.
Het gaat mij om snelheid <> geluidproductie.
Hoe lang hij relatief draait met de accu, deze cijfers zijn direct te herleiden naar het stroomverbruik van het systeem.

Nogmaals TDP heeft helemaal niets te maken met het stroomverbruik idle. Sterker nog, sinds iedereen GPU's is gaan intrigeren in de CPU slaat het TDP helemaal nergens meer op. Zelfs onder load.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 13:15 ]

Pagina: 1 2 Laatste