Komst van nieuwe sandy bridge Laptops?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:52
Dag iedereen,

Ik heb veel zitten zoeken op Internet maar ik kan niet direct veel vinden hierover.

Ik weet dat er tijdens de CES11 redelijk wat nieuwe Sandy Bridge laptops zijn aangekondigd door verschillende laptop fabrikanten. Momenteel staan er in de pricewatch niet bijzonder veel Sandy Bridge CPUs voor laptops.

De reden waarom ik dit vraag is omdat mijn huidige laptop ( Een Acer 3810T ) een black screen of death heeft, althans de backlight doet het niet meer. Nu is het repareren en te grote gedoe en heb ik daar geen zin in. Ik wil nu wel iets betrouwbaarder hebben aangezien mijn batterij er al binnen 9 maanden kapot ging en nu dit na 15 maanden.

Heeft iemand misschien enig idee wat er op korte termijn verwacht kan worden? Ik kan eventueel ook tijdelijk een laptop huren als er bijvoorbeeld binnen vier weken iets mooi binnenkomt. ( Zoals de nieuwe Sony SA series )

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Qua Sandy Bridge zullen de meeste fabrikanten nog modellen moeten aankondigen denk ik. Heb er ook nog niet veel nieuws over gezien. Ergens begin Q2 weet ik dat HP en Dell zeker met leveringen beginnen van nieuwe modellen dus de rest zal dan niet lang wachten.

Over je Acer, je weet dat je er van uit mag gaan dat een laptop toch wel langer dan 15 maanden mee mag gaan en dat je dus gewoon nog garantie hebt van Acer? Ik zou eens contact opnemen met de verkoper van het ding en garantie claimen. Batterij kan ik me nog iets bij voorstellen maar de backlight mag echt nog niet overlijden na 15 maanden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

MSI introduceert per direct SB notebooks in VS (klopt niet)

pricewatch: Asus N53SV-SZ016V

Ik zit zelf ook te wachten op SB modellen... misschien is het leuk om een centraal nieuwstopic te maken?

edit:
Artikeltitel klopt inderdaad niet

[ Voor 38% gewijzigd door Bozozo op 19-01-2011 19:53 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het artikel hebben die laptops nog Arrandale processors..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan er al 17 in de Pricewatch dus redelijk wat keus toch ;)

http://tweakers.net/price...cLBn0oDP9N5cNoAVG6wFrKeUF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deviltech dtx 9800

prijzen vanaf 1100 (en dan heb je al een 2630qm met een geforce 460m en een full-hd scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Redelijk wat keus? =p Ik wil sowieso geen Acer meer, zijn mijn opening post. Ik wil geen 17/18"

Ik dacht zelf aan de Sony Vaio VPCF21Z1E/BI maar die komt pas in maart... =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus, Toshiba of Sony, je kan nog kiezen ook. :P

Hoewel die laatste misschien wat aan de prijs is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 15:12
Dell heeft Sandybridge XPS-en aangekondigd voor 1 feb! (of ze dan ook te leveren zijn is een 2e)
tevens heb je gewoon recht op garantie voor je acer laptop,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps 17, ja, in de US.
Overigens, "te bestellen" kan nog steeds betekenen dat hij over een maand pas echt geleverd kan worden.

De dualcores komen de 27e? pas volgensde maand, maar die zijn niet zo interessant: de winst ligt in de orde van procenten als er meeneemt dat de chipsets waarschijnlijk iets duurder zijn. (zeg €50, dan kan je net zo goed nu kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zit ook te wachten op de DellXPS 15 of 17 sandy bridge... Ik hoop over twee weken, maar goed afwachten geblazen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
hmm hier in china worden al acers (4750g) geleverd met i5 2410 cpu, dat lijkt mij een dual core?

helaas zijn laptops met hogere schermresolutie dan 1366x786 vrijwel niet te vinden in china, beetje zinloos om dan een dikke cpu en gfx card te hebben...

Verder heb je hier so far dezelfde asus als in nl (maar dan met low res scherm) de asus g73, ideapad y460p, y560p, aantal acer varianten (4750, 5750, 5790 en nog een aantal), T520 (merk is founder of foundry ofzo), een 18,4 inch toshiba (geloof ik) en twee sagers (clevo p150/170hm based). Dat was 't wel so far geloof ik.

Er zit niet echt een goeie tussen, ze hebben allemaal 1366x786, behalve de clevo's (maar die kunnen geen gebruik maken van optimus) en de g73 (1600 euro ofzo).

Valt me hier in china trouwens ook op dat alle SB laptops so far (except clevo en g73) een vrij oude gfx card aan boord hebben (radeon 6550/6570/gf540m), dan kan je volgens mij net zo goed een normale i3/5/7 hebben voor games iig, maar deze laptops zijn veelal gericht op half gamen/half studeren enzo afaik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwacht wordt dat Apple binnenkort zijn MacBook Pro serie gaat updaten, grote kans dat de Sandy Bridge CPU gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:39:
Valt me hier in china trouwens ook op dat alle SB laptops so far (except clevo en g73) een vrij oude gfx card aan boord hebben (radeon 6550/6570/gf540m), dan kan je volgens mij net zo goed een normale i3/5/7 hebben voor games iig, maar deze laptops zijn veelal gericht op half gamen/half studeren enzo afaik..
Beetje zinloos ook, de IGP van SB is bijna net zo snel als die Radeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Dreamvoid schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:04:
[...]

Beetje zinloos ook, de IGP van SB is bijna net zo snel als die Radeons.
de gf540m is ook +- zelfde snelheid, dus die kan je ook daarbij scharen dan :P maar volgens mij scheelt nog wel beetje toch? Dacht die igp meer niveau gf310m of radeon 5470 ofzo?
Dat scheelt nog wel wat dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:43:
[...]

de gf540m is ook +- zelfde snelheid, dus die kan je ook daarbij scharen dan :P maar volgens mij scheelt nog wel beetje toch? Dacht die igp meer niveau gf310m of radeon 5470 ofzo?
Dat scheelt nog wel wat dacht ik?
Jep: http://www.notebookcheck....ics-solution.43710.0.html. Deze IGP-oplossing is echt een forse verbetering tov de vorige generatie omdat je eigenlijk alle games nu kunt spelen. Maar gamen op medium detailniveau is nog steeds teveel gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom duurt het altijd zo lang voordat die 500-600 euro laptops met Sandy Bridge komen? Dat is altijd met nieuwe Intel cpu's. In de beginperiode heb je enkel keus uit die peperdure 1000 euro notebooks, terwijl er van de desktop cpu's in de beginperiode wel altijd netjes verschillende types beschikbaar komen.

Ik vind het niet meer dan logisch dat laptop fabrikanten hun modellen al klaar hebben staan met verschillende type cpu's en dat deze beschikbaar komen op de dag dat de nieuwe cpu architectuur door Intel wordt geïntroduceerd.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn alleen nog quadcores op dit moment, deze zijn gelijk geprijst aan de i7-720QM's die al langer verkrijgbaar waren, ik gok dat deze processor lost $250-300 kost.

Jij verwacht dat een processor van $250-300 in een laptop van 600 komt? echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:31:
Waarom duurt het altijd zo lang voordat die 500-600 euro laptops met Sandy Bridge komen? Dat is altijd met nieuwe Intel cpu's. In de beginperiode heb je enkel keus uit die peperdure 1000 euro notebooks, terwijl er van de desktop cpu's in de beginperiode wel altijd netjes verschillende types beschikbaar komen.

Ik vind het niet meer dan logisch dat laptop fabrikanten hun modellen al klaar hebben staan met verschillende type cpu's en dat deze beschikbaar komen op de dag dat de nieuwe cpu architectuur door Intel wordt geïntroduceerd.
Waarom kostte een LCD tv zo duur in het begin en later niet meer? Beetje zelfde verhaal.

[ Voor 78% gewijzigd door JT op 24-01-2011 22:38 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een hele andere markt, een processor zakt in het algemeen niet in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:36:
Er zijn alleen nog quadcores op dit moment, deze zijn gelijk geprijst aan de i7-720QM's die al langer verkrijgbaar waren, ik gok dat deze processor lost $250-300 kost.

Jij verwacht dat een processor van $250-300 in een laptop van 600 komt? echt niet.
Nee ik zit niet te wachten op een stroomslurpende i7 quadcore cpu in een laptop. Met een 500-600 euro laptop doel ik natuurlijk op een Core i3 of i5 laptop. Bijvoorbeeld laptops met een Core i3 2310M of Core i5 2410M.
JT schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:38:
[...]

Waarom kostte een LCD tv zo duur in het begin en later niet meer? Beetje zelfde verhaal.
Processors volgen elkaar op, dus laptops met een Sandy Bridge CPU zouden net zoveel moeten kosten als een vergelijkbaar model met een Arrendale CPU.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:31:

Dit is een beetje bedrijfskunde/marketing/economie 101.

Er zijn altijd Early Adopters die de hoofdprijs betalen voor producten. Die Early Adopters zorgen ervoor dat een nieuwe technologie die miljoenen kost om te ontwikkelen betaald is tegen de tijd dat de gewone consument het wil kopen.

Net als waarom intel ruim 1000 euro voor hun vlaggenship vraagt terwijl een processor die 10% minder presteert maar 180 kost ? Same story

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:41:
Processors volgen elkaar op, dus laptops met een Sandy Bridge CPU zouden net zoveel moeten kosten als een vergelijkbaar model met een Arrendale CPU.
wat nu uitkomt is niet de opvolger van de arrandale, maar van de clarksdale, die beginnen bij €850 (eigenlijk 950, maar er zijn elke shops die hem voor €100 in de aanbieding hebben)

Voor de dualcores zul je nog een maand moeten wachten, deze worden dan pas geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoezo? De ontwikkeling van SB moet nog terugverdiend worden, Arrandale is allang terugverdiend. Bovendien, waarom zou Intel in vredesnaam hun prijzen gaan verlagen als de verkoopcijfers record na record breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

[...]

De Core ix volgde de C2D op, maar toch was die bij introductie duurder. Wat jij zegt gaat hier niet op, maar dat hebben anderen ook al duidelijk gemaakt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Zo te zien is er weer een container Asus N53SV's het land binnengekomen:

Toch wel de beste SB deal onder de 1000 euro momenteel dunkt me.

Ook weer terug bij mediamarkt... dit weekend dus hopelijk voor 881 euro!

[ Voor 26% gewijzigd door Bozozo op 25-01-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem nu alvast halen, dan vraag je van het weekend de korting terug.
De kans dat de asus zaterdagochtend al is uitverkocht is zeer groot als je het mij vraagt, half tweakers aast op deze notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:14
ik hoop dat de Lenovo edge e520 uitkomt met een FullHD scherm, of in ieder geval iets met meer pixels als wat ze nu hebben. Mooie compacte en stevige I7 sandy bride geval lijkt me wel wat.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:18:
Zo te zien is er weer een container Asus N53SV's het land binnengekomen:

Toch wel de beste SB deal onder de 1000 euro momenteel dunkt me.

Ook weer terug bij mediamarkt... dit weekend dus hopelijk voor 881 euro!
Hea? 881 euro leg uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dit weekend betaal je geen BTW bij mediamarkt. Dat betekent 16% korting (geen 19%, zie elders op GoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ga dat alsjeblieft niet hier discussiëren, ik ben zo moe van dat brugklas rekengefaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:12:
Maar ga dat alsjeblieft niet hier discussiëren, ik ben zo moe van dat brugklas rekengefaal.
Don't worry :P

Waar ik me wel aan stoor is de foute productieinfo van MM. Bij processornummer staat '350M' wat natuurlijk nergens op slaat.

Ik ga donderdagochtend maar gewoon langs... fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet eerder dan donderdag middag :P

fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
let wel op dat, zoals ook in de review op tweakers vermeld, het toetsenbord van die N53 crap is.
Ik ben het zelf hier van de week even wezen testen, maar het midden veert echt duidelijk mee naar onder.
Dat is wel een flink nadeel imo. Alsnog een mooie laptop tho :P maja voor iemand die veel moet typen kan het wellicht minder fijn zijn... Ik ga waarschijnlijk een Acer halen tho, dus ik denk dat ik daar verder weinig over mag zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Ik vraag me af wanneer we de opvolger van de Sony Vaio Z serie kunnen verwachten met de sandy bridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:58:
[...]

Hoezo? De ontwikkeling van SB moet nog terugverdiend worden, Arrandale is allang terugverdiend. Bovendien, waarom zou Intel in vredesnaam hun prijzen gaan verlagen als de verkoopcijfers record na record breken?
De ontwikkeling wordt vanzelf terugverdiend als de omzet op gang komt en niet zoals ipazza zegt door die paar early adopters die 100 euro meer betalen voor de snelste cpu. Net of dat kleine groepje in zo'n korte beginperiode de hele ontwikkelkosten op gaat hoesten. Dat gaat gewoon netjes gebeuren door de massaverkoop.

Daarnaast blijft het gewoon achterlijk systeem wat Intel hanteert:
Desktop cpu's: Meteen in alle soorten en maten beschikbaar
Laptop's met nieuwe CPU's: Nauwelijks keuze.

Je moet gewoon meteen alle cpu's vrijgeven zodat de massaverkoop kan beginnen. Die paar tweakers die graag de snelste cpu willen kopen die toch wel. Ongeacht de beschikbaarheid van tragere modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:38:
[...]

De Core ix volgde de C2D op, maar toch was die bij introductie duurder. Wat jij zegt gaat hier niet op, maar dat hebben anderen ook al duidelijk gemaakt.
Onzin, de nieuwe desktop cpu's zijn zelfs goedkoper geworden:

pricewatch: Intel Core i5 661
pricewatch: Intel Core i3 2120

pricewatch: Intel Core i5 760 Boxed
pricewatch: Intel Core i5 2300 Boxed

Nogmaals, de nieuwe laptop cpu's zouden minimaal gelijk geprijst moeten zijn of net als de Desktop cpu's ook goedkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:18:
[...]

De ontwikkeling wordt vanzelf terugverdiend als de omzet op gang komt en niet zoals ipazza zegt door die paar early adopters die 100 euro meer betalen voor de snelste cpu. Net of dat kleine groepje in zo'n korte beginperiode de hele ontwikkelkosten op gaat hoesten. Dat gaat gewoon netjes gebeuren door de massaverkoop.
Daarop aanvullend:

Afbeeldingslocatie: http://www.anythingresearch.com/Strategic-Planning/images/technology-adoption-curve.png

Oftewel, 68% van de omzet wordt binnengeharkt via de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:15
Iemand enig idee wanneer BTO met deze laptops begint?

Deviltech heeft al een 2820QM, 128GB SSD, 8GB RAM en Full HD voor ~1450,- (Hellfire model)
Helaas heeft Deviltech geen rembours :'( en om dat bedrag van te voren over te boeken is mij iets teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

DaMarcus schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:09:
[...]

Daarop aanvullend:

Oftewel, 68% van de omzet wordt binnengeharkt via de massa.
Uhm, dat is gewoon een normale verdeling (Gauss curve). Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de verkoop van nieuwe technologie die verdeling volgt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik verwacht eigenlijk eerder een Maxwell-Boltzman verdeling :P

Net naar MM Eindhoven geweest. De N53SV is niet op voorraad, en hij verwachtte hem niet voor het weekend binnen te krijgen.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de oude meuk eruit moet voor de komst van SB... en geef ze eens ongelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Bozozo op 26-01-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.doorakkers
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 17:25
Iemand die weet of hij bij MM Breda nog op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breda weet ik niet maar een heleboel vestigingen is die al uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Heb ook maar een sandy bridge laptop besteld, kon niet langer wachten, acer 4750g met i5 2410q cpu, krijg m morgen binnen. De cpu is verder niet veel speciaals, ongeveer even snel als een middel/goede i5 nu volgens mij. :P
De kosten hier (china) zijn ~575 euro met gf540m en 4gb ram.
Zal over paar dagen wel even posten wat mijn ervaringen met de laptop zijn. Neem aan dat hij ook in Nederland wordt gereleased later, dus misschien heeft iemand er nog wat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Species5618 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:03:
[...]

Uhm, dat is gewoon een normale verdeling (Gauss curve). Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de verkoop van nieuwe technologie die verdeling volgt.
True that. Ik had hier een prijscurve aan vast moeten koppelen om het verhaal compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
Melodic Metal schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:00:
Iemand enig idee wanneer BTO met deze laptops begint?

Deviltech heeft al een 2820QM, 128GB SSD, 8GB RAM en Full HD voor ~1450,- (Hellfire model)
Helaas heeft Deviltech geen rembours :'( en om dat bedrag van te voren over te boeken is mij iets teveel.
Je kan betalen met creditcard neem ik aan ? is je aankoop iig verzekerd.

ik zou eerder gaan voor de hellfire 17"Full HD; I7 2630, 6gb 1333 DDR3, 540M en XT momentus Hybrid voor 1024 E en 400 e besparen.
(en anders gaan voor de 15.6 inch en GTX460 en verder zelfde config voor 1400,-)

Denk niet dat BTO ze voor dezelfde prijs gaat leveren (die komen overigens half/eind feb op de markt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
rundfunk rudi schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:06:
[...]

Je kan betalen met creditcard neem ik aan ? is je aankoop iig verzekerd.

ik zou eerder gaan voor de hellfire 17"Full HD; I7 2630, 6gb 1333 DDR3, 540M en XT momentus Hybrid voor 1024 E en 400 e besparen.
(en anders gaan voor de 15.6 inch en GTX460 en verder zelfde config voor 1400,-)

Denk niet dat BTO ze voor dezelfde prijs gaat leveren (die komen overigens half/eind feb op de markt)
540m met zon cpu lijkt me geen goed plan, dan zou ik toch echt wel voor een betere kaart gaan, anders is je gfx card dikke bottleneck, niet echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Snowdog schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:37:
[...]

540m met zon cpu lijkt me geen goed plan, dan zou ik toch echt wel voor een betere kaart gaan, anders is je gfx card dikke bottleneck, niet echt handig...
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat het hoofddoel van de laptop is. Als je veel wilt gamen, dan is zo'n 540m idd een bottleneck, maar als de laptop voornamelijk gebruikt wordt voor foto- en videobewerking lijkt zo'n 540m mij toch voldoende, nee? :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Snowdog schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:18:
Heb ook maar een sandy bridge laptop besteld, kon niet langer wachten, acer 4750g met i5 2410q cpu, krijg m morgen binnen. De cpu is verder niet veel speciaals, ongeveer even snel als een middel/goede i5 nu volgens mij. :P
De kosten hier (china) zijn ~575 euro met gf540m en 4gb ram.
Zal over paar dagen wel even posten wat mijn ervaringen met de laptop zijn. Neem aan dat hij ook in Nederland wordt gereleased later, dus misschien heeft iemand er nog wat aan :P
Hey snowdog, ik vlieg zaterdag naar hongkong voor een periode en daarna ga ik studeren in beijing. Heb je nog advies voor mij?

Ik was van plan om in Hong Kong een thin & light laptop te halen van Sandy bridge, of is het goedkoper om het in China te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:15
freddyronny schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:28:
[...]

Dat hangt er natuurlijk vanaf wat het hoofddoel van de laptop is. Als je veel wilt gamen, dan is zo'n 540m idd een bottleneck, maar als de laptop voornamelijk gebruikt wordt voor foto- en videobewerking lijkt zo'n 540m mij toch voldoende, nee? :)
540m is voor mij inderdaad genoeg, laptop zou vooral voor programmeren en de opleiding gebruikt gaan worden.
Voordeel van de 540 is dat de accu het dan weer wat langer volhoud, op andere forums heb ik al gelezen dat de accu het 4-5 uur vol zou moeten houden op de onboard. En volgens mij is een GTX 460 niet switchable met de onboard.

Credit Card is denk ik geen optie, ik zou niet weten wie er in nederland nog een cc heeft.. :/
Hoewel het voor dit soort dingen wel beter is.

Deviltech al ge-emailed en die ondersteunen inderdaad geen rembours. Wat opzich gek is omdat er zat duitse bedrijven zijn die ook met ups leveren en het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Melodic Metal schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:28:
[...]

540m is voor mij inderdaad genoeg, laptop zou vooral voor programmeren en de opleiding gebruikt gaan worden.
Voordeel van de 540 is dat de accu het dan weer wat langer volhoud, op andere forums heb ik al gelezen dat de accu het 4-5 uur vol zou moeten houden op de onboard. En volgens mij is een GTX 460 niet switchable met de onboard.

Credit Card is denk ik geen optie, ik zou niet weten wie er in nederland nog een cc heeft.. :/
Hoewel het voor dit soort dingen wel beter is.

Deviltech al ge-emailed en die ondersteunen inderdaad geen rembours. Wat opzich gek is omdat er zat duitse bedrijven zijn die ook met ups leveren en het wel doen.
dan kan je net zo goed ff wachten op een i5 , dan gaat de accu nog iets langer mee :P
voor proggen heb je die quad core ook nie echt nodig i guess, maar goed t heeft wel zn nut met bepaalde zaken ja... Maar over t algemeen is een i7 2630 met geforce 540m niet echt een goeie combinatie imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Snowdog schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:17:
[...]

dan kan je net zo goed ff wachten op een i5 , dan gaat de accu nog iets langer mee :P
voor proggen heb je die quad core ook nie echt nodig i guess, maar goed t heeft wel zn nut met bepaalde zaken ja... Maar over t algemeen is een i7 2630 met geforce 540m niet echt een goeie combinatie imo...
Waarom? Volgens mij is het juist de ideale balans voor een multimedianotebook zoals we die kennen in de NBBG's. Snel, niet te duur, verstookt niet te veel energie.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 26-01-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Kaizah schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:50:
[...]

Hey snowdog, ik vlieg zaterdag naar hongkong voor een periode en daarna ga ik studeren in beijing. Heb je nog advies voor mij?

Ik was van plan om in Hong Kong een thin & light laptop te halen van Sandy bridge, of is het goedkoper om het in China te doen?
HK is cheaper normaal gesproken, check wel ff wat er beschikbaar is. Weet zo ook niet pcies wat er leverbaar is of de prijzen.

In china is t iig niet makkelijk een full HD laptop te vinden, en de goedkoopste met sandy bridge zijn 1250 euro ofzo. Verder zijn de meest common hier so far de acers (4750, 5750) en lenovo's (y560p en y460p) voor 600-800 euro (i5 2410/i7 2630 met 5650/gf540m achtige kaarten qua strength) en verder heb je nog paar andere, maar alles met full hd scherm is dus stuk duurder. Laptops met goeie res en oudere cpus (normale i3/5/7) is niet veel makkelijker, dus als dat belangrijk is ff goed researchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
GENETX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:21:
[...]

Waarom? Volgens mij is het juist de ideale balans voor een multimedianotebook zoals we die kennen in de NBBG's. Snel, niet te duur, verstookt niet te veel energie.
Nouja daar ben ik het niet mee eens, de gemiddelde gebruiker heeft de kracht van de i7 2630 niet nodig en als deze kracht al nodig zou zijn is het voor games... Echter is de gf540m dan een bottleneck.
Een i5 met radeon 5730 ofzo is zuiniger en sluit beter aan (5730 is ongeveer even snel als 540m en is minder bottleneck met een i5) en is voor de gemiddelde gebruiker ook snel genoeg..

[ Voor 3% gewijzigd door Snowdog op 26-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:30:
Echter is de gf540m dan een bottleneck.
...Net zoals een GTX560m
Een i5 met radeon 5730 ofzo is zuiniger en sluit beter aan (540m is minder bottleneck) en is voor de gemiddelde gebruiker ook snel genoeg..
Zuiniger, omdat? Volgens mij vergeet je dat de doorsnee laptop tegenwoordig is uitgerust met switchable graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ja maar die gaat wel stuk sneller zijn dan een 540, dan kan je beter een 460/85 pakken die zijn ook stukken sneller afaik....
[...]

Zuiniger, omdat? Volgens mij vergeet je dat de doorsnee laptop tegenwoordig is uitgerust met switchable graphics.
Zie comment van genetx, ik trek het alleen verder door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.doorakkers
Ik heb vanochtend om 8 uur de Asus N53SV-SZ016V gekocht bij Mediamarkt Breda. Er waren er nog 5 in voorraad. Je moest er echter wel naar vragen, ze stonden niet in de winkel, enkel in het magazijn.

Nu zijn er dus nog 4 -mits er niemand anders nog een heeft gekocht-.

Overigens was daar de prijs €1099,- met de actie eraf kwam je dan uit op €923,-
Jammer... Maar in ieder geval op voorraad en nog steeds een mooie prijs imo voor deze laptop.

Ben nu aan t uitproberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Veel plezier ermee!

Hoe bevalt het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
r.doorakkers schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:07:
Ik heb vanochtend om 8 uur de Asus N53SV-SZ016V gekocht bij Mediamarkt Breda. Er waren er nog 5 in voorraad. Je moest er echter wel naar vragen, ze stonden niet in de winkel, enkel in het magazijn.

Nu zijn er dus nog 4 -mits er niemand anders nog een heeft gekocht-.

Jammer... Maar in ieder geval op voorraad en nog steeds een mooie prijs imo voor deze laptop.

Ben nu aan t uitproberen :-)
Ik ga hem hopelijk zo krijgen... Ik zit te wachten op de levering van vandaag op me werk... Daar zou hij bij moeten zitten :9
Zal de baas blij mee zijn, want aan werken kom ik natuurlijk niet meer toe :P
Straks even lekker Windows schoon installeren en lekker benchmarken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:20:
Veel plezier ermee!

Hoe bevalt het scherm?
Het is een B156HW01 v5, zelfde scherm als in deze: http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.doorakkers
Het scherm kijkt vrij prettig -voor een laptop-.

Heb ruim 3 jaar in de verkoop gewerkt van de professionele foto-video handel. En dan vooral ook in de professionele beeldschermen (Eizo, Lacie, Quatto en Nec) met bijbehorende kalibratiemiddelen (van X-rite en Datacolor)
Heb zelf en werk ook dagelijks op 2x een Eizo CG241W (à €1800 p/s) 24 inchers voor fotobewerking.
Op deze laptop ga ik dan ook niet of nauwelijks mijn foto's bewerken.

Terug naar de laptop. Resolutie is wel erg prettig, 1920x1080, al is het maar voor al de extra ruimte die je er door krijgt, jammer van het glanzende scherm, maar dat is bekend.
Uiteraard is het, mocht je serieus waarde hechten aan kleuren en kleurbeheer, noodzakelijk om in ieder geval het scherm door middel van een hardwarematige oplossing te kalibreren, hoe goed of slecht het scherm ook mag zijn (een laptop zal toch nooit ideaal daarvoor zijn), je haalt dan wel de maximale nauwkeurigheid uit dat scherm.

Ik was aan t twijfelen om te wachten op een XPS15 met een nieuwe Sandy Bridge, of deze Asus.
Nu met de actie van Mediamarkt kon ik niet langer wachten en qua specs is het gewoon erg goed.

Ik ga hem voor mijn studie gebruiken, dus vooral in de trein en op school, maar wilde een degelijke laptop qua behuizing. En qua specs kan ik hier de komende jaren wel mee vooruit. En dat alles voor onder de 1000 euro.

Ik ben tevreden!

Nu nog uitzoeken wat voor Dongelabonnement ik hierbij ga nemen voor dagelijks in de trein, iemand aanbevelingen? Vodafone-Kpn-T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-08 17:39
7 Februari start ik een HBO-ICT opleiding, uiteraard is er een laptop nodig. Denken jullie dat het het waard is om tot het laatste moment te wachten op de kans dat er een i3 sandy bridge laptop uitkomt? (budget is namelijk 400-600 euro)
Of ben ik verkeerd ingelicht dat de sandy bridge cpu structuur aanzienlijke prestatie winst geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
grippa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:51:
7 Februari start ik een HBO-ICT opleiding, uiteraard is er een laptop nodig. Denken jullie dat het het waard is om tot het laatste moment te wachten op de kans dat er een i3 sandy bridge laptop uitkomt? (budget is namelijk 400-600 euro)
Of ben ik verkeerd ingelicht dat de sandy bridge cpu structuur aanzienlijke prestatie winst geeft?
Voor de i3 gaat er weinig winst zijn, en die gaat sowieso niet voor 7 februari uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Stphnvlstk schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:01:
[...]

Voor de i3 gaat er weinig winst zijn, en die gaat sowieso niet voor 7 februari uitkomen.
nouja voordeel voor de i3 is vooral de IGP lijkt me, dat kan wat kosten besparen, verder idd weinig bijzonders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het budgetsegment is er niet zoveel winst, als de prjzen stijgen (big chance) ga je er zelfs flink op achteruit. (dwz, een SB i3 is duurder en trager dan de i3-370m)

bovendien: de procs worden pas de 20e geintroduceerd, ik zou nu bij de mediamarkt iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Vanmiddag m'n nieuwe N53SV in gebruik genomen, de eerst indrukken tot zo ver:
  • Mooi scherm! De resolutie is mooi, je moet alleen de DPI van Windows wat omhoog gooien.
  • Lekker vlot met booten.
  • Toetsenbord is een beetje flimsy, drukt een beetje door in het midden
Wel gelijk die Asus troep eraf gegooid en een schone Windows installatie erop gezet. Gelukkig levert Asus een DVD mee met drivers en software, want Windows herkent maar heel weinig zelf in dit nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:06:
je moet alleen de DPI van Windows wat omhoog gooien.
Omhoog? :/ Alles behalve 100% is echt veel te groot imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Capa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:06:
Vanmiddag m'n nieuwe N53SV in gebruik genomen, de eerst indrukken tot zo ver:
  • Mooi scherm! De resolutie is mooi, je moet alleen de DPI van Windows wat omhoog gooien.
  • Lekker vlot met booten.
  • Toetsenbord is een beetje flimsy, drukt een beetje door in het midden
Wel gelijk die Asus troep eraf gegooid en een schone Windows installatie erop gezet. Gelukkig levert Asus een DVD mee met drivers en software, want Windows herkent maar heel weinig zelf in dit nieuwe systeem.
Waar heb je hem gekocht? Ik wil hem namelijk aankopen nu met de Mediamarkt actie, lijkt mij een leuke laptop voor een aanvaardbare prijs. Krijg je er ook een Windows 7 installatiedvd bij? Of hoe heb je deze clean install anders doorgevoerd? :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:11:
[...]

DPI omhoog is volgens mij meer dots per inch, dus net zoals je bedoeld 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doet windows andersom, windows gaat uit van 96, (=100%), zet je die instelling hoger (=120 dpi) word de text groter.

Je schroeft de dpi instelling dus omlaag, en niet omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
freddyronny schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:39:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Ik wil hem namelijk aankopen nu met de Mediamarkt actie, lijkt mij een leuke laptop voor een aanvaardbare prijs. Krijg je er ook een Windows 7 installatiedvd bij? Of hoe heb je deze clean install anders doorgevoerd? :)
Op m'n werk gekocht. :)
Zit geen DVD bij, maar ik heb hem via het netwerk geïnstalleerd, we hebben daar een server staan met alle Windows 7 versies.
Op het moment is de Mediamarkt goedkoper ivm die 19% actie dan alle andere winkels, maar ik weet niet hoe hun voorraad is inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-03-2024
r.doorakkers schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:07:
Vorig jaar waren er ook al klachten over mediamarkt over die prijsveranderingen in combinatie met de 19% actie. De week ervoor waren de prijzen lager, tijdens de actie worden de prijzen omhoog gegooid (MM zegt dat ze de prijzen weer op het oude niveau brengen. Ik hoop dat je wat bewijzen hebt dat die prijs daar lager was. Ik heb nog wel een foto van MM Groningen waar deze 999 euro was. Het heeft dan zin om te gaan klagen, zodat je alsnog een deel van het bedrag terugkrijgt.

Zie artikel van kassa: http://kassa.vara.nl/tv/a...-de-19-btw-actie/speel/1/

Hoe is de batterijduur van deze laptop eigenlijk? Ik wilde eigenlijk een dell omdat je daar oa zo makkelijk wat specificaties kan aanpassen zoals een 9-cells batterij, en een andere wifi-kaart. Maar ik zit door deze actie toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
r.doorakkers schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:06:
Nu nog uitzoeken wat voor Dongelabonnement ik hierbij ga nemen voor dagelijks in de trein, iemand aanbevelingen? Vodafone-Kpn-T-mobile?
In de trein kun je steeds vaker terecht met gewoon wifi. Vooral als je de intercity gebruikt. Heb dat al een paar keer gedaan. In 2013 moeten alle treinen wifi hebben, tot die tijd is het in ieder geval gratis. Wil je zekerheid dat je altijd kunt internetten dan is zo'n dongel wel handig. Heb daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Laatst online: 20:55
wagt schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:49:
[...]
Vorig jaar waren er ook al klachten over mediamarkt over die prijsveranderingen in combinatie met de 19% actie. De week ervoor waren de prijzen lager, tijdens de actie worden de prijzen omhoog gegooid (MM zegt dat ze de prijzen weer op het oude niveau brengen. Ik hoop dat je wat bewijzen hebt dat die prijs daar lager was. Ik heb nog wel een foto van MM Groningen waar deze 999 euro was. Het heeft dan zin om te gaan klagen, zodat je alsnog een deel van het bedrag terugkrijgt.
In Groningen kost de laptop nog steeds €999,- bij de Mediamarkt. Daar is dus geen prijswijziging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Maar hebben ze hem ook? In Eindhoven zag ik ook 999 staan toen de medewerker in de database zocht, maar dat is volgens mij gewoon de oude aanbiedingsprijs. Als ze voorraad hebben passen ze wellicht de prijs aan.

Matig scherm + toetsenbord is voor mij toch wel een afknapper. Dit is een mooie laptop maar ik kan nog even wachten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bozozo op 28-01-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.doorakkers
Op de webshop van Mediamarkt kost hij €1049,-. In de Breda stond hij dus aangeduid voor €1099,-
Ik heb het gegeven gemeld dat hij op de website 1049 was, en de reactie was heel laconiek: "De website is altijd anders, heeft er niets mee te maken".

Dus het was meer zoiets van, ok of ik ga hem nu voor je halen in het magazijn, of tot ziens.
Normaal was ik al weg geweest na zoiets, maar gezien de voorraad bij de meeste Mediamarkten op leek te zijn, En de prijs door de actie alsnog 923 euro werd, ging ik toch maar overstag, wilde m gewoon hebben (A)

Overigens vind ik tot nu toe zoals meerderen hebben gemeld t toetsenbord minder fijn. Toetsen zijn naar mijn mening gewoon wat te groot/breed, een minder fijne toetsaanslag en de 'bolling' in het midden waardoor het een klein beetje door veert.

Verder ben ik nog op de eerste acculading aan het werken, gisteren de hele tijd aan de netstroom gezeten.
Je hebt 4 profielen in zo'n manager van Asus als je die wil gebruiken.
- High Performance
- Multimedia Use
- Quiet Office use
- Battery Saving.

Maar volgens mij wat ik nu kan inschatting gaat het op alle niveau's niet echt meer dan 3 uur accutijd geven.

Weet er iemand misschien waar je een beetje voordelig een 2e accu bij kunt kopen voor deze laptop?
Dan zou dat probleem opgelost zijn.

Verder is het geluid erg goed voor een laptop, een van de beteren die ik ooit gehoord heb. De behuizing is mi zeer solide en hij werkt door z'n specs razendsnel.
Ik heb wel de snelheid van de cursor van de trackpad meteen helemaal omhoog gegooid, op z'n snelst. Die vond ik veel te traag/stug ingesteld.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Laatst online: 20:55
@Bozozo: Laat ik het zo zeggen.. voor net geen €840 ga ik hem in mijn bezit krijgen.

En aangezien ik hem niet uitgebreid ga gebruiken voor Office werkzaamheden en het naar mijn mening de beste prijskwaliteit verhouding heeft ten opzichte van andere Sandy Bridge laptops op de markt, kon ik hem niet laten gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door Melniek op 28-01-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagt
Probeer een klachtenbrief te schrijven naar MM. Ik denk dat dat meer succes biedt dan een MM-medewerker erop aan te spreken. Die moeten gewoon doen wat ze opgedragen wordt.(niet toegeven :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
De prijzen bij de MM kunnen ze per filiaal bepalen, zijn volgens mij allemaal franchises...
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:11:
[...]

Na de schone installatie stond hij toch hij op "kleiner 100"%" en dan vind ik het op die resolutie toch prettiger lezen als ik hem op "normaal 125%" zet.

[ Voor 12% gewijzigd door Capa op 28-01-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Nou, m'n laptop kan dus terug naar Asus vermoed ik zomaar:
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je laptop geen gebruik maakt van de SATA2 poorten heb je er geen last van, ik denk dat de meeste laptops gebruik maken van 2x SATA3.

En zelfs dan: 5% performanceverlies :') een maand of 3 kan je toch wel wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:05:
Als je laptop geen gebruik maakt van de SATA2 poorten heb je er geen last van, ik denk dat de meeste laptops gebruik maken van 2x SATA3.

En zelfs dan: 5% performanceverlies :') een maand of 3 kan je toch wel wachten?
Geen idee welke sata hij gebruikt, ik wacht het persbericht van Asus wel even af eerst.

Iemand trouwens enig idee hoe de N53SV open moet aan de onderkant? Zitten namelijk geen schroefjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:10
...........Wel weet Asus Nederland te melden dat een van zijn populaire Sandy Bridge-notebooks, de N53SV, enkel gebruikmaakt van de sata-600-poorten en dus geen hinder ondervindt van de ontwerpfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
Ik vraag me af wat voor invloed dit heeft op de opkomst van de laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If you have a notebook system with only two SATA ports however, the scenario is a little less clear. Notebooks don’t have tons of storage bays and thus they don’t always use all of the ports a chipset offers. If a notebook design only uses ports 0 & 1 off the chipset (the unaffected ports), then the end user would never encounter an issue and the notebook may not even be recalled. In fact, if there are notebook designs currently in the pipeline that only use ports 0 & 1 they may not be delayed by today’s announcement. This is the only source of hope if you’re looking for an unaffected release schedule for your dual-core SNB notebook.
http://www.anandtech.com/...els-cougar-point-sata-bug

Zoals gebruikelijk: een verhelderend artikel van anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Weet iemand waar de N53SV nog op voorraad is? Ik wil er eentje kopen, maar ze zijn overal uitverkocht of niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:01
the_nowhereman schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:48:
...........Wel weet Asus Nederland te melden dat een van zijn populaire Sandy Bridge-notebooks, de N53SV, enkel gebruikmaakt van de sata-600-poorten en dus geen hinder ondervindt van de ontwerpfout.
en dan meld asus zelf dat ze niet goed zijn :)

Notebook
G73SW
N43SL
N43SN
N53SN
N53SV
N73SV

Bron:
http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice/
Alfredo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:58:
Weet iemand waar de N53SV nog op voorraad is? Ik wil er eentje kopen, maar ze zijn overal uitverkocht of niet meer leverbaar.
ze zijn overal volop leverbaar, er zwerver een paar duizenden laptops in nederland
opgeslagen om retour te gaan of om vrij gegeven te worden als asus daar toestemming voor geeft.

de winkels zijn hun voorraad zo goed als zeker kwijt maar de distributiecentrum' s niet :)

try it :)

[ Voor 35% gewijzigd door gekke-gerrit op 09-02-2011 19:42 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 10-09 07:07
Moet ook wel: HDD + ODD + eSata maakt 3 poorten, waar maar 2 poorten goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
whoo e-sata :P

ik ben het met je eens, het is een defect, en goed en eerlijk dat asus dit aanpakt,

ik verwacht eigenlijk binnenkort wel een bericht over het mogelijke defect, ik bedoel. wie heeft er nou zin in om zijn laptop een lange poos kwijt te raken om een e-sata poort die hij niet gebruikt, neem het voor lief :) zou ik dan zeggen, of asus geeft een tegoetbon van 25 euro.. voor de mensen die zonder e-sata kunnen leveren

zoals al eerder ergens is vermelt
hdd = sata0
dvd = sata1

dan zal e-sata idd sata 2 zijn dus een defecte ... 10% kans oid? dat hij minder presteert niet 100% defect toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekke-gerrit schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:44:
zoals al eerder ergens is vermelt
hdd = sata0
dvd = sata1

dan zal e-sata idd sata 2 zijn dus een defecte ... 10% kans oid? dat hij minder presteert niet 100% defect toch?
Voor zover ik weet zit de odd op sata2 en de eSATA op port 1, bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
het kwam van hwi af,
daar kan ik het niet meer vinden

alleen dat ze de laptop van asus hebben getest :)
en gekeken op welke poort de hdd is aangesloten

YouTube: Hardware.Info TV #217 deel 3/3: Sandy Bridge problemen, hoe en wat?#

zolang de hdd maar 600 gebruikt ben ik tevreden:)
:)

waar is jouw bron?

[ Voor 3% gewijzigd door gekke-gerrit op 09-02-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
gekke-gerrit schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:21:
ze zijn overal volop leverbaar, er zwerver een paar duizenden laptops in nederland
opgeslagen om retour te gaan of om vrij gegeven te worden als asus daar toestemming voor geeft.

de winkels zijn hun voorraad zo goed als zeker kwijt maar de distributiecentrum' s niet :)

try it :)
Try it als in, ga naar een winkel en vraag of ze er toch niet nog eentje op voorraad hebben? Of zoek een distributiecentrum dat bereid is rechtstreeks aan een particulier te verkopen?
De Pricewatch wekt het idee dat de laptops niet meer verkocht worden. Op dit moment staat er nog maar 1 winkel in en die geeft een 404-pagina terug. Op de site van Mediamarkt staat de laptop niet meer, op die van Bol ook niet. En als het kan zou ik liefst een Belgische winkel vinden, maar dat lijkt helemaal hopeloos te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:16
Capa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Ik ga hem hopelijk zo krijgen... Ik zit te wachten op de levering van vandaag op me werk... Daar zou hij bij moeten zitten :9
Zal de baas blij mee zijn, want aan werken kom ik natuurlijk niet meer toe :P
Straks even lekker Windows schoon installeren en lekker benchmarken :)
Pracht laptop eerlijk waar! Heb hem nu ook al 3 weken en alles draaid als een zonnetje vergeleken met mijn c2d die ik eerst had >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Right here: the_nowhereman in "[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook juni ..."

Ik denk overigens niet dat je de N53SV nog -ergens- kan krijgen, al die laptops zijn al lang teruggeroepen door ASUS.
een maand wachten luid mijn advies.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 23:34 ]

• Alfredo
Hmm, zonde. Ik moet deze week een nieuwe laptop hebben, een maand wachten gaat gewoon niet. Dan ziet het er niet naar uit dat Sandy Bridge een optie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundfunk rudi
ter info

Gigabyte Releases Cougar Point SATA Bug Checker

http://news.softpedia.com...-Bug-Checker-183412.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb me kleurenblind gezocht, maar heeft iemand al gezocht wanneer er beetje midrange notebooks met de i5 2520M uitkomen? Heb enkel een vrij prijzige Fujitsu ergens gezien.
http://newnotebookinfo.co...op-review-specs-and-price
Nieuwe dell:
http://en.community.dell....ew-latitude-e-series.aspx
Voorjaar....
Pagina: 1 2 Laatste