2gb PC667 (5300 of 5400) of 4gb PC333 (3200)???

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 17:12
Hallo,

Allereerst excuses als dit bericht al voor de zoveelste keer in een andere vorm wordt gevraagd. Ik vind een boel info, maar weinig antwoorden.

Ik heb op dit moment een pc met windows vista, een wat oudere quad core, een videokaart met niet zo heel veel geheugen (geforce 6800 GE, PCIe 256mb) en...

2x1 gb PC667 (dus dat is dan een datarate van 5300 geloof ik?)

Nu heb ik voor nop 2x2gb PC2-3200R in handen. (dus dat is hetzelfde als bus 333 toch?)

Gebruik van de PC is hoofdzakelijk films kijken, gamen, office, en een enkele keer dvd naar avi of avi naar dvd. Niks geen server o.i.d.

Wat is beter? Sneller en minder? of trager en meer?

Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 20:57
ff proberen om te zien wat je bevalt.
Die 3200R is 400 mhz geheugen en wat je r nu in hebt zitten is 667, maar ook de timings maken nogal verschil.
Echter sec gesproken prefereer ik altijd 4 gb boven 2.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het hangt er ook vanaf welke CPU je hebt. Sommige processorarchitecturen profiteren meer van een hogere geheugenbandbreedte dan andere. Over het algemeen zou ik zeggen dat je meer profiteert van meer geheugen, dan van sneller geheugen. Langs de andere kant is 400MHz niet zo snel. In dual channel levert dat een theoretische bandbreedte op van 6400MB/s. Dit is net genoeg voor CPU's met een FSB van 800MHz, die ook een FSB bandbreedte hebben van 6400MB/s. Met een snellere FSB zou de snelheid van je geheugen in bepaalde situaties een bottleneck kunnen zijn.

Je kan zelfs 6GB in je PC steken als je 4 geheugenslots hebt. De 667MHz reepjes zullen dan op dezelfde snelheid gaan lopen als je 400MHz reepjes. Niet dat ik denk dat 6GB in jouw geval veel nut zal hebben. Zelfs 4GB gaat voor jouw gebruik al overkill zijn eigenlijk :)

[ Voor 23% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-01-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 17:12
Bedankt voor de berichtjes! de 2x2gb pc2-3200 'reepjes' doen het niet... in de handleiding van mij moederbord (p5b mx wifi-ap) blijkt te staan memory voor bus 667 en 533. Ik had niet verwacht dat minder snel geheugen het dus gewoon echt niet doet!

Nouja, mooie oplosssing.

En ja admiral, 4 gb is voor deze pc de max/overkill (is toch ook de max voor windoos viesta?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst excuses als dit bericht al voor de zoveelste keer in een andere vorm wordt gevraagd. Ik vind een boel info, maar weinig antwoorden.
PMG FAQ - Wat is sneller, minder sneller geheugen of meer trager geheugen?

Dit staat letterlijk in de FAQ van dit subforum. En nee, er staat geen antwoord voor jouw situatie, wel hoe je zelf dat antwoord kunt vinden.

Het is de bedoeling dat je zelf de moeite doet voordat je een topic opent. Daar hoort nadrukkelijk ook bij dat je in de FAQ kijkt. Heb je dat wel gedaan? Neem dan ook de moeite om aan te geven waar en hoe je gezocht hebt, wat je vond (links!) en dan wat exact onduidelijk is. Als je dat niet doet lijkt het erop dat je die moeite niet gedaan hebt, dan gaat je topic dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 23-01-2011 20:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.