Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding voor thuisserver

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Hallo mensen,

Momenteel draai ik een servertje thuis met Windows Server 2003. Hierin zit een AMD 3500+, A8N-SLI, 1.5GB DDR1 en een lading HDD's. Nu heb ik van het weekend ontdekt dat dat ding ruim 110W uit het stopcontact trekt, en aangezien de PC natuurlijk 24/7 aanstaat is dat aan verandering toe.

Nu heb ik zelf al voor mezelf vastgesteld dat ik wacht op de i3 2100t (met een TDP van 35W!) die volgende maand uitkomt, ik combinatie met een leuk H67 bordje + 2GB DDR3.

Er hangen vier harde schijven in. Ik gebruik hem momenteel als fileserver, downloadserver (die AMD 3500+ heeft moeite met 120mbps...) FTP server, DLNA server, webserver en in de toekomst gaat er wellicht VMWare op draaien. Die i3 zal ik dus misschien niet volledig benutten, maar ik wil a) op alles voorbereid zijn wat nog kan komen en b) die specifieke i3 heeft een TDP die me erg aanspreekt en c) het lijkt me dat een systeem op 30% load een stuk minder trekt dan een systeem op 60% load met een mindere CPU.

De onderdelen die dus in de kast achterblijven zijn de HDD's en de voeding. En over die voeding zit ik een beetje in dubio. Momenteel zit er een Cooler Master Extreme Power 430W in. Is het dan rendabel om een andere voeding te nemen à 40 euro? Zelf zat ik te denken aan een Be Quiet Pure Power L7 300W.
Natuurlijk is de Be Quiet voeding 'beter', maar de vraag is of ik die 40 euro daarmee terug kan verdienen.

Hier zijn enkele testresultaten van de Coolermaster voeding te lezen. Ik heb zelf totaal geen verstand van wat wel en niet goed is op het gebied van voedingen, dus zou iemand mij hierin kunnen adviseren? Bedankt!

PS: Ik heb ook nog even gekeken naar PicoPSU's, maar trekken die het wel met zo veel harde schijven?

[ Voor 3% gewijzigd door Zinu op 19-01-2011 14:37 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Allereerst: een AMD 3500+ die moeite heeft met 120mbps? Ik denk dat dat een ander oorzaak heeft.

Daarnaast is je opzet prima, alleen de vraag is in hoe verre wil je qua zuinigheid gaan? Als jij je oude hardeschijven wil blijven gebruiken dan is dat jouw keus, maar als je 10 schijven hebt van 320GB, dan zou ik een nieuwe schijf kopen van 3TB.

Je moet voor jezelf een goede balans maken tussen functie, zuinigheid en aanschafkosten/afschrijvingen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit topic is gesloten.