Welke (nieuwe) Android Telefoons komen in 2011 beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo allen,

Ik zit nu al een tijdje de markt van Android phones en de concurrent de iphone te volgen. Met het aflopen van mijn contract over een 10 dagen zit ik eigenlijk met een dilemma

Gekeken naar de mobieltjes die nu worden aangeboden zitten ze aan het einde van hun cycle. Meeste telefoontjes zijn al meerdere maanden uit (bijv. Galaxy S en HTC Desire).

Nu wil ik meteen weer een abonnement voor 2 jaar dus ook een perfecte telefoon. Nu vraag ik me af wat er binnenkort allemaal gaat komen. Na eigen research kwam ik vooral op goedkopere varianten van huidige modellen voor de grote aanbieders in America. Tevens komt binnenkort ook de nieuwe Android OS versie uit.

Nu heb ik hier en daar het nieuws op tweakers ook gevolgd en gezien dat er dualcore modellen voor mobieltjes aankomen die door lager gebruik bij lage belasting energie zuiniger en sneller zijn dan single core modellen.

Wat ik graag wil weten is wat er zoal aan zit te komen in 2011 aan high-end-modellen (zoals bijvoorbeeld de HTC Desire HD en de Samsung Galaxy)

Ben zelf al een tegen gekomen maar kan niet echt de waarheid van deze site controleren: De samsung galaxy s2

Overigens kon ik zo een-twee-drie niet zien dat dit soort losse topics niet mochten, mocht het wel zo zijn bied ik hierbij vooraf al mijn excuses aan)

topic titel aangepast

[ Voor 1% gewijzigd door Bullet NL op 19-01-2011 23:07 ]

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik zou, als ik jou was, eens kijken op sites als allaboutphones ofzo. Verder denk ik niet dat mensen die van de hoed en de rand weten je gaan vertellen wat er allemaal aan zit te komen wat nog niet is aangekondigd door de fabrikanten. Iets met NDA's enzo ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:44
Ik heb de afgelopen periode een 2 jarig abonnement gehad. Daarbij na een jaar al gezien dat mijn telefoon ook al zo goed als end of life is. Misschien dom van mij toen, maar gezien de snleheid waarmee de ontwikkelingen gaan heb ik er vorige week voor gekozen een 1 jarig abonnement te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@ iapazza: Android 3.0 Honeycomb is voor tablets, telefoons gaan door met 2.3 en 2.4...
CLB schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:02:
Is er al wat bekend over nieuwe toestellen... dual core / tegra / hdmi-out enzovoort...
Motorola Olympus kennen we: nieuws: 'Dualcore Motorola-smartphone duikt op via vlooienmarkt'
LG Optimus 2X kennen we: nieuws: LG kondigt eerste smartphone met dualcore-cpu aan
HTC Thunderbolt kennen we: nieuws: HTC Thunderbolt specs gelekt op htcinside

Maar nog meer...?

Ben wel toe aan wat power eigenlijk, liefst met fysiek qwerty tobo :9~
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:04:
- Samsung Infuse 4G (1,2Ghz Hummingbird singlecore; 4.5" scherm)
- Samsung Galaxy S2 tijdens de MWC in februari. 4,3" Super Amoled (plus?); NFC; Dualcore; HDMI.

- Dell Venue (zonder keyboard; single core)

- LG Optimus Black (single core)

- Motorola Atrix (tegra 2)
- Motorola Bionic (tegra 2)

- Sony Xperia Arc (single core)
- Sony -updated- X10 Mini Pro (single core)
- Sony Playstation Phone (single core)
Waarbij de Motorola Atrix en SonyEricsson Arc al een eigen topic hebben lopen hier op Tweakers.net
jip_86 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:12:
Ik heb de afgelopen periode een 2 jarig abonnement gehad. Daarbij na een jaar al gezien dat mijn telefoon ook al zo goed als end of life is. Misschien dom van mij toen, maar gezien de snleheid waarmee de ontwikkelingen gaan heb ik er vorige week voor gekozen een 1 jarig abonnement te nemen.
Ik heb juist een cheapass 2 jarig abbo aangeschaft via Vodafone Directsales..
Heb dan een Bel+SMS+Web 350 abbo + internet zonder datalimiet. (tegenwoordig 1GB)
Daarbij kreeg ik ook nog is een simlockvrije HTC Legend die al verpatst is voor een kleine 300 euro.

En het leukste van dit alles is dat ik 24 maanden slechts 25,00 per maand betaal (2 jaar = 600,00)
Als ik hetzelfde abbo met 1GB dataliemiet nu zou afsluiten zou ik 12x32,50 + 12x46,00 betalen (2 jaar = 942,00)

Telefoons koop en verkoop ik wel los.. Waarom heb jij dat niet gedaan dan..
Mensen die perse de volledige abonnementstijd met hun mobiel moeten doen.. waarom?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CLB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:16:
En het leukste van dit alles is dat ik 24 maanden slechts 25,00 per maand betaal (2 jaar = 600,00)
Als ik hetzelfde abbo met 1GB dataliemiet nu zou afsluiten zou ik 12x28,50 + 12x39,50 betalen (2 jaar = 816,00)

Telefoons koop en verkoop ik wel los.. Waarom heb jij dat niet gedaan dan..
Mensen die perse de volledige abonnementstijd met hun mobiel moeten doen.. waarom?
Ik hoef er niet perse twee jaar mee te doen, maar ik kreeg mijn Desire HD voor 60 euro bij 24x28,50 per maand. Dat is dus 144 euro extra vergeleken met jou abonnement maar wel met een toestel erbij en grofweg evenveel minuten/sms. Dan heb jij je legend wel voor 300 verkocht maar voor 444 koop je geen Desire HD.
Daarom dus dat mensen een toestel bij een abonnement willen, het is gewoon echt voordeliger dan los kopen. En als je dan toch een telefoon erbij neemt, dan gelijk een goed toestel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik weet niet over wat voor abonnement je het hebt, of je een datalimiet hebt en een HD heb je makkelijk voor 444

24x28,50 + een HD voor 6 tientjes is btw ook wel een leuke aanbieding natuurlijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 19-01-2011 14:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CLB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:25:
Ik weet niet over wat voor abonnement je het hebt, of je een datalimiet hebt en een HD heb je makkelijk voor 444
Een Hi abonnement.
24x28,50 + een HD voor 6 tientjes is btw ook wel een leuke aanbieding natuurlijk :)
Dat klopt. Maar het punt was gewoon dat er vaak genoeg financiële redenen zijn om een telefoon bij een abonnement te nemen. Heb het zelf enorm vaak uitgerekend en nooit was los kopen met sim only in mijn situatie voordeliger. En als je toch een telefoon bij een abonnement neemt wil je er natuurlijk zo lang mogelijk mee kunnen doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-05 12:49
@GLB:

Ook ik heb het (te)vaak berekend en er is gewoon vrijwel geen enkel scenario waar los kopen goedkoper is dan een abonnement. Mijn i9000 kost in 24 maanden tijd in totaal 624 euro (zonder datalimiet, met fair use policy van 1500MB). Dit is overigens de 16GB versie (niet de 8GB dus) en die was indertijd bijna 600 euro. Dan vraag ik me echt af hoe je het wil doen (prepaid zonder internet ofzo? En dan nooit bellen?). Inmiddels is de i9000 overigens een stuk goedkoper, en zelfs dan ga je het onmogelijk redden, en al helemaal niet als je in ogenschouw neemt dat de abonnementen nu ook alweer goedkoper zijn. Dan zeg je dat je je toestel verkoopt, maar ook daar komt bij dat ik óf een goed backuptoestel heb óf hem ook verkoop. Mijn vraag aan jou is dus: waarom vind je het zo vreemd dat mensen abonnementen nemen? Ik zie oprecht niet veel voordelen bij los kopen in dit geval. En mocht je na één jaar een ander toestel willen kopen... Wat led je dan? Ben je als nog net zo duur uit als je je toestel verkoopt.

edit:
Trouwens, wanneer heb je dit abonnement afgesloten? Mijn abbo is zo een 1.50 euro (o.i.d.) per maand duurder, maar zit wel een telefoon bij die meer oplevert tweedehands. Dat was dan toch rendabeler geweest?

En dat zeg ik dan even zonder rekening te houden met eventuele wensen en eisen aan het netwerk (wellicht kies je wel bewust voor het duurdere Vodafone vanwege het bereik in jouw regio bijvoorbeeld).

[ Voor 18% gewijzigd door Chocola op 19-01-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:40:
En als je toch een telefoon bij een abbo neemt wil je er natuurlijk zo lang mogelijk mee kunnen doen.
offtopic:
Uhm nee... ik wilde een goedkoop abonnement voor 2 jaar lang, en 25 euro / maand voor dit alles is niet veel.
Dat ik nog een Legend kon kiezen bij dit abbo was alleen maar leuk en bracht me nog wat geld op ook.
In een normale winkel van Vodafone / BelCompany betaal je 2 jaar lang (veel) meer per maand icm die mobiel.
En een Legend hoefde ik nooit te hebben aangezien ik zelf al een goede mobiel heb.
Tevens reageerde ik alleen maar op jip_86 die zegt juist een 1 jarig abbo genomen te hebben..
Ik heb juist een 2 jarig abbo genomen, omdat je dan ook veel keuze hebt als je toestellen los koopt.

Heb ook nooit gezegd dat losse koop + los abbo / simonly goedkoper is dan in de winkel dus waarom jullie daar over vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CLB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:26:
Tevens reageerde ik alleen maar op jip_86 die zegt juist een 1 jarig abbo genomen te hebben..
Ik heb juist een 2 jarig abbo genomen, omdat je dan ook veel keuze hebt als je toestellen los koopt.

Heb ook nooit gezegd dat losse koop + los abbo / simonly goedkoper is dan in de winkel dus waarom jullie daar over vallen...
Ik val er ook niet over, dat zijn enkel voor mij (en vele anderen) de reden om twee jaar met een telefoon te willen doen; het is economisch voordeliger in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja.. dat spreekt voor zich natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-05 12:49
CLB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:26:
[...]

Dit is de reden dat anderen dit voor je berekenen gezien anderen wellicht net zo min de argumentatie van jouw kant kunnen begrijpen, of zich op zijn minst afvragen: waarom? (iets dat jij dus ook vroeg). Mensen zijn economische monsters ^^. Overigens vind ik jouw abonnement wel aan de erg prijzige kant i.c.m. een HTC Legend, maar wellicht heb ik gewoon steeds erg veel geluk.

Wat heb je nu trouwens? SGS? DHD? DZ? Nexus S? (ik noem maar wat hoor :D). Vermoed die laatste...

[ Voor 37% gewijzigd door Chocola op 19-01-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
@ iapazza: Android 3.0 Honeycomb is voor tablets, telefoons gaan door met 2.3 en 2.4...

[...]

[...]

Waarbij de Motorola Atrix en SonyEricsson Arc al een eigen topic hebben lopen hier op Tweakers.net

[...]
Kijk mooi lijstje. Daar was ik naar opzoek. Maar nog niets bekend van HTC ? Moet zeggen dat ik momenteel weinig van Motoral en SonyEricsson zie hangen op android gebied.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

ipazza schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:03:
Wat ik graag wil weten is wat er zoal aan zit te komen in 2011 aan high-end-modellen (zoals bijvoorbeeld de HTC Desire HD en de Samsung Galaxy)
Simpel: Mobile World Congress 2011 midden februari afwachten.

Op de CES iig

Motorola Atrix (dualcore, nvid)
Motorola Bionic (dualcore, nvid)
LG 2x Speed (dualcore, nvid)

Sony Ericsson Xperia Arc (single core, maar nieuwste versie van snapdragon)
LG Project B (oid; geloof singlecore)

Op MWC: iig

- HTC's (vermoedelijk qualcomm chipset)
- Samsung's (opvolger van Galaxy S; wsl. dualcore o.b.v. samsung's dualcore Orion ipv Nvidia)

[en uiteraard is ook een goeie keuze: Nexus S o.b.v. Hummingbird; 1.2Ghz geloof ik, singlecore]

Ik zou zelf enkel gaan voor nvidia tegra 2 phones: gaan leuke games voor uitkomen die optimized zijn voor deze chipset :]

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 19-01-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat en de CES artikelen terugkijken, daar stond ook wel wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42

TheFirepit

Vuurbal

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:25:
[...]

Simpel: Mobile World Congress 2011 midden februari afwachten.
MWC afwacht is wel makkelijk gezegd. Het betekend dus wel dat de TS ongeveer 4 a 5 maanden zijn abo stilzwijgend door moet laten lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door TheFirepit op 19-01-2011 16:31 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EngelF schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:30:
[...]

MWC afwacht is wel makkelijk gezegd. Het betekend dus wel dat de TS ongeveer 4 a 5 maanden zijn abo stilzwijgend door moet laten lopen.
De MCW is 14 februari (oid) dus nog minder dan 1 maand ! :9

De LG is de beste keuze als je snel moet kiezen, de LG 2x Speed ligt namelijk nu echt snel in de winkels. Mogelijk de Samsung's/HTC's die aangekondigd worden op MCW ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 19-01-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42

TheFirepit

Vuurbal

+ nog 3 a 4 maanden voordat de toestellen die daar aagekondigd worden op de markt komen.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EngelF schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:32:
[...]

+ nog 3 a 4 maanden voordat de toestellen die daar aagekondigd worden op de markt komen.
Weet je niet. HTC is altijd wel snel. In ieder geval zou denk ik de LG de beste keuze zijn, toestel vind ik zelf lelijk (+hun skin)..maar wel eentje die nvidia tegra 2 heeft en snel in de winkel ligt (geloof begin maart). Of de Atrix ( :9 ) importeren als die hier werkt tenminste op onze netwerken, maar die is wel 1.5x duurder dan LG ofzo. Weet alleen niet wat voor schermpje de LG krijgt. Of dat (S)Amoled is of niet.

Ik wil eigenlijk gewoon de Sony Xperia Arc maar dan met Nvidia Tegra 2 chipset, dan ben ik sold =)
(heeft hij verder alles, goeie fotocamera, goed beeldscherm, design, android 2.3 gingerbread etc)..Maar voor 2 jaar gaat hij te traag zijn...Games als bv Dungeon Defenders, en andere aankomende games o.b.v. de Unreal-engine die is geport naar Android, heb je minimaal dualcore nvidia tegra 2 nodig of gelijkwaardig.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 19-01-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Helemaal onjuist, Tweakers laat hier weer eens zien slecht geïnformeerd te zijn. |:( Voor een echt goed verhaal over de toekomst van Android kijk dan eens naar het interview met Matias Duarte op Engadget. Google geeft zelf aan dat Honeycomb (dus 3.0) ook naar telefoons zal komen. Zou het dan niet raar en verwarrend zijn als Honeycomb for phones een ander versie nummer zou hebben dan de Honeycomb die op de tablets draait? Volgens Tweakers zou Ice Cream dan ook 2.4 worden, een versie nummer lager dus dan Honeycomb. Dit lijkt mij zeer onlogisch.

Google heeft een Developers Conference gepland in maart waar ook een hoge man van Google (Romain Guy) zal spreken over Honeycomb. Ik ga er dan ook vanuit dat Honeycomb tegen die tijd is gereleased. http://andevcon.com/

Als je me vraagt welke telefoon mij het interessantste lijkt, is de LG Optimus Black. Dunne telefoon, licht, goede batterij, miraculeus scherm, Gingerbread-update etc. De 2X Speed is natuurlijk ook cool, maar wel weer wat zwaarder. Overigens, de plaatjes van de "Galaxy S2", die steeds gepost worden, zijn bijzonder nep, net als de specs die erbij zijn bedacht. Ik denk dat het toch even wachten wordt op de MWC met aankondigingen van de nieuwe Samsung Galaxy en de opvolger van de Desire en Legend. Hoe krachtig deze worden heeft alles te maken met hoever Samsung en Qualcomm zijn in het ontwikkelen van de nieuwe chips.

De nieuwe Xperia Arc is een mooie telefoon, maar verpest door het 512 MB intern geheugen dat erop zit |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Alexander6501 op 19-01-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:43
Alexander6501 volkomen gelijk: Honeycomb komt EERST uit op tablets, maar zal uiteindelijk ook gewoon op smartphones komen. Het zou te absurd zijn om 2 versies van Android parallel te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er is nu toch 2.3, dan komt eerst nog 2.4 en van 3.0 is nog geen sprake op telefoons, that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
CLB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:45:
Er is nu toch 2.3, dan komt eerst nog 2.4 en van 3.0 is nog geen sprake op telefoons, that is.
Waarom zouden ze dan eerste de update Ice Cream (2.4 volgens tweakers) uitbrengen voor telefoons en daarna naar Honeycomb gaan? Compleet onlogisch lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:01
Alexander6501 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:01:
[...]

Waarom zouden ze dan eerste de update Ice Cream (2.4 volgens tweakers) uitbrengen voor telefoons en daarna naar Honeycomb gaan? Compleet onlogisch lijkt mij?
Waarom zou Ice Cream 2.4 moeten zijn? Kan ook net zo goed Gingerbread zijn (2.0 en 2.1 waren ook Eclair).

Edit: Ook weer pure speculatie, maar zoals je hier ziet (3e alinea), zal 2.4 ook Gingerbread heten. Icecream zou dus zomaar 4.0 kunnen worden.

[ Voor 24% gewijzigd door tzanten op 19-01-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

svp alleen discussies over aankondigen of nieuws over telefoons die in 2011 beschikbaar komen, discussies over android aan zich mogen in het topic met de volgende titel; De Grote Android-nieuwsthread

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En het leukste van dit alles is dat ik 24 maanden slechts 25,00 per maand betaal (600,00)
Als ik hetzelfde abbo met 1GB dataliemiet nu zou afsluiten zou ik 12x28,50+12x39,50 betalen (816,00)
Tsurany schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:22:
Ik hoef er niet perse twee jaar mee te doen, maar ik kreeg mijn Desire HD voor 60 euro bij 24x28,50 per maand. Dat is dus 144 euro extra vergeleken met jou abonnement maar wel met een toestel erbij en grofweg evenveel minuten/sms. Dan heb jij je legend wel voor 300 verkocht maar voor 444 koop je geen Desire HD.
CLB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:25:
Ik weet niet over wat voor abonnement je het hebt,
of je een datalimiet hebt en een HD heb je makkelijk voor 444

Om het nog leuker te maken... Ik had het over een 275 abbo, maar dat is dus een 350 abbo :D

Dat zou verspreid over 2 jaar aan kosten hebben: 12x34,50 + 12x46,00 = 942,00 (en geen eerder gestelde 816)

Nou voor 25 euro in de maand vind je geen 350 belminuten OF 700 smsjes & 3,6MBit internet met een FUP

Pagina: 1

Let op:
Alleen discussies en of aankondigingen van nieuwe Android telefoons welke in 2011 beschikbaar komen.