Probleem simpele USB stick

Pagina: 1
Acties:

• Odinos
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:02
beste tweakers

Ik heb hier een USB stick liggen van 1GB, vermoedelijk van het merk Packard Bell. Nu staan (stonden) hier belangrijke bestanden op voor mijn studie. En ja je raadt het al... dat rotding gaat kapot.

Wat precies de problemen/symptomen zijn:
Hij wordt nog maar op enkele USB ports in mijn of andere pc's herkent.
Àls hij wordt herkent is het eerste wat Windows me aanraad een format uit te voeren.
Bij eigenschappen staat er bij zowel gebruikt als beschikbaar 0 bytes.
chkdsk werkt niet, ook niet vie command prompt.
Ook heb ik het geprobeerd op te lossen met het Memory Stick Data recovery programma van recoverdata.in, het mocht niet baten...

Nu zijn jullie mijn laatste kans, ik weet écht niet meer wat ik ermee moet en ik zou alles willen proberen om die bestanden terug te krijgen (simpel formatteren geen optie dus). Dat rotding van een usb mag wat mij betreft door de toilet wanneer ik de documenten terug heb.

Ik weet dat het mijn eigen schuld is en dat je backups maakt van belangrijke bestanden, maar voor mijn partner die de bestanden bijhield was dat blijkbaar niet zo vanzelfsprekend.

;w

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

1e wat ik zou proberen: Linux op een CD'tje zetten. En vanaf deze CD booten.

Met wat geluk kan je je data hierop nog van het stickje afhalen.

Mag ik je trouwens dropbox adviseren voor simpele schooldocumenten? Ik maak er nu ook al enkele maanden gebruik van. En voor schooldocumenten heb je aan 2GB online opslag meer als voldoende.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Odinos
Ik heb Dropbox al.. met heel wat extra (kado) opslag enzo... maar het probleem ligt hier dus echt niet aan preventie. Het is volledig de schuld van mijn partner en dat heb ik hem laten weten ook. iig bedankt voor je tip. ik zal eens kijke of ik het werkend krijg.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 21:01
Als hij herkent wordt => Probeer eens met recuva.

EDIT: Zie ook in de FAQ (ook al gaat het over harde schijven, dit werkt ongeveer op dezelfde manier met flash geheugen):
OM FAQ

[ Voor 62% gewijzigd door jeroenikke op 18-01-2011 23:49 ]

• Odinos
recuva ook al geprobeerd, hij kan de bootsector niet vinden...