Wat ik bedoel te zeggen is dat we een hele reeks (inmiddels 100) posts heb ben geplaatst met betrekking op ADSL en dan is een te laag signaal op je kabel abonnement enigszins misplaatst.Ch3cker schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:21:
[...]
Kabel aanbieder of niet, er wordt geadverteerd met andere snelheden dan behaalt worden.
[...]
Dat is prima. Ik vraag ook helemaal niet om die 25 Mbit/s. Ik vind het alleen net iets teveel van het goede dat je adverteert met 25Mbit/s en iemand vervolgens 10 Mbit/s minder levert. En dat is dan de MAXIMALE snelheid, he..
Niet om het een of ander maar wat heb je zelf gedaan en ik zie je frustratie / probleem ook niet terugkomen in het UPC Internet vragen & problemen topic deel II topic?
Ik ben niks van Ziggo of UPC maar vaak, erg vaak is het idd eigen apparatuur of bekabeling waardoor het niet goed werkt.
Ik ben niks van Ziggo of UPC maar vaak, erg vaak is het idd eigen apparatuur of bekabeling waardoor het niet goed werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 18-01-2011 14:25 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Start desnoods een eigen Topic.Ballebek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:23:
Niet om het een of ander maar wat heb je zelf gedaan en ik zie je frustratie / probleem ook niet terugkomen in het UPC Internet vragen & problemen topic deel II topic?
offtopic:
Heb één keer de medewerkers goed te pakken gehad, Om de 1,5 minuut een speedtest gedaan. Ongeveer 1/2 uur voordat de monteur WEER eens kwam schoot het signaal omhoog, richting de 58mbit... Ze zijn weer weg, half uur later weer op de oude snelheid.
Heb één keer de medewerkers goed te pakken gehad, Om de 1,5 minuut een speedtest gedaan. Ongeveer 1/2 uur voordat de monteur WEER eens kwam schoot het signaal omhoog, richting de 58mbit... Ze zijn weer weg, half uur later weer op de oude snelheid.
Probeer je binnen bekabeling eens. De splitters mag zeg (tenzei een NT1 of een telefoon DIRECT op de splitter zit) en gebruik je wel ronde twisted-pair kabels? Veel mensen gebruiken een standaard (lees: platte) 2 aderig kabeltje. Soms gaat dit goed, soms ook niet.
Mocht dat niet werken, toch weer contact op nemen met KPN. Laat een CO monteur komen, die kan daadwerkelijk de kwaliteit meten met een Argus. Je krijgt dan direct de waardes te zien, en niet op de UPC marnier dat ze je vertellen dat het allemaal goed is...
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Verwijderd
Dat gaat in dit geval niet lukken.Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:34:
offtopic:
Probeer je binnen bekabeling eens. De splitters mag zeg (tenzei een NT1 of een telefoon DIRECT op de splitter zit) en gebruik je wel ronde twisted-pair kabels? Veel mensen gebruiken een standaard (lees: platte) 2 aderig kabeltje. Soms gaat dit goed, soms ook niet.
Mocht dat niet werken, toch weer contact op nemen met KPN. Laat een CO monteur komen, die kan daadwerkelijk de kwaliteit meten met een Argus. Je krijgt dan direct de waardes te zien, en niet op de UPC marnier dat ze je vertellen dat het allemaal goed is...
De snelheid is 10mb. contract tot 16mb en de voorwaarden zijn een minimum van 8mb . daarom zal een medewerker van KPN nooit een monteur gaan sturen aangezien ze een DSL meting doen en dus ook die 10mb zien die op het modem binnenkomt.
Die DSL metingen zijn niet altijd betrouwbaar... Dat geeft KPN ook toe. Daarbij kan je (Als je dat wel wilt) ook gewoon €35,- uitgeven.
Mochten er rare dingen gevonden worden op een lijn (Sluiting wat dan ook) moet KPN het oplossen, de lijn is tenslotte van KPN...
Toen ik namelijk voor KPN werkte heb ik één keer 526Mbit binnen gehaald (Klopte ook met 1000.bin) terwijl er volgens KPN maar 8Mbit binnen kwam. Screen toen gemaild naar de TSD en die stonden met hun mond open...
Toch maar een CO aangestuurd;)
Mochten er rare dingen gevonden worden op een lijn (Sluiting wat dan ook) moet KPN het oplossen, de lijn is tenslotte van KPN...
Toen ik namelijk voor KPN werkte heb ik één keer 526Mbit binnen gehaald (Klopte ook met 1000.bin) terwijl er volgens KPN maar 8Mbit binnen kwam. Screen toen gemaild naar de TSD en die stonden met hun mond open...
Toch maar een CO aangestuurd;)
[ Voor 31% gewijzigd door Toppe op 18-01-2011 14:42 ]
Het maakt qua snelheid niets uit of ik via een 1 meter hoogwaardige UTP kabel op de modem ben aangesloten of via een 25 meter kabel op de router, dit is getest. Qua ping verschilt het iets, maar zo minimaal dat zelfs dat te verwaarlozen is.Ballebek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:23:
En, ik heb idd nog nooit in het UPC Internet vragen & problemen topic gepost, aangezien ik tevreden ben met de snelheid, en er niet zo'n groot punt van wil maken. Echter krijg ik vorige week een brief van UPC thuis dat 'de snelheid van 16Mbit verhoogd was naar 25Mbit!', wat effectief een stijging van 0,1 - 0,2 MB/s (Let op MB, geen Mb) opleverde.
Het leek mij van belang voor dit topic om aan te geven dat dit ook bij andere ISP's het geval is, en dus geen zeldzaamheid is.
[ Voor 15% gewijzigd door Ch3cker op 18-01-2011 14:43 ]
Verwijderd
Dat lijkt me algemeen bekendCh3cker schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:41:
[...]
Het maakt qua snelheid niets uit of ik via een 1 meter hoogwaardige UTP kabel op de modem ben aangesloten of via een 25 meter kabel op de router, dit is getest. Qua ping verschilt het iets, maar zo minimaal dat zelfs dat te verwaarlozen is.
En, ik heb idd nog nooit in het UPC Internet vragen & problemen topic gepost, aangezien ik tevreden ben met de snelheid, en er niet zo'n groot punt van wil maken. Echter krijg ik vorige week een brief van UPC thuis dat 'de snelheid van 16Mbit verhoogd was naar 25Mbit!', wat effectief een stijging van 0,1 - 0,2 MB/s (Let op MB, geen Mb) opleverde.
[...]
Het leek mij van belang voor dit topic om aan te geven dat dit ook bij andere ISP's het geval is, en dus geen zeldzaamheid is.
Verwijderd
ik heb ook 60Mbit UPC en ik haal in praktijk tussen de 6000 en 7000KB/ps , dit is altijd zo en ben ook niet anders gewend van ze .
Ik woon in barneveld ( gelderland )
Ik woon in barneveld ( gelderland )
Petitie Starten mensen.
Het blijft gewoon ronduit belachelijk. Dat ze zeggen dat het mogelijk aan de bekabeling ligt... Vaak genoeg zie ik UTP's die gewoon half dood zijn en met plakband worden bij elkaar gehouden...
Maar er is ook nog een grote groep die wel alles op orde heeft, en die worden nu de dupe..
yeey haal nu 1,2MB
Het blijft gewoon ronduit belachelijk. Dat ze zeggen dat het mogelijk aan de bekabeling ligt... Vaak genoeg zie ik UTP's die gewoon half dood zijn en met plakband worden bij elkaar gehouden...
Maar er is ook nog een grote groep die wel alles op orde heeft, en die worden nu de dupe..
yeey haal nu 1,2MB
[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 18-01-2011 14:48 ]
Heeft niks met de verbinding te maken. Een DSLAM kan nooit meer doorgeven dan een x aantal Mbit en wanneer daar teveel fouten op zitten zal deze automatisch opnieuw intrainen totdat er een snelheid behaald is die wel stabiel is. Een download is een TCP sessie dus al die pakketten zouden dan daadwerkelijk over de verbinding moeten zijn gegaan. Niet dus.Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:40:
Dit zie je vaak wanneer er een virusscanner / firewall of een downloadmanager actief is op een machine en het bestand vaker is gedownload.
Enne, er is meer dan een UTP kabel bij een internetverbinding. Zo heb je bij kabelinternet je CAI aansluiting, filter, kabel en dan pas een modem. Daarna vaak nog een router (die soms niet evenveel kan verwerken als de verbinding) en dan pas een computer. Misschien maakt jouw UTP kabel wel geen goede verbinding met je modem / router en / of gaat er iets mis met de snelheid of duplex van je ethernetverbinding.
[ Voor 20% gewijzigd door Uberprutser op 18-01-2011 14:53 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Enigste wat ik aangeef is dat de metingen niet altijd kloppen.. Daarom kan je gewoon een monteur langs laten komen hoor. Als het echt z'n big issue is betaal je er ook nog wel €35,- voor.Ballebek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:50:
[...]
Heeft niks met de verbinding te maken. Een DSLAM kan nooit meer doorgeven dan een x aantal Mbit en wanneer daar teveel fouten op zitten zal deze automatisch opnieuw intrainen totdat er een snelheid behaald is die wel stabiel is. Een download is een TCP sessie dus al die pakketten zouden dan daadwerkelijk over de verbinding moeten zijn gegaan. Niet dus.
Dit zie je vaak wanneer er een virusscanner / firewall of een downloadmanager actief is op een machine en het bestand vaker is gedownload.
Wil je er geen €35,- voor betalen? Dan heb je in mijn ogen geen recht van spreken:)
offtopic:
AOP zelf vervangen, vanuit daar zijn er 28CM kabels die naar het modem & versterker gaan. Nu heb ik het modem van de versterker los gekoppeld, omdat die 12DB meer zou krijgen dan wat nodig is. Wel raar, want ze hebben dat ding zelf verkocht. Pure afzetters.
maar goed, de bekabeling/router/connectoren zijn gewoon goed:)
AOP zelf vervangen, vanuit daar zijn er 28CM kabels die naar het modem & versterker gaan. Nu heb ik het modem van de versterker los gekoppeld, omdat die 12DB meer zou krijgen dan wat nodig is. Wel raar, want ze hebben dat ding zelf verkocht. Pure afzetters.
maar goed, de bekabeling/router/connectoren zijn gewoon goed:)
[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 18-01-2011 14:55 ]
Wat is jouw oplossing dan? De verbindingen zijn gewoon de max van wat de techniek aankan en als je iedereen tevreden zou willen stellen zodat 99 procent van je klanten ook de verbinding zou kunnen halen zouden ze overal een cap op moeten zetten van 256Kbps. Zou je dat beter vinden dan verbindingen tot 20 Mb? KPN doet het al redelijker dan andere door het op 16 te zetten, de meeste adverteren met tot 20 MB (25 heb ik persoonlijk nog niet gezien voor ADSL. Of heb je VDSL?)Ch3cker schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:21:
Dat is prima. Ik vraag ook helemaal niet om die 25 Mbit/s. Ik vind het alleen net iets teveel van het goede dat je adverteert met 25Mbit/s en iemand vervolgens 10 Mbit/s minder levert. En dat is dan de MAXIMALE snelheid, he.. Dus als ze dan zeggen dat ik TOT 16 Mbit/s kan, dan is dat prima. 16Mbit/s zal ik dan ook niet halen, maar dan zal t 14Mbit/s zijn. Die 10% vind ik geen probleem. Maar gewoon 40% minder.. dat gaat me toch net iets te ver.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Helaas bestaat er geen € 35,- monteur meer. Wel kan besloten worden een verbinding in een analyser te zetten en daarin kan je alles zien wat er gebeurd met een verbinding tussen de DSLAM en de klantrouter. Vaak alleen wel pas nadat iemand langere tijd klaagt en er al een ander onderzoek is geweest.Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:53:
[...]
Wil je er geen €35,- voor betalen? Dan heb je in mijn ogen geen recht van spreken:)
Volgens mij bereiken we met dit topic niets anders dan een hele hoop frustratie :-p
Mocht je willen dat KPN langs komt, betaal dan lekker die €35,- (Die je, mits er problemen zijn, terug krijgt) en laat een monteur komen. lees net dat het er niet meer is... Komt vast door Schuuring
Wat is de definitie van klagen? Kan wel een briefje sturen maar daar bereik je geen k*t mee... Als je z'n bel muts daar heb zitten die 'r nagels aan het lakken is en het lukt niet word je als klant nog uitgescholden (Yup, mee gemaakt...) dit is dus ook geen optie.
Ik denk dat je het beste een brief kan sturen naar de klantreacties, waarin je aangeeft wat het probleem is (met bewijs.. Verschillende speedtests van verschillende dagen/tijdstippen) en een eventueel voorstel.
Meestal biedt KPN wel een vergoeding aan..
KPN kan wel heel hard roepen dat het allemaal maar maximaal is en dat het niet haalbaar is, maar dat is het wél. Vaak is een oud ISRA of kabel het probleem. Voor het zelfde geld zit er dikke sluiting in de kabel.
Mocht je willen dat KPN langs komt, betaal dan lekker die €35,- (Die je, mits er problemen zijn, terug krijgt) en laat een monteur komen. lees net dat het er niet meer is... Komt vast door Schuuring
Wat is de definitie van klagen? Kan wel een briefje sturen maar daar bereik je geen k*t mee... Als je z'n bel muts daar heb zitten die 'r nagels aan het lakken is en het lukt niet word je als klant nog uitgescholden (Yup, mee gemaakt...) dit is dus ook geen optie.
Ik denk dat je het beste een brief kan sturen naar de klantreacties, waarin je aangeeft wat het probleem is (met bewijs.. Verschillende speedtests van verschillende dagen/tijdstippen) en een eventueel voorstel.
Meestal biedt KPN wel een vergoeding aan..
KPN kan wel heel hard roepen dat het allemaal maar maximaal is en dat het niet haalbaar is, maar dat is het wél. Vaak is een oud ISRA of kabel het probleem. Voor het zelfde geld zit er dikke sluiting in de kabel.
[ Voor 41% gewijzigd door Toppe op 18-01-2011 15:02 ]
Nog even inhaken op dit topic. Wie beheert eigenlijk die internet centrales? Mijn ouders zitten volgens BBNed 3303 meter van de centrale af en halen daardoor "maar" 300 kb/s van het 20 mbit abonnement dat ze hebben. (Full) HD streamen over het netwerk (bedraad) gaat daardoor al niet.
Wie kun je vragen om een nieuwe centrale? Het betreft een nieuwbouwwijk, maar ik vind toch wel dat deze een eigen centrale mag hebben dan toch?
Wie kun je vragen om een nieuwe centrale? Het betreft een nieuwbouwwijk, maar ik vind toch wel dat deze een eigen centrale mag hebben dan toch?
Als het intern streamen (vanaf een PC naar je player) is het binnen in je huis.
Daarbij beheert KPN de centrale's (Alle centrale's hier). Klagen kan alleen bij BBNed, je ouders doen tenslotte zaken met BBNed en niet met KPN. Right?
3303 meter is in feite gebaseerd op lucht, het is hemelsbreed. Misschien is het eigelijk wel 8000 meter (Als voorbeeld).
BBned is zo ie zo niet 100% op't moment:P
Daarbij beheert KPN de centrale's (Alle centrale's hier). Klagen kan alleen bij BBNed, je ouders doen tenslotte zaken met BBNed en niet met KPN. Right?
3303 meter is in feite gebaseerd op lucht, het is hemelsbreed. Misschien is het eigelijk wel 8000 meter (Als voorbeeld).
BBned is zo ie zo niet 100% op't moment:P
[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 18-01-2011 15:09 ]
ach mensen, niet zo klagen.
Ik zit op meer dan 4km van de centrale en en ik haal maximaal, midden in de nacht in een optimaal moment:
schrik niet 180kb/s!
Ik zit op meer dan 4km van de centrale en en ik haal maximaal, midden in de nacht in een optimaal moment:
schrik niet 180kb/s!
belachelijk! Kan je beter een dongle nemen
(zo ongeveer...!)
Verwijderd
Klopt, wat KPN nog zou kunnen doen is de DLAM resetten. dan word het profiel aangepast. en begint het intrainen weer bovenaan de tabel, maar als de bekabeling inderdaad niet in orde is dan zal dat maar van korte duur zijn.Ballebek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:50:
[...]
Heeft niks met de verbinding te maken. Een DSLAM kan nooit meer doorgeven dan een x aantal Mbit en wanneer daar teveel fouten op zitten zal deze automatisch opnieuw intrainen totdat er een snelheid behaald is die wel stabiel is. Een download is een TCP sessie dus al die pakketten zouden dan daadwerkelijk over de verbinding moeten zijn gegaan. Niet dus.
Enne, er is meer dan een UTP kabel bij een internetverbinding. Zo heb je bij kabelinternet je CAI aansluiting, filter, kabel en dan pas een modem. Daarna vaak nog een router (die soms niet evenveel kan verwerken als de verbinding) en dan pas een computer. Misschien maakt jouw UTP kabel wel geen goede verbinding met je modem / router en / of gaat er iets mis met de snelheid of duplex van je ethernetverbinding.
Verwijderd
Ikzelf heb ook een contract van 8mb en haal hier slechts 3 van. Dit met 5 pc's in huis waarvan er 3 vrij intensief gebruikt worden waaronder die van mij. Mijn downloadsnelheid is op zijn max. 160 kb/s en ik erger me kapot maar met 5 km van de centrale is dit toch wel een geluk bij een ongeluk denk ik.PeterThePirate schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:17:
ach mensen, niet zo klagen.
schrik niet 180kb/s!
In mijn situatie is een kabelaanbieder de beste optie. en heb je hetzelfde probleem met een kabel aanbieder misschien vise versa dezelfde oplossing. Maar dat ligt er ook maar net aan
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 16:23 ]
Heb je misschien ook interactieve TV van KPN?
Wel bijzonder dat het 3 pagina's duurt voordat de verbindingsnelheid op het forum beland. Al die tijd ervoor is het discussie zonder de waardes te weten en geen idee of het behaald een probleem met computer is of verbinding zelf niet hoger is verbonden.
Wel bijzonder dat het 3 pagina's duurt voordat de verbindingsnelheid op het forum beland. Al die tijd ervoor is het discussie zonder de waardes te weten en geen idee of het behaald een probleem met computer is of verbinding zelf niet hoger is verbonden.
[ Voor 74% gewijzigd door bjck op 18-01-2011 19:04 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
ik heb geen interactieve TV van KPN. Maar ik ga denk ik het lagere pakket nemen van 8 Mbit want ik kom nooit boven de 9mbit uit.
Verwijderd
Eens, heb hier ook vaker op aangedrongen, Itv zou inderdaad het probleem kunnen veroorzaken aangezien dat zo'n 3mb van de bandbreedte in beslag neemt maar dat is dus niet het geval. basis is dus de beste optie.bjck schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:03:
Heb je misschien ook interactieve TV van KPN?
Oeps, fout topic...
[ Voor 95% gewijzigd door Zinu op 18-01-2011 19:24 ]
Vooralsnog vind ik dat providers een rekening moeten sturen naar mijn snelheid. Ik woon 700 meter van de centrale vandaan, ik hoor 24mbps binnen te trekken. kom op 8 omdat ik word gecapped..Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:15:
[...]
Eens, heb hier ook vaker op aangedrongen, Itv zou inderdaad het probleem kunnen veroorzaken aangezien dat zo'n 3mb van de bandbreedte in beslag neemt maar dat is dus niet het geval. basis is dus de beste optie.
Verwijderd
Klopt, helaas werken alle bedrijven zo. Denk aan de elektriciteitsrekening, je betaald niet voor wat je afneemt maar wat je denkt af te nemen, en zit je erover heen dan betaal je fors bij. Dit zijn ideeën gevoerd door het winstoogmerk waaraan je helaas niet kunt ontsnappenboto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:23:
[...]
Vooralsnog vind ik dat providers een rekening moeten sturen naar mijn snelheid. Ik woon 700 meter van de centrale vandaan, ik hoor 24mbps binnen te trekken. kom op 8 omdat ik word gecapped..
Haha ja tuurlijk maar ze moeten dan ook wel een bepaalde dekkingsgraad hebben bij elektriciteit.. zucht. het is toch ook niet alsof ik de hele dag 16mbit trek? zou wat zijn. echt maar HEEL soms dat ik 8mbit voltrek. Maar alsnog vind ik het maar raar dat ik niet gewoon 16mbit krijg.Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:35:
[...]
Klopt, helaas werken alle bedrijven zo. Denk aan de elektriciteitsrekening, je betaald niet voor wat je afneemt maar wat je denkt af te nemen, en zit je erover heen dan betaal je fors bij. Dit zijn ideeën gevoerd door het winstoogmerk waaraan je helaas niet kunt ontsnappenDie zogeheten pakketten zijn niet bedacht om ons een plezier te doen maar om zoveel mogelijk geld te verdienen.
Verwijderd
Ben ik met je eens, zal waarschijnlijk ook wel een verklaring voor zijn. maar dat zullen we dan waarschijnlijk ook nooit wetenboto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:38:
[...]
Haha ja tuurlijk maar ze moeten dan ook wel een bepaalde dekkingsgraad hebben bij elektriciteit.. zucht. het is toch ook niet alsof ik de hele dag 16mbit trek? zou wat zijn. echt maar HEEL soms dat ik 8mbit voltrek. Maar alsnog vind ik het maar raar dat ik niet gewoon 16mbit krijg.
'we'Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:44:
[...]
Ben ik met je eens, zal waarschijnlijk ook wel een verklaring voor zijn. maar dat zullen we dan waarschijnlijk ook nooit wetenBel anders nu KPN THD. we zijn open, het is rustig en downgrade je abonnement naar basis
0900-0244
Ik weet nog wel de laatste keer dat ik KPN belde: "typ cmd" (ceeee emmmm deeee) in je zoekvenster"
-.- en ja ik weet dat dat nodig is voor de meesten =]
Verwijderd
haha, nee downgraden van contract is een administratieve handeling en dat moet dus via onsboto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:48:
[...]
'we'jij bent van KPN? oh my god. haha ja ik doe het wel via de webinterface of is dat minder snel? iig bedankt voor je hulp
Ik weet nog wel de laatste keer dat ik KPN belde: "typ cmd" (ceeee emmmm deeee) in je zoekvenster"
-.- en ja ik weet dat dat nodig is voor de meesten =]
of via de opzegafdeling kan dit denk ik ook...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 19:50 ]
0800-0201559 KPN TSD nummer.
Voor al je vragen over je verbinding.... Nummer hebben jullie niet van mij hoor ;-)
Voor al je vragen over je verbinding.... Nummer hebben jullie niet van mij hoor ;-)
[ Voor 79% gewijzigd door Toppe op 20-01-2011 20:18 ]
Verwijderd
Ben je TSD of heb je dit nummer ergens anders weg?Toppe schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:15:
0800-0201559 KPN TSD nummer.
Hehe bel het nummer nou maar.
Optie 1: InternetPlusBellen
Optie 2: ADSL
Optie 3: VDSL volgens mij
Optie 4: Interactieve Televisie
Optie 5: Klachten lijn (Enkel te gebruiken met KPN medewerkers nummer)
Iemand die al geprobeerd heeft te bellen ? :-P
Verwijderd
Onzin...Toppe schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:48:
Hehe bel het nummer nou maar.
je hebt de keuze uit afdelingen.
Technische helpdesk behandelt IPB en interactieve tv op het gebied van ADSL en VDSL
Dat zijn al 4 van jou zogenaamde opties, is allemaal optie 2
Sowieso moet je altijd al 10 - 15% van de geadverteerde snelheid afhalen voor overhead op packets. Ikzelf haal hier met een 8/1 abbo van KPN een DL van ongeveer 880-900KB/s. Theoretisch kan ik met 8Mb/s ongeveer 1MB/s halen.
Hoe ver van de wijkcentrale zit je af? Zo zit ik er zelf maar 440m vanaf.
Hoe ver van de wijkcentrale zit je af? Zo zit ik er zelf maar 440m vanaf.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Bij ADSL is het 11 a 15% de overhead, bij VDSL2 minder dan 5%. Dat is niet meer op ATM techniek gebaseerd tussen modem en DSLAM (centrale).D4NG3R schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:48:
Sowieso moet je altijd al 10 - 15% van de geadverteerde snelheid afhalen voor overhead op packets. Ikzelf haal hier met een 8/1 abbo van KPN een DL van ongeveer 880-900KB/s. Theoretisch kan ik met 8Mb/s ongeveer 1MB/s halen.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
het is gewoon ronduit schandalig dat anno 2011 er nog steeds plekken in het land zijn waar er maar 180 KB/ps word gehaald....
Continu nieuwe ontwikkelingen en oh oh kijk ons snelle internet ( KPN , UPC , ZIGGO ETC .... )
En dan toch hier mensendie wel een 20Mbit abbo hebben en het niet halen ...
Je betaalt er wel voor ....
Ik vind dat ze gewoon die 20Mbit moeten krijgen , dan zorgt KPN of ieder ander er maar voor dat het wel zo is...
Hoop dat er een bedrijf komt die voor die zogeheten buitengebieden gaat zorgen , dat ze snel internet hebben.
nogmaals 2011 come on .....
Continu nieuwe ontwikkelingen en oh oh kijk ons snelle internet ( KPN , UPC , ZIGGO ETC .... )
Ik vind dat ze gewoon die 20Mbit moeten krijgen , dan zorgt KPN of ieder ander er maar voor dat het wel zo is...
Hoop dat er een bedrijf komt die voor die zogeheten buitengebieden gaat zorgen , dat ze snel internet hebben.
De gebruikte technieken zorgen ervoor dat het niet mogelijk is. Er zullen vast wel mogelijkheden zijn om dat wel mogelijk te maken, maar dat vereist investeringen. Alleen in de buitengebieden wonen dan gewoon weer te weinig mensen, dat die investeringen niet rendabel zijn, of je moet de abo-prijzen verdubbelen/verdrievoudigen. Maar ik vrees dat het zelfs dan niet kostendekkend is. De concurrentie is op dit moment zo sterk geworden dat niemand het meer aandurft om zoveel geld uit te geven aan die paar klanten.Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:39:
het is gewoon ronduit schandalig dat anno 2011 er nog steeds plekken in het land zijn waar er maar 180 KB/ps word gehaald....
PSN: djmurcielago