Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• boto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
ik heb internet bij KPN : 16 Mb/s. Ik krijg hiervan 8 a 9 van binnen. Ik vind dit zelf grote oplichterij. Als ik hiernaar vraag bij de KPN helpdesk krijg ik het volgende te horen: "als u naar 40Mb/s upgrade krijgt u meer snelheid" Ja dat begrijp ik natuurlijk. Maar dat is natuurlijk een beetje raar als je 16Mb/s nog niet eens naar mijn huis krijgt.

Ik heb door de FAQ gekeken en kon dit niet vinden/opzoeken. Wat zijn mijn rechten? Wanneer kunnen we een keer minder gaan betalen? Het is toch te gek voor woorden dat ik moet gaan betalen voor iets dat ik niet gebruik, wat betreft internet? ;(

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

je ADSL abonnement is tot 16Mb.

De reactie van de helpdesk medewerker klopt niet.

Edit:
sorry van m`n edit :+ staat nu wat raar

[ Voor 91% gewijzigd door Tazzios op 18-01-2011 12:05 ]

• boto
Ja dat weet ik. Ik krijg hier 8 van binnen.

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 09:37
Ik neem aan dat dit ADSL is. Maar omdat je waarschijnlijk een paar 100 meter van de centrale vandaan zit verlies je snelheid. In mijn vorige huis had ik hetzelfde probleem. Toen ik wilde upgraden naar 20 mbit kon dat niet omdat de snelheid niet te behalen was. Toen ik de standaard upgrade van KPN kreeg naar 16 mbit bleef mijn verbinding gewoon hetzelfde als eerst. Dus waarschijnlijk kunnen ze de snelheid niet waar maken :(

• boto
jeroentjuhboer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:04:
Ik neem aan dat dit ADSL is. Maar omdat je waarschijnlijk een paar 100 meter van de centrale vandaan zit verlies je snelheid. In mijn vorige huis had ik hetzelfde probleem. Toen ik wilde upgraden naar 20 mbit kon dat niet omdat de snelheid niet te behalen was. Toen ik de standaard upgrade van KPN kreeg naar 16 mbit bleef mijn verbinding gewoon hetzelfde als eerst. Dus waarschijnlijk kunnen ze de snelheid niet waar maken :(
maar het rare is dat ik dan weer wel 40 Mbit van ze mag hebben. Ik vind het alsnog schandalig dat ik dan niet 50% betaal ofzo. Ze weten tot op de Mbit nauwkeurig wat ik binnentrek, dus kunnen ze daar ook best op afstellen.

Maarja, dan zouden ze weer minder verdienen enzo.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Dat is wel 'normaal' hoor. Heeft te maken met hoe ver je huis van de centrale af zit, kwaliteit van de lijn en nog een paar factoren. Dit staat gewoon bij 'het sterretje' bij de aanbieding of in de algemene voorwaarden.

Ik betaal voor 20MB maar ik haal maar 11MB thuis. Dat is nu eenmaal niet anders.
Ze adverteren dan ook altijd met snelheden tot zo en zoveel MB. Ze adverteren niet met de snelheid die je minimaal zou moeten halen. :w

• SinergyX
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk eens op een afstand-check site wat (ongeveer) de afstand is naar de centrale, in jou geval gok ik richting de 2-2,5 kilometer en is inderdaad die 8mbit zo'n beetje de top. Maar op welke snelheid traint je modem in? Downloadtests zijn ook niet altijd echt betrouwbaar (of je moet een 1GB bestand testen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• boto
AzzKickah schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:06:
Dat is wel 'normaal' hoor. Heeft te maken met hoe ver je huis van de centrale af zit, kwaliteit van de lijn en nog een paar factoren. Dit staat gewoon bij 'het sterretje' bij de aanbieding of in de algemene voorwaarden.

Ik betaal voor 20MB maar ik haal maar 11MB thuis. Dat is nu eenmaal niet anders.
Ze adverteren dan ook altijd met snelheden tot zo en zoveel MB. Ze adverteren niet met de snelheid die je minimaal zou moeten halen.
Nee maar op hun website zelf staat "verlies van ongeveer 15%", dus als ik 50% verlies krijg mag ik dat op zn minst raar vinden?

[bron: http://kpn-customer.custh...std_adp.php?p_faqid=3976]
"De gemeten snelheden liggen in de praktijk vaak 15% lager. Dit wordt veroorzaakt doordat de ontvangen of verstuurde gegevens in pakketjes worden verpakt. Om deze pakketjes goed door het netwerk te kunnen versturen wordt er ongeveer 15% meer aan gegevens verstuurd voor extra informatie en berichten. "

• boto
SinergyX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:07:
Kijk eens op een afstand-check site wat (ongeveer) de afstand is naar de centrale, in jou geval gok ik richting de 2-2,5 kilometer en is inderdaad die 8mbit zo'n beetje de top. Maar op welke snelheid traint je modem in? Downloadtests zijn ook niet altijd echt betrouwbaar (of je moet een 1GB bestand testen).
Nou Steam/speedtest.com komen nooit en te nimmer boven de 1.1Mb, en zelfs de kpn medewerker zei dat hij 'wegens stabiliteit' niet hoger kon.

• StoOker
boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:06:
[...]

maar het rare is dat ik dan weer wel 40 Mbit van ze mag hebben. Ik vind het alsnog schandalig dat ik dan niet 50% betaal ofzo. Ze weten tot op de Mbit nauwkeurig wat ik binnentrek, dus kunnen ze daar ook best op afstellen.

Dat vertelde ze mij ook. Ik kreeg reclame voor 20 mbit toen ik dat aanvroeg hoorde ik niets dus ging ik bellen. Toen vertelde ze dat die snelheid daar niet haalbaar was. Ik woonde zelf ook in een dorpje en niet in een stad. Heeft er ook redelijk mee te maken.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:07:
[...]

Nee maar op hun website zelf staat "verlies van ongeveer 15%", dus als ik 50% verlies krijg mag ik dat op zn minst raar vinden?

[bron: http://kpn-customer.custh...std_adp.php?p_faqid=3976]
"De gemeten snelheden liggen in de praktijk vaak 15% lager. Dit wordt veroorzaakt doordat de ontvangen of verstuurde gegevens in pakketjes worden verpakt. Om deze pakketjes goed door het netwerk te kunnen versturen wordt er ongeveer 15% meer aan gegevens verstuurd voor extra informatie en berichten. "
Dat gaat over de snelheid die je in de praktijk wel haalt. Daar gaat nog 15% af voor "gegevens verstuurd voor extra informatie en berichten."

• Tazzios
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:06:
[...]

Dat ga je ook nooit halen, medewerker probeerde gewoon een sneller abbo aan je te slijten.
Met het 40mbit abbo gaat het misschien iets sneller omdat het betere techniek gebruikt maar hoeveel je daadwerkelijk gaat halen kan niemand je vertellen.
Ze weten tot op de Mbit nauwkeurig wat ik binnentrek, dus kunnen ze daar ook best op afstellen.
snelheid kan iedere keer dat je de stroom van het modem heb afgehaald veranderen. Geeft nogal een administratieve rondslomp waardoor ze meer kosten (die de klant dan weer zou mogen betalen).

[ Voor 19% gewijzigd door Tazzios op 18-01-2011 12:12 ]

• boto
AzzKickah schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:09:
[...]

Dat gaat over de snelheid die je in de praktijk wel haalt. Daar gaat nog 15% af voor "gegevens verstuurd voor extra informatie en berichten."
Er staat "in de praktijk" dus niet de praktische snelheid. klein verschil qua marketing.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:10:
[...]

Er staat "in de praktijk" dus niet de praktische snelheid. klein verschil qua marketing.
Ik snap je niet?

Ik bedoel de snelheid die jij wel haalt, dus die 8 of 9 MB, daar gaat nog 15% af voor dat wat ik hiervoor aanhaalde.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:08:
Nou Steam/speedtest.com komen nooit en te nimmer boven de 1.1Mb, en zelfs de kpn medewerker zei dat hij 'wegens stabiliteit' niet hoger kon.
1,1MB zou richting de intraining van 12-13mbit gaan, wat (naar mijn ervaring) dus op een 1,5-2KM afstand zit.

Enige mogelijkheid zou dus zijn dat als je overstapt op 40mbit, je op het vdsl2 netwerk komt welke mogelijk dichterbij zit, maar dit kan je denk ik nooit met 100% zekerheid zeggen.

http://pcdb.bbned.nl/
Wat zegt deze site?

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2011 12:13 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• StoOker
De verkooptruuk van deze mensen is gewoon dat er in kleine lettertjes staat: Tot 16 MB!
dus er tussen in is geen reden voor alarm bij hun zegmaar. Je moet het gewoon accepteren
want er valt niet veel aan te veranderen ;) Andere providers hebben hetzelfde want het is precies hetzelfde
glasvezel netwerk waar je over gaat naar de centrale toe. ;)

• StoOker
SinergyX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:12:
[...]

1,1MB zou richting de intraining van 12-13mbit gaan, wat (naar mijn ervaring) dus op een 1,5-2KM afstand zit.

Enige mogelijkheid zou dus zijn dat als je overstapt op 40mbit, je op het vdsl2 netwerk komt welke mogelijk dichterbij zit, maar dit kan je denk ik nooit met 100% zekerheid zeggen.
1,1 x 8 = 8,8 ;)

• boto
AzzKickah schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:11:
[...]

Ik snap je niet?

Ik bedoel de snelheid die jij wel haalt, dus die 8 of 9 MB, daar gaat nog 15% af voor dat wat ik hiervoor aanhaalde.
Ja ik begrijp dat ook wel ;) Maar dat staat er dus niet. Kijk er wordt geadverteerd met 16mbit en ze zeggen " in de praktijk liggen de snelheden 15% lager" Dus de consument denkt: oh ok 15% lager dan 16mbit, snap je?

Kijk ik snap ook wel dat ze 16mbit niet halen. Maar de HELFT? schandalig. Ik ga het zo maar omzetten naar 8

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 11:51

Theck88

If it's hard just KISS!

Ik haal thuis ook niet de volledige snelheid, zit namelijk een eindje van de centrale en het netwerk hier is niet optimaal.

Lollige is dat KPN ons belde op om te vertellen dat wij de maximale snelheid nog niet konden halen en daardoor beter terug konden gaan naar een goedkopere snelheid wat €15,- in de maand scheelt. Die huidige snelheid haal ik nu wel :D

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• boto
SinergyX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:12:
[...]

http://pcdb.bbned.nl/
Wat zegt deze site?
Postcode: blabla
Huisnummer: 7

Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 8Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet 15Mb/15Mb
FTTx WES-B-Near-net 100Mb/100Mb

DSL centrale
Afstand tot centrale 716 meter
Code centrale Ledn-Ogt
Naam centrale Leiden-Oegstgeest

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leuk in theorie, ik praat 1,1MB tov 12/13mbit intraining uit ervaring. Dat was juist de reden dat ik overstapte ;)

Dat is wel een erg matige snelheid op zo'n afstand.

Wil je minder betalen, zou je terug kunnen stappen naar een 8mbit, je verliest wel wat snelheid (goh, nog meer), maar je betaald wel wat realistischer naar aantal mbits.

Anders kabelinternet geen optie?

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2011 12:19 ]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:04
boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:14:
[...]

Postcode: blabla
Huisnummer: 7

Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 8Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet 15Mb/15Mb
FTTx WES-B-Near-net 100Mb/100Mb

DSL centrale
Code centrale Ledn-Ogt
Naam centrale Leiden-Oegstgeest
Dat is een check op het BBNED netwerk. Waardeloos dus voor een KPN check.

• boto
denan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:18:
[...]

Dat is een check op het BBNED netwerk. Waardeloos dus voor een KPN check.
Hoe moet ik dat dan checken? :S

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.speedtest.nl/ADSL/
Maar daar komt voor mijn adres een marginaal verschil uit. BBned gebruikt ook gewoon de wijkkasten van KPN :P

Maar mogelijk dat dat anders is in Leiden.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 18-01-2011 12:24 ]

• boto
hij zegt dat ik 24mbps kan halen..

• StoOker
Gewoon terug gaan naar een lager abonnement zoals SinergyX zegt.
Er valt gewoon niets aan te veranderen want KPN gaat er toch niets
aan doen ;) Ze zijn juist blij dat jij zoveel betaald voor zo'n lage snelheid :D
Dus probeer gewoon een stapje terug te gaan bij kpn. Dan ga je idd wat lager
in je snelheid maar betaal je wel een degelijke prijs voor je snelheid ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:24:
hij zegt dat ik 24mbps kan halen..
Kan kloppen, afaik tot 1km zou 'in theorie' die snelheid haalbaar moeten zijn.

Heb je alles thuis wel correct aangesloten en niet te lange telefoonlijnen naar de modem? Kan ook weer wat schelen. Anders even in de straat rondvragen welke snelheden zij halen met adsl2, dat er toch iets meer aan de hand is dan wat 'wegens stabiliteit'.

Maar zitten hun op dezelfde snelheden, houd het eigelijk een beetje op :P

• boto
ik zal even kijken. Wat zijn naast 'te lange telefoonnlijnen' (waar /heo moet ik dat checken? :P) nog meer dingen die ik kan doen?

• denan
SinergyX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:23:
http://www.speedtest.nl/ADSL/
Maar daar komt voor mijn adres een marginaal verschil uit. BBned gebruikt ook gewoon de wijkkasten van KPN :P

Maar mogelijk dat dat anders is in Leiden.
Maar KPN heeft niet overal ADSL2+ dekking.. net zoals BBNED dat niet in alle wijkkasten heeft.

Op jouw afstand zou je in ieder geval met gemak de maximale snelheid moeten halen. Als dat niet zo is is de kans 90% dat het iets in je lokale domein is (te lange kabel tussen isra en modem, brakke splitter *of juist geen splitter*, etc.).

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb een 8MB abo van KPN maar toch is m'n modem ingetraind op 6,5. Ik woon 1024m van de centrale. Vroeger had ik wel gewoon 8MB met m'n ouwe modem geloof ik, maar die is opgefikt. Resetten helpt niet, iemand enig idee?

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 864 / 6.496

[ Voor 12% gewijzigd door Digital-DNA op 18-01-2011 12:36 ]

www.nintendocasemods.com

• boto
kabel tussen isra en modem? uitleg? haha. Ik heb wel een splitter maar die is echt heeeel oud.

Verwijderd

De snelheid halen zal ook wel gewoon mogelijk zijn.
je haalt momenteel 8/9 MB zeg je, hoe heb je dit getest?

Ga je bekabeling na, verwijder eventueel de splitter. dus: 1 rechtstreekse kabel van het aansluitpunt naar het modem (opening DSL). Dit wil natuurlijk alleen als je OF Internetplusbellen hebt OF alleen internet.

Maak hebruik van het hoofdaansluitpunt (lees meterkast/woonkamer)

Is het draadloos internet of bekabeld?

Je trekt veel te snel conclusies. Ik heb nog geen verdere achtergrond info gezien. Het kan doodsimpel aan je bekabeling liggen of aan je draadloze signaal indien je deze gebruikt, en sluit dit dan ook eerst uit!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 12:46 ]

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:45:
De snelheid halen zal ook wel gewoon mogelijk zijn.
je haalt momenteel 8/9 MB zeg je, hoe heb je dit getest?

Ga je bekabeling na, verwijder eventueel de splitter. dus: 1 rechtstreekse kabel van het aansluitpunt naar het modem (opening DSL). Dit wil natuurlijk alleen als je OF Internetplusbellen hebt OF alleen internet.

Maak hebruik van het hoofdaansluitpunt (lees meterkast/woonkamer)

Is het draadloos internet of bekabeld?

Je trekt veel te snel conclusies. Ik heb nog geen verdere achtergrond info gezien. Het kan doodsimpel aan je bekabeling liggen of aan je draadloze signaal indien je deze gebruikt, en sluit dit dan ook eerst uit!
net nieuwe xperia box gekregen van KPN, snelheid via kabel = wifi. Dus daar zal het niet aan liggen. Ik zal kijken hoe het gaat zonder splitter, maar als ik geen splitter kan gebruiken kan ik dus niet overal in het huis internet gebruiken via ethernet aansluiting, of zie ik dit verkeerd?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tazzios schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:03:
je ADSL abonnement is tot 16Mb.

De reactie van de helpdesk medewerker klopt niet.

Edit:
sorry van m`n edit :+ staat nu wat raar
Misschien ook wel, 16Mbit zal adsl2 zijn, voor 40mbit zal een andere techniek gebruikt worden. Al zal KPN op diezelfde techniek vast ook wel 16Mbit kunnen leveren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• boto
Marzman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:54:
[...]

Misschien ook wel, 16Mbit zal adsl2 zijn, voor 40mbit zal een andere techniek gebruikt worden. Al zal KPN op diezelfde techniek vast ook wel 16Mbit kunnen leveren.
oftewel ze kunnen het wel leveren maar willen niet? of ga ik te kort door de bocht

• Marzman
  • Niet online

Marzman

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:57:
[...]

oftewel ze kunnen het wel leveren maar willen niet? of ga ik te kort door de bocht
Misschien moet je eerst eens kijken wat ze je leveren? Ik denk een ADSL(2+) verbinding tot 16mbit en die kunnen ze leveren en leveren ze ook. Die tot 40 mbit zal een VDSL verbinding zijn.

/▌

Verwijderd

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:57:
[...]

Te kort door de bocht, ik werk daar.
Verwijderen van splitter zal de snelheid vrijwel altijd goed doen.

Geef me in ieder geval wat meer info.

Het verwijderen van een splitter zal verder nergens een nadelig effect op hebben als je zoals ik al zei.
En het heeft alleen effect in de volgende situaties
-Internetplusbellen
-Alleen internet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:01 ]

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik weet niet hoe je netwerksituatie thuis is, maar sluit apparatuur uit die niet je snelheid beperken. Misschien zijn dat switches, routers, splitters, modems enz. Maar we vertellen niet dat je constant zo je netwerk moet inrichten, het is alleen diagnose of jij in je eigen netwerk je snelheid niet inperkt of dat de verbinding buiten jouw huis dat is. Daar had je weinig details over gegeven tot nu toe.

Als het probleem buiten de deur ligt, dan kan je waarschijnlijk nog weinig aangezien het maximum snelheden zijn. Je zal dan toch voor kabel moeten gaan, of het er bij laten. Abo opvoeren heeft geen zin lijkt me, het is allemaal digitaal beperkt..

Als het probleem binnen de deur ligt.. fix het. Pleur er betere switches enz. op de plek waar de bottleneck zit. Daar heb je in het lokale netwerk ook wat aan als je wat bestanden tussen PC's mikt. Als je een 10mbit switch/router hebt, zal het mij inderdaad niet verbazen dat jij 8mbit internet hebt.

@jerr0: ik bedacht mij net: dat klopt niet wat ik zeg, dus even bewerkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hans1990 op 18-01-2011 13:05 ]

Verwijderd

Hans1990 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:01:
Ja, als je geen splitter heb, zal je maar 1 internet connectie hebben. Maar we vertellen niet dat je constant zo je netwerk moet inrichten, het is alleen diagnose of jij in je eigen netwerk je snelheid niet inperkt of dat de verbinding buiten jouw huis dat is. Daar had je weinig details over gegeven tot nu toe.
....????????

"zal je maar 1 internet connectie hebben"

Hoeveel heeft hij er nu dan? 2?

• boto
Hans1990 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:01:
Ik weet niet hoe je netwerksituatie thuis is, maar sluit apparatuur uit die niet je snelheid beperken. Misschien zijn dat switches, routers, splitters, modems enz. Maar we vertellen niet dat je constant zo je netwerk moet inrichten, het is alleen diagnose of jij in je eigen netwerk je snelheid niet inperkt of dat de verbinding buiten jouw huis dat is. Daar had je weinig details over gegeven tot nu toe.

Als het probleem buiten de deur ligt, dan kan je waarschijnlijk nog weinig aangezien het maximum snelheden zijn. Je zal dan toch voor kabel moeten gaan, of het er bij laten. Abo opvoeren heeft geen zin lijkt me, het is allemaal digitaal beperkt..

Als het probleem binnen de deur ligt.. fix het. Pleur er betere switches enz. op de plek waar de bottleneck zit. Daar heb je in het lokale netwerk ook wat aan als je wat bestanden tussen PC's mikt. Als je een 10mbit switch/router hebt, zal het mij inderdaad niet verbazen dat jij 8mbit internet hebt.
ik heb mn laptop direct in de router/modem (sorry ik zou echt het verschil niet weten) gestopt, de xperia box van kpn. En ik krijg vooralsnog 8-9. Maar ik had al 'ns eerder dat tegen de KPN medewerker gezegd en die zei dat er een cap op zat. Toen zei hij dat die eraf zou zijn gehaald.

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:00:
[...]

Te kort door de bocht, ik werk daar.
Verwijderen van splitter zal de snelheid vrijwel altijd goed doen.

Geef me in ieder geval wat meer info.

Het verwijderen van een splitter zal verder nergens een nadelig effect op hebben als je zoals ik al zei.
En het heeft alleen effect in de volgende situaties
-Internetplusbellen
-Alleen internet
ik heb alleen internet van kpn. En splitter eruit halen helpt niet. IK haal nog steeds hoogstens 8mbit

Verwijderd

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:04:
[...]

ik heb mn laptop direct in de router/modem (sorry ik zou echt het verschil niet weten) gestopt, de xperia box van kpn. En ik krijg vooralsnog 8-9. Maar ik had al 'ns eerder dat tegen de KPN medewerker gezegd en die zei dat er een cap op zat. Toen zei hij dat die eraf zou zijn gehaald.
In de wijkcentrale word de stabiliteit van de lijn gemeten en afgestemd op snelheid/stabiliteit verhouding.
Als je bekabeling het toelaat zul je de snelheid halen.
Maar door bijv. een splitter die niet goed functioneert kan de lijn enigszins instabiel worden binnenshuis. die zogeheten centrale meet namelijk naar het modem toe.

Dus, eerst splitter ertussen uithalen

ISRA-Punt ----> Experiabox (opening DSL

Verwijderd

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:05:
[...]

ik heb alleen internet van kpn. En splitter eruit halen helpt niet. IK haal nog steeds hoogstens 8mbit
Dan nogmaals mijn eerste vraag, hoe test je die snelheid?

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:06:
[...]

In de wijkcentrale word de stabiliteit van de lijn gemeten en afgestemd op snelheid/stabiliteit verhouding.
Als je bekabeling het toelaat zul je de snelheid halen.
Maar door bijv. een splitter die niet goed functioneert kan de lijn enigszins instabiel worden binnenshuis. die zogeheten centrale meet namelijk naar het modem toe.

Dus, eerst splitter ertussen uithalen

ISRA-Punt ----> Experiabox (opening DSL
ja ok maar ik heb hem dus direct in de experiabox gestopt. En dat maakte niets uit.

Ik test die snelheid dmv speedtest.com, die hemvolledig voltrekt en dan op 9mbit ongeveer tegen een limiet aan klopt. Hij tikt er steeds tegen aan.

[ Voor 10% gewijzigd door boto op 18-01-2011 13:08 ]

Verwijderd

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:07:
[...]

ja ok maar ik heb hem dus direct in de experiabox gestopt. En dat maakte niets uit.
sowieso zal het verschil niet altijd meteen te merken zijn, die centrala knijpt je dus af om de lijn stabiel te houden, dit doet deze s'nachts om geen hinder te veroorzaken. Dus kan goed zijn dat je dit pas morgen merkt.

Maargoed,

Welke experiabox?
hoe test je snelheid?

En het is nogsteeds niet duidelijk of je nou wifi of bekabeld internet gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:09 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Hoe lang is de kabel tussen je aansluitingspunt en je modem? Deze mag niet te lang zijn; aanbevolen wordt maximaal 1m. Ik heb daar ooit eens een keer een haspel tussen gehad, en de verbinding was dramatisch. Ik had toen de haspel na de splitter gehangen (op het telefoniegedeelte) en de snelheid was vele malen beter.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

IceManX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:10:
Hoe lang is de kabel tussen je aansluitingspunt en je modem? Deze mag niet te lang zijn; aanbevolen wordt maximaal 1m. Ik heb daar ooit eens een keer een haspel tussen gehad, en de verbinding was dramatisch. Ik had toen de haspel na de splitter gehangen (op het telefoniegedeelte) en de snelheid was vele malen beter.
Dat klopt inderdaad :P
En bij voorkeur het modem in de meterkast

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:09:
[...]

sowieso zal het verschil niet altijd meteen te merken zijn, die centrala knijpt je dus af om de lijn stabiel te houden, dit doet deze s'nachts om geen hinder te veroorzaken. Dus kan goed zijn dat je dit pas morgen merkt.

Maargoed,

Welke experiabox?
hoe test je snelheid?

En het is nogsteeds niet duidelijk of je nou wifi of bekabeld internet gebruikt
welke experiabox, ik zal even kijken
TG789ivn als je er iets aan hebt :)

het is dus bedraad. de ethernet kabel die eruit komt stop ik direct in mn laptop. Desktop boven maakt geen verschil(Daar zit dan dus splitter tussen)

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:11:
[...]

Dat klopt inderdaad :P
En bij voorkeur het modem in de meterkast
mag ik vragen waar ik mijn aansluitingspunt kan vinden? Ookwel: welke draadje? issie rond? neem aan van niet.. ik volg DSL wel :-P

Verwijderd

Dan heb je een verkeerd beeld van een splitter.. want een splitter split niet het signaal tussen computers...
Op je TG789 zit een opening DSL op de achterkant. volg de kabel die daaruit komt.

Kans dat je uitkomt bij een klein witkastje met het opschrift (Modem DSL, ISDN , LIJN)
kijk dit even na! dit is dan de splitter die ik bedoel.

Daarna even via je browser inloggen op de TG 192.168.2.254
en kijken welke snelheid in de TG bekend is.

Verwijderd

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:13:
[...]

mag ik vragen waar ik mijn aansluitingspunt kan vinden? Ookwel: welke draadje? issie rond? neem aan van niet.. ik volg DSL wel :-P
Als het goed is hoef je de DSL net te volgen want de meegeleverde kabels van kpn zijn slechts 1m lang. korter zelfs. In welke kamer/ruimte staat deze TG789?

• denan
Heeft KPN geen supportpagina's waarop dit allemaal staat?

• boto
ja dat heb ik gevonden. draad is 1m lang ofzo. Er staat DSL op..

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:14:
[...]

Als het goed is hoef je de DSL net te volgen want de meegeleverde kabels van kpn zijn slechts 1m lang. korter zelfs. In welke kamer/ruimte staat deze TG789?
deze staat in de meterkast.

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:16:
Heeft KPN geen supportpagina's waarop dit allemaal staat?
http://kpn-customer.custh.../std_adp.php?p_faqid=9403

Deze is niet het meest uitgebreid

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:18 ]

• boto
DSL Type: ITU-T G.992.5

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 10.874

zegt de experia box. Kom ik dus niet bij. maar met 15%/20% .. mja dan wel ja.

Verwijderd

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:16:
[...]

deze staat in de meterkast.
Dan vraag ik me af hoe lang die kabel is tussen aansluitpunt en modem.
En dat apparaat dat je eerder "splitter" noemde, wat is dat voor een apparaat.
Welke virusscanner gebruik je.

Iets meer informatie in 1 keer.
boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:20:
DSL Type: ITU-T G.992.5

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 10.874

zegt de experia box. Kom ik dus niet bij. maar met 15%/20% .. mja dan wel ja.
Dat is dus de snelheid die je binnenkrijgt momenteel. er gaat uiteraard enigzins wat snelheid verloren.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:22 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:16:
ja dat heb ik gevonden. draad is 1m lang ofzo. Er staat DSL op..
En waar zit die kabel aan de andere kant op aangesloten? Je isra?

/▌

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:21:
[...]

Dan vraag ik me af hoe lang die kabel is tussen aansluitpunt en modem.
En dat apparaat dat je eerder "splitter" noemde, wat is dat voor een apparaat.
Welke virusscanner gebruik je.

Iets meer informatie in 1 keer.
bedankt dat je me helpt trouwens!

Uhm er staat op LAN-switch. Ik gebruik hier geen virusscanner (mac os x) maar op windows mcaffee, maar dat is op mn desktop. Tussen aansluitpunt en modem zit 1meter kabel.
Marzman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:22:
[...]

En waar zit die kabel aan de andere kant op aangesloten? Je isra?
Op mn experiabox, als dat mn isra is. DSL staat boven beide ingangen.

[ Voor 19% gewijzigd door boto op 18-01-2011 13:23 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De andere kant bedoel ik. Als aan de andere kant iets hangt waar dsl op staat is dat je splitter, die kun je er tussenuit halen.

/▌

Verwijderd

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:22:
[...]

bedankt dat je me helpt trouwens!

Uhm er staat op LAN-switch. Ik gebruik hier geen virusscanner (mac os x) maar op windows mcaffee, maar dat is op mn desktop. Tussen aansluitpunt en modem zit 1meter kabel.

[...]

Op mn experiabox, als dat mn isra is. DSL staat boven beide ingangen.
Oke, de kabel hoort inderdaad op de DSL in de experiabox,
Dat andere kastje waar ook DSL op staat.. wat staat hier nog meer op ?

en geen dank btw ;)
Marzman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:25:
De andere kant bedoel ik. Als aan de andere kant iets hangt waar dsl op staat is dat je splitter, die kun je er tussenuit halen.
en dit bedoel ik inderdaad

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:26 ]

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:25:
[...]

Oke, de kabel hoort inderdaad op de DSL in de experiabox,
Dat andere kastje waar ook DSL op staat.. wat staat hier nog meer op ?

en geen dank btw ;)
PHONE en isdn volgens mij
Marzman schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:25:
ertussenuit halen? niet een goed idee denk ik. ISDN zit erop volgens mij en daar draait het alarm op.. dan word ik opgebeld haha

Verwijderd

Hier krijg ik met een 16 Mbit/s abonnement ook niet meer dan 10,57 Mbit/s binnen.

Het modem zegt:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.030 / 12.372
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,0 / 34,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 6,5

Ik haal dus wel de snelheid waar m'n modem op intrimt (15% overhead meegerekend), maar niet de maximale snelheid. Dit lijkt aan de lijn te liggen, de SN-marge is erg laag. Volgens tests woon ik 1536 meter van de centrale af, dus ergens zit er zo'n 800 meter signaalverlies in de lijn.

Verwijderd

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:27:
[...]

[...]

ertussenuit halen? niet een goed idee denk ik. ISDN zit erop volgens mij en daar draait het alarm op.. dan word ik opgebeld haha
In dat geval is het anders wel handig om een nieuwe splitter er tussen aan te sluiten :)
Puur uitsluiten dat deze splitter dit veroorzaakt :P
En eventueel de kabels die ertussen zitten. Kan in ieder geval nooit kwaad.

Maar mocht het allemaal niet verbeteren vraag dan een downgrade aan bij KPN naar internet basis want anders betaal je idd gewoon teveel. overstappen naar premium zal dit probleem inderdaad niet verhelpen.

Maar misschien is VDSL een optie. Bel daarvoor even met de technische helpdesk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:31 ]

• markje163
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 18:32
Zorg dat je goede bekabeling gebruikt. Kabel tussen ISRA en modem zo kort mogelijk houden. Liefst binnen een meter. En je geeft aan dat je de TG789ivn hebt. Heb je ooit een ISDN aansluiting gehad? Zoja, dan heb je te maken met meer verlies op de lijn naarmate je verder van de centrale woont.

edit. Ik zie dat je de splitter dus wel nodig hebt ivm met de alarmlijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door markje163 op 18-01-2011 13:32 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:27:
[...]

[...]

Als je er een alarmlijn op hebt zitten kun je dat inderdaad beter niet doen :p Als ISDN er op zit dan bel je dus nog op de "ouderwetse" manier? (geen internet plus bellen?)

Ik dacht dat het om een thuissituatie ging? Dan maakt het toch niet zo veel uit dat je even niet kan bellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 18-01-2011 13:33 ]

/▌

Verwijderd

markje163 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:31:
Zorg dat je goede bekabeling gebruikt. Kabel tussen ISRA en modem zo kort mogelijk houden. Liefst binnen een meter. En je geeft aan dat je de TG789ivn hebt. Heb je ooit een ISDN aansluiting gehad? Zoja, dan heb je te maken met meer verlies op de lijn naarmate je verder van de centrale woont.
Dit is al meerdere malen genoemd.

OT: Als je minder dan 1km van de centrale woont, en VDSL is technisch mogelijk dan kan je op een VDSL signaal gezet worden en daarmee zou je dan de snelheid wel kunnen halen.

Maar hiervoor moet je dus even met de THD bellen. Technische helpdesk en aangeven wat je allemaal hebt gedaan en dat je naar VDSL over gezet wilt worden.

Bel rond etenstijd, is het meest rustige moment. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:35 ]

• markje163
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:32:
[...]

Maar hiervoor moet je dus even met de THD bellen. Technische helpdesk en aangeven wat je allemaal hebt gedaan en dat je naar VDSL over gezet wilt worden.

Bel rond etenstijd, is het meest rustige moment. :P
KPN VDSL is naar mij weten niet leverbaar over een ISDN lijn op dit moment

Verwijderd

markje163 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:36:
[...]

KPN VDSL is naar mij weten niet leverbaar over een ISDN lijn op dit moment
Weet het inderdaad ook niet zeker, daarom moet er sowieso even over gebeld worden. Daar kunnen ze het direct in het systeem zien :P

EDIT: 0900-0244 (0,10ct p/m)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 13:38 ]

• boto
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:37:
[...]

Weet het inderdaad ook niet zeker, daarom moet er sowieso even over gebeld worden. Daar kunnen ze het direct in het systeem zien :P

EDIT: 0900-0244 (0,10ct p/m)
dus vragen voor VDSL? Then all my problems are solved? :P

• Nielson
  • Laatst online: 22:29
Kun je beter proberen een nieuwe abo op het 2e aderpaar (indien aanwezig) aan te laten sluiten (verhuizing van 1e naar 2e aderpaar schijnt lastig te zijn).

Verwijderd

Nielson schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:40:
Kun je beter proberen een nieuwe abo op het 2e aderpaar (indien aanwezig) aan te laten sluiten (verhuizing van 1e naar 2e aderpaar schijnt lastig te zijn).
Dit is ook helemaal niet gesuggereerd.. :P
boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:39:
[...]

De minimale levertijd staat volgens mij wel op 10 dagen. En dan zal een paar uur lang het internet van de lijn af zijn de dag dat het overgezet word. maar ik denk dat daarmee wel je probleem is opgelost. ALS het mogelijk is natuurlijk :P en daarvoor moet je even bellen.

• markje163
boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Op deze pagina vind je eigenlijk het antwoord al. VDSL icm ISDN. is inderdaad niet leverbaar bij KPN.
KPN internet premium (VDSL2)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:29:
dus ergens zit er zo'n 800 meter signaalverlies in de lijn.
1: Lassen (reparaties) in de kabel en/of soldeerverbindingen op de (eventuele) kabelverdeler uit het jaar kruik.
2: Kabel loopt niet direct van de centrale naar je huis maar als een soort G-vorm waardoor deze langer is. Meting die je kan uitvoeren op internet is hemelsbreed.
3: Overspraak omdat er veel andere DSL verbindingen over de kabel vanuit de centrale naar de (eventuele) kabelverdeler bij jou in de buurt.

Overigens vind ik die 12Mbit vrij netjes voor 1,5km. Ik heb lijnen gezien op ruim 2km die nog net 20mbit haalden maar ook 8 op 1,5km.

Kabel tussen ISRA > Splitter > Modem kan prima 15 a 20 meter zijn zolang je de juiste kabel gebruikt. Primafoon verkoopt mooie twisted pair stugge telefoonkabel met 2x RJ11 aan de uiteindes.

edit: Als ik je een tip mag geven neem lekker internet via de kabel (indien leverbaar) ALS je sneller wil en anders lekker laten wat het is. Aangezien terug naar POTS niet echt een oplossing voor je zal zijn ivm je huidige telefoons en / of je alarmsysteem. Verder is het aan langdurig proces waarbij je zeker een tijdje zonder internet komt te zitten kan ik je helaas uit meerdere eigen ervaringen mededelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 18-01-2011 13:48 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

markje163 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:44:
[...]

Op deze pagina vind je eigenlijk het antwoord al. VDSL icm ISDN. is inderdaad niet leverbaar bij KPN.
KPN internet premium (VDSL2)
Duidelijk, dan is dat dus geen optie :/

Dan kan je dus besluiten om eventueel naar basis te gaan :O want je haalt de snelheid dus inderdaad niet.

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:45:
[...]

1: Lassen (reparaties) in de kabel en/of soldeerverbindingen op de (eventuele) kabelverdeler uit het jaar kruik.
2: Kabel loopt niet direct van de centrale naar je huis maar als een soort G-vorm waardoor deze langer is. Meting die je kan uitvoeren op internet is hemelsbreed.
3: Overspraak omdat er veel andere DSL verbindingen over de kabel vanuit de centrale naar de (eventuele) kabelverdeler bij jou in de buurt.

Overigens vind ik die 12Mbit vrij netjes voor 1,5km. Ik heb lijnen gezien op ruim 2km die nog net 20mbit haalden maar ook 8 op 1,5km.

Kabel tussen ISRA > Splitter > Modem kan prima 15 a 20 meter zijn zolang je de juiste kabel gebruikt. Primafoon verkoopt mooie twisted pair stugge telefoonkabel met 2x RJ11 aan de uiteindes.
Klopt inderdaad.
Heb hier thuis ook zo'n 10 meter tussen ISRA->Modem. Als je het maar goed doet ;)

• Nielson
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Dit is ook helemaal niet gesuggereerd.. :P
Dat zeg ik toch ook niet? 'k Denk alleen vast wat vooruit. Aangezien zoals hierboven ook gezegd wordt mensen met een ISDN lijn niet direct naar VDSL2 kunnen overstappen wordt aangeraden om dit op een 2e aderpaar aan te vragen. Omdat een bestaand abonnement van aderpaar verplaatsen/verhuizen soms moeizaam gaat de tip om gewoon een nieuw abo aan te vragen op 't 2e aderpaar en daarna de oude adsl op te zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nielson op 18-01-2011 13:49 ]

Verwijderd

Nielson schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:48:
[...]
Dat zeg ik toch ook niet? 'k Denk alleen vast wat vooruit. Aangezien zoals hierboven ook gezegd wordt mensen met een ISDN lijn niet direct naar VDSL2 kunnen overstappen wordt aangeraden om dit op een 2e aderpaar aan te vragen. Omdat een bestaand abonnement van aderpaar verplaatsen/verhuizen soms moeizaam gaat de tip om gewoon een nieuw abo aan te vragen op 't 2e aderpaar en daarna de oude adsl op te zeggen.
Dat is inderdaad een optie. Maar ISDN is een lijntype. Ik denk niet dat dit op het andere aderpaar anders is. Wat inhoud dat VDSL dan ook niet mogelijk zal zijn.

En het verhuizen van aderpaar kan volgens mij zelfs 4 weken duren als ik me niet vergis.

• boto
Nielson schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:48:
[...]
wat is een aderpaar ? :P snap er niks van

• Uberprutser
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:50:
[...]

Dat is inderdaad een optie. Maar ISDN is een lijntype. Ik denk niet dat dit op het andere aderpaar anders is. Wat inhoud dat VDSL dan ook niet mogelijk zal zijn.

En het verhuizen van aderpaar kan volgens mij zelfs 4 weken duren als ik me niet vergis.
Het koper voor ISDN en POTS is exact hetzelfde, het gaat erom wat er aan de andere kant van het koper zit in de centrale. ;)

Het aanvragen op het andere aderpaar is een optie maar dan moet deze er wel zijn en moet er DUIDELIJK geinstrueerd worden dat je het op het ANDERE aderpaar wil.

edit: Dan heb je dus de ISDN telefonie en oude ADSL via DA1 en krijg je een nieuwe VDSL verbinding op DA2. Deze werken dus los van elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 18-01-2011 13:56 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

In elke woning komen er 1 of meerdere aderparen het huis binnen. een aderpaar is zoals de naam al voorspelt een paar aders (2) Het eerste aderpaar (meestal rood/blauw) word normaal gesproken altijd gebruikt. In je aansluitpunt komt er hoogstwaarschijnlijk Nog een 2e aderpaar binnen (oranje/wit meestal). Dit bied dus de mogelijkheid van meerdere aanbieders af te nemen.

Bijv. 1e aderpaar internet KPN en 2e aderpaar telefonie Tele2

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:54:
[...]

Het koper voor ISDN en POTS is exact hetzelfde, het gaat erom wat er aan de andere kant van het koper zit in de centrale. ;)

Het aanvragen op het andere aderpaar is een optie maar dan moet deze er wel zijn en moet er DUIDELIJK geinstrueerd worden dat je het op het ANDERE aderpaar wil.
op ISDN staat constant spanning en op POTS is dat toch alleen bij overdracht van signaal?

• Uberprutser
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:56:
[...]

op ISDN staat constant spanning en op POTS is dat toch alleen bij overdracht van signaal?
offtopic:
Altijd spanning, ISDN 96v. en POTS 48v. Enige echte verschil is dat wanneer de hoorn wordt opgenomen bij een POTS verbinding de spanning daalt, bij ISDN blijft deze hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 18-01-2011 14:00 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:51:
[...]

wat is een aderpaar ? :P snap er niks van
De meeste huizen krijgen 2 aderparen binnen, een aderpaar is de lijn die je huis binnenkomt vanaf de straat/wijkkast, hier staat je signaal op.
Voor verschillende redenen kan een signaal op je 2e aderpaar gezet worden.
Hoofdredenen zijn: gedeelde woning, waar de achterkant een ander abonnement neemt, overstap naar andere provider, slecht signaal op eerste paar etc...

Maar TS is het beste af om te informeren bij de THD of het überhaupt mogelijk is om VDSL te verkrijgen, of dat 8Mbit het hoogste is wat hij kan halen.
Let wel op, als je met IPB terug gaat naar IPB Basis, valt onbeperkt bellen van je pakket af.
Dit is vaak een reden geweest dat mensen niet wilden downgraden bij mij.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05

Toppe

Oké ✅

Bel de TSD en laat ze de waardes uitlezen qua weerstand enzo, weet je zo waar het probleem zit. VDSL is niet overal aan te vragen, maximale afstand tot centrale is 1200 meter. Enkel is het vaak onder de 600 meter merkbaar...

[ Voor 84% gewijzigd door Toppe op 18-01-2011 14:05 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Uberprutser
Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:02:
Als je momenteel al ADSL over het eerste ader paar hebt zitten en je vraagt een extra ADSL aan krijg je geen gezeur hoor, ze kunnen moeilijk 2x ADSL op 1x Aderpaar zetten...
Klopt! Daarom gebeurd er redelijk vaak dat een verbinding gesloopt wordt en een nieuwe aangevraagde eroverheen geplakt wordt wat dus het gevolg heeft dat je oude verbinding het niet doet maar ook de eventuele telefonie op die lijn. Het is niet standaard van "oh er zit al iets op DA1 dan plakken we de nieuwe verbinding op DA2". Allemaal met dank aan de overheid om het voor de klant makkelijker te maken om een nieuwe verbinding aan te vragen zonder al te veel moeite.

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:00:
[...]

offtopic:
Altijd spanning, ISDN 96v. en POTS 48v. Enige echte verschil is dat wanneer de hoorn wordt opgenomen bij een POTS verbinding de spanning daalt, bij ISDN blijft deze hetzelfde.
Dat heb ik nooit echt uitgezocht, maar handig om te weten :P
Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:02:
Als je momenteel al ADSL over het eerste ader paar hebt zitten en je vraagt een extra ADSL aan krijg je geen gezeur hoor, ze kunnen moeilijk 2x ADSL op 1x Aderpaar zetten...

Je moet de weerstand ETC vanuit de centrale naar je huis toe weten, alleen dan kan je wat doen.

Voor het zelfde geld is je ISRA verouderd (Lasdop?) en dan moet je deze (laten) vervangen.

Houd er wel rekening mee dat signaal op de 2de lijn niet veel beter zal zijn als op de eerste lijn. Is nou eenmaal zo.

En op een ISDN lijn zit een hogere spanning van PSTN, daarom dat je niet zomaar de overstap kan maken. De lijn blijft ten alle tijden ISDN todat je het volledig opgezegt (Enkel ISDN opzeggen is niet voldoende)
Volgens mij is het tegenwoordig zelfs mogelijk om een overstap van ISDN naar PSTN aan te vragen.
Tegen betaling uiteraard.

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:47

Ch3cker

Testlab Teamlead
Ik haal hier ook maar <14 Mbit/s, terwijl de snelheid 25 Mbit/s behoort te zijn. Ik woon <400 meter van de centrale vandaan (Amsterdam Noord). ISP Chello, oftewel UPC. Zat hier gisteren ook al naarte kijken en eigenlijk is het gewoon schandalig.. Ik bedoel. Prima dat ik maar 14 Mbit/s haal. No problem, heb ik genoeg aan, in principe, maar ga dan niet zeggen dat ik een 25Mbit/s abonnement heb.. 16Mbit/s zou ik me nog wat bij kunnen voorstellen, dan is 14Mbit/s prima te doen, vind ik, maar 14 vs 25 Mbit/s vind ik toch wel érg veel verschil hoor.

Verwijderd

Ch3cker schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:07:
Ik haal hier ook maar <14 Mbit/s, terwijl de snelheid 25 Mbit/s behoort te zijn. Ik woon <400 meter van de centrale vandaan (Amsterdam Noord). ISP Chello, oftewel UPC. Zat hier gisteren ook al naarte kijken en eigenlijk is het gewoon schandalig.. Ik bedoel. Prima dat ik maar 14 Mbit/s haal. No problem, heb ik genoeg aan, in principe, maar ga dan niet zeggen dat ik een 25Mbit/s abonnement heb.. 16Mbit/s zou ik me nog wat bij kunnen voorstellen, dan is 14Mbit/s prima te doen, vind ik, maar 14 vs 25 Mbit/s vind ik toch wel érg veel verschil hoor.
Heel andere hoek, UPC is een kabel aanbieder

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:06:
[...]

Dat heb ik nooit echt uitgezocht, maar handig om te weten :P
[...]

Volgens mij is het tegenwoordig zelfs mogelijk om een overstap van ISDN naar PSTN aan te vragen.
Klopt, maar je krijgt altijd een TG787/789 i wat staat voor ISDN. En uiteraard gaat een ISDN modem niet werken op een PSTN lijn, en andersom uiteraard.

Overstappen kan dus wel, maar de lijn blijft ten alletijde een ISDN lijn, hier merk je niets van enkel het type van je router. Wil je echt volledig van je ISDN lijn af? Opzeggen, maand wachten en een PSTN aanvragen:)

Ik zelf heb een 60 Mbit abbo @ UPC< haal maar 5/6Mbit!!

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 18-01-2011 14:09 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ch3cker schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:07:
Nogmaals: je hebt een abonnement tot 25Mbit/s.

tot = tot en tot = niet vanaf.

• Uberprutser
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:06:
Dat kon in 199x ook al maar meestal wordt alles gesloopt op de verbinding en daarna een nieuwe POTS verbinding aangemaakt. Daardoor zit je ongeveer 20 werkdagen zonder internet aangezien die pas aangevraagd kan worden wanneer de verbinding (POTS) weer actief is en ook in alle systemen weer bekend is.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ze zouden het moeten verplichten om bijvoorbeeld 75% van de snelheid te leveren (75% van je abbo vorm natuurlijk.)

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:
[...]

Klopt, maar je krijgt altijd een TG787/789 i wat staat voor ISDN. En uiteraard gaat een ISDN modem niet werken op een PSTN lijn, en andersom uiteraard.

Overstappen kan dus wel, maar de lijn blijft ten alletijde een ISDN lijn, hier merk je niets van enkel het type van je router. Wil je echt volledig van je ISDN lijn af? Opzeggen, maand wachten en een PSTN aanvragen:)

Dat snap ik. Maar dat je dan een maand moet wachten is gewoon idioot. Aangezien je er niks van merkt zou ik het persoonlijk niet overwegen.Zit nu namelijk ook op een ISDN Lijn.

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:10:
Ze zouden het moeten verplichten om bijvoorbeeld 75% van de snelheid te leveren (75% van je abbo vorm natuurlijk.)
Daarom altijd de voorwaarden lezen van het contract.

• Uberprutser
Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:
[...]
Dan gaat er iets niet goed of je verward Mb en MB. 5/6MB is namelijk wel een mooie waarde.
Bovendien is DOCSIS niet afhankelijk hoe ver je van een steunpunt (CMTS) af zit.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

boto schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:01:
ik heb internet bij KPN : 16 Mb/s. Ik krijg hiervan 8 a 9 van binnen. Ik vind dit zelf grote oplichterij.
Je hebt zeker nooit iets gelezen over ADSL en waarom je vrijwel nooit de aangegeven snelheid kan halen. Dat zit 'm gewoon in de technologie. Ik heb het geluk dat ik op 140m van de centrale woon, dus toen ik ADSL had, kreeg ik de volle mep. Maar woon je 500m verder, is het alweer wat minder.

Dus geen oplichting, en verdiep je voortaan iets in de materie voordat je grote woorden gaat gebruiken, dit is #1 in elke ADSL faq.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:11:
[...]

Dat snap ik. Maar dat je dan een maand moet wachten is gewoon idioot. Aangezien je er niks van merkt zou ik het persoonlijk niet overwegen.Zit nu namelijk ook op een ISDN Lijn.
Daarom houden zoals het is, je merkt er niets van hoor:) maar ik ken mensen die dus rustig 20 werkdagen zonder internet gaan zitten zodat ze van het ISDN verhaal af zijn...
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:11:
[...]

Daarom altijd de voorwaarden lezen van het contract.
Ja, maar dit is in perfecte omstandigheden. Daarbij, als je belt en gaat klagen hoor je altijd dat het je eigen bekabeling is. Nou UPC kan m'n kont kussen, die monteurs begrijpen niet dat een CAT6 gewoon goed is. Speciaal meet apparaatje geeft kwaliteit van 98% op de kabels.. Maar natuurlijk gaat UPC nét over die andere 2%...

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Daarom houden zoals het is, je merkt er niets van hoor:) maar ik ken mensen die dus rustig 20 werkdagen zonder internet gaan zitten zodat ze van het ISDN verhaal af zijn...

[...]

Ja, maar dit is in perfecte omstandigheden. Daarbij, als je belt en gaat klagen hoor je altijd dat het je eigen bekabeling is. Nou UPC kan m'n kont kussen, die monteurs begrijpen niet dat een CAT6 gewoon goed is. Speciaal meet apparaatje geeft kwaliteit van 98% op de kabels.. Maar natuurlijk gaat UPC nét over die andere 2%...
Ben ik het mee eens, KPN neemt ook pas actie als zijzelf niet aan de voorwaarden voldoen. Aan de ene kant ook wel logisch natuurlijk met zo'n klantenbestand maar anderzijds zijn er veel mensen die daar niet mee akkoord gaan natuurlijk.

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:47

Ch3cker

Testlab Teamlead
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:
[...]

Heel andere hoek, UPC is een kabel aanbieder
Kabel aanbieder of niet, er wordt geadverteerd met andere snelheden dan behaalt worden.
AzzKickah schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:08:
[...]

Nogmaals: je hebt een abonnement tot 25Mbit/s.

tot = tot en tot = niet vanaf.
Dat is prima. Ik vraag ook helemaal niet om die 25 Mbit/s. Ik vind het alleen net iets teveel van het goede dat je adverteert met 25Mbit/s en iemand vervolgens 10 Mbit/s minder levert. En dat is dan de MAXIMALE snelheid, he.. Dus als ze dan zeggen dat ik TOT 16 Mbit/s kan, dan is dat prima. 16Mbit/s zal ik dan ook niet halen, maar dan zal t 14Mbit/s zijn. Die 10% vind ik geen probleem. Maar gewoon 40% minder.. dat gaat me toch net iets te ver.

[ Voor 13% gewijzigd door Ch3cker op 18-01-2011 14:23 ]

Pagina: 1 2 Laatste