Upgrade voor servertje

Pagina: 1
Acties:

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Hallo,

Momenteel draai ik hier Windows Home Server op een oude PC (AMD Athlon 3500+, 1GB DDR1, Asus A8N-SLI). Echter merk ik dat sinds mijn downloadsnelheid verhoogd is naar 120mbit de PC er meer en meer moeite mee heeft deze snelheid te onderhouden. Op zich is dat ook niet gek, omdat hij daarnaast ook nog een DLNA en FTP server host, de WinRAR werkzaamheden moet verrichten én mijn HTPC van data moet voorzien.

Nu ben ik dus aan het kijken naar een upgrade voor dit systeem. Maar daar komt de eerste vraag kijken: wat heb ik nodig en wat is overkill? Ik had zelf een quadcore in gedachte (Q6600 met een simpel mobo + paar GB geheugen), maar is dat wel echt nodig? Zou ik misschien ook genoeg hebben aan een oude, low-end CPU (zoals Intel E4xxx of E6xxx)? Het hoeft van mij allemaal niet vliegensvlug te gaan (natuurlijk is een quadcore sneller met WinRAR enzo), het gaat me er puur om dat ik een stabiel systeem heb dat niet de hele tijd tegen de 100% cpu usage aantikt (zo is het nu dus...).

Advies graag! Bij voorbaat dank.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-12 23:30

M2M

medicijnman

neem eens een kijkje in het zuinige server topic, of een van de BBG's met home-servers er in.

[ Voor 26% gewijzigd door M2M op 17-01-2011 01:53 ]

-_-

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-12 14:33
Wat heb je zelf allemaal al bekeken? In ieder geval niet het draadje over thuisservers: hier!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12 16:00
een amd athlon II x2 zijn erg leuk geprijst en goed genoeg voor server functie,
in combinatie met een klein atx moederbordje met onboard Gbit lan , en een reepje 4 GB :)

goed genoeg en pakt toch een stukkie goedkoper uit