Ippe Ziepe schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:09:
Update!
Wat voorafging:
Op 22 februari bestelde ik de O2XS bij GSMwijzer i.c.m. een Vodafone abo. Ze zeiden daar dat ze moesten wachten tot het toestel daadwerkelijk binnen was voordat ze nummerportering konden aanvragen. Okee, dat snap ik wel voor een nieuw toestel. Dus afgelopen vrijdag was ik blij dat het toestel bij GSMwijzer was. Alleen nog even wachten op nummerportering, maar de man die ik sprak van GSMwijzer zei me dat dat niet zo lang hoefde te duren. Grote kans dat ik het toestel woensdag in handen zou hebben. Yay!
Wat niet goed ging:
Vandaag nog steeds geen statusupdate over de portering. Dus belde ik maar eens met Vodafone, want ik verwachtte dat GSMwijzer zelf zou zeggen dat ze geen zicht hadden op wat Vodafone doet. Vodafone vertelde me dat de portering was goedgekeurd. Hoera! Maar de status bij GSMwijzer was nog steeds: wachten op Vodafone. Dus belde ik mijn vrienden van GSMwijzer maar weer eens.
Ik: "Goed nieuws, Vodafone zegt dat de portering OK is! Jullie kunnen mijn toestel dus opsturen."
GSM: "Morgen komen ze weer binnen, dus dan kunnen we hem versturen."
Ik: "Nee, hij is afgelopen vrijdag binnengekomen, dus je kunt hem nu versturen."
GSM: "Uhh... Even aan een collega vragen."
Wachttonen.
GSM: "We hebben ze nu niet meer op voorraad en ze komen morgen binnen."
(+ smoes over iets met Vodafone, die ik voor het gemak maar heb genegeerd.)
Ik: "Dat begrijp ik niet. Op 22 februari bestel ik dat toestel om hem snel te hebben. Het toestel komt binnen bij u, en dan legt u het toch apart totdat Vodafone de portering heeft goedgekeurd? Het lijkt erop dat jullie 'mijn' toestel aan iemand anders hebben verkocht. Waarom moest ik anders wachten tot het toestel de eerste keer binnen was?"
GSM: "Ik begrijp uw punt. Voor zo'n eerste batch hebben we nooit genoeg toestellen om aan de vraag te voldoen, vandaar dat uw toestel er nu niet is. Wilt u de autolader er gratis bij, ter compensatie?"
Ik: "Doet u dat dan maar."
Balen. Hopelijk wordt hij dus morgen verstuurd en dan heb ik hem zaterdag thuis. Lukt dat niet, dan bezorgen ze op z'n vroegst dinsdag, maar dan ben ik niet thuis. Ik wil niet weten of ik hem dan bij een depot moet ophalen of dat ze het eerst woensdag nog eens proberen, als ik ook niet thuis ben. *fingers crossed voor zaterdag*
Jammer dat GSMwijzer kiest voor deze vertragende manier van pre-orderen, wel fijn dat ze het zo 'oplossen'.
Trek hier zelf je conclusies maar uit, of je daar (of bij Studentmobiel, zelfde firma) wilt bestellen.