Liefste mede-tweakerts,
Ik zou mijn pc wat sneller willen maken en ben daarom van plan een (of meerdere) SSD(s) te kopen. Ik weet alleen niet goed welke.
Dit is mijn huidig systeem:
Ik weet niet als er veel mensen ervaringen hebben met deze kaarten en ik weet zelfs niet als mijn mobo dit ondersteunt, maar op papier ziet dit er iig erg netjes uit ...
HDD leessnelheid 540MB/s
HDD schrijfsnelheid 450MB/s
Wat denken jullie dat ik het beste doe?
Ohja: Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"
& Verwijderd in "[BBG aanschaf] SSD"
Ik zou mijn pc wat sneller willen maken en ben daarom van plan een (of meerdere) SSD(s) te kopen. Ik weet alleen niet goed welke.
Dit is mijn huidig systeem:
- Mobo: Asus P6TSE
- CPU: Intel Core i7 920
- Voeding: Coolermaster M520
- Graka: Club 3D ATI HD4870
- RAM: 6GB TrippleChannel DDR3 RAM @ 1333 Mhz (OCZ)
- HDD: Western Digital 1000GB
- 1 SSD
- OCZ Revodrive
- OCZ Vertex
- 2 SSD's in RAID0
Mogelijkheid 1: 1 SSD
1.1: OCZ Revodrive
1x pricewatch: OCZ RevoDrive PCI-EXPRESS SSD 80GBIk weet niet als er veel mensen ervaringen hebben met deze kaarten en ik weet zelfs niet als mijn mobo dit ondersteunt, maar op papier ziet dit er iig erg netjes uit ...
Snelheden | |
HDD leessnelheid | 540 MB/S |
HDD schrijfsnelheid | 450 MB/S |
HDD leessnelheid 540MB/s
HDD schrijfsnelheid 450MB/s
1.2: OCZ Vertex
1 x pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GBSnelheden | |
HDD leessnelheid | 285 MB/S |
HDD schrijfsnelheid | 275 MB/S |
Mogelijkheid 2: 2 SSD's in RAID0
Ik dacht aan 2 OCZ Vertex'en van 60GB in RAID0, maar het probleem is dat ik geen SATA-600 heb. Ik denk dus niet dat ik hier dan echt voordeel uit haal. Daarom zocht ik even en kwam ik dit tegen: pricewatch: Asus U3S6. Dit kaartje geeft mij voor zo'n 30 euro 2 USB 3.0-poorten en 2 SATA-600 poorten. Ik vraag me alleen af als het mogelijk is om die 2 SSD's in RAID0 te plaatsen en dan aan te sluiten op dit kaartje.Wat denken jullie dat ik het beste doe?
Ohja: Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"
& Verwijderd in "[BBG aanschaf] SSD"