Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Zie de ingangen AV2 of AV3; volgens mij moet je dat orange ingangetje hebben?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

kabel. Als ik de R kabel erin doe, dan klinkt het erg dof ? Terwijl de L kabel wel goed geluid geeft
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Je kunt een 3,5 mm jack -> tulp op de oranje aansluiten en in de driver van augidy aangeven dat het en sp-dif uitgang is. Op 1 van de 2 (root of wit) is dan je spdiff signaalbeschikbaar wat je in een oranje op je receiver aansluit.
Je hoeft er dan dus maar 1 in te doen. 5.1 over spdif is mogelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 15-01-2011 20:27 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Anoniem: 58485
Heb je niet 5.1 opstelling waarbij het poortje dat je gebruikt voor Center & Subwoofer wordt gebruikt?TheAmassama schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:12:
Ja daar heb ik de kabel idd in gedaan, maar wel met deze
[afbeelding]
kabel. Als ik de R kabel erin doe, dan klinkt het erg dof ? Terwijl de L kabel wel goed geluid geeft
Coaxiaal != Opticalleuk_he schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:25:
coaxial = optical = spdif uitgang.
Je kunt een 3,5 mm jack -> tulp op de oranje aansluiten en in de driver van augidy aangeven dat het en sp-dif uitgang is. Op 1 van de 2 (root of wit) is dan je spdiff signaalbeschikbaar wat je in een oranje op je receiver aansluit.
Je hoeft er dan dus maar 1 in te doen. 5.1 over spdif is mogelijk.
Coaxiaal is coax, en laat dus helemaal geen optisch signaal door, aangezien dat uit licht betaat.
[ Voor 65% gewijzigd door RaZ op 15-01-2011 20:29 ]
Anoniem: 159816
Google image search even op "mini toslink converter", zie je gelijk wat ik bedoel.

Even zoeken op "S/PDIF Out". Gaat er inderdaad in bij de oranje "coaxial" ingang van AV2 of AV3.
[ Voor 17% gewijzigd door TimMer op 15-01-2011 20:39 ]
signaal is het zelfde, maar de drage is anders. Bij de augidy zit er dacht ik geen echte optical achter. Dus echte optical kabel kopen heeft geen zin.RaZ schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:28:
[...]
Coaxiaal != Optical
Coaxiaal is coax, en laat dus helemaal geen optisch signaal door, aangezien dat uit licht betaat.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Het is
- Direct: 2.0
- Straight: 2.1
- Een van de vele 2.0 -> 5.1 equalizers
Heeft iemand hier een Yamaha die me kan vertellen welke setting ik moet hebben?
edit: In de driver van Audigy op S/PDIF out gezet, heeft niet geholpen
[ Voor 10% gewijzigd door amas op 15-01-2011 21:03 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-01-2011 21:45 ]

Het lijkt althans op een 3,5mm jack stekker, maar dat is het niet:
Een 3,5mm jack heeft normaal één of twee ringen: één ring is mono en twee is stereo. Echter zie je op de afbeelding dat er meer dan twee ringen zijn. Het lijkt mij weer een typische Creative-grap door een dergelijke oplossing apart/los te koop aan te bieden. Je kan het proberen met een standaard 3,5mm naar RCA maar of het gaat werken?? Creative brengt niet voor niets zelf zo'n aparte kabel uit.
[ Voor 56% gewijzigd door FeaR op 15-01-2011 23:35 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Anoniem: 279696
Anoniem: 154173
De uitgang helemaal links is een digitale uitgang, welke dus het hele surround verhaal kan uitzenden.
Nu kun je jouw receiver op 2 verschillende manieren digitaal in komen, namelijk viadigit aal coaxiaal en digitaal optisch.
Bij een optisch kabeltje zit vaak een verloopstukje dat je de ene kant in jouw geluidskaart kunt steken.
Bij de coaxiale kom je dat niet vaak tegen, dus zul je goed moeten zoeken.
Dit lijkt mij het meest logische, succes!
Verder heb ik nog een optische kabel van een vriend geleend. Ook hiermee kon ik geen surround krijgen uit mn boxen.
Het zal dus idd ergens softwarematig niet in orde zijn. In het control panel van windows zijn er een aantal audio out opties. Van boven naar beneden: 1. standaard Groen, Zwart, Oranje; 2. Coax; 3. Optisch.

Bij de tweede (en derde) optie heb ik niet de keuze om de speakers te configuren naar 2.0, 5.1 e.d.
In de driver van Audigy staat de instelling echter wel op 5.1. Met als Decoder "S/PDIF Passthrough (Dolby Digital / DTS Digital Out)"
btw als test gebruik ik een 5.1 surround test file. Welke altijd goed heeft gewerkt bij m'n vorige speakers, de G51 van Logitech
Spdif heeft niet genoeg bandbreedte om 5.1 via PCM te versturen. Er zijn maar bar weinig applicaties/games die DD of DTS ondersteunen dus ik vind het niet zo gek dat je geen surround krijgt.
Dat je met je logitech wel surround kreeg ligt wss aan het feit dat je die analoog aan het gesloten. Waar of niet?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Dat is het hele puntTheAmassama schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:45:
Logitech was idd analoog aangesloten, maar dat is even niet belangrijk. Belangrijker is hoe ik dan wel surround uit mn PC krijg. Heb ik dan toch een optische kabel nodig?
Als speakers analoog aangesloten zijn kan het geluid door de geluidskaart 'virtueel' opgemixed worden naar 5.1.
Correct. Het had wel gekund als de receiver die je hebt gekocht een Ext In had gehad, dwz, 6 analoge tulpjes zoals je dat ook bij je logitech hebt gedaan.TheAmassama schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:07:
Goed, ik kan de geluidskaart dus net zo goed weggooien/verkopen, want coax wil dus niet.
Om de een of andere vage reden heeft deze Yamaha dat niet. Je kan echter wel surround krijgen met DVD's etc. via coax.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Anoniem: 147126
Je kunt bij films en DVD's de kaart als AC3 passthrough gebruiken en dan heb je wel degelijk surround geluid. Maar games geven géén AC3/DTS signaal dus zul je een kaart moeten hebben die 'Dolby-Digital Live' en/of 'DTS-Connect' ondersteund. De kaart moet dus 'live' het geluid van de game kunnen encoderen in een signaal dat over S/PDIF vezonden kan worden en dat doet die Creative dus niet. Met games ben je dus beperkt tot het (stereo) PCM signaal.TheAmassama schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:07:
Goed, ik kan de geluidskaart dus net zo goed weggooien/verkopen, want coax wil dus niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 16-01-2011 17:43 ]
En daarbij, ik speel geen games meer op m'n PC, dus de 8800GTS ligt daar maar een beetje lui te doen, er is vast wel iemand anders die hem een betere uitdaging kan geven, zei het als primary ofwel als PhysX kaart
Anoniem: 154173
Want je reageert op niemand zijn commentaar en praat vrolijk verder.
Anoniem: 147126
Met de Audigy zou het ook niet mis moeten kunnen gaan. Die videokaart kan niets meer/minder dan zo'n Audigy (behalve dat ie het signaal over een HDMI ipv S/PDIF kabeltje stuurt maargoed...)Dan kan het niet mis gaan zou je zeggen
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 17-01-2011 23:28 ]
Ik heb net gister mn xbox via HDMI aangesloten op de Yamaha, als ik deze op 'Direct' zet krijg ik native 5.1 geluid van de xbox. Als ik dit echter met de PC doe, dan blijft deze op 2.0 staan, zowel met coax als met optisch. Er wordt dus geen 5.1 signaal doorgegeven. Dat ik geen games in 5.1 kan spelen maakt me niet uit, muziek opmixen naar 5.1 laat ik door de receiver doen. Maar het belangrijkste is nog steeds dat ik films in 5.1 wil kijken, en dat gaat op de een of andere manier dus niet.
Jullie hebben het over een AC3 passthrough (?), ik heb in de drivers gezocht maar nergens iets met AC3 kunnen vinden. Ik heb de kaart wel ingesteld op S/PDIF passthrough, wat niks verandert
Ik snap het hele gebeuren wat hierboven is gezegt, dat 5.1 over coax/optisch alleen met DD/DTS kan en dat ik een dure kaart nodig heb wil is DD live o.i.d. hebben.
Maar wat voor instelling moet ik maken in de drivers van de Audigy om films met DD/DTS/AC3 audio in 5.1 te kijken?
HDMI heeft heel wat meer bandbreedte dus kun je hierover wel gewoon 5.1 LPCM versturen.Anoniem: 147126 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:24:
Met de Audigy zou het ook niet mis moeten kunnen gaan. Die videokaart kan niets meer/minder dan zo'n Audigy (behalve dat ie het signaal over een HDMI ipv S/PDIF kabeltje stuurt maargoed...)
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Hier staan nog wat tips: DTS/ Dolby digital codecs? Of een HDMI probleem
edit: -1 te laat
[ Voor 3% gewijzigd door wagenveld op 18-01-2011 11:00 ]
Ik gebruik WMP (soms ook MPC als WMP moeilijk doet

Ik heb echter nog niet in de ffdshow gekeken, naar S/PDIF instellingen, wist niet dat dat kon
Bedankt daarvoor, zal ik zo ff naar kijken.