Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:51
Ik heb een JVC hr-j590eu videorecorder waarmee ik videobanden wil opnemen op de computer.

Computer specs:
- Videokaart : Club 3d Ati Radeon HD4890
- Geluidskaart: Onboard, Asus M4A78T-E moederbord (VIA® VT1708S geluidskaart)

Ik wil de videorecorder als volgt op de pc gaan aansluiten.

1. Scart naar composiet adapter achterin de videorecorder (http://support.elgato.com/images/scartcomposite.jpg)

2. Hierin composiet kabels drukken.

3. De gele stekker van de composiet kabel in een composiet - S video adapter doen. En deze adapter achterin mijn videokaart steken.
(http://www.optimization-w...pin_svid_to_composite.jpg)

4. De rode en witte stekker van de composietkabel in een composiet - mini jack 3,5 mm doen en de 3,5 mm jack aansluiting in mijn geluidskaart doen. (http://www.tnt-audio.com/jpeg/minijack_rca.jpg)

- Kort samengevat: videorecorder - vga/composiet adapter - composiet kabels - composiet/s-video adapter (voor het beeld) - composiet/minijack 3,5 mm adapter (voor het geluid, de witte en rode stekker dus)

Nou heb ik gelezen dat het bij de scart - composiet adapter ook nog uitmaakt of je input of output hebt. Ik heb op internet gezien dat je adapters hebt waarmee je dit met een schuifje kan instellen.
Ik heb echter een adapter zonder schuifje en het is een input adapter.
Gaat het met deze adapter lukken of heb ik toch een output adapter nodig. Ik weet zelf niet zo heel goed het principe van deze adapters.

En maakt het met de S-video ingangen ook nog uit of je 4-pins of 7-pins hebt? Achterin mijn videokaart zit 7-pins en is het volgens onderstaande link dus een S-video ingang.
(link: http://techpubs.sgi.com/l..._html/figures/s.video.gif)

Als laatste vraag: gaat dit zaakje in zijn geheel werken en wat voor software raden jullie me aan. Kan ik met de standaard ati software ook opnemen via de s-video ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:19
De scart-adapter is voor dit doeleinde te gebruiken. als er geen schuifje opzit is het een output-adapter. De 7pins aansluiting op je videokaart is echter een uitgang, de extra pinnen zijn waarschijnlijk voor component video output. Om op te nemen kan je een tv-kaart met videoingang gebruiken of een usb interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Zou zoiets goed zijn?

http://computer-software....e-pc-tv-pro-tv-kaart.html

En wat hoort hier precies allemaal bij want ik zie alleen de kaart zelf op de afbeelding. Hoort er ook nog een kabeltje bij om alles in de computer aan te sluiten.

En kan ik, als ik zo'n tv kaart heb, wel gewoon de audio kabels (rode en witte composiet stekkers) aansluiten op mijn geluidskaart d.m.v. een adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zou eerst toch heel goed na gaan of je videokaart wel over een INgang beschikt. Volgens mij is er al in geen tijden meer een radeon geproduceerd met een video-ingang. Was de laatste niet eentje uit de all-in-wonder reeks? Die is in ieder geval nog ruim ouder dan jouw 4890. Ik denk persoonlijk dat het bij jouw 4890 toch echt om een TV out gaat.

http://www.club-3d.com/in...eader.en/product/216.html

het betreft dus een TV-out. Je kunt wel je desktop en spellen op videoband opnemen :P
Je zult dus een capturekaart / TV kaart moeten kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 13-01-2011 22:08 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
En hoe zit het met de resoluties en kwaliteit van die tv-kaarten. Ik heb gelezen dat deze maar een maximale resolutie geeft van 640x480. Dat is wel een beetje brokkerige kwaliteit op een pc-scherm ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:59:
Ik zou eerst toch heel goed na gaan of je videokaart wel over een INgang beschikt. Volgens mij is er al in geen tijden meer een radeon geproduceerd met een video-ingang. Was de laatste niet eentje uit de all-in-wonder reeks? Die is in ieder geval nog ruim ouder dan jouw 4890. Ik denk persoonlijk dat het bij jouw 4890 toch echt om een TV out gaat.

http://www.club-3d.com/in...eader.en/product/216.html

het betreft dus een TV-out. Je kunt wel je desktop en spellen op videoband opnemen :P
Je zult dus een capturekaart / TV kaart moeten kopen.
Haha ik een videoband opnemen. Dat heb ik nooit gedaan. Dat is van voor mijn tijd.

[ Voor 80% gewijzigd door Vossie94 op 13-01-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Wat is trouwens de maximale resolutie van videobanden. Op internet hebben die tv-kaarten niet zo'n heel hoge resolutie. Meestal iets in de buurt van 400x400 pixels.

En hoe kan ik dan een hoge resolutie opnemen via de computer. Als een tv-kaart niet in zulke hoge resoluties opneemt wat kan ik dan wel gebruiken.
Ik wil geen kwaliteitsverlies.

[ Voor 35% gewijzigd door Vossie94 op 14-01-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Kwaliteitsverlies krijg je in principe altijd. De voornaamste reden is dat een analoog signaal probeert te digitaliseren, het is dus geen 1 op 1. Een videoband heeft inderdaad een niet erg hoge resolutie. Verwacht dus geen wonderen, of van ieder soort oplossing om VHS te digitaliseren..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vossie94 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:31:
Wat is trouwens de maximale resolutie van videobanden. Op internet hebben die tv-kaarten niet zo'n heel hoge resolutie. Meestal iets in de buurt van 400x400 pixels.

En hoe kan ik dan een hoge resolutie opnemen via de computer. Als een tv-kaart niet in zulke hoge resoluties opneemt wat kan ik dan wel gebruiken.
Met die pinacle pro moet het kunnen, maar ik kan zo niet zien of ie ook composite-in ondersteund, wat iets beter zou moeten zijn dan via een normaal antenne signaal
Pal is zelf maar iets van 775x575 interlaced, voeg daar nog heel wat timingproblemen aan toe, de algemene belabberde kwaliteit van de banden, en de kwaliteit zal dus nooit je van het worden :)

Uit intresse, wat staat er eigenlijk op die banden, en is dat niet mer nieuw te krijgen ?

[ Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 15-01-2011 14:08 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Vossie94 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:31:

Haha! VHS heeft al een significant lagere kwaliteit dan gewoon PAL. Met VHS heb je ongeveer 250 lijnen, daar snuit zo'n tv-kaart dus z'n neus in.

Ik heb een paar jaar geleden zo'n simpele capturekaart voor de computer van m'n vriendin aangeschaft, waarmee een x-aantal thuisvideo's gedigitaliseerd moesten worden. Die kaart kostte toen al geen drol (80 euro ofzo), het werkt doodsimpel en de kwaliteit is na digitalisatie voor het oog even goed als de banden waar het vanaf komt.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het makkelijkste is een USB apparaatje zoals dit:
http://www.pinnaclesys.co...zle+DVD+Recorder+Plus.htm

Voor het beste resultaat zou je tweedehands een s-vhs recorder moeten vinden, die hebben namelijk s-video wat een betere scheiding in het signaal heeft dan composiet. Bovenstaand doosje heeft ook een s-video input.

[ Voor 38% gewijzigd door wagenveld op 15-01-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
heuveltje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:05:
[...]

Met die pinacle pro moet het kunnen, maar ik kan zo niet zien of ie ook composite-in ondersteund, wat iets beter zou moeten zijn dan via een normaal antenne signaal
Pal is zelf maar iets van 775x575 interlaced, voeg daar nog heel wat timingproblemen aan toe, de algemene belabberde kwaliteit van de banden, en de kwaliteit zal dus nooit je van het worden :)

Uit intresse, wat staat er eigenlijk op die banden, en is dat niet mer nieuw te krijgen ?
Allemaal vakantie/familie films enzo. Dus als jij ze allemaal in de winkel ziet liggen op een dvd voor een tientje moet je het even zeggen :P

Maar ik heb al een heel mooi kaartje gevonden op azerty.

- http://azerty.nl/8-1017-9...t-em3701-tv-radio-on.html

Met S-video ingang (en ook een composiet ingang), het geluid doe ik dan via composiet kabels op mn geluidskaart.
Ik plaats nog wel wat informatie als ik alles heb uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je wilt hobby-en of alleen maar je banden wilt omzetten. In mijn geval was het dat laatste en daarvoor het ik mijn videorecorder gewoon met scart op een dvd-recorder (met hd) aangesloten en de boel gekopieerd. Op de dvd-recorder nog even bijgeknipt en er dvd-tjes van gebrand. Ging eigenlijk verbazingwekkend soepel en ik denk niet dat een pc-oplossing een kwalitatief beter resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 01:04:
Ik weet niet of je wilt hobby-en of alleen maar je banden wilt omzetten. In mijn geval was het dat laatste en daarvoor het ik mijn videorecorder gewoon met scart op een dvd-recorder (met hd) aangesloten en de boel gekopieerd. Op de dvd-recorder nog even bijgeknipt en er dvd-tjes van gebrand. Ging eigenlijk verbazingwekkend soepel en ik denk niet dat een pc-oplossing een kwalitatief beter resultaat geeft.
Ja dat wist ik. Alleen jammer dat ik er geen een met HD heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Heb je er wel eentje ter beschikking die dvd (rw) kan branden? Dan kun je het altijd achteraf rippen naar je hardeschijf :)

Dan scheelt het in ieder geval de onnodige aanschaf van een capturekaart.. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht?!?

[ Voor 32% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 19-01-2011 19:17 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:15:
Heb je er wel eentje ter beschikking die dvd (rw) kan branden? Dan kun je het altijd achteraf rippen naar je hardeschijf :)

Dan scheelt het in ieder geval de onnodige aanschaf van een capturekaart.. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht?!?
Nee ook niet. En in mijn eigen netwerk ken ik ook niemand die zoiets heeft dus. Heb capturekaart, av switch en composiet+s- video kabels allemaal al besteld bij azerty en komt denk ik ergens in het weekend bij mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:51

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

De meeste van dat soort eenvoudige kaarten hebben niet echt een goede kwaliteit helaas.
Ik ben al vrij snel overgestapt op semi professioneel materiaal.

FireWire converter van Canopus en Pinnacle DV500 kaarten.
In kombinatie met een goede SuperVHS videorecoder krijg je echt een hele goede kwaliteit op je dvd hoor.
Oh een VHS band heeft toch echt een resolutie van 768 x 576 (720 x 576 zonder de teletext informatie..)
Helaas gebruikt deze er maar zo`n 250 beeldlijnen effektief van..)

Neem dus op met 720 x 576 pixels resolutie.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ovhees schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:58:
De meeste van dat soort eenvoudige kaarten hebben niet echt een goede kwaliteit helaas.
Ik ben al vrij snel overgestapt op semi professioneel materiaal.

FireWire converter van Canopus en Pinnacle DV500 kaarten.
In kombinatie met een goede SuperVHS videorecoder krijg je echt een hele goede kwaliteit op je dvd hoor.
Oh een VHS band heeft toch echt een resolutie van 768 x 576 (720 x 576 zonder de teletext informatie..)
Helaas gebruikt deze er maar zo`n 250 beeldlijnen effektief van..)

Neem dus op met 720 x 576 pixels resolutie.
Pardon :?
VHS heeft volgens mij toch echt een lagere resolutie: Wikipedia: VHS Wikipedia: S-VHS compared to other media
De resolutie die jij noemt is hoger dan die van S-VHS en zelfs onderhand hoger dan die van DVD, misschien dat je daar mee in de war bent?
Zo niet ben ik benieuwd naar waar je die info vandaan hebt, leer ik ook weer wat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 12-09 15:51

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

VHS gebruikt net zoals alle Europese apparatuur de PAL resolutie.
En die is 768 x 576 pixels..(ok zit nog wat extra informatie in verstopt o.a. teletekst)
Je houdt effektief 720 x 576 pixels over.

Een videorecorder haalt de 720 pixels horizontaal makkelijk, maar heeft te weinig bandbreedte om ook de volledige verticale resolutie te gebruiken, dit houdt inderdaad bij ongeveer 250 beeldlijnen op.
(analoog he, is niet gelijk aan pixels)
Dit verklaart het niet al te scherpe beeld.

Maar, er komt echt een 720 x 576 pixels signaal uitzetten hoor(anders zou je wel een erg plat beeld hebben op je tv)

Overigens is VHS zo ongeveer het slechtste systeem wat er bestaat wat beeld betreft.
V2000 was een stuk beter(en dat op de halve breedte van de band, want die kan je omdraaien)
Die nemen trouwens de teletekst informatie gewoon mee op :)
Betamax was ook al beter als VHS overigens.

Kan het verschil zien, heb ze allemaal staan :)

[ Voor 3% gewijzigd door fordrwd4ever op 20-01-2011 21:51 ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Heb vandaag alles binnen gekregen. Ben nu bezig en krijg nu, wat ik al vreesde, geen beeld.

Heb mijn Eminent EM3701 geïnstalleerd met alle drivers en zo ook het bijgeleverde programaatje TotalMedia van Arcsoft.

Als ik dan wil gaan opnemen via de videofunctie zegt hij dat er geen videosignaal kan worden gedetecteerd. controleer de bron video. Bij instellingen heb ik staan:
Videoapparaat: 713x BDA Analog Capture (hier kan ik verder niks wijzigen)
Video Inputbron : samengestelde video (kan ook nog kiezen uit S-video maar dit geeft ook geen resultaat)
videostandaard : Pal-G (heb via het internet opgezocht dat mijn video-speler dit gebruikt)
closed caption: Dit vakje staat leeg en ik kan er verder ook niets invullen
Audioapparaat : Audio Pin Source (dit is de enigste keuze)
Audio inputbron : is leeg en kan ik verder ook niets selecteren

Heb alles als volgt aangesloten:

Av adapter in de achterkant van de recorder gestoken met het in/out knopje op out.
In deze adapter composiet kabels gedaan.
De rode en witte composiet kabels in mijn geluidskaart gedaan (via zo'n 3,5 mm jack-composiet adaptertje)
De gele composiet kabel in mijn composiet ingang van mijn tv kaart (EM3701) gedaan.

Zou het aan de kabels liggen, aan de scart poort waar ik de scart adapter in heb gedaan?

Hier nog enkele foto's en een handleiding van de videospeler:

Handleiding: http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lpt0667-004b.pdf
Scart adapter : http://p.gzhls.at/225129.jpg
3,5 mm jack adapter : http://static.elcheapo.nl...a-phono-jacks-5415850.jpg
Eminent EM3701 TV kaart : http://www.eminent-online...1-tv-radio-kaart-pci.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Even een update. Krijg nu niet meer de melding van dat er geen videosignaal kan worden gevonden. Heb nu i.p.v. de composiet aansluiting op de tv-kaart, de s-video aansluiting gebruikt. Deze werkt wel met de videofunctie (snap niet waarom de composiet aansluiting hiermee niet werkt maar goed)

Krijg nu alleen maar een blauw beeld te zien op de computer waarop met witte letters bovenin het beeld 'safe' staat als ik de video afspeel.
Weet iemand misschien waar dit aan ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vossie94 op 26-01-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Nog een kleine update. Safe betekent dat het kinderslot erop staat. Ik zal dus waarschijnlijk op zoek moeten naar een andere videospeler omdat ik hiervan geen afstandsbediening heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vossie94 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:08:
Nog een kleine update. Safe betekent dat het kinderslot erop staat. Ik zal dus waarschijnlijk op zoek moeten naar een andere videospeler omdat ik hiervan geen afstandsbediening heb.
Schroef dat ding eens open en controleer hoe de gegevens van dat apparaat op "safe" staan. Kijk of je hem kan resetten of iets dergelijks. Zal vast wel iets mogelijk moeten zijn op Tweaker gebied.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 08:10

Glewellyn

is er ook weer.

Je kan misschien ook van iemand een Logitech Harmony of andere programmeerbare afstandsbediening lenen.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56

DjVe

Hatsaflats!

of loop een kringloopwinkel binnen en pak er één van 5 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vossie94 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:17:
Haha ik een videoband opnemen. Dat heb ik nooit gedaan. Dat is van voor mijn tijd.
Moet je maar eens de verhalen googlen wat wij als oudjes allemaal hebben meegemaakt in die tijd met de merken VHS en Betamax (crime) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Degene voor wie ik die videobanden moet omzetten heeft de afstandsbediening toch nog gevonden en vandaag gebracht. Met 1 druk op de knop kon ik toen aan de slag:D

Het zijn wel een beetje grote bestanden (5,5 gb voor ongeveer 2 uurtjes film) dus ik moet ook nog maar eens even met compressie aan de gang.

Ik zet nu trouwens de videobanden om met composiet kabels want s-video geeft bij mij zwart-wit beeld. Ik heb op internet gelezen dat dat aan een verouderd scart ingang ligt.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor (behalve een andere videospeler proberen want die heb ik niet)

[ Voor 32% gewijzigd door Vossie94 op 27-01-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 15:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > videokaarten + beeldschermen

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vossie94 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:58:
Degene voor wie ik die videobanden moet omzetten heeft de afstandsbediening toch nog gevonden en vandaag gebracht. Met 1 druk op de knop kon ik toen aan de slag:D

Het zijn wel een beetje grote bestanden (5,5 gb voor ongeveer 2 uurtjes film) dus ik moet ook nog maar eens even met compressie aan de gang.

Ik zet nu trouwens de videobanden om met composiet kabels want s-video geeft bij mij zwart-wit beeld. Ik heb op internet gelezen dat dat aan een verouderd scart ingang ligt.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor (behalve een andere videospeler proberen want die heb ik niet)
Mwoah...composiet/scart maakt bij VHS echt niet zoveel uit aangezien de bron (je tape) naar tegenwoordige standaarden niet geweldig is. Gewoon lekker doorgaan waarmee je bezig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Jordy van e schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:01:
[...]

Mwoah...composiet/scart maakt bij VHS echt niet zoveel uit aangezien de bron (je tape) naar tegenwoordige standaarden niet geweldig is. Gewoon lekker doorgaan waarmee je bezig was :)
Bedankt voor de informatie. Kwaliteit valt me eerlijk gezegt ook nog wel mee (720*576 resolutie)
Alleen wil ik het .mpg bestand nu converteren naar een kleinere avi (van ongeveer 1,5 gb zat ik aan te denken)
Weet jij hier misschien toevallig ook nog wat handige programaatjes voor.

Ben nu bezig met avivo video converter i.c.m. mijn ATI HD4890 1 GB GDDR5 maar het duurt 2,5 uur om een film om te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Vossie94 op 27-01-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
ovhees schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:49:
VHS gebruikt net zoals alle Europese apparatuur de PAL resolutie.
En die is 768 x 576 pixels..(ok zit nog wat extra informatie in verstopt o.a. teletekst)
Je houdt effektief 720 x 576 pixels over.

Een videorecorder haalt de 720 pixels horizontaal makkelijk, maar heeft te weinig bandbreedte om ook de volledige verticale resolutie te gebruiken, dit houdt inderdaad bij ongeveer 250 beeldlijnen op.
(analoog he, is niet gelijk aan pixels)
Dit verklaart het niet al te scherpe beeld.

Maar, er komt echt een 720 x 576 pixels signaal uitzetten hoor(anders zou je wel een erg plat beeld hebben op je tv)

Overigens is VHS zo ongeveer het slechtste systeem wat er bestaat wat beeld betreft.
V2000 was een stuk beter(en dat op de halve breedte van de band, want die kan je omdraaien)
Die nemen trouwens de teletekst informatie gewoon mee op :)
Betamax was ook al beter als VHS overigens.

Kan het verschil zien, heb ze allemaal staan :)
Het is net andersom, de 576 beeldlijnen zitten er wel in, maar voor een equivalent van 720 pixels is de bandbreedte te beperkt, en de kleurinformatie nog een veelvoud beperkter.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1