Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb onlangs een nieuwe camcorder gekregen, de traveler DV 5 HD. nu ben ik hiermee beginnen opnemen en is deze kwaliteit heel slecht, zeker in iets donkerdere ruimtes (maar die echt nog niet donker zijn).
Er zit percies een soort ruis op het beeld (zowel op het schermpje als op de pc) deze ruis bestaat percies vooral uit zwarte, groene en rode stipjes.
heeft iemand een idee wat hiervan het probleem zou kunnen zijn of de oplossing (we filmen in 1080p kwaliteit maar dit is echt geen 1080p).
ik zal een beeldje van een filmpje hierbij uploaden, dan zie je mijn probleem.

http://img151.imageshack.us/i/voorbeeldcamera.jpg/
http://img524.imageshack.us/f/voorbeeldcamera2.jpg/
is dit een technisch probleem of verkeerde instellingen ofzo?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21
De resolutie zegt niets over de beeldkwaliteit. 1080p geeft alleen aan dat er in 1920x1080 gefilmd wordt. Wat je ziet is inderdaad beeldruis. Waarschijnlijk is de sensor erg klein, waardoor er bij weinig licht erg snel ruis ontstaat. Dat komt vaker voor bij kleine hd-camera's. Is de kwaliteit buiten in het volle licht beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog geen kans gehad voor het buiten uit te testen maar bij shots met meer licht is het idd wel wat beter. fotos met flash zijn wel goed. is er een manier voor die kwaliteit dan te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:40:
ik heb nog geen kans gehad voor het buiten uit te testen maar bij shots met meer licht is het idd wel wat beter. fotos met flash zijn wel goed. is er een manier voor die kwaliteit dan te verbeteren?
Nee, dit is gewoon de kwaliteit van de camera en daar valt vrij weinig aan te doen. In post processing kan je het natuurlijk wel oppoetsen, maar dit levert vaak softe (=minder scherpe) beelden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is wel jammer want het is geen slechte camera maar echt niet geschikt voor binnenshuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie onder meer ook Camcorder FAQ
Pagina: 1