Welke keyboard-layout is dit?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik dit keyboard van Lenovo (SK-8815). Afbeeldingslocatie: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/54780_lenovo_enhanced_performance_usb_kybd.jpg
(plaatje komt niet helemaal overeen met layout van mijn keyboard)
Het lukt me maar niet om de juiste keyboard-layout in te stellen (via Windows XP->regional options etc)
Zo zit de @ in de hoek van het keyboard (onder de ESC).. maar hij komt tevoorschijn als ik shift+2 druk...en zo kloppen er wel meer knoppen niet... (zoals > < : ; - enz enz )

Volgens de site van Microsoft heb ik een Nederlandse layout.. maar als ik dat zo instel via de config dan blijven de knoppen op de oude layout staan...

Wat doe ik fout??

[ Voor 17% gewijzigd door YoG op 13-01-2011 14:05 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
In de NL-layout zit de @ inderdaad op de knop die in de US-layout tilde (~) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Op wikipedia (of de engelse wikipedia) staat een heel uitgebreid artikel over keyboard layouts. Blijkbaar heb je niet de US-international keyboard layout want daar zit de @ wel onder shift-2.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

* Spongerobie maakt zijn XP bak even wakker

Als je onder Regional Settins kijk dan kan je hem daar op Nederlands zetten, dan heb je alleen de settings van de PC zelf op Nederlands gezet.

Wat ik trouwens even mis, wil je het keyboard instellen volgens die gare indeling? zo ja dan moet je even bij Languages en dan op Details klikken, daar dan de juist indeling selecteren en gaan :)

[ Voor 0% gewijzigd door Spongerobie op 13-01-2011 14:00 . Reden: Waardeloze Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Dit is volgens Wikipedia de Nederlandse keyboard layout:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg/800px-Nederlandse_toetsenbordindeling_-_tekst_als_paden.svg.png

edit:
spuit 11

instellen gaat zo:

Windows XP
To install Dutch language and Dutch keyboard layout in Windows XP, follow these steps:

1. In the Windows XP standard Start menu, click Start add-Dutch-language-xp, and then click Control Panel.
2. Double-click Regional and Language Options.
3. Click the Languages tab, and then click Details under "Text Services and Input Languages".
4. Click Add under "Installed Services", and then click Dutch language and the Dutch keyboard layout you want to use for that language.
5. To configure the settings for the Language bar, click Language Bar under "Preferences".

[ Voor 56% gewijzigd door EXX op 13-01-2011 14:04 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Wikipedia: Keyboard layout

Op de taalbalk zitten twee opties. De optie Taal en de optie Toetsenbord. De optie taal moet altijd op NL staan tenzij je niet wil dat "e ë geeft e.d. De optie Toetsenbord moet ook op Nederlands staan. Deze wil nog wel eens terugspringen als je in een andere applicatie werkt. Om dit te voorkomen verwijder ik meestal alle andere toetsenbord indelingen behalve de US-int of in jouw geval de NL variant.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
ajakkes schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:00:
Op wikipedia (of de engelse wikipedia) staat een heel uitgebreid artikel over keyboard layouts. Blijkbaar heb je niet de US-international keyboard layout want daar zit de @ wel onder shift-2.
Ja dat artikel had ik al gelezen.. ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen in de eerste post.. ik zal het ff aanpassen..
EXX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:02:
Dit is volgens Wikipedia de Nederlandse keyboard layout:

[afbeelding]

edit:
spuit 11

instellen gaat zo:

Windows XP
To install Dutch language and Dutch keyboard layout in Windows XP, follow these steps:

1. In the Windows XP standard Start menu, click Start add-Dutch-language-xp, and then click Control Panel.
2. Double-click Regional and Language Options.
3. Click the Languages tab, and then click Details under "Text Services and Input Languages".
4. Click Add under "Installed Services", and then click Dutch language and the Dutch keyboard layout you want to use for that language.
5. To configure the settings for the Language bar, click Language Bar under "Preferences".
Ja ik heb dat eerder precies zo gedaan... maar de instellingen willen maar niet veranderen :? Of ik nou kies voor Dutch - Dutch of Dutch - US enz enz... de @ komt altijd met shift-2

Heb ik een gare Windows? Ik heb m net 3 weken geleden erop gezet ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Gooi alle overige instellingen uit het lijstje zodat alleen NL-NL overblijft.

Ik denk dat ie stiekem terugspringt.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Een andere website gaf dit:

Instructions for Windows XP

1. Click Start and then Control Panel
2. In Control Panel, if you are in Category View, click on Switch to Classic View (top left corner)
3. Open Regional and Language Options.
4. Click on the Languages tab.
5. Under Text services and input languages, click on the Details button.
6. Under Installed services, click Add.
7. In the Add Input Language dialog box, choose the input language and keyboard layout or Input Method Editor (IME) you want to add.
8. Click OK twice. You should now see a language indicator in the System Tray (located at bottom right hand corner of the desktop by default). You can switch between different input languages (= keyboard languages) by pressing the Alt + Shift keys

If a language does not appear in the Input language list, the fonts for that language might not be installed. If that is the case, follow the instructions below.

Add language support

1. Click Start and then Control Panel
2. In Control Panel, if you are in Category View, click on Switch to Classic View
3. Open Regional and Language Options in Control Panel.
4. Click on the Languages tab.
5. Under Supplemental language support, select the check box beside the applicable language collection
6. Click OK or Apply. You will prompted to insert the Windows CD-ROM or point to a network location where the files are located. After the files are installed, you must restart your computer.

Verder gaat het ook nog met de hand: http://www.easydesksoftware.com/keyboard.htm

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
ajakkes schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:12:
Gooi alle overige instellingen uit het lijstje zodat alleen NL-NL overblijft.

Ik denk dat ie stiekem terugspringt.
En je hebt nog gelijk ook :)
Een bugje in Windows XP, neem ik aan... met teveel klooien met de toetsenbord-instellingen slaat XP dus op tilt.. althans, in mijn versie van XP dan..

Echt super bedankt voor de tip.. ik zit me al een uur op te vreten.. kan ik eindelijk weer door

Alle anderen ook bedankt voor de .. input! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10
Windows kan per programma een keyboard layout toepassen. ALs je de default niet aanpast dan wil windows vaak de default layout pakken bij het opstarten van progamma's, ipv de aangepaste setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:21
Hij springt niet op tilt, je kan wisselen tussen keyboard lay outs met de linker control en shift toetsen tegelijk.
Dan wissel je tussen de ingestelde lay outs. Da's geen bug da's een feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes

ajakkes

👑

Geen bug, design feature.

Al heb ik de feature nodig gehad en meermaals moeten wegwerken.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
opblaashaas schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:21:
Hij springt niet op tilt, je kan wisselen tussen keyboard lay outs met de linker control en shift toetsen tegelijk.
Ik had het over het instellen via de configuratiescherm.. met het dropdown-menu heb ik al meerdere malen geprobeerd een instelling te kiezen. Dat werkte pas alleen goed na het verwijderen van alle andere talen-layouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 22:12

mvh

State Governor

opblaashaas schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:21:
offtopic:
En als je hem niet kent word je helemaal gek van de mensen die je vragen hoe het nu komt dat Windows steeds z'n toetsenbordindeling wijzigt. Het duurde bij mij nog wel even voordat ik begreep waar mijn vader steeds last van had.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10
deblaauwn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:15:
[...]

offtopic:
En als je hem niet kent word je helemaal gek van de mensen die je vragen hoe het nu komt dat Windows steeds z'n toetsenbordindeling wijzigt. Het duurde bij mij nog wel even voordat ik begreep waar mijn vader steeds last van had.
offtopic:
wordt pas echt lachen als een klant terugkomt met een toetsenbord met de melding: "hij is stuk, hij geeft de verkeerde tekens weer".

Ikzelf haal altijd alles weg en zet toetsenbord in VS mode. Met een nederlandse layout zou ik hem in alleen nederlandse layout zetten.
Pagina: 1