Toon posts:

Strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vaag probleem en weet niet goed hoe het te omschrijven, laat staan om er goed op te zoeken. helaas heb ik dit probleem alszodanig niet terug kunnen vinden.

Dit is wat ik regelmatig op mijn display zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.herbadvies.nl/wp-content/uploads/2011/01/Display-streep-probleem_klein.jpg

Dit gebeurde echt van het ene op het andere moment.
Op een internet pagina zie je het in eerste instantie niet, totdat ik ga scrollen, dan krijg ik ineens dit beeld. Met afspelen van video heb ik er overigens geen last van.

Ik heb dit screenshot gemaakt via Teamviewer, dus via een andere PC. Als het aan mijn video kaart lag, dan had ik verwacht dat ik het met een remote pc niet zou zien. Klopt mijn aanname? Via Teamviewer is het probleem overigens wel minder erg heb ik het idee.
Mijn monitor is ook niet het probleem aangezien het op een remote pc ook voorkomt en als ik mijn monitor als extended monitor gebruik op mijn laptop heb ik de problemen niet.

Ik heb de drivers van mijn videokaart (GeForce 7800GS) al vernieuwd, maar dat bood helaas geen oplossing.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:16

D4NG3R

kiwi

:)

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Ja, dat gaat ook op voor de 7000 serie.
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:35:
En voor hd kaarten niet te vergeten. Die gaan na een poosje ook gewoon dood door ouderom en gebruik
Welke HD kaarten spreek je over? Want het probleem wat Nvidia heeft, gaat niet op voor AMD.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 13-01-2011 13:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

En voor hd kaarten niet te vergeten. Die gaan na een poosje ook gewoon dood door ouderom en gebruik

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
simpel testen met een andere graka. Als die wel goed werkt, weet je zeker dat je graka aan het afsterven is

Verwijderd

Maar bij teamview.. word er toch gebruik gemaakt van de GraKa van de hostPC? dus dan zou dit niet voor mogen komen... lijkt me...

Maar j kunt inderdaad voor de zekerheid een andere graka proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen GraKa liggen om even snel mee te testen, dat is nou net het probleem. Anders had ik dat wel gedaan natuurlijk. Het feit dat het met gegrbuik van TeamViewer ook voorkomt vind ik echter vreemd omdat die, volgens mij, gebruik maakt van de GraKa van, in dit geval, mijn laptop. Als ik dat mis heb hoor ik het graag, maar als dat wel zo is moet het dus ergens anders aan liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:50:
Ik heb helaas geen GraKa liggen om even snel mee te testen, dat is nou net het probleem. Anders had ik dat wel gedaan natuurlijk. Het feit dat het met gegrbuik van TeamViewer ook voorkomt vind ik echter vreemd omdat die, volgens mij, gebruik maakt van de GraKa van, in dit geval, mijn laptop. Als ik dat mis heb hoor ik het graag, maar als dat wel zo is moet het dus ergens anders aan liggen.
dat denk ik dus ook, dus dan zal het probleem toch elders moeten liggen..

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Zou je eens wat in resolutie kunnen wisselen?
Kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

ff je videokaart in de oven op 200 graden voor 10 minuutjes en hij doet het weer

• ExilaaHH
  • Laatst online: 09-02 09:06
Het is vreemd dat je van de strepen (artifacts) in je beeld een screenshot kan maken, normaal is dit niet mogelijk omdat in feite de videokaart een verkeerd of slecht signaal uitzend.
Je zou kunnen proberen of je het ook ondervindt bij een ubuntu live cd

Verwijderd

Topicstarter
jasiccama schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 07:39:
Zou je eens wat in resolutie kunnen wisselen?
Kijken wat er dan gebeurt.
Heb ik al geprobeerd maar maakt geen verschil.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:47:
ff je videokaart in de oven op 200 graden voor 10 minuutjes en hij doet het weer
Helaas, het mocht niet baten, nog steeds dezelfde problemen.

Bij een overwegend with scherm zie ik het aanmerkelijk minder overigens.
ExilaaHH schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:55:
Het is vreemd dat je van de strepen (artifacts) in je beeld een screenshot kan maken, normaal is dit niet mogelijk omdat in feite de videokaart een verkeerd of slecht signaal uitzend.
Je zou kunnen proberen of je het ook ondervindt bij een ubuntu live cd
De screenshot is echt gemaakt vanuit TeamViewer.
Ubuntu zegt me niets. Ik zal er eens op googelen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu toch even een GraKa kunnen regelen en het probleem is weg. Het ligt dus toch aan de GraKa......
Dat wordt dus een nieuwe kopen.

Bedankt voor de reacties in elk geval.

• lotje1
  • Laatst online: 01-12-2025
Helaas is het antwoord op een probleem niet altijd het antwoord dat wij zouden willen.. Maar je weet nu in elk geval wat je eraan kunt doen.
Pagina: 1