Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien dat jullie mij hiermee enorm kunnen helpen, ik ben een tijdje geleden opzoek gegaan
naar een nieuwe tv. Mijn huidige tv is een HD-Ready 26 inch van Samsung, niet spectaculair maar
hij was voldoende in mijn ogen. Nu ik een grotere kamer heb wil ik toch maar is kijken naar een nieuwe.

Ik hoef niet een veel grotere tv dan ik nu heb, dus ik zat zelf aan maximaal 32 inch te denken. Ik heb altijd Ambilight een prachtig iets gevonden dus dat moest en zou mijn volgende tv gaan worden.

Nu waren mijn ogen op de volgende twee modellen gevallen namelijk de Philips 32PFL8605H en de
Philips 32PFL7605H, ik heb al heel veel reviews gelezen van de beide modellen en ook alle specs met
elkaar vergeleken. Naar mijn mening scoort de 8605H toch een stuk beter op verschillende vlakken, maar
mijn vraag is het volgende : Zijn de verschillen tussen de twee modellen zo groot dat de 8605H +-200 euro
meer waard is? Misschien dat hier mensen zijn die ervaring hebben met de modellen.

Ik gebruik mijn tv vooral om af en toe is een spelletje te spelen op mijn xbox, en heel veel films kijken via mijn computer die ik met HDMI heb aangesloten aan de tv.

Ik hoop dat jullie hiermee mij kunnen helpen,

Fijne dag.

P.s excuses voor mijn Nederlands, ben er niet het beste in ;p.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Digitale tuner, lager verbruik, COMB, en SD-lezer... Tenminste, dat is wat ik al verschillen zie (aangezien je ze zelf niet noemt). Is jou dat 200 Euro waard?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
Heb je al eens in een winkel (mediamarkt of waar ze deze modellen ook maar verkopen) gewoon naar het beeld gekeken?

Mij lijkt het, dat een tv voor jou lekker moet kijken... daarna kun je altijd nog kijken of dat prettige beeld ook de eigenschappen heeft, die jij belangrijk vindt...

• MAX3400

MAX3400

lotje1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:14:
Heb je al eens in een winkel (mediamarkt of waar ze deze modellen ook maar verkopen) gewoon naar het beeld gekeken?
Lekker advies... ;)

• lotje1
@MAX3400 Jij ziet geen verschil in beeldschermen als jij naar verschillende televisies kijkt?

• MAX3400

MAX3400

lotje1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:22:
@MAX3400 Jij ziet geen verschil in beeldschermen als jij naar verschillende televisies kijkt?
Niet als het ene scherm op HDMI is aangesloten en de andere op een SCART-switch. Als je het aangehaalde topic leest, is er bijna geen winkel meer te vinden die TV's op een objectieve/correcte manier aansluit waardoor een technisch "slechtere" TV er 10x beter uit kan zien dan een betere TV.

• lotje1
Dan zou je in de winkel moeten kijken/vragen of beide tv's op eenzelfde aansluiting zitten...

Misschien wat bewerkelijk, maar voor het geld dat je voor een tv neerlegt wel zo verstandig...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ja ik heb de schermen wel in de winkels al gezien, opzich waren er geen drastische verschillen naar mijn mening. De 8000 serie was wel net wat mooier en scherper maarja dat mag je ook wel verwachten voor die prijs.

Verder maken die specs me niet heel veel uit al weet ik niet wat COMB inhoudt :P.

Het enige wat me wel is opgevallen toen ik door het 7000/8000 topic aan het doorkijken was, de 7605 lijkt veel en veel meer problemen te vertonen dan de 8605. Het kan toeval zijn hoor maar dat zou toch wel invloed hebben op mijn beslissing. Wat raden jullie mij aan? als de prijs er even niet toe doet.

Groet.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:28:
Verder maken die specs me niet heel veel uit al weet ik niet wat COMB inhoudt :P.
Als specs je weinig tot niets uitmaken, wat is er dan te kiezen? Dat is net als een dartpijltje gooien op de folder van de Mediamarkt en dan kopen.

1) Download de handleidingen eens bij Philips om te lezen over de techniek in de TV.
2) Zoek eens Engelstalige reviews/forums op (avforums.com bijvoorbeeld)
3) Ga kijken bij een high-end TV-zaak en vraag om een demonstratie?
4) Koop waar het goedkoopste is.

Geen idee of Ambilight "belangrijk" is maar gezien het prijsverschil zou ik voor de 7-serie gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening als ik met een pistool tegen mijn hoofd moest kiezen.

* MAX3400 is plasma-fan... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij verwoorde ik het verkeerd, ik doelde op die 4 dingen die je had getyped :P
namelijk `Digitale tuner, lager verbruik, COMB, en SD-lezer`.

Die maken me niet heel veel uit, de rest natuurlijk wel :). Ambilight maakt opzich wel uit
ik vind dat echt prachtig om te zien.

• lotje1
Ik sluit mij aan bij MAX3400.

Als 1 van beide modellen meer problemen zou geven dan de ander, dan is de afweging aan jou of het die 200 euro wel of niet waard is.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

Deathchant

Don't intend. Do!

het lager verbruik scheelt je echt niet zo enorm veel. Je gaat sowieso enorm vooruit t.o.v. een CRT qua energie verbruik. 10 of 20 watt meer, dat doet het hem voor mijn gevoel niet.
Een SD-lezer....leuk als het eropzit, maar voor mij persoonlijk zou het niet noodzakelijk zijn. Die enkele keer dat je dat gebruikt. Digitale tuner kan natuurlijk wel een punt zijn. Programma's direct vanaf je tv kunnen opnemen op bijv. een usbstick in digitale kwaliteit is natuurlijk wel een pluspunt.

Maar ja 200 euro? Daar krijg je ook een goedkoop Humaxje voor die die dingen ook voor je doet (en nog wel meer). Dus ik zou ook voor de goedkopere gaan.

Vergeet ook niet; het kijken in de winkel kan misleidend zijn. Er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden: Deathchant in "Winkel effect lcd / led / plasma"
En je moet je altijd voor ogen houden: wanneer het ding in je woonkamer staat, ga je er toch mee spelen; aan de settings prutsen totdat je het goed vindt. Wanneer dat zo is, dan denk je: "sow wat een mooi beeld" en dan ben je toch wel tevreden en dan ga je echt niet meer denken: "misschien was die andere toch beter".

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 13-01-2011 12:11 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit wel wat in, maar is er een groot verschil tussen de 100 en 200 Hz van de schermen?
Ik heb daar is goed naar gekeken maar ik kon niet meteen een groot verschil ontdekken.

En een vraag aan de mensen die ervaring hebben met dit soort tv´s, helpen de beeldverbeteraars ook echt?
Ik lees veel gemengde meningen daarover, de 1 zit alles uit en de ander stemt het precies af.
Als dat meteen uitgezet word is de 7000 serie wel een betere keuze.

• lotje1
Daarvoor zul je toch echt je eigen ogen de kost moeten geven.
Een vriend van mij moet niets hebben van de 100Hz schermen, omdat zijn ogen gevoelig zijn voor die refreshrate. Of dat voor anderen ook zo is, weet ik niet.

Bedenk wel.. wij kunnen je de voors en tegens geven en een mening over wat beter is, maar de keus is uiteindelijk aan jou, waaraan jij je geld wilt uitgeven.

[ Voor 26% gewijzigd door lotje1 op 13-01-2011 13:30 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

100hz,200hz....er zal wel een verschil in zitten, maar volgens mij niet zichtbaar voor je ogen.
iets waar je echt veel verschil in ziet is de zgn intelligent frame creation. Zo wordt dat bij panasonic genoemd, hoe het bij de andere genoemd wordt, weet ik even niet. Maar dat zorgt ervoor dat de TV frames bij gaat "verzinnen" en die tussen de andere frames in steekt. Complex algoritme dus dat er voor zorgt dat je beeld extreem vloeiend weergegeven wordt.
Ikzelf zet het altijd uit, omdat ik het onnatuurlijk vloeiend vind. Daarnaast kan het leiden tot hickups of artefacten wanneer je beeld heel snel gaat (hij moet dan heel snel veel frames erbij berekenen en hij krijgt het dan niet bijgehouden).

Ik heb zelf een 42G20 plasma van panasonic en ik moet eerlijk zeggen, die 600Hz subfield bla bla......i don't care :)

Ik heb zelf te weinig kaas gegeten van alle beeldverbeteraars in de software, dus ik kan daar niet veel over zeggen helaas. Onthoud 1 ding: veel kreten en termen zijn marketingtruucs. Meer klinkt immers beter.
Een 14.1 Megapixel camera klinkt beter dan een 10 Megapixel camera. Er wordt verder niks gezegd over pixeldichtheid, grootte van de sensor etc. om daar een eerlijke uitspraak over te kunnen doen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Topicstarter
Klopt en dat hou ik ook wel in gedachte! :P

Maar toch, ik had gehoopt dat misschien iemand ervaring had met deze tv´s en de betere van de twee kon aanwijzen. Ik zit dan ook al een tijd het internet af te zoeken naar reviews, personall experiences noem maar op.
Maar ik kan nog steeds niet beslissen welke de van de twee beter zou zijn :p. En van wat ik zag in de winkel is het design wel strakker van de 8000 serie en geeft ook wat helderder beeld. Maar of dat 200 euro extra is .. daar twijfel ik over.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

daar twijfel ik ook over. iedereen vindt andere dingen belangrijk. Als je design erg belangrijk vindt kan ik me best voorstellen dat je toch overweegt de duurdere te kopen. Ikzelf vind de Panasonic 42G20 plasma nou niet echt een knap staaltje design hoor. Erger nog, ik vind em niet eens mooi. Maar het beeld wat dat ding genereert.....daar is niet over te twisten :P
En tja, mijn vriendin is erg soepel wat dat betreft. Die zegt: techniek laat ik aan jou over, zolang ik maar tv kan kijken ;) Dus ja, de "WAF"-factor speelt bij mij een minder grote rol, dan bij anderen. Aan de andere kant, ben ik dan ook weer zo dat wanneer zij een oranje bankstel wil hebben, mij dat geen hol interesseert. Als de bank lekker zit en vooral lekker ligt en de leuningen niet te hoog zijn, kan de kleur me gestolen worden :P We vullen elkaar goed aan :)
Knopen moet je zelf doorhakken. Ik zeg toch, wanneer de goedkopere versie bij jou thuis staat en je bent klaar met instellen, dan zul je zien dat je blij bent die 200 euro gespaard te hebben en dan ben je tevreden met je tv.
Succes met je keuze en laat vooral even weten wat het geworden is!

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 13-01-2011 15:29 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wij hebben ze allebei staan in de winkel en er zit niet bijzonder veel verschil in. Het grootste verschil is het uiterlijk eigenlijk; de voorkant van de 8605 is één geheel met zwarte randen, de 7605 heeft wel echte randjes zeg maar en is metallic grijs. En volgens mij is de 7605 mat en de 8605 glanzend qua scherm, waardoor de kleuren van de 8605 er misschien wat beter uitkomen, maar dat weerspiegelt ook weer iets meer.

Stroomverbruik van de 8605 is ook ietsje lager, maar dat is niet wereldschokkend. En de 8605 is WLAN-ready en heeft SD-kaartreader. Beiden hebben overigens dezelfde tuners, MAX3400 zei dat daar een verschil in zat, maar dat is niet zo.

Zelf zou ik eerder voor de 7605 gaan (of de 7655, die heeft beter geluid, maar die is er volgens mij alleen in 40" en 46").

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 13-01-2011 15:34 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm toch apart dat een scherm dan gauw 200 euro meer kan kosten als het maar kleine dingetjes zijn die verschillen. Maar Hahn is er een groot verschil te zien tussen 100 en 200 hertz als je die schermen naast elkaar hebt staan?

En ten slotte, ik lees op internet dat de 7605 toch aardig wat problemen heeft en juist de 8605 bijna niet. Weet je daar als winkel beheerder iets meer over of?

Bedankt!

• MAX3400

MAX3400

Hahn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:32:
...Beiden hebben overigens dezelfde tuners, MAX3400 zei dat daar een verschil in zat, maar dat is niet zo.
Excuses, ik dacht te hebben gelezen dat de 8-serie digitaal was.

@Rckk: de discussie 100, 200, 400, 800Hz moet je "eigenlijk" niet aangaan. Laat ik het zo zeggen; als je veel sport kijkt zoals voetbal of heel veel films met snelle aktie-scenes (niet BluRay), dan zou je met een hogere frequentie een vloeiender beeld waarnemen.

Mijn ervaring is, maar dat is heel persoonlijk, dat deze zogenaamde aanpassingen soms zelfs storend zijn. Stel, je speelt een game op 60Hz (NTSC game ofzo) en de TV gaat daar "proberen" 100Hz of 200Hz van te maken. Dat kan niet geheel want 100 & 200 zijn geen veelvoud van 60. In sommige gevallen krijg je dan een schokkerige ervaring in het 81e of 156e beeldje (niet doorgerekend...).

Merk je dat? Tja, ik wel. Heb zelf op mijn plasma (even afgezien van de grey2grey waarde) alles beeldverbeteraars uitstaan om altijd te worden geconfronteerd met het originele signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke :) dank je wel!

Op dit moment gaat mijn keuze toch wat meer richting de 8000, het design vind ik mooier en vooral
al die problemen die ik ben tegengekomen waar de 7000 serie meekampt houdt me toch een beetje tegen.

En bij de winkel waar ik het zou gaan halen, is de 7000 serie nu uitverkocht en een 40 inch vind ik net wat te
groot. Dus waarschijnlijk neem ik de 8605 32 inch, de perfecte maat voor op mijn kamer :).

Iig iedereen hartelijk bedankt!
Pagina: 1