Toon posts:

Winkel effect lcd / led / plasma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand uit ervaring aangeven, of de thuiservaring meevalt of tegenvalt...

Ik was in de race voor een 42"plasma van panasonic (s20/g20) 600-900 euro...
maar naast een sony led tv, bleef er niets meer over van deze geroemde tv...

heeft panasonic slechte marge (vandaar slechte afstelling, of anti-verkoop praat
de verlichting, is in het voordeel van de leds...maar is dat thuis ook zo..
De hd-demo's, zijn afgestemd op lcd/led tvs volgens mij...

Of is plasma op z'n retour..en is de enige keuze een lcd led..

Ik denk met de winkelpresentatie dat alleen nog stevie wonder een plasma boven een led lcd verkiest...

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-02 14:54
Weet niet of het overal in alle winkels hetzelfde is, maar hou er rekening mee dat de meeste LCD / LED panelen een speciale Winkel modus hebben. Waarin de helderheid en contrast enorm omhoog worden geschroeft. Het kan dus heel lastig zijn om in een winkel te beoordelen of de beeldkwaliteit van een scherm er thuis net zo goed / slecht uit ziet.

Dan zit je ook in de winkel nog in het probleem dat sommige TV's wel op een goede bron van beeld staan en andere niet (denk aan Blu-Ray vs analoge TV signaal). Het beste kun je aan de winkel vragen om de TV op een Blu-Ray speler aan te sluiten en dan nog eens te kijken.

De beeld ervaring in de winkel kan dus goed anders zijn als die thuis. Heb dit recentelijk nog ervaren met een LED TV. Moet eerlijk zeggen dat ik in de winkel de plasma schermen ook slechter vond presteren dan de LED schermen.

Verwijderd

Topicstarter
precies...dat is toch een doodsteek aan de plasma's...

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

Deathchant

Don't intend. Do!

je hebt ook al in het panasonic plasma topic gepost en jouw vraag komt herhaaldelijk terug, ook in de FAQ: lcd of plasma.

Vergeet niet dat het beeld in de winkel sterk afwijkt van wat je thuis ooit gaat zien. Je hebt veel factoren die meespelen:
- VEEL TL-verlichting in een winkel. (hoek van lichtinval e.d.)
- Variabele instellingen toegepast op de TV.
- De bron: welke content speel je af via welke bron.

In een winkel zijn superveel lampen, waardoor de plasma's er slechter uitzien. Plasma's hebben een glazen plaat wat altijd meer reflecteert met veel licht, dan LCD/LED.
Om dit een beetje te compenseren wordt het contrast van alle TV's echt enorm omhooggegooid om er goed uit te zien in de winkel. In de thuissituatie doe je dat nooit.
Dus een eerlijk vergelijk maken in de winkel is bijna niet mogelijk, omdat het nooit de thuissituatie overeenkomt en omdat de settings altijd anders zijn.

Het feit dat jij nu al zegt dat het een 'doodsteek' is aan de plasma's geeft wel al je voorkeur aan. Als je nu nog steeds twijfelt aan plasma vs lcd, moet je je wel afvragen of die voorkeur eerlijk is onderbouwd.
Ik was zelf altijd PRO LCD/LED, maar ben als een blad aan een boom omgeslagen naar plasma. Veel levendiger, organischer beeld, er zit veel diepte in het beeld, natuurgetrouw en zwart is gewoon zwart. De kleuren zijn echt subliem. LCD en LED zijn ragscherp, en hebben felle kleuren dat klopt, maar ikzelf vind het niet natuurlijk.

Ik heb zelf de 42S20 gezien bij een collega en was eigenlijk direct verkocht van het levendige beeld. Daarna heb ik me verder ingelezen in de plasma-techniek, en ben ik uiteindelijk voor de snellere fosfors gegaan van de 2010-neoPDP panelen. Ik heb nu de 42G20 en heb er geen seconde spijt van. Mooie kleuren, goeie zwartwaardes, uitstekende kijkhoek als ik vanaf de bank aan de zijkant zit....mooi levendig beeld zoals het hoort. Oh, de G20 heeft een THX stand, waardoor je volgens de filmmakers de meest gecalibreerde, realistisch mogelijke weergave hebt, en deze gebruik ik standaard voor films, documentaires e.d.

Ik wil je absoluut niet ompraten naar plasma, maar je moet wel een eerlijk vergelijk maken en niet direct afgaan op hetgeen dat je in de winkel ziet of wat de mening van andere mensen zijn over wat zij in winkels zien, want ieder beleeft het anders.
Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 12-01-2011 14:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Is het misschien wat als ik een foto maak van een lcd en plasma naast elkaar via een actieve hdmi-splitter?

Huisopstelling met gewoon wat schemerlampen / spotjes, want we zitten niet in het donker.

TV1 : Philps 32pfl9705H (direct Led)
TV2 : Panasonic 37px80 plasma
Niet de beste plasma, maar ja.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Verwijderd

Topicstarter
shocked: ik denk dat dat de topic wel ten goede komt...

Deathchant: bedankt voor je eerlijke woorden...het komt er eigenlijk op neer...dat je eigenlijk nergens behalve thuis de goede keuze kan maken...
de contrast in de winkel knalt echt, en even is dat wel leuk...maar ik denk dat dat de hele avond, een koppijn zou veroorzaken, en een zonnebank kleurtje...

hetgeen waarom ik twijfel aan de 42s20..is omdat deze behoorlijk betaalbaar is..waardoor ik over 3 jaar weer wat makkelijker (financieel) kan overstappen naar 3d...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom niet gewoon de TV kopen die thuis (op internet bij 50 verschillende reviews) door iedereen enorm goed wordt bevonden? Ik heb al vaker bij de MM de verkoper op zijn vingers getikt vanwege de slechte bekabeling en soms nog slechtere adviezen.

Persoonlijk koop ik 99% op basis van reviews en 1% van me gaat de stad in voor de laagste (onderhandel-)prijs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Shocked
  • Nu online
@wverveer

Ik zal proberen om er vanvond wat te maken, op eerlijke basis. Beide toestellen zijn redelijk gecallibreerd en ik wil hier ook geen discussie opstarten. Gewoon effe naast elkaar zetten in de huiskamer met hetzelfde signaal.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:24:
Waarom niet gewoon de TV kopen die thuis (op internet bij 50 verschillende reviews) door iedereen enorm goed wordt bevonden? Ik heb al vaker bij de MM de verkoper op zijn vingers getikt vanwege de slechte bekabeling en soms nog slechtere adviezen.
Wat dat betreft heb ik 1 keer iets aparts meegemaakt bij een winkel : Verkoper die zegt dat de eene TV beter is dan de andere, terwijl duidelijk te zien is dat het niet zo is. Toen ik zei "Draai je dan effe om en kijk zelf..." schrok die ook effe, maar toen checkte die zelf meteen de aansluitingen en ja hoor : SCART aansluiting vanaf dezelfde bron als de TV ernaast die met HDMI was aangesloten :F

Hij kon er wel om lachen gelukkig en ik ook :D
Persoonlijk koop ik 99% op basis van reviews en 1% van me gaat de stad in voor de laagste (onderhandel-)prijs.
+1 Alleen gebruik ik de Pricewatch => Eind 2009 de P50V10E besteld en nooit spijt van gehad !!

Als ik dan toevallig een keer in de winkel kom en al die enge lekkende en "kijkhoek niet kennende" LCD's tegenkom is het altijd weer effe schrikken ... moet er niet aan denken om ernaar te kijken elke dag :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daarnaast heb je in de winkel ook nog het principe dat ze opzettelijk bepaalde TV's 'minder' instellen omdat er minder marge op te halen is. Een Plasma met contrast op 22/helderheid 25 naast een 'demo mode' LCD is dan geen uitzondering.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
ik begin me steeds meer af te vragen wat de meerwaarde is van een winkel...

ik heb opzich correct rotterdam, vrij hoog zitten, dus daar ga ik vrijdag nog even kijken...

en hoop dat ze daar nog een 42s20 hebben staan...

of weet iemand waar er nog een staat? 50km in een straal van ridderkerk?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alexander, daar zitten er 2 of 3 op de boulevaar? Dacht dat Correct bij Capelle zat?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:24:
ik begin me steeds meer af te vragen wat de meerwaarde is van een winkel...
De meerwaarde is dat je 's met de tv kunt spelen om zelf het OSD menu door te spitten op zoek naar functies, hoe snel zapt de televisie en vind je hem er in het echt ook mooi uitzien (ding staat ook vaak uit en mag er dan wel een beetje aardig uitzien natuurlijk).
ik heb opzich correct rotterdam, vrij hoog zitten, dus daar ga ik vrijdag nog even kijken...

en hoop dat ze daar nog een 42s20 hebben staan...

of weet iemand waar er nog een staat? 50km in een straal van ridderkerk?
MediaMarkt, gok ik. Die hebben de meeste modellen van Panasonic wel staan, iig hier in Enschede wel. G20, VT20, S20, allemaal gezien. Om trouwens antwoord te geven op je vraag:
de verlichting, is in het voordeel van de leds...maar is dat thuis ook zo..
Nee, dat is thuis niet zo, tenzij jij net als een MM/BCC/It's/Expert je plafond vol met TL-balken hebt hangen ;) Vooral later in de middag en 's avonds is het bij mij thuis zo schemerdonker (ondanks de verlichting) dat een plasma veel beter presteert. Zet je je tv in de serre neer, dan is een lcd een betere keuze, denk ik.
Shocked schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:01:
Is het misschien wat als ik een foto maak van een lcd en plasma naast elkaar via een actieve hdmi-splitter?
Het nadeel van een foto is dat je er iedere TV goed of slecht mee kunt laten uitzien. Als ze echt naast elkaar staan kun je misschien zorgen dat het er eerlijk uitziet, maar als je de lcd gitzwart beeld geeft op bepaalde plekken, zal de plasma waarschijnlijk erg donker overkomen ;) Belicht je de foto zodanig dat de plasma er perfect uitziet, kan het zomaar zijn dat de lcd er erg flets uitziet.

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 12-01-2011 17:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 09:54
true,
voor PQ abritrair maar ik heb wel een redelijke indruk gekregen van de V20 bezel al voordat ik ging kijken
gewoon door de internet kijkvenster wereld

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:55
Gelukkig regel ik het bij mij op de afdeling merendeel zelf en houd ik me niet aan de praktijken die hier besproken worden.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:19:
shocked: ik denk dat dat de topic wel ten goede komt...

Deathchant: bedankt voor je eerlijke woorden...het komt er eigenlijk op neer...dat je eigenlijk nergens behalve thuis de goede keuze kan maken...
de contrast in de winkel knalt echt, en even is dat wel leuk...maar ik denk dat dat de hele avond, een koppijn zou veroorzaken, en een zonnebank kleurtje...

hetgeen waarom ik twijfel aan de 42s20..is omdat deze behoorlijk betaalbaar is..waardoor ik over 3 jaar weer wat makkelijker (financieel) kan overstappen naar 3d...
Geen dank! En wat ik al zei, door de 42S20 was ik verkocht aan plasma. Deze is behoorlijk betaalbaar zoals je zelf al zegt. En je reden om over 3 jaar makkelijker te kunnen overstappen naar 3D vind ik best een goeie reden hoor.
Zie het daarnaast ook zo: je kunt nu voor 560 euro 3 jaar genieten van een 42S20, en wanneer je achteraf toch ontevreden blijkt te zijn over plasma, om welke reden dan ook (maar dat denk ik niet :P), kun je de overstap naar 3D nog steeds financieel makkelijk maken, maar dan naar LCD/LED 3D :)

En tja, over die winkelpraktijken.....het is erg dat het gebeurt ja, maar ja, je kunt er niks aan doen. Je bent nu goed ingelicht waar je op moet letten.....Je kunt nu zelf wel bepalen of een winkelier/verkoper onzin uitkraamt. Als je ergens niet zeker van bent wat de verkoper zegt, dan kun je dat altijd hier nog neerleggen. Wat je wel goed kunt checken in een winkel is of je de menustructuur handig vindt, de knopjes op de afstandbediening gemakkelijk vindt, en hoe het zappen gaat en of je alles goed kunt vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 13-01-2011 12:03 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Shocked
  • Nu online
Grrrrrene schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:53:
Het nadeel van een foto is dat je er iedere TV goed of slecht mee kunt laten uitzien. Als ze echt naast elkaar staan kun je misschien zorgen dat het er eerlijk uitziet, maar als je de lcd gitzwart beeld geeft op bepaalde plekken, zal de plasma waarschijnlijk erg donker overkomen ;) Belicht je de foto zodanig dat de plasma er perfect uitziet, kan het zomaar zijn dat de lcd er erg flets uitziet.
Mmm, daar heb je wel een punt en ik wou me ook verre houden van de discussie lcd versus plasma.
Ik denk dat er op internet genoeg te vinden is wat voor- en nadelen zijn. En daaruit moet je maar bepalen welke punten tellen.
Duszz, geen foto van de 2 tv's naast elkaar.

Wel vind ik het een verstandig besluit als je een goede goedkope plasma neemt als tussenfase.
De algemene display techniek begint eindelijk wat volwassener te worden en over 2 jaar zal je beter een "ideaal" model kunnen kiezen voor een redelijke prijs en wellicht zonder de huidige nadelen van plasma of lcd.

Pagina: 1