Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:41
mijn huidige airflow
http://img691.imageshack.us/i/nzxttempestevo4airflow.jpg/
de kast staat op een kleine verhoging van mijn bureau.

ik kan in mijn kast de voeding omdraaien zodat deze door een rooster(lucht filter) aan de onderkant de warme lucht naar buiten blaast, er is ongeveer 1cm ruimte tussen het rooster en de verhoging.
is dit een goed idee of wordt mijn voeding dan warmer?
voeding is: OCZ 550W Fatal1ty Series Power Supply

ik krijg binnenkort als het goed is een nieuwe side panel met window en fan.
verder krijg ik binnen kort 2 nieuwe fans binnen voor mijn push pull config van de h50 dus is het beter om deze om te draaien zodat ze de lucht in de kast gebruiken?(ivm stof opbouw)

[ Voor 6% gewijzigd door Gijs007 op 12-01-2011 21:50 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Heb je problemen aangezien de airflow moet verbeteren?

De voeding blaast sowieso zijn warme lucht naar buiten! Als je de voeding draait, zuigt de voeding lucht aan via dat rooster en dus niet meer uit de kast. Dat pijltje van die hot psu air staat dus verkeerd.

En nu we toch over de richting van de airflow bezig zijn, heb je die achterste fan omgedraaid? Want die blaast standaard ook naar buiten.

[ Voor 110% gewijzigd door D-Three op 12-01-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En dit topic is anders dan welke fans voor een h50 push pull config? ?

Snap wel dat je vraag iets anders is maar het andere topic heb je ook al "ideeen/problemen" met airflow...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Laagvliegerke schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:00:
Heb je problemen aangezien de airflow moet verbeteren?

De voeding blaast sowieso zijn warme lucht naar buiten! Als je de voeding draait, zuigt de voeding lucht aan via dat rooster en dus niet meer uit de kast. Dat pijltje van die hot psu air staat dus verkeerd.

En nu we toch over de richting van de airflow bezig zijn, heb je die achterste fan omgedraaid? Want die blaast standaard ook naar buiten.
de fan van de voeding is op dit moment richting mijn grafische kaart,etc gericht
in mijn kast mag je zelf kiezen hoe je dit doet volgens de handleiding:
http://www.nzxt.com/Download/tempest_evo_manual_eng.pdf
zie bijna onderaan installing the power supply.
btw:aan de onder kant van de voeding zitten geen ventilatie gaten, is gewoon dicht dus het lijkt me niet dat daar nu lucht door word aan of af gezogen.

en ik heb die fan van de h50 omgedraaid omdat dit aangeraden werd door corsair om de cpu temperatuur te verbeteren.
MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:01:
En dit topic is anders dan welke fans voor een h50 push pull config? ?

Snap wel dat je vraag iets anders is maar het andere topic heb je ook al "ideeen/problemen" met airflow...
dat topic ging meer over welke fans het beste zijn voor een h50 push pull config
dit gaat meer over de algemene airflow van mijn kast.

[ Voor 5% gewijzigd door Gijs007 op 12-01-2011 22:25 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Gijs007 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:20:
[...]

de fan van de voeding is op dit moment richting mijn grafische kaart,etc gericht
Ja maar mijn punt is dat die fan geen lucht IN de case blaast maar wegzuigt en achteraan UIT blaast ;) Dus de pijl staat verkeerd. Omdraaien van de voeding zal als resultaat hebben dat je dan lucht onderaan aan zuigt in plaats van uit de case. Mijn idee is dat het niet zo veel zal uit maken. Denk ik :P
en ik heb die fan van de h50 omgedraaid omdat dit aangeraden werd door corsair om de cpu temperatuur te verbeteren.
Gezien het aantal fans in de case, denk ik niet dat een fan in het zijpaneel en een "betere airflow" de temp van de cpu nog naar beneden zal krijgen. Als de nieuwe fans voor de H50 niet veel betere resultaten opleveren, zal de enige oplossing een andere koeler of een beter clockende cpu zijn ;)
Gijs007 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:48:
ik krijg binnenkort als het goed is een nieuwe side panel met window en fan.
verder krijg ik binnen kort 2 nieuwe fans binnen voor mijn push pull config van de h50 dus is het beter om deze om te draaien zodat ze de lucht in de kast gebruiken?(ivm stof opbouw)
Als de casetemp niet te hoog is, zou ik inderdaad de fans zo plaatsen dat ze naar buiten blazen. Dan heb je mooi een airflow van voor naar achter en wordt de warme lucht niet naar binnen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Gezien het aantal fans in de case, denk ik niet dat een fan in het zijpaneel en een "betere airflow" de temp van de cpu nog naar beneden zal krijgen. Als de nieuwe fans voor de H50 niet veel betere resultaten opleveren, zal de enige oplossing een andere koeler of een beter clockende cpu zijn ;)
ik denk dat mijn nieuwe fans wel zullen helpen, en zo niet dan is dat jammer maar dan wacht ik wel tot de volgende grote upgrade.

en het zijpaneel is meer voor de show omdat het mooier is imo, maar ik dacht dat het toch wel een beetje zou helpen door de extra fan dus ik had het er bij gezet.
krijg ik btw gratis van NZXT omdat ik nog garantie heb :D
Ja maar mijn punt is dat die fan geen lucht IN de case blaast maar wegzuigt en achteraan UIT blaast ;) Dus de pijl staat verkeerd. Omdraaien van de voeding zal als resultaat hebben dat je dan lucht onderaan aan zuigt in plaats van uit de case. Mijn idee is dat het niet zo veel zal uit maken. Denk ik :P
ah snap hem:p, maar ik voel weinig airflow aan de achterkant... na ja het zal wel goed zijn:p
Als de casetemp niet te hoog is, zou ik inderdaad de fans zo plaatsen dat ze naar buiten blazen. Dan heb je mooi een airflow van voor naar achter en wordt de warme lucht niet naar binnen geblazen.
zou dat verschil maken want de fans boven zuigen deze warme lucht(die uit zich zelf al opstijgt) toch gelijk weer weg of botst de lucht toch nog in theorie?
casetemp is rond de 26 graden, kamer temp is rond de 20.
het maakt op het moment 1-5 graden verschil in cpu core temp maar als er nieuwe fans op zitten zal dat wel minder zijn verwacht ik.

bedankt voor de snelle en duidelijke replies :)
denk dat ik mijn h50 ga omdraaien als de nieuwe fans binnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Gijs007 op 12-01-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Gijs007 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:46:
ah snap hem:p, maar ik voel weinig airflow aan de achterkant... na ja het zal wel goed zijn:p
Als de voeding niet te heet wordt, zal de airflow inderdaad minimaal zijn.
zou dat verschil maken want de fans boven zuigen deze warme lucht(die uit zich zelf al opstijgt) toch gelijk weer weg of botst de lucht toch nog in theorie?
casetemp is rond de 26 graden, kamer temp is rond de 20.
het maakt op het moment 1-5 graden verschil in cpu core temp maar als er nieuwe fans op zitten zal dat wel minder zijn verwacht ik.

bedankt voor de snelle en duidelijke replies :)
denk dat ik mijn h50 ga omdraaien als de nieuwe fans binnen zijn.
Eventueel al overwogen om de fans bovenaan ook om te draaien? Lijkt me wel interessant om dat ook eens te proberen! Dan krijg je in die hoek meteen wat meer frisse lucht die gedeeltelijk door de fans op de H50 dan terug naar buiten wordt gezogen.
Pagina: 1