Toon posts:

Welke laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een nieuwe laptop gaan kopen, ik heb er momenteel 2 op het oog, maar ik zal eerst uitleggen wat ik van de laptops verwacht.
Ik wil in ieder geval een HDMI aansluiting
Ik wil er op kunnen gamen (dus een videokaart met minimaal 1gb dedicated had ik zo gedacht en minimaal een 3 core processor)
Prijs maximaal 700 euro

Mijn kennis wat betreft de videokaarten schiet verder echter te kort, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Ik snap dat hoe meer dedicated geheugen hoe betere prestaties gelevert worden. Maar bij de 2 laptops die ik momenteel op het oog zijn worden 2 verschillende types gebruikt videokaarten gebruikt en wordt t verder voor mij abracadabra.

Verder gaat t om de merken Asus en HP (Pavillion), met Asus heb ik zeer goede ervaringen, van HP geen enkele.

Dit zijn de laptops die ik op het oog heb:
Laptop 1
Laptop 2

Eventuele andere aanbevelingen mogen natuurlijk ook altijd gedaan worden!

Mvg,
Thijs

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 22:25

Jiffy

God, you're ugly!

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waarom specifiek die twee bij Dixons, heb je hier al gekeken?

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
Beide laptops zijn niet op te gamen.
ipv hoeveel dedicated geheugen.
Kan je beter kijken naar het type videokaart.
van AMD voor 5 series naar: HD5650, HD5730 .. of hoger, voor 6 series naar HD6530 .. of hoger.
of van nVidia voor 3 series naar GT335M of hoger, 4 series naar GT420M of hoger, 5 series naar GT525M of hoger.
Voor elk van deze series geldt hoe hoger de typenummer, hoe sneller.
Verder zit je met een i3, i5 of i7 processor goed. Niet naar andere cpu's kijken.
Voor verdere informatie check http://www.notebookcheck.nl/

edit: heb even met filters voor je opgezocht en blijven er deze 2 over:
pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN
pricewatch: Dell XPS L501x (n01xl502)
Acer heeft sneller videokaart wat beter is voor gamen, Dell heeft weer iets snellere cpu.

Is er speling in je budget, kan je beste van beide combineren in deze, wel grotere scherm en hogere resolutie:
pricewatch: Acer Travelmate 7740G-374G64MN (LX.TVM02.016)

Of je kunt kiezen voor sony waar de cpu er net tussen in zit, maar wel weer 15,5inch.

Een betere videokaart vind je pas hier. Maar deze is dan ook echt veel beter en met die nieuwste quad core processor enzo. Ook veel duurder dan.

[ Voor 50% gewijzigd door bladerash op 12-01-2011 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
bladerash schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:59:
Beide laptops zijn niet op te gamen.
ipv hoeveel dedicated geheugen.
Kan je beter kijken naar het type videokaart.
van AMD voor 5 series naar: HD5650, HD5730 .. of hoger, voor 6 series naar HD6530 .. of hoger.
of van nVidia voor 3 series naar GT335M of hoger, 4 series naar GT420M of hoger, 5 series naar GT525M of hoger.
Voor elk van deze series geldt hoe hoger de typenummer, hoe sneller.
Verder zit je met een i3, i5 of i7 processor goed. Niet naar andere cpu's kijken.
Voor verdere informatie check http://www.notebookcheck.nl/

edit: heb even met filters voor je opgezocht en blijven er deze 2 over:
pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN
pricewatch: Dell XPS L501x (n01xl502)
Acer heeft sneller videokaart wat beter is voor gamen, Dell heeft weer iets snellere cpu.

Is er speling in je budget, kan je beste van beide combineren in deze, wel grotere scherm en hogere resolutie:
pricewatch: Acer Travelmate 7740G-374G64MN (LX.TVM02.016)

Of je kunt kiezen voor sony waar de cpu er net tussen in zit, maar wel weer 15,5inch.

Een betere videokaart vind je pas hier. Maar deze is dan ook echt veel beter en met die nieuwste quad core processor enzo. Ook veel duurder dan.
Bedankt voor de genomen moeite! 700 euro is echt de max voor mij, dus dan zou ik voor de Acer gaan.
Ik moet er trouwens bij vermelden dat ik echt niet de nieuwste games erop hoef te spelen! Verder hoef ik ook echt niet alle details en grafische weergave op het maximale te kunnen zetten, medium is voor mij voldoende, ik weet niet of de prijs dan iets omlaag kan? Ik ben tenslotte maar een arme student :)

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12 21:15
Ik heb zelf deze laptop, review ben ik mee bezig :) maar even tussendoor:
pricewatch: HP ProBook 4720s (WS914EA)

Ik speel hierop Anno 1404 op de 1600 * 900 resolutie, en toch redelijk wat opties aan vrij soepeltjes. Ook Settlers 6, TMnations alles hoog, en dergelijke spelen soepel weg.
Die 1 Gyg geheugen voor video zegt vrij weinig, het gaat meer om de snelheid ervan.

Ik zeg niet dat dit je goede keuze is, maar het gaat me er meer om dat je weet met wat voor specs je redelijk kan gamen op een laptop. Daarnaast moet ik wel zeggen dat de kwaliteit van deze HP vrij hoog is, aluminium scherm (buitenkant natuurlijk) en verder ook allemaal lekker solide.

[ Voor 40% gewijzigd door jbdeiman op 12-01-2011 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om eventjes iets verder toe te lichten: Games als Call of Duty Modern Warfare zou ik wel graag willen kunnen spelen :)
En ik wil geen 17 inch!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 16:31 ]

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
System requirement voor anno 1404:
Windows 2000/XP/Vista
3.0 GHz CPU
''128 MB video card'' (zegt genoeg)
1GB RAM
6GB hard disk space

Daar moet je niet mee aankomen voor COD.

Die acer is echt de goedkoopste laptop gecombineerd met een redelijke gpu. COD kan je niet op ultra spelen, misschien op high en iig wel op med.
Zie hier

Ga je goedkoper, dan is medium niet meer haalbaar: http://www.notebookcheck....deon-HD-5430.27645.0.html
Als je het goed vindt om te spelen met alles op low, kan je idd goedkoper.
Tot wel deze.
Maar dan lever je wel overdreven prestatie in: zo'n 3 tot 4x in games.
Met deze behoud je nog wel de cpu, maar ook hier zal COD alleen op low speelbaar zijn.

• jbdeiman
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:30:
Om eventjes iets verder toe te lichten: Games als Call of Duty Modern Warfare zou ik wel graag willen kunnen spelen :)
En ik wil geen 17 inch!
Leuk dat je dat nog even aangeeft, ;) Ik lees dat niet terug in je topicstart, vandaar dat ik de HP poste. Overigens is die 17" echt prettig hoor, het is geen hele grote 17", dat valt wel mee. Maargoed, iig met een verdere verfijning van je wensen kan iedereen iig weer op zoek naar een passende oplossing.
Zijn er nog meer dingen die we moeten weten:
- Aansluitigen USB (aantal/ type)
- Touchpad aan/ uit te schakelen
- Keypad, of mag dat onderdeel van het gewone toetsenbord zijn?

Enzovoorts, probeer nog iets verder te specificeren voor we weer met iets komen wat je eignelijk niet wil.

• jbdeiman
bladerash schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:55:
System requirement voor anno 1404:
Windows 2000/XP/Vista
3.0 GHz CPU
''128 MB video card'' (zegt genoeg)
1GB RAM
6GB hard disk space

Daar moet je niet mee aankomen voor COD.
Over iets wat genoeg zegt: Dat ismet de min instellingen, ik heb vrij veel op hoog staan en kan je verzekeren dat dit niet te gamen is in deze instellingen op een systeem waar jij mee aan komt qua minimale specs voor de game is verre van wat je nodig hebt als je het een beetje leuk wil spelen qua grafische pracht.

Verwijderd

welke moet ik kopen topics zijn op GOT niet meer toegestaan, lees daarvoor *LET OP* - Wat moet ik kopen
de juiste plek voor deze vraag is [NBBG Aanschaf] Basisnotebook oktober 2010

dit topic gaat dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.