Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

windows xp hp paviljoen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van het forum,

onlangs heb ik een HP paviljoen dv9500 gekocht met windows vista erop.

Nou zou ik graag windows xp op geinstalleerd willen hebben, tijdens de installatie krijg ik het volgende op mijn scherm weergegeven:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn inschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnotisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om setup af te sluiten.

Als ik in de bios ga dan kan ik helemaal niks selecteren of wijzigen, ik ben echt ten einde raad Iemand sugesties??

Hartelijk dank

Frits

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:26
Denk dat de schijven dan op AHCI staan. Als je dat niet kan wijzigen naar SATA/IDE dan moet je zorgen dat je AHCI drivers vind voor de XP installatie :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bekend probleem, had je vast wel met Google kunnen vinden ;)

Zoek maar eens naar de SATA/AHCI drivers...
(edit: dat probleem van hierboven dus...)

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 12-01-2011 13:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank!! zal ik meteen doen!!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[XP] Compaq 311C xp install herkent geen hd
Daar staan hints bij voor hoe je die in je cd moet integreren ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 12-01-2011 13:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou er de voorkeur aan geven dat mensen eerst wat meer gingen zoeken voordat ze een dertien in een dozijn topic gaan openen ;)

De vraag die je stelt komt dusdanig vaak langs dat je met een keer goed [search=XP installeren laptop] met variaties al genoeg tips tegenkomt om zelf je probleem op te lossen.
Bovendien staat er in de Windows Clients - FAQ ook uitgelegd waar je melding vandaan komt en ene [google=Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden] levert ook al meer dan genoeg clues op :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.