Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik sta op het punt een nieuwe 127cm full hd plasma TV te kopen. Daar hoort natuurlijk ook een mediacenter bij.
Over dit laatste heb ik wat vragen.

Thuis heb ik tv van Ziggo dmv een HD-recorder. Aansluiting op dit moment gewoon via HDMI.

Ik ben van plan een mediacenter te kopen met ongeveer de volgende specs:
# HTPC behuizing MS-Tech MC 1200, zwart of zilver geborsteld aluminium
# 350 Watt stille voeding
# All-In-One moederbord Asus M4A78-EM
# AMD Athlon II - X4 640 - 30GHz
# Onboard Videokaart ATI Radeon HD3200 met VGA / DVI / HDMI uitgangen
# Optische en eSata uitgang
# 8-channel (7.1) audio subsystem
# 2 GB Kingston DDR2 800 MHz
# 500GB Western Digital 7200 RPM SATAII harddisk
# Sony-Opt iarc DVD-brander 5260S SATA 24 speed
# Gigabit Lan (10/100/1000 Mbits/s) onboard

Wat ik er mee wil doen is het volgende:
- Direct downloaden met torrents en nieuwsgroepen. DUs niet moeten kopieren naar mediacenter
- Simpele internet pages bekijken zoals news headlines, het weer, twitter, IMDB enz. Het mooiste zou zijn wanneer dit gewoon via browser kan zodat ik eventueel ook andere pages kan bezoeken.
- Muziek afspelen (veel formaten, overzichtelijk en makkelijk terug te vinden op bijv artiest, titel, genre, playlists, enz)
- Foto's bekijken
- Gedownloade films bekijken (dus meerdere formaten ondersteunen)
- Gedownloade series kijken (dus ook subtitles ondersteunen)
- Uitzending gemist bekijken van alle standaard NL zenders
- TV programma's opnemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken
- TV programma's pauzeren/voorspoelen/enz.
- TV gids bekijken (was aparte naam voor... kom er zo niet op. EPG ofzo?) zodat ik al in eht voren kan kiezen wat er opgenomen moet worden
- Bij voorkeur split screen zodat het mogelijk is 2 dingen tegelijk te kijken
- Uiteraard HD kwaliteit
- Het geheel moet snel werken. Als ik TV wil kijken, heb ik geen zin om 3 min te wachten tot mijn mediacenter zover is
- Opgenomen of Gedownloade films/series/programma's branden
- Media ophalen uit het netwerk van andere PC's
- Bij voorkeur NL taal
- Veel codecs/bestandstypes ondersteunen
- USB support geven om bijv foto's direct van camera weer te geven

Het zou leuk zijn als ik templates kan aanpassen, en alles in het NL kan.
Een leuke extra, maar wat waarsch weer ten koste gaat van de snelheid, is als ik de HTPC ook kan booten in bijv win7 om wat simpele games te spelen, of bijv PP presentaties te geven.

Het geheel moet dus werken met ziggo, en ik heb geen zin om eerst met afstandebediening mijn ziggo hd-recorder op een ander kanaal te zetten en vervolgens mijn mediacenter om te wisselen van TV zender.

Ik heb wat rond gekeken naar mogelijkheden. Volgens dit topic: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC is het wel mogelijk om het TV kijken van ziggo via een htpc te doen.
Ik kwam verder mensen tegen met voorkeur voor windows MCE, anderen linux of XBMC.

Vergeet ik belangrijke aspecten? Gaan dingen niet werken? Is de hardware toereikend? Is alles wat ik wil mogelijk? Welke OS/Software zouden jullie gebruiken?
Het belangrijkste is dat het voor een betaalbare prijs kan, maar wel hoge kwaliteit.

Gelieve geen reacties zoals "Ik gebruik XBMC, werkt top en kan veel van wat je wil", want daar heb ik weinig aan.
Onderbouw aub wat er goed werkt, wat minder, waarom dingen wel of niet werken, en wat je ervaring is.

Alvast bedankt voor jullie mening/ervaring/feedback!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je vraag hoort thuis in [BBG aanschaf] HTPC :)

Dit topic is gesloten.