Hey allemaal,
Ik ben op zoek naar een "low" budget computer voor gaming.
Persoonlijk wil ik er 16x op multiclienten (Term om via een script meerdere keren hetzelfde spel op te starten.)
Nu weet ik van een maat van mij dat op zijn intel i7 920 core elke client:
200mb-300mb ram kost.
1-3% CPU.
En hij heeft een GeForce Nvidea 9500gtx. (Heb ik zelf op dit moment ook.)
Na een aantal dingen google had ik zelf via alternate wel het een en ander gevonden, maar twijfel nog tussen een aantal dingen.
Budget:
700 euro (800 als die inclusief windows 7 is.)
Cpu:
AMD Phenom x6 of Intel i7
Memory:
3x 4gb DDR3 of 4x 4gb DDR3? (Weet niet precies hoeveel slots beschikbaar zijn bij amd en intel, en hoesnel het is.)
Video kaart:
Nvidea Geforce 9500gtx behouden of betere aanschaffen. (Low graphic spel op zich.)
Harde schijf?
SSD voor windows 7?
En als laatste:
Tips om deze pc zo geluidloos mogelijk te maken + energie zuinig, door middel van andere koelers?
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een "low" budget computer voor gaming.
Persoonlijk wil ik er 16x op multiclienten (Term om via een script meerdere keren hetzelfde spel op te starten.)
Nu weet ik van een maat van mij dat op zijn intel i7 920 core elke client:
200mb-300mb ram kost.
1-3% CPU.
En hij heeft een GeForce Nvidea 9500gtx. (Heb ik zelf op dit moment ook.)
Na een aantal dingen google had ik zelf via alternate wel het een en ander gevonden, maar twijfel nog tussen een aantal dingen.
Budget:
700 euro (800 als die inclusief windows 7 is.)
Cpu:
AMD Phenom x6 of Intel i7
Memory:
3x 4gb DDR3 of 4x 4gb DDR3? (Weet niet precies hoeveel slots beschikbaar zijn bij amd en intel, en hoesnel het is.)
Video kaart:
Nvidea Geforce 9500gtx behouden of betere aanschaffen. (Low graphic spel op zich.)
Harde schijf?
SSD voor windows 7?
En als laatste:
Tips om deze pc zo geluidloos mogelijk te maken + energie zuinig, door middel van andere koelers?
Alvast bedankt