Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
For the sake of modding juich ik dit alleen maar toe, je moet vooral doen wat je niet laten kan. Ik vraag me alleen af of je het jezelf niet overdreven moeilijk gaat maken nu qua drive bays en hoe je je HDD(s) weg wil stouwen...
Zijn verder genoeg kasten met 140mm, 200mm of 250mm fans.
[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 11-01-2011 13:25 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Die krijgen immers direct koude lucht in hun FAN
Alle kasten die ik vindt zijn of 1x 140mm of 1x 200mm of 2x 120mm :((enkele uitzonderingen daar gelaten maar die kosten direct 130-200 eurie).
Tips?
Maar als je jezelf niet kan inhouden, doe gerust, ik zal met plezier toekijken wat je er van maakt
Ik heb een NZXT Panzerbox gehad. Daarin zitten 2x 200mm fans en de CPU temperaturen waren inderdaad best fatsoenlijk, maar de PSU zit heel wazig gemonteerd dus kabelmanagement is echt aan het criminele grenzend onmogelijk. Ook liep de hitte enorm op bij CFX opstellingen...Willie Billie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:15:
Hmm dan maar opzoek naar een kast met minimaal 2x 140mm of 2x 200mm intake met stoffilters en 2-3 fans outtake.
Alle kasten die ik vindt zijn of 1x 140mm of 1x 200mm of 2x 120mm :((enkele uitzonderingen daar gelaten maar die kosten direct 130-200 eurie).
Tips?
If you want my 2 cents, zorg vooral dat je goeie outtake hebt, qua intake is het vooral zaak dat je er een filter voor hebt zitten maar ik heb zo het vermoeden dat het nauwelijks uitmaakt als je bij een aantal modellen kasten de intake in z'n geheel zou laten vervallen...
[ Voor 17% gewijzigd door Singular1ty op 11-01-2011 14:33 ]
Verwijderd
Ik denk het niet, zoals je zelf al zegt zitten er geen (hitteproducerende) componenten in de bays achter het front, de lucht hoeft dus enkel een langere weg naar binnen af te leggen, het verschil in temperatuur zou zo nihil zijn dat het niet noemenswaardig is.Willie Billie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:40:
Zou dit voor de GPU's niet juist heel veel uitmaken?
Die krijgen immers direct koude lucht in hun FAN
Verder een leuk idee, maar veel meer dan een compactere pc zal het je niet opleveren
Ook worden je HDD's wordt je HDD en je DVD drive niet gekoeld.
Android developer & dürüm-liefhebber
ik heb een haf 922 met een fancontroller werkt erg goed, 200mm fans op 450 tpm zijn vrijwel onhoorbaar.-Cn- schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:36:
Ik denk zelf dat je het beste kan kijken naar de HAF series. Mocht je waarde hechten aan geluid dan weet ik het ook zo 1..2..3.. niet meer
op volle snelheid (700tpm) is de haf 922 niet echt stil idd.
Verwijderd
aangezien deze onderin de kast zitten en er een redelijk grote fan recht boven zit denk ik niet dat dit een probleem gaat vormen.Mavamaarten schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:51:
Leuk idee voor een nieuwe kast (fabrikanten !) maar zelf zou ik er niet zo extreem aan beginnen.
Ook worden je HDD's wordt je HDD en je DVD drive niet gekoeld.
een gemiddelde laptop heeft ook geen koeling voor de hdd of dvd, en ook die pc's houden het een aantal jaar uit.
Deze kast heb ik zelf ook gekocht voor een case-mod (je).
De Thermaltake V3. Voor 41 euro inc heb je hem.
Voeding onderin, plaats voor 5 fans, tool less hardeschijf plaatsen enz.
pricewatch: Thermaltake V3 Black Edition
Mvg
- De 2x GPU blaast al naar buiten
- de cpu en moederbord leveren 5x minder warmte op -> 1x 10-12 cm outtake fan boven de gpu
- de voeding is ook outtake?
Dus ik zou een "tunnel' van voor naar achter creëren.
Aan de voorkant inlaat zonder fan, met stoffilter en achter uitblazen.
Verder alle zijkanten en onder en boven helemaal dicht (eventueel ook geluidsisolatie).
Dan zien hoe je temp is.
Als je overklokt heb je natuurlijk meer eisen
gewaarwordingshorizon