Blu-ray met S/PDIF aansluiten op externe 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

• VincentvanG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04-2019
Ik heb sinds kort een Blu-Ray Speler, de LG BRD550, en nu zou ik daar graag een 5.1 setje bij willen kopen. Op de speler zit een s/pdif output. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om bijv. 1 van deze sets te kopen:

pricewatch: LG HT805SH
pricewatch: Samsung HT-C350
pricewatch: Akai AHC1400

En dan de Blu-Ray op de subwoofer aan te sluiten met een optische kabel voor het geluid. Dus eigelijk de Blu Ray speler ipv de dvd speler plaatsen. Aangezien er bij de specs staat dat er ook een Digitaal Optisch (S/PDIF) aansluiting op zit. En behoud ik dan ook het 5.1 geluid?

Alvast bedankt!
gr Vincent

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00
Bij mijn oude Sony all-in-one oplossing zat de unit voor receiver en versterken niet in de subwoofer, maar in de dvd speler.

Als jou LG het ondersteund kan je een HDMI kabel van je blue ray naar je tv en een S/PDIF kabel naar de dvd speler.

Vaak kan je op deze setjes meer dan 1 bron selecteren (bijvoorbeeld tv of die S/PDIF ingang) zodat je geluid van de blue ray speler over je 5.1 setje gaat.

K to the KillaZ

• VincentvanG
Mm ik zie op dit filmpje (YouTube: Samsung DVD-C350 DVD Player) dat er geen aansluitingen voor boxjes op de dvd speler zelf zitten. Dus die moeten wel op de subwoofer zitten, net zoals de s/pdif input, denk ik dan. Aangezien die ook niet op de dvd speler zit.

Dus dan zou ik inderdaad de hdmi kabel op de tv aansluiten, maar dan spdif naar de subwoofer laten lopen.

En weet je toevallig hoe ik te weten kan komen of mijn LG dat ondersteunt?

• VincentvanG
Heb het intussen al wat meer uitgezocht, mijn lg heeft gewoon een coax output, en die samsung een optische input. Behalve dat ik dus een converter moet hebben is het dus mogelijk. Maar levert dat kwaliteitsverlies op dan of is dat prima te doen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49
Converter kan prima. Maar je moet alleen wel zeker weten dat je audioset overweg kan met dolby 5.1 over de spdif ingang, en niet hooguit 2.0 stereo, en 5.1 enkel doet vanaf de eigen dvd speler. Ik ben dat voorheen wel eens tegengekomen, maar het is niet iets wat je snel terugvindt. Die Akai set heeft overigens ook enkel een digitale uitgang als ik het zo lees. Maar je kunt ook niet alles verwachten bij complete sets van 100,- euro.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

VincentvanG schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:53:
Mm ik zie op dit filmpje (YouTube: Samsung DVD-C350 DVD Player) dat er geen aansluitingen voor boxjes op de dvd speler zelf zitten. Dus die moeten wel op de subwoofer zitten, net zoals de s/pdif input, denk ik dan. Aangezien die ook niet op de dvd speler zit.
Als je echter de gebruiksaanwijzing van de Samsung HT-C350 download en naleest zie je dat de uitgangen voor de speakers wel degelijk op de DVD-speler zitten. De DVD-C350 is dan ook heel wat anders dan de HT-C350. Op 99% van dit soort kant en klare setjes zit de versterker in de DVD-speler.

Je kan nog steeds zo'n kant en klaar 5.1 setje inclusief DVD-speler kopen. Je moet alleen kijken of die set wel een digitale coax of optische toslink ingang heeft. Want via die ingang kan er meerkanaals geluid ingevoerd worden. Dat meerkanaals geluid komt vanuit de digitale coax van de LG Blu-rayspeler. Je kan inderdaad van digitale coax naar optische toslink door middel van een converter. Kost inclusief kabels een paar tientjes en werkt gewoon goed. En aangezien het een digitaal signaal is zal er geen merkbaar kwaliteitsverlies zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• VincentvanG
ShittyOldMan schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:51:
Converter kan prima. Maar je moet alleen wel zeker weten dat je audioset overweg kan met dolby 5.1 over de spdif ingang, en niet hooguit 2.0 stereo, en 5.1 enkel doet vanaf de eigen dvd speler. Ik ben dat voorheen wel eens tegengekomen, maar het is niet iets wat je snel terugvindt. Die Akai set heeft overigens ook enkel een digitale uitgang als ik het zo lees. Maar je kunt ook niet alles verwachten bij complete sets van 100,- euro.
Hoe zou ik dat te weten kunnen komen?
Ik ga morgen in ieder geval even langs de Mediamarkt, kijken wat ze daar zeggen en hebben staan.

Bedankt voor de reacties alvast;)

• VincentvanG
En ik heb overigens op mijn Samsung HDTV nog een digitale audio output, optisch en niet coax, zou ik daar nog iets mee kunnen? Dus dat ik dan geen converter meer nodig heb?

[ Voor 24% gewijzigd door VincentvanG op 11-01-2011 19:46 ]

Pagina: 1