Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi, op mijn huidige videokaart (Asus 8600GT) zijn mijn beide monitor-aansluitingen nu beide in gebruik (door een tv en 'primary' monitor).
Ik wil hier nog een monitor (VGA/DVI) op aansluiten. Maar de enige aansluiting die nog over is, is er een van S-Video.
Kan ik die ook nog gebruiken voor de tweede monitor?

Ik heb al wat adapters en convertors voorbij zien komen, maar die zijn nogal aan de prijs.
Op eBay kwam ik dit tegen. Dat zou toch in principe ook gaan moeten lukken?

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/orcface/10306-1_001.jpg

Ik ben een beetje argwanend aangzien deze oplossing maar 15 pond (plm. 20 euro) kost. De meeste s-video/vga convertors die ik tegen kwam zitten ver boven de 50 euro.

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:25
Dat kastje gaat zobiezo niet lukken aangezien je S-Video over hebt als aangeefpoort en dit kastje een DSUB (VGA) ingang wilt hebben.

Vroeger had je wel monitoren die S-video accepteerden. Nu alleen nog tv's. vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Shit ja.. nu zie ik het ook.. er zitten alleen maar s-video uitgangen op :(

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/orcface/10306-5_001.jpg

Weet iemand anders nog een (goedkope) oplossing?
Of zijn die doorgaans dure adapter-boxjes nog ergens goedkoop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

s-video naar scart:
- indien je monitor scart input heeft
- of naar TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Nope geen scart...
De TV is al voorzien.. vandaar dat ik geen ruimte meer heb voor een 3e reguliere aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je zou s-video via scart naar tv kunnen sturen, meeste scart kunnen ook overweg met s-video.
komt de nu gebruikte connector op je kaart vrij voor het 3de beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 16:01
Een vga uitgang splitten? Volgens mij wordt de svideo uitgang toch al niet als aparte monitor gezien en krijgt het een kopie van een van de andere schermen. Althans dat was vroeger zo...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:42

M2M

medicijnman

ik zou er een tweede videokaart in stoppen. Elk simpel ding met een VGA stekker voldoet in jouw geval. Dus als je plek hebt voor een PCI, AGP of PCI-E videokaart, gewoon een vraag ad. plaatsen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

ShittyOldMan schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:54:
Een vga uitgang splitten? Volgens mij wordt de svideo uitgang toch al niet als aparte monitor gezien en krijgt het een kopie van een van de andere schermen. Althans dat was vroeger zo...
Inderdaad. Waarschijnlijk heeft die kaart maar 2 DACs. Dus dan gaat t hele feest al niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Anoniem: 315629 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:43:
je zou s-video via scart naar tv kunnen sturen, meeste scart kunnen ook overweg met s-video.
komt de nu gebruikte connector op je kaart vrij voor het 3de beeldscherm
Dat had best een goeie oplossing kunnen zijn... war het niet dat ik net de tv sinds gisteren verbonden heb met een kwalitatief goeie kabel (DVI->HDMI + goed merk).. vind het zonde om dat nu weer te gaan veranderen.

Een extra videokaartje klinkt interessant. Gaat dat helemaal probleemloos lukken? Gaat Windows dat zomaar slikken of moet ik dan eerst allerlei exotische handelingen uitvoeren?
Ik ga zelf ook even zoeken..., maar wat zou een degelijk en goedkoop kaartje zijn om erbij te pluggen? Mijn huidige Asus-kaart is fanless... het liefst prik ik er dan nog zo een bij.. maar misschien dat het dan te heet wordt binnen in de kast :(

Waar ik ook net aan zit te denken is om de DVI-uitgang waar nu mijn TV op zit, te klonen met een kabel met 2 DVI-uitgangen. Zou dat wat zijn? Ik begrijp dat je dan hetzelfde schermoutput krijgt op de 2e monitor als de TV, maar dan vind ik niet erg.

Edit, zou dit gaan werken?
http://kabeltje.com/dvii-...de-uitvoering-p-2105.html

De goedkoopste fanless kaart van Asus (8400) is 30 euro... maar dan zit ik ook met meer hitte in mn kast(en die wordt al aardig warm (de gpu zit al op plm. 75 graden)

[ Voor 10% gewijzigd door YoG op 11-01-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hangt er vanaf wat je wil op het derde scherm, leuke oplossing al een paar keer gezien op Computerclub 2 (duitsland via drdish tv) daar gebruikten ze een externe USB grafische kaart als bureaublad uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:53
om het nog even te concluderen:

http://azerty.nl/producte...0gt-silent-htdp-256m.html

Aantal ondersteunde Monitoren: 2.

Dus hier stopt het dan al.
Wat je ook eventueel kunt doen, is gewoon een extra HD3450/4350 erbij proppen. Het hoeft niet per se een ASUS te zijn hoor. ;) (een vriend van me heeft 9800GTX + X1350... ach ja. )

Maar extra kaartje hoeft geen veel geld te kosten. een 30 euro kaartje voldoet al. Zolang je hem er nog maar bij kunt stoppen, want ik weet niet of je nog een PCIe x16 slot over hebt?

75 graden voor een passief kaartje is trouwens niet heel raar, onder load (CoD4) werd mijn 4350 ook al aardig in de buurt van de 90. daar kunnen ze tegen. mocht je er niet zeker over zijn, koop een fannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:42

M2M

medicijnman

ik denk dat je wel VGA kaarten kunt krijgen voor minder. Elke kaart die driver support heeft voor je windows versie is voldoende. Dus gewoon een vraag ad. plaatsen. Voordat je dat doet, even je computer open schroeven om te kijken of je nog een kaart kwijt kunt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Mensen, echt super bedankt voor het meedenken
naarden 4ever schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:14:
Maar extra kaartje hoeft geen veel geld te kosten. een 30 euro kaartje voldoet al. Zolang je hem er nog maar bij kunt stoppen, want ik weet niet of je nog een PCIe x16 slot over hebt?
Tsja mjn Asys P5Q heeft maar een zo'n PCIe slot... dan zou ik de 2e videokaart op de PCI-slot moeten zetten (de 1e zit op de PCIe)... volgens mij gaat óf Windows of mijn systeem daarover mekkeren/
Bovendien is de airflow in mn kast niet al te best. Ik denk dat niet alleen mn huidige GPU heter zal worden maar ook andere onderelen als ik een extra fanless kaart erin zet.. ik vind een stil systeem wel erg prettig, dus liever ook geen extra fan

Ik heb het maar doorgezet en deze USB naar DVI/VGA adapter aangeschaft
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/18/!B94Mr4wCWk~$(KGrHqF,!lcEy+jC0tgqBM7CQnfGe!~~0_12.JPG

Beetje cheap-ass dingetje (37 euro) maar ik ga het ook niet profi gebruiken
Anoniem: 315629 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:42:
hangt er vanaf wat je wil op het derde scherm, leuke oplossing al een paar keer gezien op Computerclub 2 (duitsland via drdish tv) daar gebruikten ze een externe USB grafische kaart als bureaublad uitbreiding.
Hoera voor UGA _/-\o_

Pagina: 1