Toon posts:

[Outlook 2003] Kan geen mail verzenden, wel ontvangen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 22:29
Ik heb een probleem met PC waarop Windows XP met Office/Outlook 2003 op geinstalleerd staat. Het probleem is dat dat er geen emails verzonden kunnen worden, maar wel ontvangen.

Wat gegevens:
Op de PC staat dus Office 2003 op een Windows XP installatie. Het internetabbonement is afgesloten bij Tele2. De foutmelding die telkens weer optreed is: "Bij taak Tele2 - Bezig met verzenden is een fout (0x80042109) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).". AVG Free staat geinstalleerd als virusscanner.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
Ik heb al eerste de foutcode 0x80042109 opgezocht. Microsoft hulp en ondersteuning geeft daarbij deze pagina. Verder kwam nog het volgende topic tegen hier op GoT: Outlook smtp error 0x80042109 en 0x800CCC0F. Ik heb alle gegeven methoden om het probleem op te lossen geprobeerd.

Methode 1: Controleren of u met internet bent verbonden
De PC is verbonden met internet. Tevens heb ik voor de zekerheid de modem even een aantal minuten van het stroom afgehaald. Het heeft geen oplossing gegeven.
Methode 2: Uw accountinstellingen controleren + Methode 4: Een nieuw e-mailprofiel maken
Alle accountinstellingen zijn gecontroleerd, maar was in orde. Toen alle accountinstellingen verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Methode 3: Outlook starten in de veilige modus
Geen verandering.
Methode 5: Verdachte berichten uit uw postbus verwijderen
Zowel de Postvak In als de Contactpersonenlijst zijn helemaal leeggehaald. Opnieuw proberen gas helaas weer dezelfde foutmelding.
Methode 6: De website van de leverancier van uw antivirussoftware controleren op aanvullende suggestiesIk heb de site van AVG verder niet bekeken, maar de virusscanner is er wel in zijn geheel verwijderd van de PC. Ook dit heeft helaas niks geholpen.
Methode 7: Outlook Express repareren
Outlook geprobeerd te repareren via de Office installatie met de CD-rom, maar heeft niks opgeleverd. Ook de laatste updates hebben niks gedaan om het probleem te verhelpen.
Ik heb nog geprobeerd om eerst outlook te verwijderen als Office onderdeel. Toen dat ook niet bleek te werken, heb ik nog compleet Office 2003 opnieuw geinstalleerd welke jammer genoeg ook niet een oplossing was.
Methode 8: Controleren of alle SMTP-e-mailadressen in een distributielijst geldig zijn
Het SMTP adres, smtp.tele2.nl, van Tele2 is opnieuw ingevoerd, maar helpt niet.
Methode 9: De configuratie van uw firewallsoftware onderzoeken
Firewall is ook uitgezet om te testen of dat werkte, maar dat heeft ook niks opgeleverd.

Verder heb ik nog tele2 gebeld voor extra hulp, maar zij kwamen ook niet veel verder dan een mededeling om Outlook opnieuw te installeren, omdat er mogelijk iets inzit wat de boel blokkeerd. Daar heb je dus vrij weinig aan. Een aantal van de stappen hierboven zijn ook tijdens dit gesprek geprobeerd. Ze hebben ze zelfs via remote control meegekeken of ze iets konden betekenen, maar helaas. Niks heeft geholpen.

Ik ben nu een beetje ten einde raad eerlijk gezegd. Ik hoop via deze weg nog wat tips te krijgen die kan proberen om op te lossen.

Mijn oma, waar ik dit voor doe, zou erg blij zijn als opgelost zou worden.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:21

@r!k

It is I, Leclerq

Probeer Smtp.tele2.nl eens te pingen. Krijg je wel reactie daarop?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2021

Beatboxx

Certified n00b

Kan je een screentje posten van je instellingen?(gebruikersnaam mag je hiden;))

• Zeror
@r!k schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:23:
Probeer Smtp.tele2.nl eens te pingen. Krijg je wel reactie daarop?
Resultaat:
Pingen naar smtp.tele2.nl [212.247.156.14] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 212.247.156.14: bytes=32 tijd=45 ms TTL=243
Antwoord van 212.247.156.14: bytes=32 tijd=45 ms TTL=243
Antwoord van 212.247.156.14: bytes=32 tijd=46 ms TTL=243
Antwoord van 212.247.156.14: bytes=32 tijd=46 ms TTL=243

Ping-statistieken voor 212.247.156.14:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 45ms, Maximum = 46ms, Gemiddelde = 45ms
beatboxx schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:26:
Kan je een screentje posten van je instellingen?(gebruikersnaam mag je hiden;))
Wat denk je te kunnen zien in deze instellingen? Dan kan ik daar eens naar kijken.

[Voor 15% gewijzigd door Zeror op 10-01-2011 17:39]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32
Is de pc via een kabel of draadloos met het modem verbonden? In het laatste geval zou 't misschien kunnen dat je per ongeluk op het draadloze netwerk van de buren (met een andere isp) bent gekomen en daarom niet via de tele2 smtp mag verzenden.

• Zeror
Het is idd draadloos, maar ik zit gewoon op het juiste netwerk.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je kunt met telnet met het handje een berichtje versturen, dan weet je zeker dat het niet aan je verbinding oid ligt:

open de commandprompt en tik telnet. Je komt in het telnet scherm.
Tik achtereenvolgens:
open smtp.tele2.nl 25
220 mail-smtp-00.tiscali.nl ESMTP at your service.
helo noname.nl
250 mail-smtp-00.tiscali.nl Hello noname.nl [x.x.x.x]
mail from: foobar@noname.nl
250 OK
rcpt to: info@noname.nl
250 Accepted
data
354 Enter message, ending with "." on a line by itself
subject: testbericht
dit is een testbericht
.
250 OK id=1PcNJG-0005TC-5v
quit
221 mail-smtp-00.tiscali.nl closing connection

Dit is een voorbeeld van een telnetsessie met een tiscali server. De regels die beginnen met een getal zijn antwoorden van de server; die tik je dus niet in, en domein noname.nl en het afzendersadres moet je natuurlijk zelf wijzigen. Wat zegt de server?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 07:18
Je gebruikt wel SMTP poort 587?

Desktop | Server | Laptop

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:21

@r!k

It is I, Leclerq

Rupie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:35:
come again? 587 als smtp poort? :? Is dat een tele2 iets ofzo?

<edit> van de tele2 site.
2. E-mail versturen buiten de Tele2-mailservers om.

Om e-mail te kunnen versturen buiten de Tele2-mailserver om, kunt u dus geen gebruik maken van poort 25. Een alternatief hiervoor is het gebruik van poort 587. Dit betekent dat de server die u wilt gebruiken om uw mail te versturen u de mogelijkheid moet bieden om uw mail via poort 587 te versturen. U kunt bij de beheerder van de betreffende mailserver navragen of u e-mail kunt verzenden via poort 587. De exacte instellingen voor uw e-mailprogramma verschillen per aanbieder.
Zoals ik het begreep wil TS gewoon van de tele2 smtp server gebruik maken, dan heeft het weinig zin om poort 587 te gaan gebruiken.

Staat wellicht in je firewall een regel dat outlook geen uitgaand verkeer mag initieren?

[Voor 67% gewijzigd door @r!k op 11-01-2011 08:20]

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Rupie
Die poort zei ik vanwege dit stukje tekst op de site van Tele2:
Microsoft Outlook 2003
Microsoft Outlook 2007
Microsoft Outlook Express
Windows Vista Mail
Mozilla Thunderbird
Let op! Standaard SMTP poort 25 gewijzigd voor smtp.tele2.nl
Wijzig dan het poortnummer voor uitgaande e-mail naar poortnummer 587
Ga hiervoor in je e-mailprogramma naar je e-mailaccount instellingen (in het e-mail menu meestal onder Extra > Acountinstellingen of Tools > Account Settings)
Vul daar bij uitgaande e-mail (SMTP) het poortnummer 587 in.
Let op! Dit geldt niet voor e-mail versturen via smtp.versatel.nl

• Zeror
Rupie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:35:
Ik heb zowel poort 587 als poort 25 gebruikt om de boel te testen, maar beiden geven dezelfde/soortgelijke foutmelding (weet die niet precies meer).
@r!k schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:00:
Staat wellicht in je firewall een regel dat outlook geen uitgaand verkeer mag initieren?
Hmmm. Dat zou ik eens moeten nalopen. Niet naar gekeken eigenlijk. Maar lijkt me niet, want met firewall uit doet Outlook ook niks.

[Voor 35% gewijzigd door Zeror op 11-01-2011 18:35]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar wat komt er nou precies uit als je doet wat Lustucru voorstelt via telnet?

Enne, krijg je als je bijvoorbeeld smtp.xs4all.nl invoert en een mail stuurt wel netjes een error dat relay niet toegestaan is? Of dezelfde vage error?

Staan de laatste Windows Updates, Office 2003 SP3 en navolgende updates er op? Heeft het ooit met een andere provider gewerkt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zeror
sanfranjake schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:18:
Maar wat komt er nou precies uit als je doet wat Lustucru voorstelt via telnet?
Ik heb het nog niet kunnen testen, want die PC staat bij mijn oma. Komend weekend pas weer.
Enne, krijg je als je bijvoorbeeld smtp.xs4all.nl invoert en een mail stuurt wel netjes een error dat relay niet toegestaan is? Of dezelfde vage error?

Staan de laatste Windows Updates, Office 2003 SP3 en navolgende updates er op? Heeft het ooit met een andere provider gewerkt?
Ik had enkel voor Outlook 2003 de updates geinstalleerd. Verder heb ik nog niet gekeken naar updates. Zou ik nog wel even kunnen doen.

• Rupie
dan wordt het tijd dat je even teamviewer installeert bij oma, dan kan je het in het vervolg vanaf thuis doen ;)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:33
Alle e-mail adressen die eindigen op @tele2.nl moeten via poort 587 lopen. (smtp.tele2.nl)
Bij @zonnet.nl en @versatel.nl kan je gebruik blijven maken van poort 25.

• Zeror
Het probleem is opgelost.

Het probleem leek hem te zitten in de combinatie AVG en poort 587. AVG bleek deze poort hoe dan ook te blokkeren (schijnt iets in AVG zelf te zijn). Toen ik AVG helemaal verwijderd had, bleek ik dus de poort teruggezet te hebben naar 25 en had poort 587 zonder AVG niet meer getest.

Nu is AVG eraf gehaald en MS Essentials erop gezet. Alles draait weer als een zonnetje.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee