Outlook smtp error 0x80042109 en 0x800CCC0F

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314738

Topicstarter
Ik kan geen mail meer versturen via outlook. Op 2 pc werkt het niet, 1 pc met XP en outlook 2003 en 1 pc met XP met outlook 2007 met 2 verschillende accounts. het heeft tot vorige week altijd feilloos gewerkt.
Webmail werkt probleemloos.

Mijn provider is Ziggo. Zij kunnen mij niet verder helpen.
De foutmelding is:
"Bij taak mail.home.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x800CC0F) opgetreden: De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt i contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP)"

Ook de code 0x80042109 komt voor met dezelfde melding.

Ik heb de bak Postvak Uit leeg en toch wil outlook 2 mails verzenden.

Verder heb ik al de aanpassing geprobeerd om de timeline langer in te stellen, helpt niet.
Ook is al een nieuw account aagemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

-ET-

Phone Home

volgens mij is ziggo de oude mail instellingen aan het uitfaseren probeer de volgende settings eens

Servertype voor inkomende e-mail (POP3): pop.ziggo.nl
Servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl

Topicstarter
Aanpassingen gedaan maar dit help ook niet.
De volgende melding kwam daarna:
De opgegeven server gevonden maar er is geen antwoord van de server ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Naam / wachtwoord? Ik heb al vaked gezien dat Outlook "zomaar" het wachtwoord "vergat"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
0F is bijna altijd virusscanner/firewall gedoe.. Probeer het eens zonder, dus niet uitzetten maar uninstall. (Tijdens mijn helpdeskbaantje vloog bijna iedereen door het lint bij zo'n mededeling, maar ja je wilt geholpen worden toch?..).

Om te testen kan je een telnet sessie opzetten naar de smtp van Ziggo over poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
toen ik dat kreeg, bleek er teveel abuse to zijn geweest op de lijn en was ik tijdelijk geblokeerd.... na een in het geval van tweakdsl, was het probleem pgelost.

denk ff ziggo bellen, mocht de AV uninstall het probleem niet verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Telnetsessie geprobeerd. Krijg geen verbinding.
Ziggo geeft aan dat de 2e lijns aan het werk is met de melding maar het blijft verdacht stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317288

Ben sinds kort ook abonnee bij Ziggo. Kon eerst gewoon email verzenden, maar sinds een week niet meer. Lag niet aan het IP adres volgens Ziggo. Dus wel.
Oplossing: stroomstekker uit modem, internetstekker uit modem, paar minuutjes wachten, stroomstekker erin, wachten totdat alle lampjes branden, internetstekker erin en voila ander IP-adres en ik kan weer gewoon email verzenden.
De oplossing voor foutmelding: "Bij taak pop.ziggo.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x80042109) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonfox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het zelfde probleem hier, oplossing: Avast 5 mail shield uitzetten.

Daarna werkte alles weer perfect.
Pagina: 1