Goedkoopste VoIP aanbieder/ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 21:50
Hoi hoi,

ik ben op zoek naar een goedkope VoIP aanbieder die ook VoIP-in aanbied i.c.m. mijn huidige (te porteren) telefoonnr.

De volgende wensen zijn er:

* VoIP-in met huidige Nederlands nummer (porteren dus)
* Gratis naar vaste nummers
* Goedkoop naar mobiel

voip buster is erg prijzig naar mobieltjes. budgetphone.nl is al een stuk goedkoper, maar in verhouding tot sommige tarieven die ik tegen ben gekomen (~6-8 cent p/m) is 14 cent nog steeds redelijk hoog. De aanbieders van die tarieven (bijv. 12voip, smsdiscount) lijken echter allemaal 1 bedrijf te zijn. De hoofdwebsite verschilt, de tarieven verschillen wat, maar heb nu bij 2 van die clubs een account aangemaakt en de login procedure en verschillende andere dingen op de site doen erg vermoeden dat het dezelfde aanbieder is.

Zo ook de aanbiedingen van 'Free Days' en het daarna geldende standaard tarief.

Dit bleek ook wel uit het feit dat mijn accountnaam ineens in gebruik was bij de 2de registratie. Heb hiervoor een bijzonder weinig voorkomende nick gebruikt... Bij enkele anderen zag het aanmaken van een account er ook bijzonder verdacht hetzelfde uit, dus daar ben ik maar mee gestopt.

Bij zowel 12voip als smsdiscount zijn wel VoIP-in mogelijkheden, maar blijkbaar niet voor NL nummers.

Bij voorkeur ook een waar mensen goede ervaringen hebben.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 14:08
voipbuster, 12voip, sms discount en vele andere(zie http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html) is inderdaad allemaal 1 bedrijf.

Afhankelijk van je hardware kun je overigens ook budgetphone.nl(inkomend, € 10/jaar + € 10 eenmalig voor portering) met één van bovenstaande(voor uitgaand) combineren.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Ik moet nog hardware aanschaffen. Heb nu een gigaset DECT set met 3 handsets. Volgens Gigaset's website kunnen die niet gecombineerd worden met de A580 IP (VoIP staat niet in de ondersteunde lijst, analoog wel). Snap dat niet helemaal, want ook volgens hun helpdesk, zet het basisstation de verbinding op.

Dat hij niet te configureren zal zijn via de oude handsets kan ik begrijpen, maar het bel gedeelte ontgaat me gezien het basisstation dat regelt.

Zit nu te kijken naar een Linksys PAP2T. Dan heb ik die A580 IP ook niet nodig en het is een stuk goedkoper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Het zal de Cisco SPA-3102 gaan worden. Die lijkt meer mogelijkheden te hebben om de nummers te routeren over specifieke accounts en kost niet veel meer.

Wat me bij 12VoIP niet echt duidelijk wordt is het gratis bellen naar vaste nummers. Er staat 5 uur per week, maar er staat ook dat je 3 maanden gratis kunt bellen na opwaarderen van de account? Als het 5 uur per week is zal het even kijken worden of we over de ~7,5 uur per week naar vast bellen gaan, dan wordt het free international abo voor vaste lijnen weer interessant bij budgetphone.

Bedankt voor de tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:27
Fritzbox? Siemens S675IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Nee pak de Cisco SPA-3102 ATA, daar kunnen dial plans in o.a. volgens deze site: http://www.aoakley.com/articles/2008-01-08.php

Kan ik mijn bestaande DECT set met 3 handsets blijven gebruiken en een stuk goedkoper ook. Niet uitgebreid naar Fritzbox gekeken, maar volgens mij zijn dat altijd xDSL modems als ik het me goed herinner. Heb Ziggo zakelijk met 8 IP adressen :).

Enig nadeel is dat die eikels bij Ziggo een externe router (Juniper SRX-100) leveren en alle poorten op 1 na sluiten.... Kun je een extra switch gaan plaatsen voor je apparaten met een extern IP terwijl er gewoon 8 in zitten. Met glasvezel is het nog erger, leveren ze een 24 poorts switch waarop ze maar 1 poort openen :(. Hoe ze daar denken ontgaat me behoorlijk. Kost mij alleen maar extra stroom, extra apparaat en een extra point of failure.

Zou kunnen kijken om dat ding te password resetten, maar Ziggo is niet duidelijk over wat er dan met de dienstverlening gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Late kick, maar ik heb op dit moment de volgende opstelling:

-Prepaid nummer geporteerd met budgetphone (20,- eerste jaar, daarna 10,- per jaar
-12Voip voor de free days
-InterVoip voor bellen naar mobiel 3,5 cent per minuut 8) (met belregel geregeld)

12Voip en InterVoip zijn beide onderdeel van betamax oid, maar dat boeit verder weinig. Betalen kan met ideal, en gaat vrij gemakkelijk. Ook de rekeningen zijn per direct in te zien, en je kan dus makkelijk inspelen op teveel gemaakte kosten. Bovendien kan je het makkelijk een maand proberen en overstappen, omdat je standaard nummer gewoon via BudgetPhone binnenkomt ;)

Dit alles draait op een Fritz!Box 7170. Heeft ook belregels, is bijzonder makkelijk te configureren en kost vrij weinig. Bovendien levert Fritz tegenwoordig mobiele telefoons en apps voor je iPhone.

Met 12Voip en InterVoip kan je via de client regelen dat je CLID wordt meegegeven (ook als je daarna via sip belt).

Het kan vast beter, maar dit is wat ik pas allemaal heb geregeld. Kosten variëren natuurlijk, maar die 90 freedays zijn gegarandeerd door het gebruik van InterVoip voor de mobiele nummers.

[ Voor 30% gewijzigd door Pewwy op 23-01-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 11:16
Kick van een oud topic, maar sluit prima aan.

Ik heb heel wat nummers bij budgetphone, maar ben nu tegen een probleem aangelopen.
1 bedrijf had 8 nummers, dit bedrijf is opgesplitst in meerdere bedrijven.
Gevolg een aantal nummers moet NAW en BANK gegevens gewijzigd van worden.
Dit staat budgetphone niet toe, je leest het goed. :F Het wijzigen van NAW gegevens/intern porteren naar een 'nieuwe' klant is dus NIET mogelijk |:( 8)7 .

Het enige wat mogelijk is is het uitporteren naar een nieuwe provider. ;w
Wie weet een vergelijkbare provider? Facturen achteraf noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 11:16
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:01
Wat heb je zelf al gevonden? Cheapconnect is al een aantal keren genoemd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Je kan dit beter posten in Het Budget Phone ervaringen topic

Daar zitten meerdere mensen met vergelijkbare situaties, en worden meerdere alternatieven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
En weer open. :+ Ik zit met 't zelfde als de TS. Heb nu KPN ISDN met 4 nummers, ga hoogst waarschijnlijk met 1 nummer naar Ziggo en wil twee ISDN nummers porteren naar een voipprovider. Heb nu al los van de ISDN 2 andere nummers bij voipbuster en dat bevalt verder prima. Maar kan ik daar ook mijn oude KPN nummers naar porteren?
Pagina: 1