PS3Magic: een scam, nutteloos of rete-goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om films vanaf mijn Nas goed te kunnen streamen naar mijn tv. In eerste instantie dacht ik de oplossing te hebben gevonden om mijn PS3 te gebruiken als media server maar die speelt zo goed als niks af.

Nu kwam ik PS3Magic ergens tegen. (http://www.ps3magic.org/) Met behulp van deze disc zou je Linux op je PS3 moeten kunnen draaien gewoon naast de originele OS zodat je gewoon je games kan blijven spelen. In de FAQ staat dat je garantie van de PS3 niet vervalt en dat je het altijd er weer vanaf kan halen.
Klinkt goed dus!

Ik zag dat er wat commotie was rond een eventuele(?) jailbreak voor de PS3 in het Tweakers forum dus dan is dit des te interessanter.

Wat denken jullie hiervan? Heeft misschien iemand zelfs ervaringen?
Zijn er andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:16
Een van de eerste hits op google: Linkje

Het klinkt me toch nog een beetje vaag, de bovenstaande post lijkt mij ook van PS3Magic komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Volgens mij betaal je bij die PS3 magic gewoon voor een tutorial om Linux als OtherOS te installeren op je PS3.

Ze vertellen er alleen niet bij dat dat alleen maar tot firmware 3.15 mogelijk is, sinds die firmware is de OtherOS mogelijkheid door Sony uit de PS3 gehaald, dus volgens mij heb je daar helemaal niks aan.

Ik zou de ontwikkelingen rond een PS3 custom firmware in de gaten houden, of lees deze topicserie eens door Playstation 3 als media center - deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
De ps3 is inderdaad gelimiteerd in wat hij af kan spelen ( mkv gaat bijvoorbeeld op de ps3 zelf) . Echter kun je ps3 media server gebruiken om te streamen naar je ps3 en dat gaat zeker wel goed. Trap aub niet in dit soort onzin. Kijk anders even hier

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, overtuigd!
PS3Magic gaat het niet worden. Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb die topic-serie al vaak bekeken. De moeilijkheid bij mij is dat ik een Synology (DS110j) heb en dus niet bv PS3 Media Server erop kan zetten (toch?).
Ik zit nu te denken om een Boxee aan te schaffen maar dat is toch weer iets van 200 euro.

Nog andere alternatieven misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Om even heel erg offtopic te gaan. Volgens de site van synology zou je er mee kunnen streamen. Moet je echter wel zorgen dat de files in het formaat zijn dat de ps3 het snapt ( mkv omzetten naar mp4 bijv etc..)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat vind ik veel te veel moeite. Omzetten kan uren duren!
Het probleem ligt denk ik niet bij de synology Nas maar bij de PS3 omdat die veel bestanden niet kan lezen.

Ik neem aan dat PS3 Media Server de bestanden transcodeert zodat de ps3 ze wel kan lezen. Dit zou prima zijn maar 3rd party software kan ik niet installeren op de Nas. Dus of ik moet iets installeren op de PS3 wat ook nog niet echt mogelijk/feilloos is, of nóg een kastje zoals een Boxee tussen de tv en Nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:34:
Ja, maar dat vind ik veel te veel moeite. Omzetten kan uren duren!
Het probleem ligt denk ik niet bij de synology Nas maar bij de PS3 omdat die veel bestanden niet kan lezen.

Ik neem aan dat PS3 Media Server de bestanden transcodeert zodat de ps3 ze wel kan lezen. Dit zou prima zijn maar 3rd party software kan ik niet installeren op de Nas. Dus of ik moet iets installeren op de PS3 wat ook nog niet echt mogelijk/feilloos is, of nóg een kastje zoals een Boxee tussen de tv en Nas.
Inderdaad, laatste optie.

offtopic:
Transcoden hoeft geen uren te duren, tenzij je natuurlijk subs erin wilt hebben etc..

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1