Azerty - Videokaart omwisselen

Pagina: 1
Acties:
  • 748 views

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:09
Hoi :)

Ik heb een videokaart besteld, een HD5450 van Sapphire, maar die werkt blijkbaar niet op het moederbord van de computer waar die in moet, terwijl alles overeenkomt. Op andere moederborden werkt hij wel. Nu wil ik het om gaan wisselen, maar hoe moet dat dan? Via RMA?

Danku :)

Wat betekent RMA trouwens?

[ Voor 11% gewijzigd door ikt op 08-01-2011 15:13 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom vraag je dit nou hier en niet gewoon aan Azerty zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-01-2011 15:11 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

rma is voor als ie stuk is ;)
ik zou gewoon even mailen of beter even bellen naar azerty dat de kaart niet comptabel is met je mobo en of hun een oplossing weten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

0900-2937891
rma@azerty.nl

Of was dat zelf teveel gevraagd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ikt
@ Herko: Sorry, maar dit is de eerste keer dat ik iets via het internet koop.
@chucky: Oké, ik zal het proberen :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het om incompatibiliteit gaat? Welk moederbord heb je precies. dat is wel makkelijk om te weten, voordat wij hier iets gaan roepen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_Dune_ schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:14:
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het om incompatibiliteit gaat? Welk moederbord heb je precies. dat is wel makkelijk om te weten, voordat wij hier iets gaan roepen. :)
Zou dit pc-tje het kunnen zijn? Medion moederbord BIOS flashen
MS 7502

Als ik even gauw Google, socket 775, G33 chipset.

Manual

edit: aldus hieronder, andere pc.

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 08-01-2011 15:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ikt
_Dune_ schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:14:
Ik heb hier 3 computers staan. 2 precies dezelfde en een andere. De computer waar de videokaart in moet, post niet eens. In de andere computer ook niet. Het zijn allebei Acer Veriton 7700G computers. (OEM moederbordje) De andere computer is van Medion, en daarin werkt de kaart wel. Ik heb ook geprobeerd een GT230 en een HD4830 in die computer te stoppen, en die werken ook prima.

Houden en omruilen is geen oplossing, de computer is niet van mij.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net even de manual van de juiste pc erbij gezocht.

Waar heb je het scherm op aangesloten, de nieuwe videokaart of de onboard?

Geeft de BIOS geen piepjes van wat er aan de hand is?

... Wacht eens, je wilt een moderne videokaart in een systeem stoppen met een P4 Prescott? Is die P4 daar niet een beetje te oud voor? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 08-01-2011 15:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik lees dat ie hem besteld heeft, dan denk ik aan online aankoop, en de wet koop op afstand. Binnen 7 werkdagen aangeven dat je je daar op wil beroepen, en terugsturen. Krijg je je geld + verzondkosten (niet de retourzendingkosten) terug.

Je kan dan altijd een andere bestellen..

Ey!! Macarena \o/

• ikt
Raven schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:33:
Net even de manual van de juiste pc erbij gezocht.

Waar heb je het scherm op aangesloten, de nieuwe videokaart of de onboard?

... Wacht eens, je wilt een moderne videokaart in een systeem stoppen met een P4 Prescott? Is die P4 daar niet een beetje te oud voor?
Ik heb het scherm aangesloten op de videokaart, en onboard, maar geen niets. Maar de computer moet sowieso kunnen starten, zonder aansluitingen moet hij zelfs op het Windows scherm kunnen komen, maar deze boot helemaal niet. Hij blijft gewoon in de testfase/warmdraaifase, waarbij alle fans op volle snelheid gaan draaien.

Het is een low-end grafische kaart die nog eens passief is gekoeld. Het leek me wel een oké toevoeging voor een computer om wat modernere HD-films op af te spelen. Aangezien deze computer zwakker is, en onze Veriton gewoon goed werkte met de oudere maar sterkere HD4830, dacht ik dat hij de nieuwere maar zwakkere HD5450 zou moeten accepteren.
Ik maar denken dat elke met PCI-E 2.x 16x slot uitgeruste computer geschikt was voor elke PCI-E 2.x 16x videokaart geschikt was. :(
Ohja, aan de PSU ligt het ook niet, die voldoet.

Ook heb ik ondertussen een mailtje gestuurd naar Azerty. Even wachten om te kijken wat ze willen doen :)

@ RaZ:
Danku, dat wilde ik weten. :) Nu nog aan Azerty vragen hoe dat bij hun in zijn werk gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door ikt op 08-01-2011 15:40 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, vaag.

"Ik maar denken dat elke met PCI-E 2.x 16x slot uitgeruste computer geschikt was "
Ehm, die pc heeft helemaal geen PCI-E 2.x slot, volgensmij de vorige PCI-E versie ;)

Oscar Wilde

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik twijfel er ook aan of de beide Acer systemen wel PCI-e 2.x sloten heeft. In principe zou het gewoon moeten werken, ookal zijn het PCI-e 1.x sloten, maar van bijvoorbeeld VIA chipsets is het bekend dat deze problemen hebben met 2.x > kaarten.

Zoals reeds gezegd is, kun jij je beroepen op de wet kopen op afstand en de kaart reetour sturen. Dit kun je doen zonder een reden op te geven (zou ik ook niet doen).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Naar mijn mening lopen hier twee discussie door elkaar. De vraag van de TS is over de wijze waarop retour te sturen. Daarnaast is er discussie over een technische oorzaak. Dat laatste verdient een eigen topic in het juiste forum, dat eerste is op te lossen door even contact op te nemen met Azerty. :)

Ik doe dit topic voor je op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.