• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:13
Hallo allemaal! :)

Medion heeft onlangs een update voor de BIOS van dit moederbord uitgebracht die een hoop dingen goed maakt. Alleen weet ik niet hoe ik dit ding moet flashen. Er staat in de handleiding dat ik MS-DOS van de recovery disk moet gebruiken. Maar als ik dat doe zegt de computer weer dat er geen map is met recovery (ik heb de hele backup-files opnieuw geordend).

Een Hiren's BootCD werkt ook niet, want die kan geen tijdelijke [50Mb Ram Disk] voor zichzelf maken op deze computer. En de PC heeft geen floppy drive. Dus... hoe krijg ik nou mijn moeberbord geflasht? :+

Hier de site waar de update te halen is: http://www1.medion.de/dow...7153&type=treiber&lang=uk

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-12 23:49

wowi

gebruik dan een usb stick die je bootbaar maakt, en pak het bestandje uit op de usb stick
eventueel kun je dan autoexec.bat weg laten en zelf dat commando tikken (dat staat in het autoexec.bat dat is een txt file eigenlijk.

• ikt
wowi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:17:
gebruik dan een usb stick die je bootbaar maakt, en pak het bestandje uit op de usb stick
eventueel kun je dan autoexec.bat weg laten en zelf dat commando tikken (dat staat in het autoexec.bat dat is een txt file eigenlijk.
Wacht, is autoexec.bat gewoon zelf een autostart programmaatje? Dus als ik een CD met autoexec.bat en nog meer erinstop, start autoexec.bat dan zonder menselijk handelen?

En deze BIOS update is juist gemaakt zodat je van USB kunt booten. Dus ik moet eerst de nieuwe BIOS erop voordat ik via een USB kan booten, dus die optie valt ook af. Pardon voor het niet melden.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-12 23:49

wowi

Dan maak je bootbare cd.
Download een floppie image (Of maak er zelf een met winimage met je biosfiles erbij), gewoon een floppie image op de cd branden met je bios files zodat je kunt starten en flashen.(wel met nero als boot cd branden dan en de floppieimage als bootsector gebruiken!!!!

[ Voor 20% gewijzigd door wowi op 27-06-2010 22:00 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
uhmm, die update is 15 maanden oud ofzo, maar goed.

1. maak een bootable usb stick (daar zijn programmatjes voor, google bijv bios update from usb)
2. verander de bootvolgorde in je bios naar 1e: usb
3. zet de biosflashfiles op je usb
4 herstart de computer met de usb erin en flash je bios

Edit: nu lees ik nog eens goed en begrijp dat je niet van usb kan booten, in dat geval doe als boven, verder alle stappen als gegeven (vervang usb door cdrom)

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 27-06-2010 22:15 ]

• ikt
Het lukt maar niet :(
Ik heb verschillende methodes geprobeerd, maar geen werkt. Bij de ene wilt hij niet booten, bij de andere lukt het niet om het op CD te krijgen omdat ik geen zin heb om 70 euro uit te geven aan Nero. Kan er niemand even een simpele tut geven, zonder benodigdheid van allerlei dure software?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 09:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

titelfix

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heb je dan exact geprobeerd?
En waarom fik je het niet gewoon met iets anders als Nero? (of download gewoon de trial)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-12 09:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CDburnerXP erbij en gaan. Heb je geen dure brandsoftware voor nodig.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:00
wowi schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:58:
Dan maak je bootbare cd.
Download een floppie image (Of maak er zelf een met winimage met je biosfiles erbij), gewoon een floppie image op de cd branden met je bios files zodat je kunt starten en flashen.(wel met nero als boot cd branden dan en de floppieimage als bootsector gebruiken!!!!
Dat is de 'simpelste' manier inderdaad die ik ook regelmatig gebruik
Als je een 2.88MB floppyimage gebruikt passen alle files er op.

Met het freeware imgburn moet het dan ook lukken:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29f4210.gif

• ikt
Oké, ik zal het nu proberen. :) Eindelijk duidelijkheid. Waarom geeft iedere site een tutorial van 10 pagina's om iets uit te leggen dat ook met ImgBurn kan in 2 vensters uitgelegd? :(

het is me gelukt, BIOS volledig geupdate.

[ Voor 10% gewijzigd door ikt op 29-06-2010 20:14 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Voor de volgende keer:
http://www.biosflash.com/e/bios-boot-cd.htm

Nog makkelijker uitgelegd

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Pagina: 1