Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wil een nieuw IPS beeldscherm kopen voor recreatief gebruik en ga geen fps games erop spelen.

Een 23 (1080) of 24 (1200) inch, het maakt me niet uit. M'n oog is gevallen op de Dell Ultrasharp U2311H van 231 euro omdat het een zeer goede prijs kwaliteitsverhouding heeft tov z'n grotere broer de Dell Ultrasharp U2410 van 509 euro.

M'n vraag: waarom zou iemand voor die ene inch extra meer dan 2x zoveel betalen. Behalve dan de extra hdmi poort.

Zou de U2311H gewoon een stuk harder in prijs zijn gedaald dan de U2410 waardoor er nu een erg groot prijsverschil is?

Of heeft het nog een stukje extra techniek wat de meerprijs zou rechtvaardigen?

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:19
Omdat voor andere mensen die 120 pixels verticaal wel degelijk uitmaken! En omdat in een bedrijfsomgeving het besparen van tien seconden scrollen per dag meer kan opleveren dan het kopen van goedkopere schermen.

Kijk om het in perspectief te zien ook naar de U2711, die is ietsje groter dan de U2410 maar wel twee keer zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:58
waarom koop je geen 2* 23 inch voor de prijs van de 24 inch? Niet ideaal voor gamen (dan beter 3 schermen), maar zalig voor al de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik sta ook op het punt de 2311h te kopen. Eigenlijk had ik ook wel een 24' gewild maar het prijsverschil is best fors te noemen.
Is deze dell trouwens voor enkel thuis gebruik, internet en tekst geen overkill of gewoon een luxe vorm van de standaard tft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Gulden middenweg:

pricewatch: HP ZR24w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ray schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:54:
Is deze dell trouwens voor enkel thuis gebruik, internet en tekst geen overkill of gewoon een luxe vorm van de standaard tft ?
Als je eenmaal gewend bent aan IPSpanelen dan wil je niet snel meer iets anders. Sommige mensen vinden het een overbodige luxe, maar de kwaliteit is wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:09:
[...]

Als je eenmaal gewend bent aan IPSpanelen dan wil je niet snel meer iets anders. Sommige mensen vinden het een overbodige luxe, maar de kwaliteit is wel erg prettig.
Idd ja, ik heb hier de Dell 2408wpf IPS scherm en een 24 inch Acer TN scherm. Als ik wissel tussen m'n desktop of m'n laptop (met de Acer erop aangesloten) erger ik me altijd groen en geel aan het TN scherm.

M'n plan is dan ook om dat scherm bij m'n ouders neer te zetten en hier thuis volledig op IPS over te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
ziet er goed uit met positieve reviews erover. Weet iemand waarom dat scherm 11,5 kg is terwijl de dell u2410 6,5 kg is? Waar komt die 5 extra kg vandaan?

Die Dell u2311 gebruikt trouwens maar 33 watt vs de u2410 die 75 watt gebruikt. Een stuk zuiniger dus, ik neig naar de 23 inch

[ Voor 15% gewijzigd door Slashdotter op 07-01-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is meteen wel duidelijk dat je niet de moeite hebt genomen om even te zoeken, want er is een heel mooi topic over de Dell Ultrasharp reeks waar deze vraag nog geen week geleden ook gesteld werd.

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16
kid jansen schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:49:
Dat is echt niet het enige, er zit ook nog een behoorlijk verschil in featureset, maar het grootste verschil zit hem nog in de klasse monitor. De panelen die gebruikt worden in de U2410 zijn van hogere kwaliteit, dat zijn H-IPS panelen, wat simpel gezegd een aanpassing van S-IPS is om ze goedkoper te kunnen produceren. De e-IPS panelen die in de U2311H worden gebruikt zijn budget IPS panelen.

Voor ik weer alle problemen waar de U2410 mee te kampen heeft naar m'n hoofd geslingerd krijg, wil ik er even op wijzen dat het paneel in de U2410 ook in een aantal high-end beeldschermen van andere merken wordt gebruikt:

LG Display LM240WU4-SLA1:
  • Eizo ColorEdge CG243W (Rev. A01)
  • Eizo ColorEdge CG245W
  • Eizo FlexScan SX2462W
LG Display LM240WU4-SLB1:
  • NEC Multisync PA241W
  • NEC SpectraView Reference 241
  • LaCie 324i
  • Quato Intelli Proof 242 excellence
  • Eizo ColorEdge CG243W (Rev. B01)
  • Eizo ColorEdge CG245W (nieuwste Rev, nummer onbekend)
  • Eizo FlexScan SX2462W (nieuwste Rev, nummer onbekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
kid jansen schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:08:
Het is meteen wel duidelijk dat je niet de moeite hebt genomen om even te zoeken, want er is een heel mooi topic over de Dell Ultrasharp reeks waar deze vraag nog geen week geleden ook gesteld werd.

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16
Beuh, mijn fout idd |:(
Ik begon met een andere vraag in gedachten maar veranderde tijdens het tikken van onderwerp en daarna stom genoeg niet meer gesearched. Normaal gesproken zoek ik natuurlijk wel eerst voordat ik een topic open (is 100x sneller dan wachten tot er iemand voorbij komt die het toevallig weet).

Bedankt voor je uitgebreide antwoord van 2 januari, topic kan wat mij betreft dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, kan een keer gebeuren, maar zoeken was inderdaad sneller geweest, nu duurde het 6 uur, met zoeken had je je antwoord in minder dan 2 minuten gehad, dus zelfs 200x zo snel.
Pagina: 1