Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Parrot heeft op de CES een nieuwe head unit gepresenteerd die op Android draait. Hij beschikt over een 3,2" scherm dat (helaas!) niet touchscreen is; de Android UI is daarom hevig aangepast. Op de achterkant zijn 4 usb-poorten te vinden: voor een 3G / GPS dongel, USB mass storage en een voor iDevices. Verder zijn uiteraard aanwezig Bluetooth, RDS, FM/AM-radio etc

Hij krijgt daarnaast een eigen SDK en een eigen Marketplace voor specifieke apps.

De autoradio kan nu echt de deur uit? :p

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4088/Parrot-7484_575px.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/900/Parrot-7488_575px.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/900/Parrot-7479_575px.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/galleries/900/Parrot-7475_575px.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4088/Parrot-7486_575px.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-01-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:09
Hmm behoorlijk vet.. Ik kan alleen nog nergens prijzen vinden of levertijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hij is dan ook nog niet uit (zoals je ongetwijfeld op de eerste pagina van je Google zoekresultaten hebt kunnen lezen...).

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 21:09
Mad Marty schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:42:
Hij is dan ook nog niet uit (zoals je ongetwijfeld op de eerste pagina van je Google zoekresultaten hebt kunnen lezen...).
Maarrrr vaak komen er wel adviesprijzen en dergelijke uit toch? Nieuws is al heel wat weekjes oud ondertussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

Roel

screen -x addict

Volgens Parrot carkit.nl komt hij eind deze maand, hij kost daar € 289,-/

Hoop dat ie snel komt, hij staat ook op mijn verlanglijstje. Hopen dat ie snel geroot wordt.. :P

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Heb em net gemonteerd.................wat een geweldig ding! Ik dacht dat mijn oude (fabrieksmatige) radio wel goed geluid gaf, todat ik deze monteerde. Het klinkt vele malen voller!! Ik hem de radio niet gekocht voor verbetering van het geluid maar het is wel een bijkomend pluspunt.

En dan de intergratie met een iPod, iPhone of USB stick. Allemaal heel soepeltjes. USB stick voltrappen met folders (wel ID-tags goed bijwerken) en albumart gebruiken als folder.jpg, vervolgens even de naam van de artiest of het album uitspreken en hij vindt het feilloos. (zonder je stem in te leren)

Je kan je iPod of iPhone via bluetooth pairen of fysiek koppelen via USB en zo over je gehele audio bibliotheek beschikken. Staat je provider het toe of heb je een gejailbreakte iPhone dan kan je je iPhone als modem gebruiken en zo gebruik maken van de apps op het apparaat die internet vereisen.

Na wat gewenning omtrent de besturing van het apperaat mis je niet dat het geen touchscreen heeft. Je moet zelf wel een hoop uitzoeken want de gebruikershandleiding is zeer summier.

Er zijn wel wat minpuntjes vbw de besturing maar die kunnen naar aanleiding van gebruikers ervaringin door Parrot in opvolgende firmware vast verholpen worden.

Kortom zeer aanbevelenswaardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel

Roel

screen -x addict

Fijn om te horen!

Hoe is de geluidskwaliteit an de handsfree set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
Roel schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:35:
Fijn om te horen!

Hoe is de geluidskwaliteit an de handsfree set?
Het audio gedeelte vind ik zoals ik al eerder zei, geweldig. Mijn oude radio had in mijn ogen een goede bass maar dat is niets in vergelijking met dit. Het klinkt vele male "voller" en heeft een "breder" stereo geluid. En dat zijn dan nog de standaard instellingen. Als je nog diepere bassen wilt kan je loudness in 4 stappen aan zetten + een mogelijkheid die virtual bass heet om de frequentie van de bassen te verschuiven.

En de handsfree..........tja wat zal ik zeggen. Parrot zit al heel lang in dat vakgebied en die kennis zit nu in de radio. Mijn contacten worden direct na aansluiting met m'n iPhone geimporteerd en zonder enige vorm van stem inleren dan ook kiest ie feilloos de door mijn uitgesproken contactpersoon. Jouw stemgeluid wordt keurig opgepikt door de bijgeleverde dubbele microfoon en de ontvanger klinkt kraakhelder door de speakers. Het apparaat houdt (via de telefoon) gebelde nummers, gemiste oproepen enz bij. Hij heeft zelfs eigen ringtones.

Er zullen vast wel audiokenners zijn met zes subwoofers en een scala aan tweeters in hun auto die het geluid niets vinden en er zullen ook best wel "betere" autoradio's op te markt te krijgen zijn, maar voor dit geld is het echt "bang for your bucks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-03-2024
Waar ik benieuwd naar ben is: hoe is de fm ontvangst? Heb nu een pioneer (standaard simpele radio) en krijg de indruk dat de ontvangst beter moet kunnen.

En kun je toevallig 2 telefoons tegelijk pairen? Een aantal nieuwere carkits bieden die functie. Zou handig zijn voor mijn zakelijke telefoon en mijn prive toestel;)

Als laatste zou je een paar fotos gemonteerd kunnen plaatsen/sturen?
Overweeg zelf serieus deze ook aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 21:01
En ik ben vanmiddag ook een (gelukkige?) bezitter van de Asteroid.

Voor de achtergrond:

* Ik was op zoek naar een autoradio die goed past bij "mij". Ik zit niet te wachten op 65000 kleurendisplays, gewoon zwart en strak vind ik prima
* Ik was op zoek naar een autoradio die zonder geouwehoer werkt met mijn iPhone 4
* Ik wilde kunnen bellen met een parrot, maar het liefst zonder al die zichtbare kastjes.
* Ik was niet op zoek naar internet-gerelateerde zaken, maar die krijg je er toch bij ;)

Vandaar mijn aanschaf van de Asteroid. Hij is bijzonder stevig ingepakt, en alles is netjes gelabeld. Je krijgt een iPhone, jackplug en losse USB kabel erbij, dus geen geouwehoer daarmee.

Het inbouwen is een truc apart, en auto-afhankelijk. Ik heb een Peugeot 206, model bouwdoos dus, en met een doos torx-schroevendraaiers heb je alles in een uurtje ingebouwd. Ik heb nog een losse antenne-ombouwer moeten halen (de shop noemde het volgens mij een "tail"), maar dat is niet Parrot specifiek.

Het goede nieuws:
  • Goed geluid.
  • Parrot carkit werkt prima.
  • MP3 speelt hij "zo" af vanaf de iPhone.
  • Autoradio werkt prima
Het slechte nieuws:
  • Hij start ongelooflijk traag op (geschat 30 seconden). Het zou goed kunnen zijn dat mijn auto niet de 12v permanent doorlust, waardoor hij niet standby gaat, en dus volledig door moet booten. Nog te onderzoeken.
  • Op een vage manier crashed de Asteroid soms, vermoedelijk heeft dat te maken met een functie waardoor het geluidsvolume bepaald wordt door je snelheid (!). Je hoort een paar tikken, en vervolgens reset hij. Ik heb de functie om het volume te bepalen uitgezet (die functie werkt uberhaupt erg zenuwachtig, vooral in de stad), en ik heb het niet meer gehad terwijl ik reed
  • Hij lijkt hetzelfde tikken te geven bij het instellen van de ringtones.Niet bij alles though
  • Voice werkt bij mij nog niet goed. Als ik Muse af wil spelen, dan verwacht ik met "Speel Muse", Muse opgezet wordt, en niet de muziek van het North Sea Jazzfestival. Ik ben nog niet er over uit of dit aan mij of aan de Parrot ligt
Het nadeel van het niet kunnen gebruiken van Voice is dat je dan juist afhankelijk bent van de invoer via de knoppen. En die is...... minder prettig. De documentatie is zeer summier (ik zit er over na te denken om zelf maar een handleiding te schrijven 8) ), en veel moet je zelf uitzoeken.

Ik vermoed dat veel van mijn frustratie weggenomen wordt als de voice normaal werkt. Ik ben er van overtuigd dat Parrot die tikken wel eruit weet te krijgen met een software-update. En vergeet niet: het is een gloednieuw product (en voor Parrot het eerste Android project?).

Zoals de beleggers zouden zeggen:

Kopen / Wachten / Verkopen? .... Wachten!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
DiedX, bedankt voor je korte "review/hands-on" ik denk dat ik zelf ook maar tot koop over ga, want ik zoek inderdaad hetzelfde als jij. Radio met goeie folder weergave met goede iphone ondersteuning.

Maar de draaiknop werkt dus niet zo heel soepel? En kun je toch toevallig even kijken de radio 2 telefoons tegelijk kan koppelen als carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
DiedX schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:54:
Vandaar mijn aanschaf van de Asteroid.
Je somt een aantal zaken op die je NIET wil (kleuren, internet) die juist WEL op de Asteroid zitten en daar ook een belangrijk deel van uitmaken. Ik begrijp niet helemaal waarom je dan toch voor die specifieke radio gekozen hebt.
  • Booten: ben ik met je eens. 1e keer dient hij volledige te booten. Na het contact en auto te hebben uitgezet is ie na enkele minuten toch gelijk weer beschikbaar, maar tot een bepaalde tijd (heb ik nog niet gemeten). Daarna moet ie weer openieuw booten................kan er (nu) me leven. Zou inderdaad met de stroom toevoer of foute ISO stekker te maken kunnen hebben. Parrot dient dit wel te verduidelijken in een FAQ of zo en zonnodig aan te passen in een volgende firmware
  • Crashes: nog helemaal niet meegemaakt
  • Voice: Er staat nergens in de beschrijving dat je commando's moet geven. Je dient dus het woord "Speel" gewoon achterwege te laten en ALLEEN de naam van de artiest of het album uit te spreken. Zorg er tevens voor dat je ID-tags goed zijn bijgewerkt. Geen juiste ID-tags -> wordt er niet (juist) gevonden.

Ik hoop die frustratie bij je te hebben wegenomen :-)
Een apparaat als dit is zo'n beetje als eerste in zijn soort. Een redelijk complex apparaat. Het is ook geen gewone autoradio, maar een device met zoals je al aangaf, een besturingssysteem, namelijk "Android", net als in de telefoons. Ik moet de eerste telefoon ook nog vinden die van meet af aan probleemloos draait. Pas na een aantal firmware updates werkt het naar behoren.

Als je tweaker is het leuk om te pioneren en zijn dit soort (minor) zaken te verwachten. Het wordt nog mooier als het apparaat wordt "geroot" (daar kan je op wachten). Er komen dan allemaal community apps vrij.

Zit je daar niet op te wachten, koop dan inderdaad wat anders.

@Chrisg

je kan max 10 devices pairen volgens de beschrijving en FM-ontvangst is prima

[ Voor 4% gewijzigd door DragonFly op 08-06-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
Nog even over die voeding en dat booten:

Ik weet niet of dat het een feature of een bug is. Het zou zo maar kunnen zijn dat dat "hoort". Ik vroeg namelijke op het Parrot UK forum of de mogelijkheid bestaat om continue door het hoofdmenu te kunnen scrollen. Dus vanaf het laatste item gelijk weer naar het eerste te kunnen gaan zonder helemaal terug te bladeren. Ik kreeg als antwoord dat ze dat hebben geblokkeerd naar aanleiding van verzoeken van testers en gebruikers (nou kunnen er dat nog niet veel zijn)

Het zou zo dus maar kunnen zijn dat ze hiervoor express gekozen hebben. Een "clean boot a day, keeps the bugs away"............of zoiets.

Anyway, gebruikers moeten het echt hebben van dit soort gebruikers fora, want het forum van Parrot hebbie niet zoveel aan: "This forum is not inteded for techical support".

Mooi toch, knoeien met je autoradio............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
DragonFly schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:34:
[...]

Je somt een aantal zaken op die je NIET wil (kleuren, internet) die juist WEL op de Asteroid zitten en daar ook een belangrijk deel van uitmaken. Ik begrijp niet helemaal waarom je dan toch voor die specifieke radio gekozen hebt.

...

je kan max 10 devices pairen volgens de beschrijving en FM-ontvangst is prima
Stimmt. Wat ik meer met kleuren bedoel is dat het niet een petjesradio moet worden. Soms zie je radio's (oh nee, "frontends" :X ) voorbij komen dat je denkt: moet dat nou? Ik vind de Parrot hierbij echt een hele mooie vormgeving gekozen hebben.

"Speel" wist ik niet, zal ik morgen eens proberen. Een ander ding is handsfree-bellen:

Je hebt een grote knop met "voice", en dan een kleinere knop linksboven. Blijkbaar is de kleinere voor handsfree bellen, en de ander voor muziek.

Ik ben ook erachter wat het probleem met voicedialling is: blijkbaar is de iPhone met de Parrot (of vice versa) in de war met het adresboek. Met Driel, Esther, belde hij wel mijn vriendin 8)

En waarom ze het licht niet laten dimmen na 22:00 is mij een vraag. Vervolgens moet je het menu in om dat om nachtstand te zetten... :/

Hou ik over: crashes. Die zijn te herhalen door de volume-functie aan te zetten, zoals eerder genoemd. En ik moet rood en geel achter even omdraaien voor de permanente 12v functie.

Maar verder ben ik redelijk tevreden. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Ik zit erover na te denken ook een Asteroid aan te schaffen. Nu wil ik enkel een aantal dingen weten alvorens tot aanschaf over te gaan.

Zijn de apps toegankelijk via mijn 3g in mijn mobiele telefoon? Ik heb een simpele Nokia C5 en die zou dan dienst moeten doen als modem want ik ben niet van plan een aparte dongle ervoor aan te schaffen.

Ik weet dat de maps (nog) geen navigatie is, maar je wel kunt begeleiden door de route naar een POI in beeld weer te geven en jouw huidige positie ook. Maar kan dit enkel met POI's in jouw omgeving, of kan ik een adres van bv 100 km verderop ingeven waar hij dan de route naartoe in beeld geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Anoniem: 262418 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:38:
Ik zit erover na te denken ook een Asteroid aan te schaffen. Nu wil ik enkel een aantal dingen weten alvorens tot aanschaf over te gaan.

Zijn de apps toegankelijk via mijn 3g in mijn mobiele telefoon? Ik heb een simpele Nokia C5 en die zou dan dienst moeten doen als modem want ik ben niet van plan een aparte dongle ervoor aan te schaffen.
Als je bedoeld: de apps kunnen van je 3G modem gebruik maken: ja, dat zou moeten kunnen. Niet getest though.
[b]matra-v6
Ik weet dat de maps (nog) geen navigatie is, maar je wel kunt begeleiden door de route naar een POI in beeld weer te geven en jouw huidige positie ook. Maar kan dit enkel met POI's in jouw omgeving, of kan ik een adres van bv 100 km verderop ingeven waar hij dan de route naartoe in beeld geeft?
Volgens mij is het google maps. Ik denk dat hij dat dan kan, ware het niet met het aangeven waar je naar toe gaat ("ga naar links, ga naar rechts"), maar een lijn tekent op een kaart, en daar doe je het maar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiedX schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:00:
[...]

Als je bedoeld: de apps kunnen van je 3G modem gebruik maken: ja, dat zou moeten kunnen. Niet getest though.

[...]

Volgens mij is het google maps. Ik denk dat hij dat dan kan, ware het niet met het aangeven waar je naar toe gaat ("ga naar links, ga naar rechts"), maar een lijn tekent op een kaart, en daar doe je het maar mee...
Dat is voldoende voor mij. Google Maps Navigation komt er ook aan, en als dat dan ondersteund wordt is het een geweldig navigatiesysteem. Tot die tijd red ik het wel met een "digitale kaart". Maar dan moet hij inderdaad wel de 3G van mijn telefoon kunnen gebruiken.

http://youtu.be/tGXK4jKN_jY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Anoniem: 262418 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Dat is voldoende voor mij. Google Maps Navigation komt er ook aan, en als dat dan ondersteund wordt is het een geweldig navigatiesysteem. Tot die tijd red ik het wel met een "digitale kaart". Maar dan moet hij inderdaad wel de 3G van mijn telefoon kunnen gebruiken.

http://youtu.be/tGXK4jKN_jY
Klinkt goed. Ik ben uberhaupt wel zeer geinteresseerd in de API :)

Edit: GET THAT GRIN OFF YOUR FACE, SOLDIER! (Christ, wat een filmpje 8)7 )

[ Voor 7% gewijzigd door DiedX op 09-06-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb via de gedownloade handleiding de link naar compatability van telefoontoestellen gevonden. Met mijn toestel zou ik dus gewoon de Asteroid op internet moeten krijgen.

http://www.parrot.com/uk/...ot_asteroid/compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
En weer goed nieuws: het omwisselen van rood en geel zorgt voor een ontiegelijk snel opstartende radio. 5 seconden, en hij is klaar.

Het slechte nieuws: het crashen van de radio is te reproduceren door het geluid "hard" te zetten. Voorbij de 40 begint hij te "bonken", net alsof de eindtransistoren het niet meer trekken. Houd dat aan, dan crashed de Asteroid. Niemand anders heeft dat? Want anders gaat hij toch terug naar Coolblue om om te wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Vanochtend was hij lang bezig met booten, inderdaad het type: a reboot a day keeps the doctor away.

Goed nieuws inzake nachtstand-land: de grote knop ingedrukt houden schakelt van dagstand naar nachtstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel

Roel

screen -x addict

Anoniem: 262418 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Google navigatie bestaat dus al een hele tijd. De vraag is niet of het er ng komt, want het is er al, maar of Parrot de Asteroid gaat updated naar een nieuwere Android versie. Ze draaien nu op 1.6, die is erg oud, navigatie heeft minimaal 2.0 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
DiedX schreef op vrijdag 10 juni 2011 11:19:
[...]

Vanochtend was hij lang bezig met booten, inderdaad het type: a reboot a day keeps the doctor away
gmpffffffff. Ik hoopte dat het omwisselen de oplossing was..............dus niet. Ik ga de vraag maar eens stellen op het Parrot UK forum(druk daar), hoe dat nou precies zit. M.a.w. is dit "normaal" gedrag van het apparaat

[ Voor 28% gewijzigd door DragonFly op 10-06-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
Het blijkt dus dat de radio zichzelf na 30 minuten uitschakeld aldus Parrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Hee,

Ik heb sinds gister ook een Parrot Asteroid weten te bemachtigen. Ik had hiervoor een JVC AVX-44 EL Kameleon, welke ik voor een leuk bedrag heb kunnen verkopen. Ik heb hem geinstalleerd in een Honda Civic uit 1999.

Waarom een Parrot Asteroid, ik wil van een radio graag een originele uitstraling. En niet zo'n, zoals hierboven al genoemde, petjes radio. Ondanks het feit dat mijn auto keuze helaas enigzins bekend staat als een auto waar veel petjesvolk in rijd. Ik wil een lekker strak design. Mijn oog is ook gevallen op de Asteroid vanwege de functionaliteit (goede bluetooth en handsfree bellen en natuurlijk een android os welke ook in de toekomst veel kan bieden). Het internet leek mij een leuke bijkomende functie.

Ik heb hem sinds gister ingebouwd, was even wat werk om de gps ontvanger en de microfoon een leuk plekje te geven (lees: onder in dashboard en in het asbakje). Van storingen of crashes of lange opstarttijden heb ik nog niks gemerkt. Ik heb de rode en gele draad uit de Asteroid samen aan de gele draad van mijn Iso stekker gesoldeerd, zo staat er constant stroom op en kan je hem ook aan/uit zetten als de auto uit staat.

Waar ik nog wel mee zit is het volgende:
-Een overzicht van alle muziek op de Asteroid te krijgen als ik hem verbonden hem via bluetooth met mijn HTC Desire Z, gewoon muziek afspelen gaat prima maar ik kan dus geen muziekoverzicht krijgen en informatie en albumart van de nummers word ook niet weergegeven.

-Als ik mijn telefoon aansluit met de usb kabel op de usb poort dan krijg ik de mogelijkheid om hem in te stellen als Diskdrive, ik dacht dat ik dan gewoon muziek kon afspelen net als vanaf een usb stick.

-En last but not least, ik krijg het niet voor elkaar om mijn internet te delen (tetheren, of hoe dat ook maar word genoemd). Ik had begrepen/gelezen dat de Asteroid zich met internet kan verbinden via een 3G Dongle (met extra internet abbonement) of via "tethering". Maar dit niet voor elkaar, wel kan ik als ik mijn usb kabel erin druk, de optie selecteren om via USB internet te delen met een pc. Maar hoe werkt dit voor de Asteroid?

Misschien dat iemand mij met deze problemen kan helpen......

Gr, Robert

[ Voor 6% gewijzigd door RobertR op 15-06-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
Toch wel makkelijker typen in je moedertaal :)

Tetheren:
Ik heb geen (nog) idee hoe dat gaat bij Android foons, maar bij de iPhone je moet zowieso bij netwerk instellingen via Bluetooth je telefoon pairen. Dat is dus anders als normaal pairen voor het syncen van telefoonnummers en contacten. Om het moment dat dat is gebeurd zegt mijn iPhone dat ie aan het tetheren is en kan ik apps gebruiken.

Muziek van je telefoon:
Gaan we weer.............Geen idee voor Android based foons, maar eenmaal m'n iPhone/iPod aangesloten leest ie m'n muziekbibliotheek (iTunes) uit en staan die keurig bijgevoegd in de muziek bibliotheek van de Parrot. Je zou denken dat het voor een Andoid Foon met een Android Parrot dat toch een piece of cookies was om datzelfde te doen.

Een overzicht van alle muziek:
Daar zat ik dus ook in 1e instantie mee en ik heb nog geen bevredigende oplsossing gevonden;
  • Als je via de source knop je device kiest of als ie begint te spelen na een standby, dan heb je geen (snelle) mogelijkheid om je muziekbibliotheek weer te zien.
  • Kies je echter met de jogdial de source, bv usb of foon, dan krijg je WEL een overzicht. Je kan bv een album afspelen en met de "back" knop kom je dan weer terug in het overzicht.
  • Probleem is dus als je resumed van standby of opnieuw start en hij begint te spelen vanaf je laatst gekozen device je niet met de back knop naar de muziekbibliotheek kan gaan maar je dan in het hoofdmenu komt.
Resumerend; zit je in het now playing gedeelte, moet naar het hoofmenu, met de jogdail zoeken naar je device (waar je al reeds vanaf speelde), drukken op de "Parrot" knop om je keuze te bevesitigen en dan krijg je pas weer het overzicht.

Misschien is er toets of toetscombinatie voor maar ik heb em nog niet gevonden

[ Voor 21% gewijzigd door DragonFly op 15-06-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Typt inderdaad wel een stuk makkelijker.... :P

Tetheren: Ik las ergens anders dat het nog niet mogelijk was voor android, dat hij alleen kan kloppen via USB. En ik kan mijn telefoon als WiFi hotspot opstellen (dat zijn de functies die ik tot zover heb kunnen vinden). Na wat research kwam ik wel bij apps die dit "zouden moeten kunnen", maar die zijn vaak alleen voor rooted toestellen, dit heb ik niet en ik zou ook niet weten hoe ik dat moet doen.

Één app deed het wel op een niet rooted apparaatje, dat heet "PDA Net" daar kon ik selecteren "Enable Bluetooth DUN" en dan krijg ik de melding dat de telefoon zich zichtbaar probeert te maken voor andere apparaten, maar dan kan ik hem niet vinden met de Asteroid :-( .

Muziek van je telefoon / Een overzicht van alle muziek:
Volgens mij leest hij mijn muziek niet uit, bij mij gaat gewoon de speler op het toestel aan en voert het geluid uit via de parrot. Ik denk dat ik daarom ook geen overzicht kan vinden. Ik kan wel gewoon nummers veranderen door volgende en terug, maar dat is een beetje lastig als je niet kan zien naar welk nummer je veranderd (tenzij je op de telefoon kijkt). Erg raar dat het tussen Iphone/Ipod gemakkelijker gaat dan tussen Android en Android :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
RobertCivic schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:13:
Één app deed het wel op een niet rooted apparaatje, dat heet "PDA Net" daar kon ik selecteren "Enable Bluetooth DUN" en dan krijg ik de melding dat de telefoon zich zichtbaar probeert te maken voor andere apparaten, maar dan kan ik hem niet vinden met de Asteroid :-( .
Het moet wel gaan hoor.
  • Verwijder al je profielen op de Parrot en je toestel
  • Pair EERST Parrot met je telefoon
  • Check of dat werkt met contacten of BT audio
  • Zet PDAnet aan op je toestel, gebruik Bluetooth DUN
  • Ga naar instellingen, Netwerk, Bluetooth en maak een verbinding met je toestel.
  • Zorg ervoor dat je APN instellingen op je telefoon goed staan. Deze APN moet dan zichtbaar zijn op je Parrot
Dit zijn zo'n beetje de stappen. Het zou dan t-h-e-o-r-e-t-i-s-c-h moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:51

Malarky

Wils voor wat ieder

Net even bij mijn broer meegekeken op zijn Asteroid. De eerste de beste app uit de market om via Bluetooth te tetheren werkt fantastisch (wel root nodig, getest op HTC HD2 met de laatste CyanoMod).

Eerst in de instellingen van de app even kiezen voor bluetooth tether (standaard staat hij op WiFi), dan de telefoon eenmalig op discoverable zetten voor 120 seconden. Parrot opnieuw opstarten, hij vind hem, verbinden en binnen een enkele seconde een precieze fix en ingelade kaart van Google Maps. Na de eerste keer verbind hij automatisch. Werkt perfect dus en wel out of the box.

[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 07-07-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 11:21

Poenzkie

Just being Hendrick

DragonFly schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:51:
[...]

Het moet wel gaan hoor.

[...]
Dit zijn zo'n beetje de stappen. Het zou dan t-h-e-o-r-e-t-i-s-c-h moeten werken.
Theoretisch wel, in de praktijk loop ik ook tegen het probleem aan dat hij hem niet kan vinden.

Verder natuurlijke en super apparaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van het weekeinde ook mijn Asteroid ingebouwd. Fluitje van een cent, enkel moet iok nog een antenne-adapter erbij kopen.

Koppelen van mijn simpele Nokia C5 gaat perfect. En ik kan hem ook via mijn telefoon op internet krijgen. Het enige probleem hierbij is dat je dit elke keer opnieuw even moet doen en het niet de volgende keer automatisch gaat.. (of ik ben er nog niet uit hoe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand overigens welke usb-schijven er allemaal ondersteund worden? Mijn WD My Passport van 500 GB pakt hij helaas niet op, een standaard usb-stick wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363749

Ik heb al meerdere schijven geprobeerd maar pakt idd niks.. Wel USB stickjes..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 363749 op 19-07-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben eruit m.b.t. de harde schijf. Deze moet als FAT32 geformatteerd zijn anders wordt hij niet herkend. Standaard kan dit in Windows slechts tot 32GB, maar met een hulpprogramma heb ik mijn schijf als FAT32 geformatteerd op 500GB

http://www.portableapps.nl/software/155/Fat32%20Format

Werkt nu perfect! Alleen duurt het laden van een hele schijf wel eventjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363749

ik ga het meteen ff proberen!! Ik moet mijn schijf alleen op 2 USB poorten aansluiten?? Kan ik als 2de USBpoort de de wifi-dongelpoort nemen of moet het wel via de sigarette aansluiting doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
Anoniem: 262418 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:39:
Ik ben eruit m.b.t. de harde schijf. Deze moet als FAT32 geformatteerd zijn anders wordt hij niet herkend.
Gouden tip! Ik snapte ook al niet waar het aan lag.. Ik dacht dat mijn usb schijfje niet genoeg gevoed werd..
Dit maar eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:50
Hij is inmiddels ge-root (tijdelijk). Zie:
http://asteroid-blog.blog...ot-asteroid-sorry-no.html

Ook is er een firmware update beschikbaar op:
http://www.parrot.com/uk/..._asteroid/software-update

Changelog:
----------------------------------------------------------------------------------------------

Version 1.1.0 brings several improvements some issues corrections

-------------------------------------------
-- Improvements & changes --
-------------------------------------------
- [Connectivity service]: Add a new APN in the list (manually added APN will be ereased)
- [BT Connectivity]: Now radio button is checked only once DUN/PAN network connection is safely established
- [Voice Reco Phone] Add BEEP on exit after x3 recognition failures
- [BT Telephony] Improvements on Bluetooth automatic connection
- [MediaPlayer] Better sources management
- [Interface] Improvement on several menus
- [General] Improvement on overall system stability

------------------------
-- Fixed issues --
------------------------
[Mediaplayer]
- sometimes black screen once unplug iPhone during dock streaming

[Voice Reco - Telephony]
- A prompt is not played in Spain version
- No "other" phone number after phonebook synchro

[Settings]
- Phones which not supports DUN neither PAN are in bluetooth network phone list
- Issues application Settings while entering in Date /Time

[Application Essence]
- No result found after using the brands filter on “Essence Eco”

[Application ParrotMaps]
- Info Traffic is not shown when launches apps

[Application LiveRadio]
- LiveRadio "cover" is not updated in some cases

[Connectivity Service]
- Warn user when DUN/PAN connecting while user already 3G Connected via USB Key
- Auto connection process cannot be canceled/closed while the pop-up for selecting an APN is displayed
- Change APN and ID + Password for Orange FR
- 3G key`s auto connection process ask the user to select an APN even if there is already an APN selected
- Unable to pair several phones in the same cycle
- [Some Phones] CK is blocked on a pairing popup when trying to pair a phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-05 18:18
Hoi guys,

Ik heb de Asteroid nu ook een aantal dagen in de auto, werkt ontzettend goed, geluid is op de gewone kartonnen basic speakers al goed, belooft dus veel goeds voor morgen wanneer de nieuwe speakers en sub er weer in gaan :D

Telefoneren met het ding works like a charm. Het systeem herkent de meest lastige namen feilloos!

Overigens heb ik geen enkele keer het probleem van de lange boot-up meegemaakt, buiten de allereerste keer dat ie aan ging :\ en ik heb ook echt niks bijzonders gedaan, gewoon de iso stekkertjes erin geprikt. Ook als ie langer dan een dag niet gebruikt is begint ie te spelen zodra ik 'm aan zet (frontje haal ik er ook altijd helemaal af).
Overigens bij mij wel op direct stroom, dus ik denk dat het daar toch mis gaat bij jullie. O ja, heb mijn firmware ook nog niet ge-update, dus mssn dat jullie euvel een nieuw v1.1 "feature" was... nou, dan blijf ik wel mooi op v1.0 ;p

Geweldig ding, toch heb ik nog wel een aantal irritaties/wensen voor een eventuele firmware update:
  • Voice Control voor muziek ook op songtitle i.p.v. alleen artist/album. Je kan me niet vertellen dat een systeem wat de albumnaam "beautiful dark twisted fantasy" begrijpt, geen songtitles snapt |:(
  • Beide kanten kunnen scrollen door het hoofdmenu, aangezien instellingen helemaal achteraan staat -.-
  • Verlichting moet nog verder kunnen dimmen, want ik vind 'm op de laagste stand nog te fel in het donker (de radio zit vrij hoog in mijn auto)
  • Schakelen tussen dag/nachtstand regelen via een timer, dus bijv. vanaf 0800 tot 2100 dagstand, daarna schakelt ie vanzelf naar nacht (come on, mn vorige 10 jaar oude radio deed dit al :F )
Dat zijn momenteel wel mijn grootste irritatiepuntjes wat deze radio betreft.

O ja, vastlopers heb ik ook nog helemaal niet gehad zoals iemand hier in het topic aangaf. Mssn heb je een defecte unit, meteen omruilen dat ding, want hier werkt ie zonder enige hiccup... en ik kloot al aardig wat af met dat ding ;p

Ik zal morgen deze post wel even vertalen naar Engels en 'm ook op het Parrot UK forum plaatsen, hopen dat mn puntjes mee worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
xepyonx schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:07:
Overigens bij mij wel op direct stroom, dus ik denk dat het daar toch mis gaat bij jullie
Het is niet de bedoeling om zowel de gele als de rode aansluiting op constant 12 volt te zetten (en zo is de ISO stekker ook niet ontworpen)

Het neemt inderdaad wel de "problemen" weg maar zorgt tegelijk voor andere issues. Ik heb bv een 2.5 inch HD eraan hangen. Als ik beide aansluitingen 12v geef betekent dat dat de HD constant blijft spinnen (ook al is het frontje eraf), wat uiteindelijk er voor zorg kan dragen dat de accu langzaam leeg loopt. Waarschijnlijk daarom zorgt Parrot ervoor dat het apparaat na een half uur er mee stopt (bij een correcte aansluiting) en daarna opnieuw moet booten.

Lijkt mij inderdaad ook net het meest geschikt om mijn externe 500GB harddisk 24/7 aan te hebben staan. Slijt dan toch een stuk sneller. Tevens inderdaad het probleem van een leeglopende accu en tevens het gevaar van oververhitting......

Die paar minuutjes dat het duurt om volledig te booten heb ik geen probleem mee. Enige nadeel vind ik dat de Parrot niet na het booten herkend waar hij met afspelen gebleven was en dus gewoon maar in de stand-by modus blijft.

Overigens is de Asteroid nu wel volledig gehackt en de eerste apps worden via het parrot-forum al aangeboden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
DragonFly schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:51:
[...]

Het is niet de bedoeling om zowel de gele als de rode aansluiting op constant 12 volt te zetten (en zo is de ISO stekker ook niet ontworpen)

Het neemt inderdaad wel de "problemen" weg maar zorgt tegelijk voor andere issues. Ik heb bv een 2.5 inch HD eraan hangen. Als ik beide aansluitingen 12v geef betekent dat dat de HD constant blijft spinnen (ook al is het frontje eraf), wat uiteindelijk er voor zorg kan dragen dat de accu langzaam leeg loopt. Waarschijnlijk daarom zorgt Parrot ervoor dat het apparaat na een half uur er mee stopt (bij een correcte aansluiting) en daarna opnieuw moet booten.
Not the case bij mij; ISO stekker van de auto is niet aan geknutseld; is zoals die uit de fabriek is gekomen, evenals de stekker uit de autoradio (ik heb geen enkel draadje omgewisseld of bij elkaar geprikt).

Overigens gaat de Parrot na enkele minuten wel in een soort van slaapstand. Dit merkte ik op aan de versterker voor de sub in de kofferbak. Nadat ik de radio uitschakel door het aan/uit knopje ingedrukt te houden (na het "tot ziens" tekstje) blijft de versterker achter nog enkele minuutjes aan omdat de radio hier nog even het "on" signaal op heeft staan, maar deze gaat na enkele minuutjes ook uit.
Maar als ik de radio weer inschakel heb ik nog nooit een lange opstarttijd gehad; direct welkomsttekst en muziek begint te spelen, ook als ik de auto dagen niet heb gebruikt :o

Ik zal van de week eens een usb-stickie met led aansluiten en kijken of die blijft branden nadat ik 'm uit heb geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
Inderdaad..................je hebt helemaal gelijk.

Er zit blijkbaar verschil in de wijze hoe je de Parrot uitschakeld.
Ik deed "gewoon" m'n auto uit door m'n sleutel uit het slot te halen waarna de Parrot ook uitschakelde met de "Tot Ziens" melding. Ging ik vervolgens de volgende keer de auto starten (langer dan 30 minuten ertussen) dan moest de Parrot opnieuw booten. Vervolgens was ie ook kwijt waar ie gebleven was (bug in laatste firmware)

Schakel je daarintegen de Parrot uit met de aan/uit knop op het toestel door deze ingedrukt te houden en haal je daarna je sleutel uit het contactslot, dan start ie de eerstvolgende keer meteen op en gaat door waar ie gebleven is.

Zal ook eens kijken of de aangesloten devices dan ook nog van prik blijven worden voorzien.

Blijf het vreemd vinden. Zo zijn er nog wel meer issues. Zie mijn posts op het engelse Parrot forum.

P.S. Wacht je normaal eventjes met je radio aanzetten nadat je je auto hebt gestart of zet je de Parrot gelijk aan nadat je motor loopt?
Wil je dan eens kijken (als je je radio gelijk aan zet) of de Parrot ook gelijk beschikbaar is of dat ie nog moet booten (alles na de befaamde 30 minuten)

[ Voor 24% gewijzigd door DragonFly op 17-09-2011 14:12 ]

• xepyonx
Hoi DragonFly,

Het is inderdaad een gedoe met die Asteroid, want iedereen heeft weer een ander verhaal met dat ding lijkt wel.

Bij mijn auto (Alfa Romeo 156) blijkt dat draden vanuit het iso blok factory standard op direct stroom zitten. Ik hoef dus ook geen contact te maken om het apparaat aan en uit te zetten. Overigens heb je wel gelijk wat de usb poorten betreft; hier blijft ook indefinitely spanning op, dus degene die hdd's gebruiken zitten inderdaad met de issue dat deze niet uitschakelen. Misschien is dit zodat je bepaalde randapparatuur altijd kan blijven laden of iets, I don't know, die jongens die het ding hebben ontworpen hebben blijkbaar sowieso wel wat vreemde design ideeën gehad :p

Ik gebruik zelf een SD kaartje, dus ik heb hier verder geen last van; de radio verbruikt uitgeschakeld niet veel meer dan, om maar iets te noemen, het alarmsysteem. Mits je er geen randapparatuur aan hebt hangen natuurlijk.

Verders hoef ik dus nooit te wachten op rebooten. Hij heeft tot nu toe 1 keertje gek gedaan; er kwam geen geluid meer uit. Ik schrok me dood, want ik had net de dag ervoor alle speakers in de deuren vervangen, versterker en sub aangesloten en alles, dus ik dacht van omg, er is iets mis gegaan :'(
Maar na een reset met een paperclipje was er weer geluid :\

Overigens blijf ik voorlopig nog steeds op v1.0 hangen hoor, want straks gaat ie na de update wel ineens dat stomme reboot na 30 min ding doen. En de laatste v1.2.0 sloopt 'm al helemaal als ik de berichten op het Parrot UK forum zo lees -.-

En o ja, één ding wat ze wel écht moeten fixen is de brightness van de nachtstand, want die is nog steeds achterlijk fel in het donker. De radio zit in mijn wagen ook nog eens vrij hoog, dus dat is al helemáál irritant >.<

[ Voor 6% gewijzigd door xepyonx op 22-09-2011 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
DragonFly schreef op Parrot UK forum
Given the fact that the developers/moderators seem reluctant to comment, I'd REALLY like to revert back to the original first firmware. I use the Parrot primarily for audio playback from an external device and a such like a Car Stereo which act like one.

Where can I get the original DUTCH firmware?
Kijk maar uit, ik had daar ook een post geplaatst met een aantal op -en aanmerkingen en suggesties over de radio en kreeg een kort mailtje van een modje terug:
Parrot Advisor UK 3 from Parrot UK Forum has sent you a message. You can reply to Parrot Advisor UK 3 by replying to this e-mail.
Hi,

I note you are from outside of the UK/Ireland, please contact the technical support for your country, if you are unsure, E mail the team on hot-line@parrot.com

Please be aware this is a UK forum for users residing in the UK & Ireland.

Thank you
Hierop mailde ik het volgende terug:
There isn't any technical support forum for my country, so I used the closest international languange board available.

Yes, I do think it's strange that we still don't have our own board after so much time has passed, but apparently that's how much Parrot cares about support here.

I wasn't even looking for tech support with my post either, just wanted to see if there are more users experiencing the same things I had, or if it's just me. My unit isn't defective in any way, it's mostly usability stuff I talked about and to me it isn't clear as to why it matters what country anyone is from for those issues, since none of them are localization-related.

If, for any reason my post will be removed or deleted, I'd like a copy of it mailed to me so I won't have to think up, write and properly formulate the whole thing again.

Thank you.
Echter bleek dat bovengenoemd overijverig heerschap, mijnheer Parrot Advisor UK 3 from Parrot UK Forum, mijn hele post allang had verwijderd en, nu komt de kicker, mijn hele account ook maar mee heeft genomen in zijn verwijderdrift.

Geweldig "support" forum daar van Parrot :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Nu online
Mag ik wel oppassen ja. Was eerst heel enthousiast op dat forum maar stel nu wel wat kritische vragen. Het zijn in ieders geval vragen wat ze waarschijnlijk niet zo mee uit de voeten kunnen want de reacties (als ze al reageren) zijn heel generiek en gaan eigenlijk niet op het probleem in.

Het is echter van de zotte dat je gekicked wordt. Maar zoals je al zei, er is weinig alternatiefs om je probleem te uiten.

Gelukkig ben ik niet de enigste die problemen heeft en word ik bij gestaan door Briten die het zelfde ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426519

Goedemorgen, misschien is de vraag al eens gesteld maar toch: ik beschik sinds enkele dagen over de Parrot Asteroid en kocht deze voor de navigatie:(. Google geeft echter geen rij-instructies maar geeft steeds "gegevens onbekend" of "adres onbekend" aan o.i.d. Is daar een oplossing voor? Voor de rest functioneert de radio goed, bellen gaat ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Anoniem: 426519 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:40:
Goedemorgen, misschien is de vraag al eens gesteld maar toch: ik beschik sinds enkele dagen over de Parrot Asteroid en kocht deze voor de navigatie:(. Google geeft echter geen rij-instructies maar geeft steeds "gegevens onbekend" of "adres onbekend" aan o.i.d. Is daar een oplossing voor? Voor de rest functioneert de radio goed, bellen gaat ook perfect.
Sorry, maar Google maps != navigatie. Dus waarvoor je hem hebt gekocht gaat het niet werken.

Ik ben overigens Asteroid-loos geworden. Tekst en pica's op http://www.diederik.nl/wordpress/?p=678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 18:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Na wat wikken en wegen, uiteindelijk ook een Asteroid aangeschaft en ingebouwd.

Tot nu erg tevreden, echter mijn Samsun S2 (2.3.5) krijg ik Tethering niet werkend, ook niet met de eerder genoemde applicatie (telefoon is geroot).

Iemand ervaring met de S2 en de Asteroid?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den1972
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 20:54
Ik ben nu een maand in het bezit van een Asteroid. Ik ben er erg tevreden over. Ik loop tegen 1 vreemd punt aan. Shuffle /random play / willekeurig afspelen werkt niet (goed).

Een 16 GB SD kaart heb ik helemaal volgepompt met muziek. Complete CD's en een map met losse nummers (400 nr's) Voor beide heb ik een playlist aangemaakt. Als ik een playlist kies en willekeurig afspelen kies. Speelt hij maar half willekeurig af. Met half bedoel ik het volgende:

De nummers worden niet in alfabetische volgorde gespeeld. Dus hier werkt willekeurig wel. Maar de Astreroid speelt de willekeurige volgorde steeds het zelfde af. Telkens als ik de playlist kies en dan op willekeurig zet krijg ik eerst nr 99 daarna nr 17 daarna 204 daarna nr 3.

Dat is niet willekeurig in mijn ogen. Iemand hier ervaringen mee of een handige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er opeens een aantal posts verwijderd ofzo? Ik ben opeens weer terug op pagina 1 ipv 2 in ieder geval....
raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
Nou goed nieuws; nieuwe firmware 1.4.3 is onderweg (hij is er al, maar nog niet in het Nederlands).

http://www.parrot.com/uk/...rot_asteroid/release-note

Voor mij belangrijke fixes die meegenomen zijn, zijn voornamelijk de random die niet zo random is en het verder kunnen dimmen van de verlichting in nightmode.

Het niet onthouden waar die was gebleven na cold start is een probleem wat bij mij pas verscheen nadat ik van de eerste firmware versie had geupdate naar 1.2.1. Ik heb begrepen dat dit nog steeds niet is gefixt, maar als de random tenminste een "echte" random is geworden, kan ik hier voorlopig mee leven.

Ik heb gemerkt dat als je, nadat de radio afsluit na het uitzetten van het contact, even een paar tellen wacht met het afklikken van het frontje, de radio nog wel eens wèl goed weet te resumen, ook na cold boot :o

On another note; heb nu android 4.0.3 draaien op mn Nexus S en internet delen met de parrot werkt super! De koppeling is kinderlijk simpel. Alleen vreet het streamen van internetradio toch wat meer MB's dan ik dacht. Stomme datalimieten :N

EDIT
Let op straks met updaten: Update will restore factory settings!

[ Voor 3% gewijzigd door xepyonx op 18-12-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 06:48
Ik ben van plan deze radio aan te schaffen, het enige wat mij nog weerhoudt is het volgende: ik kan nergens terugvinden of de knopjes op het stuur, in mijn auto (seat ibiza) volume harder, volume zachter, volgende, vorige ook werken met deze radio. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306232

Er zit achterop de Asteroid idd een kabeltje voor eventuele afstandsbediening (zoals knopjes op het stuur).

Voor de mensen met een Asteroid en een Samsung Galaxy s2 en het tethering-probleem:
ik heb zelf ook diverse "oplossingen'' al geprobeerd, zonder resultaat. Vanmiddag dan als laatste optie de app cobaltblue 2 geprobeerd.

- app opstarten en via het menu-knopje "start&discoverable" nieuwe sessie starten.
- op je asteroid naar "instellingen", "netwerk" en verbinding maken met je foon via bluetooth.

En jawel: eindelijk i-net verbinding op m'n Asteroid! Helaas wel maar voor 10 minuutjes, want de gratis versie van cobaltblue2 geeft maar voor 10 minuten connectie. Wil je meer, dan kost de betaalde versie iets van 6,99 geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
Ik heb inmiddels wat meer research gedaan. Op dit forum hebben ze het over een UNIKA interface:
http://www.gforums.de/ast...m/viewtopic.php?f=4&t=104

Op de radio zit een UART stekker als het goed is, en deze moet dan omgezet worden naar CANBUS. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Zo'n UNIKA interface kost namelijk 80 euro, op zich heb ik dat er wel voor over om die knopjes te kunnen gebruiken maar ik wil het liever eerst zeker weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
deamz0r schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:22:
Ik heb inmiddels wat meer research gedaan. Op dit forum hebben ze het over een UNIKA interface:
http://www.gforums.de/ast...m/viewtopic.php?f=4&t=104

Op de radio zit een UART stekker als het goed is, en deze moet dan omgezet worden naar CANBUS. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Zo'n UNIKA interface kost namelijk 80 euro, op zich heb ik dat er wel voor over om die knopjes te kunnen gebruiken maar ik wil het liever eerst zeker weten..
Dat kun je hier controleren: http://www.parrot.com/nl/support/onlinehelpguides/unika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
Die site heb ik inderdaad gezien, maar daar staat de Asteroid niet bij als model.. iemand met hands on ervaring zou handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:51

Malarky

Wils voor wat ieder

deamz0r schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:40:
[...]

Die site heb ik inderdaad gezien, maar daar staat de Asteroid niet bij als model.. iemand met hands on ervaring zou handig zijn!
Is ook wel wat goedkoper leverbaar hoor, misschien kunt je contact met deze verkopers bijvoorbeeld opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamz0r
Ik heb inmiddels contact gehad met een leverancier en een forum post geplaatst op het Parrot UK forum. Volgens beiden is het niet mogelijk de UNIKA te gebruiken, in de toekomst (~Maart 2012) wordt dit wel mogelijk.
Helaas dus nog even wachten met een Asteroid voor mij. Overigens heeft men op de CES nieuwe modellen aangekondigd, meer info http://www.parrot.com/asteroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

Gisterennacht maar één besteld, omdat ik van werk verander ga ik meer in de auto zijn..

Waar kan ik mij het makkelijkste inlezen over de mogelijkheden van dit toestel, aangezien ze op het forum van parrot niet veel toelaten, zou ik graag de topics lezen over het rooten en dergelijke. alsook gebruikerservaringen met diverse apps..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306232

@MikeVM: beetje late reactie..... ik denk dat je hier een heel eind verder komt:
XDA- asteroid

Verder: eindelijk mijn SGSII es geroot naar ICS en bluetooth tethering werkt perfect in combinatie met m'n asteroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217177

Ik zit sterk te denken om als nieuwe carkit deze Parrot Asteroid te nemen, maar vroeg me af ik met mijn niet gejailbreakte iPhone 4 met vodafone-abo, de iPhone als modem kan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343568

De maps staan wel fisiek op de parrot of laad hij de kaarten van het internet/ je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Weet iemand of je met een iphone kan audio streamen?

Ik heb het hele forum doorgelezen en kan er niks van vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 07:36
Heb sinds vandaag een eigen auto en een Asteroid laten inbouwen _/-\o_ .

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7212/7077107767_7e1e4c361f_c.jpg

Netjes alles in het dashboard kastje weg laten werken qua kabels:
- mini usb voor een 60GB SSD extern
- usb kabel voor 3g dongle (ga het sporadisch gebruiken indien nodig)
- ipod kabel (altijd handig om te hebben liggen)
- line-in kabel
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5118/7077107919_9f12ee0177_c.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door jeroenzelle op 14-04-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:52:
Weet iemand of je met een iphone kan audio streamen?

Ik heb het hele forum doorgelezen en kan er niks van vinden...
Streamen vanaf een Iphone kan, je kunt enkel problemen hebben met tethering, maar dat is met een app op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
Nou guys, mijn Asteroid heeft zichzelf in de knoop gewerkt. Zie http://youtu.be/3ud-4PfMTzw om te zien wat ie nog allemaal kan. Behalve eindeloos in een loop rebooten niks meer dus.

Dit alles gisteravond uit het niet begonnen. Als het ding werkt is het een bazenapparaat, maar helaas is de radio gewoon te buggy.

Overigens draait ie op v1.5, de laatste en meest buggy firmware. Ik zou er ver van weg blijven als ik jullie was.

Update
Solved, zie http://forum.parrot.com/usa/viewtopic.php?pid=27035#p27035 voor de fix die bij mij uiteindelijk gewerkt heeft!

[ Voor 21% gewijzigd door xepyonx op 11-05-2012 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 10:30
Oh, goed dat ik dit draadje toch nog even tegen kom... ik had net zelf een draadje gestart met wat vragen over de Asteroid. Is hij echt zo buggy met v1.5.x erop? Ik had wel al gezien dat v1.6 binnenkort uit komt, dus met een beetje geluk lost dat het buggy gedeelte flink op.

Qua functies en gebruiksgemak is de Asteroid voor mij een stuk prettiger dan normale merken. Ook omdat ik 'm er een stuk leuker uit vindt zien dan reguliere autoradio's in deze prijs range (m.u.v. de Pioneer MVH-8300BT, maar die heeft standaard geen A2DP). Maar ik sta ervan te kijken dat Parrot hier niet wat openlijker met die problemen om gaat... normale gebruikers weten niet eens hoe ze zo'n apparaat zouden moeten updaten.

Ik heb ook de MKi9000 nog op het oog afhankelijk van de batterijduur, maar het liefst heb ik toch die Asteroid in m'n auto zitten. Hopelijk gaat Parrot wat vaart zetten achter de stabiliteit van dat ding, want anders houdt het feest op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Vandaag de Asteroid ingebouwd + Unika interface. Wat een gaaf ding! Moest wel de firmware (stond nog 1.2 op) updaten om de stuurwielbediening te laten herkennen (ging vervolgens ook updaten). Gaaf!

Geluid klinkt goed, UI werkt handig (beter dan mijn vorige Alpine XDA100), albumart bij mp3's, briljante bluetooth verbinding (bijv automatische tettering via bluetooth met mijn galaxy nexus), goede voicedial, echt een top apparaat! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is er inmiddels al een mogelijkheid waarbij je een nummer kan afspelen door de titel te zeggen bij voice reconition?

Daarnaast vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft om via 3G eigen muziek te streamen vanaf bijvoorbeeld je NAS? Hierbij denk ik aan een applicatie zoals Subsonic waarmee dit kan. Kan je dit bijvoorbeeld op je Android smartphone installeren, en deze vervolgens via bluetooth naar de parrot streamen?

Ik begrijp ook dat er native apps zijn zoals Orange Liveradio en tunin. Voor zover ik het zie kan je daarbij enkel naar bestaande radiozenders luisteren, en deze dus niet voor mijn bovenstaande vraag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
wessel99 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:29:
Vandaag de Asteroid ingebouwd + Unika interface. Wat een gaaf ding! Moest wel de firmware (stond nog 1.2 op) updaten om de stuurwielbediening te laten herkennen (ging vervolgens ook updaten). Gaaf!

Geluid klinkt goed, UI werkt handig (beter dan mijn vorige Alpine XDA100), albumart bij mp3's, briljante bluetooth verbinding (bijv automatische tettering via bluetooth met mijn galaxy nexus), goede voicedial, echt een top apparaat! :-)
Maandje verder en toch wel wat nadelen: om de een of andere reden klapt mijn bluetooth verbinding er regelmatig uit. Soms werkt even op het hoorntje drukken dan om weer een verbinding te forceren, maar vaker helaas niet. Ook wel jammer dat de radio niet onthoudt of hij aan het spelen was, en je hem dan (na koude start) eerst weer "aan" moet zetten. Ook al een paar keer gehad dat hij vergeten was dat de stuurwielbediening was aangesloten (moet dan weer aangezet worden in menu/instellingen/geavanceerd/stuurwielbediening etc).

Niet helemaal flawless dus, en het aantal apps dat er daadwerkelijk op draait is ivm android 1.5 beperkt tot nihil. Zonde, want stel dat je er bijv flitsmeister of een andere app op zou kunnen draaien was het een heel ander verhaal geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 22:25

MikeVM

- Baloo -

na een aantal maanden gebruik te maken van de parrot, kan ik concluderen dat dit product niet marktklaar is.
er zijn teveel bugs? te weinig potentie wordt gebruikt, er wordt bijna niet naar de klant geluisterd, en de snelheid van updates en nieuwe features zijn gewoon niet van deze tijd.

het apparaat is op papier, zowat het beste toestel op de markt tenzij je meer dan 500 euro wil spenderen.
de mogelijkheden zijn eindeloos, maar ik vraag me echt af, waarom ze niet meer tijd spenderen aan dit product,
ik vraag me eigenlijk af, waarom er nog geen concurrent op de markt is gekomen die het project overneemt..

zelf heb ik al getwijfeld om een radio van de ground-up te maken en te produceren.. want met de hardware van een telefoon van 100 euro. als het product alle apps van de play-store zou kunnen benutten, dan is een dergelijk apparaat imo 500 euro waard..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Heeft er al iemand ervaring met de Parrot Asteroid Smart? Ondanks dat het nog steeds pas android 2.3 is, vraag ik me af of door het touchscreen er nu wel volledige app support mogelijk is (grootste gemis aan normale asteroid). Nieuwe auto heeft support voor een 2-din radio en ondanks de bovengenoemde problemen van de asteroid, toch wel erg benieuwd naar de smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Asteroid smart bleek nog niet uit te zijn, maar wordt komende week verwacht.

Ondertussen is ook de "asteroid market" gestart, dus er zal waarschijnlijk ook spoedig weer een nieuwe update van de Asteroid classic komen.

Asteroid Market:
https://www.parrotasteroid.com/asteroidmarket/

met ook erg prettig daarin: Waze als applicatie voor de asteroid classic! Dus eindelijk legale (social) navigatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Gisteren de Asteroid Smart geinstalleerd en erg tevreden! Kon google maps/navigate gewoon sideloaden door de apk te openen. Ook FlitsNav en FlitsMeister werken uitstekend, goed geluid en een mooi scherm.

Radio tethered automatisch via bluetooth op mijn Galaxy Nexus, net als de asteroid classic. Stuurwielbediening werkt ook prima met mijn alfa 159, geen lag zoals de classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Voor de classic is er nu ook een 2.0 firmware beschikbaar, met waze support en dual mode (2 telefoons tegelijk aansluiten).

http://forum.xda-develope...read.php?t=920240&page=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:45
Ik heb de Asteroid Smart afgelopen weekend ingebouwd, ik ben momenteel bezig om hier een review van te schrijven. Het is jammer dat er nog weinig Tweakers bekend zijn met deze nieuwe variant.

Edit: 16-08
(Ik hoop dat er ooit een apart topic voor deze variant gemaakt kan worden, maar tot op heden is dit de beste plek denk ik.)
Het is inmiddels gelukt, de review is af:)

Total commander sideloaded
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g135l0gX2KD9XRt8DeKambkP/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PQTkAudKAgx0axwGfSAVT4go/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hFBnNRREdiNJ4s35VIQwrQgo/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mChGqNDQLsId8watcOjkQXO4/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ApYzVzyPsOMLNaSZzTdcV8YI/full.png

Sygic sideloaded
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R1r72406njRPVVqidULMqVLb/full.png

[ Voor 67% gewijzigd door Kiswum op 16-08-2013 09:38 . Reden: Review details zijn toegevoegd ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 10:30
Ik heb ook m'n oog laten vallen op de Parrot Asteroid Smart, maar had hier een paar vragen over m.b.t de mogelijkheden en stabiliteit. Destijds wilde ik namelijk de Parrot Asteroid (1-din radio) kopen, maar die bleek zo instabiel te zijn dat het me de moeite niet waard leek… bij de Smart lijkt dit een heel stuk beter te werken.

Maar hoe zit het met radio stations? Ik las hier in dit draadje dat dit prima werkt door te streamen vanaf je telefoon, maar zit er ook gewoon een radio in de Smart zelf? Voor die keren dat ik gewoon radio wil luisteren in de auto is dat natuurlijk wel zo handig bij een autoradio :)

En hoe werkt bluetooth bij jullie? Vooral AD2P audio streaming en bellen via bluetooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Gelukkig zit de standaard functionaliteit van de autoradio er gewoon op. De radio :)
Helaas is het geen DAB+, maar wellicht kan dit in de toekomst via USB worden toegevoegd, helaas is Parrot er nog niet overuit of dit snel zal komen.
Doordat deze autoradio is voorzien van een radio is het daardoor zeer lastig om er Android 3.x of hoger op te zetten. Hierdoor is hij nog op 2.3.7 blijven hangen.
Deze radio vond ik in augustus 2013 wat instabiel, in 1 week 2 reboots, maar gelukkig is dat sinds versie 2.05 beter geworden, waarschijnlijk ervaar ik momenteel nog wel reboots doordat ik onofficiele apps erop heb zitten (Sygic in dit geval). Het blijkt dat de autoradio hierdoor zichzelf reboot als het geheugen vol is gelopen of doordat hij het wat warmer krijgt.

Inmiddels heb ik de autoradio geroot, waardoor je meer functionliteit krijgt op deze zeer interessante autoradio.
BT via audiostreaming vind ik nog niet perfect, maar ik weet dat dit aan mijn telefoon ligt, bellen is verder geen probleem en je kunt de telefoon automatisch laten opnemen, hierdoor hoef je niet op het groene knopje te drukken om een gesprek te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213865

Ik heb sinds enige maanden de Astroid in mijn auto en ben er zeer tevreden mee de carkit werkt perfect, ook het audiosysteem van de audi werkt hiermee perfekt het geluid via USB is vele malen beter dan de originele cd wissellaar.
Mijn zoon heeft er voor gezorgd dat ik de navigatie van Sygic op de Astroid heb en ook dat gaat perfect, nu zijn we echte campingliefhebbers en heb me online geinformeerd of er een campinggids voor Sygic is, en dat bleek archies-europe te zijn en heb me de kaarten gedownload, heb de kaarten nog niet op de SD kaart van de Astroid gezet.

Google Play: Archiescampings

Nu moet ik hiervoor een betaalde app op de Astroid zetten zodat hij de campings als poi kan zien, ben met de Astriod op een beveiligd wi-fi netwerk gegaan via Play Google de app gezocht en wou deze ook betalen
middels mijn Google account maar deze zij telkens dat er geen apparaat was aangesloten om de app op te zetten?
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? of kan me iemand een tip geven hoe ik deze app op de Astriod kan krijgen???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 20:13
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de originele bootanimation te wijzigen?
Het is mij tot op heden niet gelukt, tips zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy88 op 30-06-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik zal het voor je in de gaten houden, is je autoradio al wel geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 20:13
Ja hij is geroot met Framaroot dus dat zou het probleem niet hoeven te zijn.
De locatie van bootanimation.zip heb ik ook gevonden alleen deze overschrijven lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 08:45
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/12_zps56602e74.jpg

Inderdaad :)

Ik heb mij ook gewaagd aan de Parrot Asteroid Smart. Bij mij irriteerde het dat ik van alles in de auto als los component had; navigatie, bluetooth speaker en telkens de telefoon aansluiten via AUX voor muziek, maakte voor een heel rommelig overzicht.

De Asteroid Smart is dan wel de ideale oplossing. Enfin, besteld via Knaldeals. Site zag er een beetje louche uit (logo is nogal knullig wat mijn wantrouwen opwekt) maar je kon betalen met Creditcard en dan is mijn vertrouwen toegenomen. Pakket volgende dag binnen + een gratis Samsung 'burner' telefoon als kado in het pakket (leuk voor op het strand ofzo)

Mind you; ik heb nog nooit een autoradio geinstalleerd in een auto; 'maar' ik sleutel(de) vaak genoeg aan mijn eigen motoren en maak vaak genoeg spullen open, dus ik wist waar ik aan begon :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/1_zps9a87100d.jpg

Als eerste moest de kat direct in de verse doos springen. Katten.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/2_zps701939a3.jpg

Mijn grootste zorg was de oude radio eruithalen; ik heb de auto (Skoda Fabia 2) gekocht van een particulier die geen radio sleutels mee had gegeven. Bij de Halfords hadden ze ook geen autoradio sleutels meer te koop, maar de medewerker van de Halfords had even van een paar fiets velg stangen 'sleutels' in elkaar gedraaid.

Toen ik uiteindelijk de oude radio eruit wilde halen, kwam ik erachter dat dat ding helemaal niet vast zat }:|

De vorige 'installateur' heeft (gelukkig) geen moeite gedaan om dat ding maar enigzins vast te maken. Ideaal voor mij, ik trok hem er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/3_zpsc8beb425.jpg

Kabeltjes los getrokken, probeerde het buiten frame van de radio erin te stoppen; dat wilde niet lukken. Wat bleek? De radio was aan beiden kanten net 1mm te groot. Met een stukje schuurpapier aan beiden kanten lopen schuren om wat speling te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/4_zps5cbd4a87.jpg

Probleem werd nog irritanter; de radio ging er maar half in. Waarom? Omdat de bovenkant van het frame schuin naar beneden afloopt in plaats van recht naar achteren. Even lopen nadenken over hoe dit op te lossen. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om met een smalle zaag het plastic weg te zagen en zo het plastic door midden te knakken. Opgelost, radio gleed er probleemloos in.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/6_zps4dba0d2c.jpg

Ziet er goed uit, niet? Voor het installeren van de microfoon moest er van alles los. Allerlei stukken plastic, plus het dashboard kastje om zo de microfoon kabel weg te werken. Verbazingwekkend hoe een auto uit zoveel stukken plastic bestaat tegenwoordig.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/7_zpsa945998b.jpg

Lekker alles los trekken. Dit stuk plastic ging er later overigens met geluk weer netjes in.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/8_zps6a4f5005.jpg

Kabeltje erachter netjes weg werken (kabels heb ik uiteindelijk met electro tape aan elkaar vast gemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/10_zps45b6d23d.jpg

Dit was/is een beetje een lastig probleem; waar ga je de USB/iPad kabels uit laten lopen? Ik zag/las dat Kiswum er voor heeft gekozen ze uit het sigarettenbakje te laten komen. Dit probeerde ik in eerste instantie ook, maar het was bijna onmogelijk om dit netjes weg te werken, in mijn geval. Ik heb er voor gekozen om ze onder een smal gleufje achter de radio eruit te laten komen, zodat ze netjes voor het sigarettenbakje vallen. Het geheel ziet er netjes en zeker niet slecht uit.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/11_zps6105ac5a.jpg

En.. klaar! Het geheel weer netjes in elkaar gezet, plasticjes terug en aan. Montage tijd; ca. 3,5 uur. Software installatie tijd; 3-4 uur. Hoewel ik de montage een eerstvolgende keer veel sneller kan laten verlopen, is de software van de Parrot wat omslachtiger.

De GUI voelt vertrouwd (ouderwets met Android 2.3) aan, maar waar ik mij VRESELIJK aan stoorde, was de 'safety drive option'; hierdoor kan je bijna geen apps opstarten als je aan het rijden bent. Sterker nog; ik stond in stilstand en nog word die waarschuwing gegeven, waardoor je niet bij je apps kan. Ik weet dat er een kabel hoort te zijn die je aan je handrem moet verbinden, maar;

1. Kwam ik te laat achter
2. Ik ben geen auto of electro monteur

Dus fuck 'et, ik heb ervoor gekozen om een APK te downloaden van een community member op een forum (mijn dank is groot!) waardoor de meldingen compleet worden uitgeschakeld. Nu kan ik bij alle apps zonder die domme waarschuwing.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/13_zps11ccc8cb.jpg

Direct de radio geroot en Superuser acces gegeven, inclusief een file manager zodat ik overal bij kan. Jammer genoeg werkt niet elke Android app op de radio. Grootste gemis voor mij is dat er (nog niet althans) geen XBMC op kan draaien, wat ideaal is tijdens lange reizen voor de mede passagiers. De iGo navigatie heb ik geeneens geprobeerd; ik heb de SD kaart eruit gehaald en Sygic Navigatie geinstalleerd - omdat ik daarmee vertrouwd ben - en dat werkt prima (mede vanwege de vele slechte verhalen over de iGo navigatie i.c.m. de Asteroid Smart)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Parrot/12_zps8de5a3b8.jpg

XBMC werkt niet, Plex werkt niet. Wat blijft er dan over? Een brakke BETA versie van VLC die het eigenlijk voor geen meter doet. HD films draaien niet en ik heb geen oude crappy non-hd films bij de hand om te bekijken. Wat je krijgt is een film zonder beeld, wel geluid. Hopelijk word er binnenkort een stabiele Android versie uit gegeven van VLC, zodat je met de Parrot Asteroid Smart films kan kijken in de auto.

Wat ook niet werkt; updaten van een USB stick. Ik heb het geprobeerd (maar misschien moet hij geformatteerd worden naar NTFS, in plaats van FAT32?) maar hij vind het update bestand niet op de USB stick. Tevens vind ik het jammer dat je niet allerlei media kan aansluiten via de USB uitgangen; een harde schijf, USB sticks met muziek/films, maar dat alles via de SD kaart moet gaan is een groot gemis.

Verder ben ik er echt wel blij mee; een ideale 'samensmeltings' oplossing voor mij. Heb ook een hele hoop kabels in een doos kunnen gooien, met daarin de TomTom en Bluetooth Speaker :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb deze radio ook, maar ben er niet erg over te spreken. De mogelijkheden in het systeem zijn uitgebreid (in principe zit alles er wel op en aan) en de basis is eigenlijk prima, zeker aangezien je potentieel nog apps kan draaien. Alleen de uitwerking van alles vind ik matig. Het grootste probleem vind ik de bediening. Selecteer je USB als bron dan kom je in een menu om te zoeken op artiest/nummer/genre/etc. Alleen daarna ben je dat kwijt en is dat menu weer lastig terug te vinden. Ook vind ik het dom dat ze de volume-knop gecombineerd hebben met de navigatie-knop. Zodra je in het systeem iets doet (door menu's etc.) dan kun je het volume niet aanpassen. Ik ben na twee weken nog regelmatig zoekende. Ook de stabiliteit vind ik vrij matig, ik heb al een paar keer een soort crashes of vage dingen meegemaakt. Geluidskwaliteit is ook ruk maar dat zal niet aan de radio liggen maar meer aan de speakers, gebrek aan isolatie en het feit dat het motorgeluid overheerst :P

Nog twee vragen:
- Mijn iPod Classic (4th gen geloof ik) werkt er niet op. Alsof ie niet gedetecteerd wordt. Iemand een idee?
- Die Google Maps-app, klopt het dat die alleen een kaartje kan laten zien en POI's? Je kunt niet een adres invoeren om een soort navigatie te hebben, desnoods zonder aanwijzingen maar gewoon een lijntje op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:24

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tom schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:24:
Ik heb deze radio ook, maar ben er niet erg over te spreken. De mogelijkheden in het systeem zijn uitgebreid (in principe zit alles er wel op en aan) en de basis is eigenlijk prima, zeker aangezien je potentieel nog apps kan draaien. Alleen de uitwerking van alles vind ik matig. Het grootste probleem vind ik de bediening. Selecteer je USB als bron dan kom je in een menu om te zoeken op artiest/nummer/genre/etc. Alleen daarna ben je dat kwijt en is dat menu weer lastig terug te vinden. Ook vind ik het dom dat ze de volume-knop gecombineerd hebben met de navigatie-knop. Zodra je in het systeem iets doet (door menu's etc.) dan kun je het volume niet aanpassen. Ik ben na twee weken nog regelmatig zoekende. Ook de stabiliteit vind ik vrij matig, ik heb al een paar keer een soort crashes of vage dingen meegemaakt. Geluidskwaliteit is ook ruk maar dat zal niet aan de radio liggen maar meer aan de speakers, gebrek aan isolatie en het feit dat het motorgeluid overheerst :P

Nog twee vragen:
- Mijn iPod Classic (4th gen geloof ik) werkt er niet op. Alsof ie niet gedetecteerd wordt. Iemand een idee?
- Die Google Maps-app, klopt het dat die alleen een kaartje kan laten zien en POI's? Je kunt niet een adres invoeren om een soort navigatie te hebben, desnoods zonder aanwijzingen maar gewoon een lijntje op de kaart.
Tuner & Bluetooth werken goed
Ik heb 'm ook en ben zeer tevreden, maar ik gebruik dan ook maar twee functies: tuner & BT 'ontvanger'. Dat werkt allebei behoorlijk goed. Ik stream Spotify vanaf m'n mobiel naar m'n radio. Dan kun je met |< en >| naar vorig/volgend nummer, zoals je zou verwachten.

Carkit wel oke
Ook het carkit deel werkt wel aardig, maar niet zo goed als je van het merk 'Parrot' zou mogen verwachten.

Apps waardeloos
Die apps zijn een grote aanfluiting. Je kunt er bijna niets mee.. Dat geldt inderdaad ook voor Maps.

USB bediening
Als je specifieke albums op je USB wilt selecteren tijdens het rijden, is dat lastig inderdaad. Die bediening is niet erg efficient. Het kan wel, maar het is veilger als je bijrijder daar tussen wisselt. Wat ik altijd deed (voor ik Spotify Premium had) was m'n hele USB stick laten shuffelen. Dat werkt op zich, maar de Parrot is helaas niet zo goed in shufflen: zolang de totale lijst aan nummers niet wijzigt, is de volgorde waarin hij shuffelt altijd gelijk. 8)7 Heel irritant!

Met je iPod kan ik je niet verder helpen. Die sluit je aan via AUX? Dat heb ik nooit gebruikt bij deze radio.

Al met al zou ik verder zoeken als iemand dit in 2017 leest en op zoek is naar een autoradio.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bluetooth (icm Spotify) werkt inderdaad goed. Al moet je geloof ik wel via de telefoon bepalen welke muziek je af wilt spelen, maar dat is een beperking van Bluetooth want het is gewoon streamen.

De tuner is ook wel okay, al vind ik hier wederom wat lastig om snel van zender te switchen. Het kan met de vorige en volgende-knop, maar de lijst zit wat verstopt. De ouderwetse meerdere knoppen waar zenders onder zitten is handiger. Wel merk ik dat ontvangst wat minder is, hij zoekt nog wel eens naar bereik. Maar dat zal wellicht aan de auto liggen. Ik heb ook geen zichtbare antenne, weet niet exact hoe ze dat opgelost hebben.

Apps zijn waardeloos maar had destijds wel potentie.

Carkit heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb geen stille auto dus verwacht dat het alleen bruikbaar is als ik stil sta of langzaam rijdend.

iPod sluit ik aan via de iPod-aansluiting. Via aux zal geen probleem zijn vermoed ik (niet geprobeerd), maar dan kun je 'm niet bedienen. Vandaar dat ik nu een USB-stick heb, eigenlijk is dat ook prima. Nog wat compacter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik heb een lange review geschreven over de Parrot Asteroid Smart, maar dat is inmiddels bijna 4 jaar geleden (check de review via mijn profiel).

Spotify: gebruik gewoon de app via de Parrot store.

Muziek: ik gebruik vooral de radio, een sd kaart en spotify. Streaming media is ruk, doordat je veel kwaliteitsverlies hebt, niet doen dus (geldt voor elke autoradio met mijn idee).
Het geluid vind ik verder erg goed en hetzelfde geldt ook voor de carkit. Echter werkt de carkit niet goed met recente telefoons met een MediaTek soc erin. Het is niet geschikt voor veel Chinaphones.

Navigatie: download een oude sygic app en installeer die op de autoradio. De mappen zijn offline beschikbaar en de kwaliteit is redelijk betrouwbaar (TomTom mappen). Je kunt een uitgeklede versie gratis gebruiken, maar voor €20,- heb je een levenslange licentie inclusief live file updates.

De autoradio is ongeveer 4 jaar op de markt, ik zou nu geen Android telefoon aanraden van 3 jaar oud, dat ga ik dus ook niet doen voor een autoradio van 4 jaar oud. De laatste updates voor deze autoradio kwamen vorig jaar nog uit . Zorg ervoor dat je deze hebt draaien, die versie is velen maken stabieler dan de versie die 4 jaar geleden nog op de autoradio stonden.

Wees er zeker van dat je de laatste update hebt draaien.
Ja Android 2.3 is de laatste release, maar de updates zijn velen malen recenter.

Mocht je ballen hebben, dan kun je de autoradio rooten en Google Play installeren. Op XDA kun je daar meer informatie over vinden.

Wil je een ultieme autoradio, dan ontkom je er niet aan om een native Android autoradio te kopen. Helaas zijn deze nauwelijks beschikbaar op de EU markt en dan moet je al gauw uitwijken naar China. Daar zijn merken als (Car)Joying, Ownice en Witson het populairst.

Meer info:
Het Android Autoradio Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Even een update:

Sinds kort is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van de Parrot app. Ondanks het gebruik van een Premium (KPN/XS4all) account, start de app met de melding dat je gebruik moet maken van een premium account.

In dit topic kwam naar voren dat er meer mensen last van hebben met een PAS en Spotify:
https://community.spotify...smart/td-p/4388459/page/2

Ik heb zojuist een installatie gestart zodat de volledige Spotify app op deze Android 2.3 autoradio wordt geïnstalleerd. Mijn vrouw staat nu in de buurt van de auto. Als de autoradio een wifi verbinding heeft, dan komt de app er automatisch op.

Pagina: 1