[Windows 7] - Verkenner laat apps niet zien*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 12:47
Hoi,

Een tijdje geleden had ik op een andere windows 7 installatie problemen met explorer.exe. De file-explorer liep steeds vast, en af en toe waren er problemen met programma's opstarten. Er werd toen gesuggereerd om de explorer plug ins uit te schakelen, om te kijken of het probleem hierin zat. Dit was niet zo. Uiteindelijk had ik een nieuw account aangemaakt, wat ook niet leek te werken. Een paar maanden geleden was ik de problemen zat en had ik windows opnieuw geïnstalleerd. --> Win7 - Probleem met explorer.exe (achteraf bleek het dus niet opgelost te zijn)

Sinds een paar dagen heb ik weer last van een deel dit probleem. Als ik ergens in explorer een snelkoppeling aanklik, komt het programma niet in beeld te staan. Als ik dan taakbeheer open, draait het proces van het programma in kwestie wel, maar gebruikt relatief weinig geheugen. Ik heb nu een aantal programma's geopend en een screenshot gemaakt van taakbeheer. (Ja, het vreemde is dat sommige programma's zoals paint & taakbeheer het wel doen)

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/7895/naamlooscm.png
Nee, flux.exe is geen malware.

Als dit probleem zich voordoet en je klikt op een snelkoppeling waar het UAC-schildje op staat, komt er ook geen UAC-dialoog tevoorschijn terwijl dit normaal gesproken wel zo is.

Het is wel mogelijk om programma's op te starten via taakbeheer -> uitvoeren.

Afmelden werkt ook niet, ik moet de PC opnieuw opstarten door de uitknop ingedrukt te houden om voor de rest van de dag normaal verder te kunnen werken.

Ik hoop dat een van jullie weten wat er aan de hand is. Ik zou zelf niet meer weten wat het zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 17:38

DeTeraarist

#Boots2Asses

Is er een goede reden dat ik geen firewall, antivirus of antimalware in je proceslijst zie? Indien nee, formatteren die bak en opnieuw installeren. Wat ik namelijk zie is een computer die vatbaar is voor zowat elke bekende hack cq. virus en waarschijnlijk ook nog vatbaar is voor ieder script wat een scriptkiddie te pakken kan krijgen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Security Essentials draait. Bovendien is taakbeheer niet uitgevoerd als admin waardoor andere processen ook niet zichtbaar zijn.

Gezien ik behoorlijk vaak scan en weet wat ik doe, lijkt het me sterk dat het malware is - al helemaal omdat dit de 2e verse installatie is waarop dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even samenvattend, je wilt programmas opstarten en ze runnen wel in Task Manager, maar de daadwerkelijke applicatie start niet toch?

Gebeurt dit ineens, of gelijk na het opstarten.

kan je ook een screenshot maken van; CMD / MSCONFIG > tab Startup even zien wat er allemaal start en wat misschien de veroorzaker is.

En misschien toch handig om even in admin te runnen zodat we alles kunnen zien. Op welke graad staat UAC ingeschakeld, Na een Clean Intall is dat 1 van de eerste dingen die ik namelijk altijd definitief uitschakel, Probeer dat eens, en kijk of je dan nog steeds de problemen ondervindt.

En is Security Essentials zelf niet het probleem? Er zijn nogal versschillende meningen over het programma:

" Security Essentials 2011 is een kwaadaardige en valse bedrieglijke anti-spywaretoepassing die erop wacht om uw computer systeem te besmetten. Op het moment dat Security Essentials 2011, of SecurityEssentials2011, binnendringt, wordt het tevens geconfigureerd om automatisch te starten wanneer de computer wordt gestart. U dient te weten dat Security Essentials 2011 zich toegang tot uw computersysteem kan verschaffen wanneer u dit het minst verwacht en zonder uw toestemming of medeweten.

Security Essentials 2011 werkt op de volgende manier: zodra het uw computersysteem is binnengedrongen zal Security Essentials 2011 automatisch starten wanneer u uw machine opstart. U zult een valse systeemscan zien, die valse systeemscan resultaten en valse computer veiligheidsmeldingen weergeeft. Dit wordt allemaal gedaan in een poging om u ertoe over te halen een volledige versie van Security Essentials 2011 te kopen, die in feite totaal niet bestaat. Het maakt allemaal deel uit van een grote zwendel die is ontworpen om u van uw zuurverdiende geld af te helpen
. "

[ Voor 93% gewijzigd door Greatsword op 05-01-2011 17:19 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:18
Destianto schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:04:
Even samenvattend, je wilt programmas opstarten en ze runnen wel in Task Manager, maar de daadwerkelijke applicatie start niet toch?

kan je ook een screenshot maken van; CMD / MSCONFIG > tab Startup even zien wat er allemaal start en wat misschien de veroorzaker is.

En misschien toch handig om even in admin te runnen zodat we alles kunnen zien. Op welke graad staat UAC ingeschakeld, Na een Clean Intall is dat 1 van de eerste dingen die ik namelijk altijd definitief uitschakel, Probeer dat eens, en kijk of je dan nog steeds de problemen ondervindt.

En is Security Essentials zelf niet het probleem? Er zijn nogal versschillende meningen over het programma:

" Security Essentials 2011 is een kwaadaardige en valse bedrieglijke anti-spywaretoepassing die erop wacht om uw computer systeem te besmetten. Op het moment dat Security Essentials 2011, of SecurityEssentials2011, binnendringt, wordt het tevens geconfigureerd om automatisch te starten wanneer de computer wordt gestart. U dient te weten dat Security Essentials 2011 zich toegang tot uw computersysteem kan verschaffen wanneer u dit het minst verwacht en zonder uw toestemming of medeweten.

Security Essentials 2011 werkt op de volgende manier: zodra het uw computersysteem is binnengedrongen zal Security Essentials 2011 automatisch starten wanneer u uw machine opstart. U zult een valse systeemscan zien, die valse systeemscan resultaten en valse computer veiligheidsmeldingen weergeeft. Dit wordt allemaal gedaan in een poging om u ertoe over te halen een volledige versie van Security Essentials 2011 te kopen, die in feite totaal niet bestaat. Het maakt allemaal deel uit van een grote zwendel die is ontworpen om u van uw zuurverdiende geld af te helpen
. "
Ik denk dat hij Microsoft Security Essentials bedoeld ;)http://www.microsoft.com/security_essentials/

edit: Back to the problem. Heb je dit direct na een schone installatie?
Speelt dit ook in veilige modus?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:27

Aganim

I have a cunning plan..

Het enige wat me zo snel niet bekend voor komt in je lijst en ik daarom ook niet direct vertrouw, is flux.exe. Wat voor programma is dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 05-01-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikimotel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 23:04
flux.exe is een shower.L worm.
Met symptomen zoals je beschrijft (crashen explorer en trage PC), welke via het netwerk binnenkomt. Dus of je installatie is niet schoon /klaar als deze aan het netwerk hangt en worden nieuwe installaties telkens opnieuw besmet.
MSE is niet heilig zoals sommige virus test site uitslagen je doen geloven...waarschijnlijk kent MSE flux.exe niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
tikimotel schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:16:
flux.exe is een shower.L worm.
Met symptomen zoals je beschrijft (crashen explorer en trage PC), welke via het netwerk binnenkomt. Dus of je installatie is niet schoon /klaar als deze aan het netwerk hangt en worden nieuwe installaties telkens opnieuw besmet.
MSE is niet heilig zoals sommige virus test site uitslagen je doen geloven...waarschijnlijk kent MSE flux.exe niet eens.
Als hij MSE gebruikt dan zou die hem wel detecteren: klik
edit: Kan trouwens ook deze software zijn die de TS gebruikt klik

[ Voor 7% gewijzigd door Meekoh op 05-01-2011 18:32 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
flux.exe is inderdaad deze software: http://www.stereopsis.com/flux/. Geen worm dus. En met security essentials bedoelde ik inderdaad Microsoft Security Essentials 2.0
Ja. Sommige programma's starten wel op (zoals paint / task manager), andere niet (zichtbaar). Deze programma's draaien dan zonder veel geheugen te gebruiken op de achtergrond. Het is een beetje willekeurig welke programma's niet meer zichtbaar worden.
Het gebeurt ineens. Meestal staat de computer al een paar uur aan als het probleem zich voordoet. UAC staat op zijn hoogst. Ik denk zelf eigenlijk niet dat het aan UAC ligt, en UAC uitzetten doet wellicht meer kwaad dan goed, maar ik zal het straks wel proberen.

Hier is een screenshot van taskmanager met adminrechten --> http://img510.imageshack.us/img510/7949/naamloosmq.png - ik zie zelf niks draaien wat er niet thuishoort.

De volgende programma's worden met het OS opgestart
Ja HKCU:Run Sidebar C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
Ja HKCU:Run Google Update "C:\Users\user\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
Ja HKCU:Run F.lux "C:\Users\user\Local Settings\Apps\F.lux\flux.exe" /noshow
Ja HKLM:Run SunJavaUpdateSched "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja HKLM:Run Windows Mobile Device Center %windir%\WindowsMobile\wmdc.exe
Ja HKLM:Run MSC "C:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
edit: Back to the problem. Heb je dit direct na een schone installatie?
Speelt dit ook in veilige modus?
Niet direct, gebeurde bij deze installatie na 2 maanden pas. Ik weet niet of het ook gebeurd in veilige modus, omdat het maar ongeveer 1x per dag voorkomt, en soms ook eventjes niet.

Bedankt voor de hulp tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 17:38

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wat zeggen de logs? Wellicht dat er ergens een applicatie error verschjint.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
DeTeraarist schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:26:
Wat zeggen de logs? Wellicht dat er ergens een applicatie error verschjint.
Er staat voor vandaag maar één, niet-relevante foutmelding in de logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:27

Aganim

I have a cunning plan..

Ook geen waarschuwingen, bijvoorbeeld bij het opstarten? Waarschuwingen kunnen weleens een aanwijzing geven, wanneer er geen foutmeldingen te vinden zijn.

offtopic:
Even kijken voor F.lux, ooit eens wat over gelezen, maar ik ben het programma uit het oog verloren voordat ik het kon uitproberen. Heeft je topic toch nog iemand geholpen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Aganim op 06-01-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Destianto schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:04:

Ik zou in dit geval dan ook graag de bronvermelding erbij willen hebben.
Niet dat ik niet geloof dat er daadwerkelijk scareware in omloop is die inhaakt op de aanwezigheid van MSE maar zomaar een lap tekst neerpoten zonder bronvermelding is gewoon niet zo netjes ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Aganim schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:10:
Ook geen waarschuwingen, bijvoorbeeld bij het opstarten? Waarschuwingen kunnen weleens een aanwijzing geven, wanneer er geen foutmeldingen te vinden zijn.

offtopic:
Even kijken voor F.lux, ooit eens wat over gelezen, maar ik ben het programma uit het oog verloren voordat ik het kon uitproberen. Heeft je topic toch nog iemand geholpen. :)
Nope, geen waarschuwingen. Dit is eigenlijk juist de reden waarom dat het moeilijk is om het probleem te vinden.:/

offtopic:
Ik heb F.lux nu al een tijdje draaien. Je merkt het eigenlijk alleen als je 's avonds tekst aan het lezen bent op een lichte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Ik zou eens onderzoeken wat dat flux.exe is wat ik zie draaien op je screenshot. http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=6aa15f4f1cb38de0

En UAC uitzetten wat Destianto zegt is wel het stomste wat je kan doen. Als dit soort dingen vaker voorkomen kan je beter zelfs nog als gewone user gaan draaien ipv admin.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Ramon schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:24:
Ik zou eens onderzoeken wat dat flux.exe is wat ik zie draaien op je screenshot. http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=6aa15f4f1cb38de0
flux.exe is inderdaad deze software: http://www.stereopsis.com/flux/. Geen worm dus.
:)

edit: het is weer zo ver - de programma's die ik opstart verschijnen nu niet meer. Er staan nu geen processen in taskmanager die er normaal niet draaien.

edit2: explorer.exe crashte toen ik de logboekviewer wilde openen nadat het al raar aan het doen was. Windows vroeg of ik explorer opnieuw wilde starten, en nu lijkt alles weer normaal te werken, op de file explorer, configuratiescherm en computereigenschappen na. Deze openen helemaal niet nu.

van het moment dat explorer.exe raar begon te doen (edit1) staat niks in het logboek, maar de crash van edit2 staat er wel in.
Het programma Explorer.EXE, versie 6.1.7600.16450 reageert niet meer op Windows en is afgesloten. Als u wilt zien of er meer informatie over het probleem beschikbaar is, raadpleegt u de probleemgeschiedenis in het onderdeel Onderhoudscentrum in het Configuratiescherm.
Proces-id: a38
Starttijd: 01cbad7f9317e268
Eindtijd: 60000
Toepassingspad: C:\Windows\Explorer.EXE
Rapport-id: eec8d69e-197e-11e0-a36d-001109e25a71
Ik geloof niet dat er wat interessants in staat. :/

[ Voor 71% gewijzigd door X_lawl_X op 06-01-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
die crash in je eventlog. Staat daar niet een error code bij? Iets als 0xblablabla?
En wat is het eventID.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ramon schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:24:

En UAC uitzetten wat Destianto zegt is wel het stomste wat je kan doen. Als dit soort dingen vaker voorkomen kan je beter zelfs nog als gewone user gaan draaien ipv admin.
Sorry maar voor degene die weten wat ze doen is UAC alleen maar hinderlijk, Een beetje tweaker heeft dit ook helemaal niet aan staan lijkt me. Al die obstructies wanneer je aan het werk bent zijn erg frustrerend. De reden waarom ik de suggestie deed is om te ondervinden of het met de beschermings instellingen te maken had.

@ Alt-92

Bron:

http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-13651nl.html

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Ik heb dit ook nog gevonden. Bedoel je deze?

- EventID 1002
Keywords 0x80000000000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120725

Destianto schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:13:
[...]

Sorry maar voor degene die weten wat ze doen is UAC alleen maar hinderlijk, Een beetje tweaker heeft dit ook helemaal niet aan staan lijkt me. Al die obstructies wanneer je aan het werk bent zijn erg frustrerend. De reden waarom ik de suggestie deed is om te ondervinden of het met de beschermings instellingen te maken had.

@ Alt-92

Bron:

http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-13651nl.html
dan vraag ik me af wat jij dan doet dat je `al die obstructies ziet' want ik zie de UAC prompt als ik gewoon aan het werk ben bijna nooit, behalve bij de installatie van software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Explorer deed zojuist weer raar, maar crashte dit keer niet. Geen logs dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Het is weer even geleden, maar het gebeurde zojuist weer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
Gewoon ter nieuwsgierigheid - zijn er meer mensen die dit probleem nog gezien hebben? Ik ben het ook nog op PC's met andere hardware gezien en laatst gebeurde het ook op mijn W8 installatie. Ik vermoed dus dat het gewoon een bug is.
Pagina: 1