8800 GTS 320mb artifacts

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:39
Probleem
Vanmiddag probeerde ik mw2 :D te starten maar dat lukte niet, in menu viel beeld weg en zag heel even het beruchte blauwe beeld en begon de pc opnieuw te starten. Na paar keer opnieuw opstarten begon de problemen te verergeren want nu kan ik Windows (XP of 7) niet meer starten. Ik kan wel in veilige modus van XP komen met normaal beeld.
Ik denk zelf dat aan mijn 3d kaart ligt omdat zelfs als ik nu pc aanzet en Asus logo (van mobo) verschijnt dan is de helft van het beeld voor een deel gevuld met rare pixels (artifacts). Dit zie je ook als je in bios zit. Wat ik wel raar vind is dat mobo geen piepjes geeft o.i.d. maar de pc start gewoon op dat kun je ook horen aan hdd die gewoon Windows laadt.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd?
-3d kaart eruit halen en goed schoonmaken (zonder koeler eraf te halen)
-Nieuwste drivers installeren voor zowel XP als Windows 7
-Memtest uitvoeren en geheugentest van Windows 7>geen errors
-Werkgeheugen samenstelling aanpassen (1gb/2gb)

Specs:
8800GTS 320mb (temp. tussen 40-55 graden Celsius)
Intel E4400 nu op 2.0ghz (temp. max 55 graden Celsius)
2 x 1gb DDR2 werkgeheugen
450 watt voeding

Vraag
Heeft iemand nog tips of moet ik naar een nieuwe 3d kaart gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Bekend probleem met de 8xxx serie van NVidia. Je kan de oven-bak truc proberen, maar verder kan je het helaas vergeten ben ik bang :( http://www.youtube.com/wa...20mDeZmkI&feature=related

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ohh dat heb ik over het hoofd gezien |:( er bestaat zelfs een hele draad (begraafplaats :P) over 8000 series. Bedankt ga even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ik heb net mijn systeem weer in elkaar gezet en hij werkt top! Na 10 minuten bakken en schoonmaken (wat een stof zeg, slecht ontwerp door Nvidia/club3d) werkt hij helemaal goed.

Nog laatste vraag; wat zijn de normale temperaturen (tijdens gamen) voor een 8800GTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:53

D33F

Tweelingtemmer

normale temperatuur is rond de 80 max zover ik nog weet uit ervaring, maar gpu temperatuur is natuurlijk ook beïnvloedbaar door de airflow in je case ;) ze kunnen wel 90+ aan, maar ik zou hem voor de veiligheid toch liever in de sub 80 houden, maybe max 85 maar daarboven moet hij dan ook echt niet te lang blijven zitten

[ Voor 31% gewijzigd door D33F op 04-01-2011 23:12 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Pagina: 1