Garantie HTC Touch Pro 2 met custom rom?

Pagina: 1
Acties:

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2025
Hallo Tweakers,

Afgelopen vakantie (vorige week) is mijn HTC Touch Pro 2 kapot gegaan. Toen ik hem uitzette, kreeg ik een scherm met een rode, groene, blauwe en witte balk met wat info daarin (is dit 't bootscreen?). Ik kon verder niks doen, uitzetten ook niet. Alleen door de batterij eruit te halen kon ik hem uit zetten, en als ik hem dan weer opstartte, kreeg ik weer datzelfde scherm.

Daarna heb ik hem in de oplader gestopt, toen ging even het oplaadledje brandde, daarna zag je weer dat bootscreen, daarna weer oplaadledje etc.
Toen ik hem eruit haalde deed de telefoon helemaal niks meer.

Als ik hem met de pc verbindt gebeurd hetzelfde als dat ik hem in de lader stop.

Ik heb de HTC Touch Pro 2 sinds 30 januari 2010 en ik heb hem nu dus ongeveer 11 maanden. Het valt dus als het goed is nog binnen de garantietermijn van een jaar.
Ik heb er een costum rom opstaan (Energy Rom geloof ik).
En ik draaide ook Android erop via het sd-kaartje (maar dit heeft als het goed is niks met de telefoon zelf te maken en ze kunnen het geloof ik ook niet zien omdat alles ervan op de sd-kaart staat).

Alleen nou was mijn vraag; Ik had wel is gehoord dat je garantie weg is als je je telefoon hebt geflasht.
Moet/kan ik nog iets doen voordat ik mijn telefoon terugstuur voor reparatie?

Alvast Bedankt. ;)

Verwijderd

Even een typo uit de titel gehaald :)

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 14:14
Ik heb een paar weken geleden nog een hd2 naar garantie gestuurd met een customrom en die hebben ze wel zonder problemen gerepareerd.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als je zeker weet dat het niet aan je custom ROM ligt maar aan de hardware, dan zou ik hem aanbieden voor garantie. Als je ook maar enige twijfel daarover hebt, dan zou ik dat eerst eens uit gaan zoeken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:58

MsG

Forumzwerver

Volgens mij heeft die blauw rood en groen scherm juist heel veel te maken met een softwarematige fout, wellicht door een custom rom. Waarom flash je de rom niet opnieuw? Grote kans dat hij het dan weer doet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 20:14
het rood groen blauwe scherm is het bootloaderschermpje. Herkent je PC hem als je hem aansluit? Zo ja, probeer dan eens een andere Rom te flashen. Haal bijv. de nieuwste van de site van HTC en kijk of ie daarna weer wil opstarten. Nee? --> garantie claimen.

Mocht je nog wel kunnen flashen maar start je mobiel niet meer op, dan kun je ook proberen om de originele SPL er weer op te zetten (staat vast wel ergens op XDA) voor je hem opstuurt. Voor zover ik weet kunnen ze dan niet (makkelijk) achterhalen dat je ooit een custom Rom hebt gedraaid. Maar goed, als flashen niet meer werkt maakt de SPL versie ook niet echt uit :P.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Check ook Newton ringen -> geen garantie door andere ROM? even, dat gaat over problemen met garantieafhandeling vanwege custom rom. Wellicht staan er nog nuttige tips/ervaringen in :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JelleNL
Bedankt allemaal voor de reacties.

@Bumba007 Had je toen een hardware- of softwarematig probleem?

En nee, ik kan geen verbinding maken met me computer.
Als ik hem met me computer verbind gaat het namelijk als volgt:
Ik verbind hem met via de usb-kabel met de pc.
Het led lampje dat aangeeft dat 'ie aan het opladen is gaat branden.
Na zo'n 10 seconden komt even dat 'bootloaderschermpje' en dat verdwijnt weer na 1 of 2 seconden.
Dan gaat weer dat rode led-lampje aan dat aangeeft dat die aan het opladen is.
Dan weer het bootloadersschermpje.
En zo gaat het verder.

Op moment van typen heb ik m'n toestel nu zo'n 10 minuutjes met usb verbonden me de pc en nu trilde die ineens kort en zag ik even dit (foto hieronder, niet door mijzelf gemaakt maar van internet geplukt). En daarna ging die weer in oplaadstand en dan weer dat opstarten, dan weer opladen etc.

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs147.snc3/17459_221275424878_764084878_3034190_3498989_n.jpg

Ik heb geprobeerd om een hard-reset te doen. Maar dan is die zo'n balkje aan het laden voor hard reset en dan gaat 'ie weer in oplaadstand.

Het is trouwens tijdens de vakantie gebeurd dat 'ie kapot ging en we hebben een doorlopende reisverzekering, zou dit iets kunnen helpen?

Edit: Nog een vraagje.. kunnen ze wel achterhalen dat er een andere rom op staat, als mijn toestel niks meer doet behalve het bootloaderscherm vertonen?

[ Voor 5% gewijzigd door JelleNL op 04-01-2011 16:30 ]

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 20:14
Als jij zeker weet dat je geen verbinding meer kan krijgen met je touch pro2, dan bestaat er een redelijke kans dat de mensen van het reparatiecentrum dat ook niet voor elkaar krijgen. Misschien beschikken ze daar over speciale software waarmee ze nog wat kunnen uitlezen, maar als dat zo was dan zou er vast wel iets over op XDA staan :P. En aangezien losse componenten op de printplaat vrij lastig te vervangen zijn, gok ik dat ze gewoon het binnenwerk zullen vervangen.

In theorie is het natuurlijk mogelijk om de flash chips uit jouw touch pro2 te halen en die in een andere te stoppen, maar aangezien die dingen vastgesoldeerd op de printplaat vastgesoldeerdd zitten en aardig wat contactpuntjes hebben lijkt het me niet heel waarschijnlijk dat ze dat gaan doen.

Korte samenvatting: waarschijnlijk niet ;)

• JelleNL
Ik kwam dit draadje tegen op xda-developers:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=640052

Ik ben het nu allemaal aan het lezen, maar het lijkt tot nu toe wel héél erg op wat ik heb (en er staat SOLVED in de titel).
Dus ik hoop dat dat iets helpt.

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:02
Als je nog in het blauw en groene scherm kan komen kan je ook nog deze handleiding doorlezen.

Hiermee kan je de spl terugzetten naar de oorspronkelijke van HTC.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=704409

Heb het net zelf gebruikt aangezien ik mijn Touch Pro2 ook moet gaan opsturen voor garantie.
Ik heb zelf versie 087 gebruikt als stock spl.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:39
En als je gewoon de originele firmware pakt en de RUU- utility opstart? Je zit in de bootloader, dus dan zou flashen ook moeten willen, hij is niet volledig gebrickt, in ieder geval.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• JelleNL
Bedankt weer voor de reacties

Maar het probleem is nu dat ik de bootloader maar ongeveer 1 seconden te zien krijg, daarna soft-reset me telefoon zichzelf (zie ik gewoon een scherm dat uit staat een het rode led-lichtje dat brand). Na 10 seconden zie ik dan dat bootloaders scherm weer even en dan reset die zich weer. En zo gaat het door.

@xyanide: Wat bedoel je precies met het blauw en groene scherm? Bedoel je de bootloader?

Dus de stock spl terugzetten lijkt me wel heel erg moeilijk worden omdat ik de bootloader maar ongeveer 1 seconde te zien krijg.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 09:19
Geen kortsluiting oid in je datakabel, waardoor dat ding vanzelf herstart?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01 09:55
Het lijkt er inderdaad op dat je accu te leeg is. Heb iets van hetzelfde gehad met mijn MDA Vario; die wilde ook niet meer booten en laden.

Heb toen een andere USB lader gebruikt die blijkbaar iets meer vermogen kon leveren.

Pvouput live

• JelleNL
Zou het probleem verholpen zijn als ik een nieuwe accu aanschaf?
Want laden via zowel de pc als via het gewone stopcontact werkt niet.

• xyanide
JelleNL schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:56:
Bedankt weer voor de reacties

Maar het probleem is nu dat ik de bootloader maar ongeveer 1 seconden te zien krijg, daarna soft-reset me telefoon zichzelf (zie ik gewoon een scherm dat uit staat een het rode led-lichtje dat brand). Na 10 seconden zie ik dan dat bootloaders scherm weer even en dan reset die zich weer. En zo gaat het door.

@xyanide: Wat bedoel je precies met het blauw en groene scherm? Bedoel je de bootloader?

Dus de stock spl terugzetten lijkt me wel heel erg moeilijk worden omdat ik de bootloader maar ongeveer 1 seconde te zien krijg.
Hiermee bedoel ik i.i.d. de bootloader :).
Een oplossing als je niet meer in de bootloader komt heb ik helaas niet. Je probeert er wel in te komen met de volume knop omlaag denk ik?

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 14:14
Bij mij waren er op het scherm strepen dus was hardwarematig.

kan je niet het originele rom via je micro sd flashen ?

• JelleNL
@xyanide
Oke,
en nee ik probeerde er niet in te komen met de volume knop omlaag, hij gaat vanzelf naar de bootloader en sluit het dan na ongeveer 1 seconde. Maar als ik het met de volumeknop omlaag probeer gaat 'ie wel gelijk naar de bootloader, maar sluit mijn telefoon die ook weer gelijk na 1 seconde af.

@Bumba007
Hoe werkt dat, originele rom via sd flashen? Dat lukt zeker niet als je enkel de bootloader even te zien krijgt en verder niks het doet?
---

Ik heb ook nog even een filmpje gemaakt van hoe het eruit ziet, dan is het misschien wat duidelijker. Dit is dus als ik hem met me computer of met de oplader verbind. Als hij uit staat kan ik helemaal niks ermee doen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yUHM3_uTgVM]

• xyanide
Als je amper in de bootloader kan komen zal het waarschijnlijk ook geen problemen opleveren als je hem zo inlevert voor garantie.

Met een beetje geluk vervangen ze meteen het moederbord, tenzij ze iets anders vinden waardoor ze de garantie kunnen weigeren (i.e. vochtschade...).

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:01
- Krijg je enige indicatie dat je telefoon aan het opladen is als je 'm gewoon inplugt en hem niet probeert te starten?

Klinkt als een lege batterij, waardoor de telefoon weer uitschakelt om de batterij niet te beschadigen.
Als je een tweede telefoon/batterij weet te regelen ben je er zo achter..

Ook zou je even een multimeter kunnen pakken en de resterende spanning van de batterij even kunnen meten. Als 'ie vol is zit 'ie vrij zeker boven de opgegeven spanning (3.7V), is de spanning significant lager, dan is het in ieder geval redelijk logisch dat je telefoon zich uiteschakelt.

• JelleNL
Ik heb gisteren een nieuwe batterij aangeschaft via bol.com en die heb ik vandaag binnengekregen. Ik had gehoopt dat alles het gelijk deed maar dat is niet het geval.
Ik stopte de batterij erin, toen drukte ik op de aan knop. Toen starte die op maar kwam die niet verder dan dat plaatje wat ik al eerder had gepost.
Toen batterij eruit gehaalt en met pc verbonden. Nu gaat 'ie naar de bootloader als ik hem met de pc verbind en ik heb ook usb connectie. Hij blijft nu ook in de bootloader.

Ik ga nu denk proberen de originele rom van htc er weer op te zetten?

Jelle.

edit:
Ik heb geprobeert de originele ROM van htc erop te zetten, maar dit is helaas niet gelukt. Het ging allemaal goed en hij had gewoon de 100% bereikt met flashen, maar daarna gaf die op m'n pc aan dat alles voltooid was en dat mijn mobiel klaar voor gebruik was, maar op mijn mobiel sprong die weer op de bootloader en was er niks veranderd.
Iemand suggesties?

[ Voor 24% gewijzigd door JelleNL op 06-01-2011 19:45 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:10
Als hij 100% bereikt heeft is het flashen waarschijnlijk wel gelukt, dus SPL weer locken en ter reparatie opsturen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• JelleNL
Ik las ergens dat het ook wel is help om te booten met je oortjes ingeplugd in je mobiel. Dus ik dacht: "Nou, even proberen."
En nu boot 'ie wel normaal met oortjes ingeplugd (en ik zie nu dus ook dat het flashen wel gelukt was, alleen dat 'ie bij het opstarten gewoon naar de bootloader ging ipv normaal op te starten.)

Maarja nu kan ik 'm dus alleen maar opstarten met mijn oortjes ingeplugd, als ik die eruit heb en ik start mijn telefoon op, gaat hij alsnog naar de bootloader.

Denk dat ik inderdaad maar de oude SPL er weer op ga zetten en hem ter reparatie ga sturen, want om nou altijd alleen maar te kunnen booten met oortjes in, is ook niet al te handig.
Pagina: 1