Advies benodigd, al het goede spul verdwenen?

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik kom wederom weer eens om hulp. Het is namelijk als volgt:
Ik heb 2 nieuwe schermen bijgekocht, aangesloten op mijn huidige videokaart (lees: ATI HD4890)
Plus ik had al een scherm erop aangesloten via hdmi (de 2 nieuwe op vga en dvi).
Nu werken er dus maar 2 schermen, de derde pakt ie niet. Naar mij idee is hiervoor maar 1 oplossing, of een nieuw mobo + 2 gpu's te kopen en draaien in crossfire (voorkeur, want wil toch nog upgraden)
Of een nieuwe gpu kopen die 3 schermen ondersteunt.

Nou was ik dus gezien die reden op zoek naar een moederbord, á socket 775.
Maar het lijkt wel alsof alle goeie moederborden ineens zijn verdwenen. Ik vind nog een paar mooie van Gigabyte, en 1 a 2 van Asus, maar die zijn allemaal maar slecht te verkrijgen.
Heeft iemand advies hierover? En wat voor moederbord allicht de oplossing zou zijn?
Ik vereis iniedergeval de mogelijkheid om 2 ati kaarten in crossfire te laten draaien, en 't liefst nog zo future ready als mogelijk. (Gezien op gebied van gpu's, etc) Beetje slecht voorbeeld omdat inmiddels de opvolger met socket 1366 er al uit is.
Maar ik sta open voor alle oplossingen, tips, of ideeën die jullie me eventueel kunnen geven, hulp word erg gewaardeerd!

Bvd!

Gestoord word je toch...

Verwijderd

CrossFire met twee HD4890's en drie beeldschermen kan niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

wat je wel zou kunnen doen is een extra kaart toevoegen. Elke kaart is voldoende voor 2D werk en zolang je niet gamed op 3 schermen tegelijk is er niets aan de hand.

of je upgrade naar een kaart met eyefinity, maar dan moet een van je schermen wel een displayport hebben. Of je zit aan een actieve converter vast. (of zijn er inmiddels al eyefinity kaarten uit zonder displayport?

[ Voor 39% gewijzigd door M2M op 02-01-2011 15:38 ]

-_-

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Topicstarter
@The_Mask, hoezo is dat niet mogelijk?
Ik zat trouwens eerder te denken aan een 6790 of dergelijk? Wil wel een beetje een high end kaartje hebben, met eyefinity.
Alleen word het dan nog een probleem dat mn schermen vga/dvi hebben? (de twee nieuwe, de gene die ik al had heeft hdmi, vga, dvi)

@ m2m ik moet om een kaart toe te voegen eerst een nieuw moederbord hebben, vandaar ook de vraag wat is een goed socket 775 moederbord, want alles lijkt 'verdwenen' te zijn, ik wil het liefst wel op ddr2 geheugen blijven namelijk, anders word de upgrade wel heel duur.
Maar mocht het echt nodig zijn om naar ddr3 over te stappen ben ik wel bereid dat te doen.
Dan was ik van plan om in eerste instantie een upgrade naar nieuw moederbord uit te voeren + nieuwe gpu, vervolgens later nog 1 extra aanschaffen voor crossfire.

Gestoord word je toch...

Verwijderd

775 en future ready bestaat niet. Wil je future ready dan moet je over naar een i3, i5, i7 of een am3.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
als je een pci slot over hebt kun je nog een "goedkoop" pci kaartje erin zetten van bijv. nvidia, als je win 7 draait :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Trucker Her schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:50:
@The_Mask, hoezo is dat niet mogelijk?
Omdat je bij Crossfire meerdere GPUs gebruikt om één beeld te maken, je kunt er dus niet meerdere schermen mee aansturen. Als je dat wilt moet je ze los houden, niet in CF
(zie trouwens ook de FAQ van dit subforum over wat CF is...)
@ m2m ik moet om een kaart toe te voegen eerst een nieuw moederbord hebben, vandaar ook de vraag wat is een goed socket 775 moederbord, want alles lijkt 'verdwenen' te zijn, ik wil het liefst wel op ddr2 geheugen blijven namelijk, anders word de upgrade wel heel duur.
So775 is end-of-life, Intel is al een tijdje over op So1366 en 1156 en is nu de overstap naar 1155 aan het maken. Jouw spul loopt twee generaties achter en dat vind je zo goed als niet meer nieuw. Als je So775 spul zoekt zou je dus beter 2e hands kijken, wat gelijk ook zachter is voor je budget.

Oslik blyat! Oslik!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

D4NG3R

kiwi

:)

Is het kopen van een HD6850 kaart geen optie? Hierop kan je tot 3 schermen aansluiten.

En heel veel duurder als een goed mobo is het niet: pricewatch: HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe

Hier 1ntje van erbij (Omdat je 1 van de schermen op Displayport moet aansluiten) pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter.

[ Voor 81% gewijzigd door D4NG3R op 02-01-2011 16:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:33
Socket 775 bestaat al sinds 2004 en inmiddels is er al anderhalf jaar lang Socket 1366 en ongeveer een jaar Socket 1156. Ergens kan ik me voorstellen dat men nu bezig is de oude Socket 775 uit te faseren.

Afijn, als ik in de pricewatch kijk zie ik dat met 200 verschillende soorten moederborden, Socket 775 nog steeds het grootst in aantal is. Keuze genoeg zou ik zeggen.

Wat betreft je eisen: crossfire is niet echt dé oplossing. Om je 3e scherm aan de gang te krijgen kan je beter een los goedkoop kaartje in je moederbord pluggen. En in je huidige config veel geld steken zou ik niet doen, dat kan je beter besteden bij je volgende bak.. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 02-01-2011 16:00 ]

_@/'

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het ligt helemaal aan wat de TS wil. Wanneer de TS alleen 3 desktops of 1 extended bureaublad wil gebruiken, dan kan hij volstaan met een extra simpele VGA kaart, maar wil hij over 3 schermen gamen dan zal hij naar een kaart moeten kijken welke Eyefinity ondersteund.

Met Eyefinity kun je met 1 kaart 3 schermen aansluiten; 2x DVI en 1X Display port bijvoorbeeld. Bij 3 schemrnen ben je overigens wel de displayport nodig wanneer je de schermen via DVI wilt aansluiten. Je bent dan wel een actieve DisplaPort > DVI adapter nodig, maar zoals gezegd duik de FAQ's eens in hierover is genoeg terug te vinden (ook in de ervaring topics).

Overigens met CrossFire kun je weldegelijk 3 schermen aansluiten (Eyefinity) dit werkt vanaf de 5000 serie.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 02-01-2011 16:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Trucker Her
  • Niet online

Trucker Her

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor de reacties, ik denk dat ik hiermee wel tot mijn besluit kom.
Ik denk dat ik voorlopig voor een goeie videokaart ga, en vervolgens verder ga sparen voor een nieuw compleet future-ready systeem.
En dat over crossfire is een foutje van mij, dan heb ik dat concept beetje verkeerd begrepen.
Maar het is dus wel mogelijk om een eyefinity kaart te kopen en in crossfire aan te sturen, en als nog 3 schermen te draaien?

[ Voor 33% gewijzigd door Trucker Her op 02-01-2011 17:23 ]

Gestoord word je toch...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dus je zocht een nieuw moederbord en besloot dat maar te vragen in Videokaarten & Beeldschermen? :?

Gelukkig hebben we tegenwoordig een mooie gids die je helpt met het leren vissen: **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?. Verder zul je het moeten doen met de BBG topicreeks: Best Buy Guide overzichtstopic.

Daarbuiten staan we aankoopadvies niet toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.