Draadloze hub die bedraad kan doorsturen

Pagina: 1
Acties:

• Figueros
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo iedereen,

Ik weet niet of iets dergelijks bestaat, of dat ik nu echt een voorzet voor open doel geef..

Mijn modem bevind zich (heel erg handig) in de meterkast buiten mijn voordeur (ik woon in een appartement). Nu wil het geval dat het niet echt mogelijk is om van uit die meterkast een draad te trekken naar mijn huis.
Is het mogelijk om in mijn huis een soort draadloze hub te plaatsen (die het signaal op pakt) waar ik vervolgens mijn internetkabels op kan aansluiten voor mijn pc en xbox? Zo ja, tips? Ideeën?

Alvast bedankt!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 22:25
Je zoekt een Wireless bridge icm een switch.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-02 17:49
Zeker, er zijn draadloze routers die als client kunnen dienen.

Edit: zie dit topic: Van ethernet naar wireless?

[ Voor 37% gewijzigd door brambo123 op 02-01-2011 13:19 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-02 19:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Koop homeplugs ?
Zijn tegenwoordig niet meer zo duur, en veel sneller en betrouwbaarder dan wifi.
Koop 2 homeplugs (ja met 1 ben je niet veel :+) en sluit hier een netwerkswitch op aan.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Je hebt hier ook repeaters voor die eventueel handig kunnen zijn.
Vaak herhalen dezen het draadloze signaal en hebben een paar LAN poorten om bedraad uit te delen.

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Repeater

Edit: Mooi snelle reacties, GoT gaat het nieuw jaar lekker goed in _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Highlandd op 02-01-2011 13:18 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat kan, gewoon een ontvanger waar een switch aan hangt. Eventueel is powerline ook een optie, kan hogere snelheden bieden als je infrastructuur goed is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:22

Chris_NL

Miauw

Maar wanner hij een Powerline adapter gebruikt is het toch ook mogelijk dat andere mensen, buren etc., deze verbinding gebruiken? Ik denk niet dat elk appartement apart is afgeschermd, en voor een Powerline verbinding maken groepen niets uit.

• Figueros
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Oke bedankt voor alle snelle reacties! Is de verbinding dan ook stabiel? Dus dat het niet steeds weg valt als ik online zit.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:19

allure

Titaan fase 2/3

Ik ken de situatie niet maar is het absoluut niet mogelijk om een 8mm gaatje te boren om een kabel naar binnen te leiden?
Pagina: 1