Van ethernet naar wireless?

Pagina: 1
Acties:

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een Marantz SR7005 surround receiver met een ethernet aansluiting. Via een LAN kabel kan de receiver aangesloten worden op het thuis netwerk (LAN).
Na het aansluiten wordt er een automatische netwerk setup uitgevoerd via de DHCP functie.

Tot zover de info via de gebruiksaanwijzing.

Voor mijn thuisnetwerk maak ik gebruik van InternetPlusBellen (KPN).
Dit werkt met KPN's eigen ADSL/VoIP modem: de EB (Experia Box). Ik heb die van Siemens, de Siemens SX551.

Bedraad gaat niet werken, althans, door de plaatsing en de indeling wordt het een hele klus om de kabel weg te werken.
Vandaar dat ik draadloos wil.
Mijn vraag: kan ik de SR7005 draadloos laten connecten met de Experia Box?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt een access point (of router) gebruiken dat client mode ondersteunt. Die connect naar je draadloze netwerk en speelt dan bridge naar je Marantz toe.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:04
Of een draadloze router waar je de dd-wrt firmware op kan installeren, met die firmware kan je 'm ook als wireless-bridge configureren.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Of één van de vele powerline oplossingen.

Abort, Retry, Quake ???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou idd voor een powerline gaan, of een Asus WL330g

Tijd voor een nieuwe sig..

• tijs67
De powerline is het stroomnet systeem?
Waarbij ik mn receiver met een kabel aansluit op een adapter en de andere adapter bekabeld aansluit op mn KPN ExperiaBox?

Hoe werkt het Asus systeem?

Wat zijn de voordelen/nadelen van beide systemen? En moet ik snelheid technisch nog rekening houden met beide systemen?

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-02 21:30

mbr

Ik gebruik een Conceptronic C150APM in "Station Infrastructure" mode om mijn LAN device wireless te laten connecten. De Sitecom WL-330 is vergelijkbaar met de C150APM. Station Infrastructure werkt merk onafhankelijk dus dit moet samen gaan met de EB.

[ Voor 27% gewijzigd door mbr op 28-11-2010 11:24 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

tijs67 schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:17:
De powerline is het stroomnet systeem?
Waarbij ik mn receiver met een kabel aansluit op een adapter en de andere adapter bekabeld aansluit op mn KPN ExperiaBox?

Hoe werkt het Asus systeem?

Wat zijn de voordelen/nadelen van beide systemen? En moet ik snelheid technisch nog rekening houden met beide systemen?
Iets meer moeite mag wel hoor ...

Powerline is inderdaad Ethernet over Power, oftewel je ethernet netwerk transporteren over je electra netwerk in huis,
Aan de ene kant een klein kastje in je stopcontact (met een netwerkkabel naar je switch) en bijvoorbeeld op zolder deel 2 van het kastje waar dan weer een netwerkkabel uitkomt en in je PC gaat.

Zo'n asus kastje is nog kleiner dan een pakje sigaretten en kan (onder andere) van een bedrade netwerkaansluiting een draadloze maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• tijs67
Ik heb inmiddels de Sitecom WL-330 aangeschaft. Helaas is het mij nog niet gelukt om de connectie goed werkend te krijgen.

De Siemens SX551 (Experiabox / router) is vervangen door de Thomson TG789vn.

De stappen die ik heb ondernomen:

- Sitecom bedraad aangesloten op mijn pc
- De Sitecom ingesteld (via http://192.168.0.234) met de volgende gegevens:
• Mode: Station Infrastructure
• Gateway en SSID van mn bestaande netwerk overgenomen
• DHCP uit gezet.
- De Sitecom vervolgens bedraad aangesloten op de Marantz.

In het menu van de Marantz kan ik bij netwerk de volgende instellingen doen:
DHCP: ON of OFF
Proxy: ON of OFF

Ik heb DHCP op OFF gezet, met de volgende instellingen:
IP adress : 192.168.002.234 (zelf gekozen)
Subnet Mask : 255.255.255.000
Default Gateway : 192.168.002.254 (ook 000.000.000.000 geprobeerd)
Primary DNS : 192.168.002.254
Secondary DNS : 000.000.000.000

Ik heb Proxy op ON gezet, met de volgende instellingen:

Proxy : optie Name gekozen (andere optie is (IP) adress)
Name : Thomson9EDBB8
Port : 00000

Volgens mij moet ik, als de Marantz direct (via een kabel) aangesloten zou worden op mn router, de DHCP op de Marantz op ON zetten.
Maar zijn mijn huidige instellingen nu juist? En zo niet, hoe stel ik DHCP en PROXY in op het moment dat ik de Marantz laat connecten via de Sitecom.
(wat kies ik bijvoorbeeld bij Ip adress van de Marantz als ik DHCP op OFF zet? Moet deze gelijk zijn aan het IP adress van de Sitecom?)

Met bovenstaande instellingen zie ik zowel de Brug als de Marantz SR7005 terug in mijn netwerkoverzicht op mijn pc.

Maar wanneer ik via het Marantz menu ga zoeken naar (internet)radiostations, dan krijg ik iedere keer als resultaat: ‘empty’.

Kortom, hij vindt niets.

Wat staat er niet goed?

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 16:01
Geadviseerd werdt een Asus WL 330 en je koopt een sitecom. verder moet je je denk ik eerst verdiepen in hoe IP adressering werkt. een IP-adres bestaat uit 2 delen: 1e deel = netwerk nummer, 2e deel = node nummer.

Voorbeeld:
IP ADRES: 192.168.0.100
SUBNET: 255.255.255.0

192.168.0 is hierbij het netwerk nummer (omdat de subnet(het netwerk opdeelnummer) alle eerste 3 getalvelden opslokt (255.255.255.0))

de .100 is het node nummer.

om te commuiceren binnen een IP netwerk is het van belang dat beide nodes (marantz en router) op hetzelfde netwerk aanwezig zijn.

bijv 192.168.0.1 -> modem; 192.168.0.10->sitecom die als bridge naar modem fungeert; 192.168.0.15 -> marantz

verder heb je waarschijnlijk geen proxy server thuis dus behoort deze optie uit te staan.

• tijs67
monstertje.xyz schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:01:
Geadviseerd werdt een Asus WL 330 en je koopt een sitecom.....
2 posten verder wordt er, naast de Asus, ook een Conceptronic C150APM / Sitecom WL-330 geadviseerd.
Dus zo vreemd is dat niet, lijkt me.
192.168.0 is hierbij het netwerk nummer en de .100 is het node nummer.

om te commuiceren binnen een IP netwerk is het van belang dat beide nodes (marantz en router) op hetzelfde netwerk aanwezig zijn.

bijv 192.168.0.1 -> modem; 192.168.0.10->sitecom die als bridge naar modem fungeert; 192.168.0.15 -> marantz
Ok, maar moet ik dan, uitgaande van het IP adres (node-gedeelte) van mijn router, zelf fysieke IP adressen gaan toevoegen aan de sitecom en de marantz?
En zet ik op zowel de sitecom en marantz de DHCP op UIT?

• tijs67
Ik ben er al uit: ik dacht dat ik alle combinaties al gehad had, maar ik heb nu alleen de proxy uitgezet en het werkt! Ik zat er dus kennelijk wel dichtbij :D

Topic kan dicht.
Pagina: 1