Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nelfrikandel
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18-10 15:15
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een Prolimatech Megahalems in mijn nieuwe systeem te plaatsen,
en aangezien ik niet erg vaak koelpasta gebruik, vroeg ik me af of iemand mij kan vertellen
wat op dit moment de beste koelpasta is. Ik ben niet van plan om vaak mijn CPU koeler te
verwisselen, dus hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden... Verder zal de CPU
een i7 2600 worden, die zoals jullie wel zullen weten volgende week geintroduceerd word.

(op de megahalems doe ik 2 NOISEBLOCKER 120MM NB-BlackSilentPRO PL-2, mocht
iemand hier nog een mooi alternatief voor weten, hoor ik dit ook graag!)

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:33

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Heb je zelf al eens wat reviews gelezen? MX-2 wordt waarschijnlijk het meest gebruikt. Ik gebruik zelf MX-3, dat een heel klein beetje beter is, maar een klap duurder. AS-5 is ook een aardige keuze. Er zijn ook wat exotischer spullen te koop, maar ik denk dat je het beste gewoon wat reviews kunt gaan lezen en op basis van prijs en kwaliteit zelf bepalen wat je wil hebben.

• Nelfrikandel
Ik heb idd wel wat reviews gelezen op internet, waarbij ik o.a. al las dat er wat verschil is tussen de "stroperigheid" van de MX-2 en MX-3, maar vaak worden er niet complete vergelijkingstesten of dergelijke gedaan. Wat ook wel logisch is, omdat het een niet extreem groot onderdeel van de computer betreft
En met jouw inbreng ga ik denk ik toch voor de MX-2, waarbij ik slechts een vraag over hou: wat is de beste manier van aanbrengen?

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:49
Ik heb zelf een aantal dagen geleden een Mugen 2 icm MX-4 geïnstalleerd. Naar wat ik gelezen heb is een rijstkorreltje in het midden de beste manier (en ook geen problemen mee gehad de keren dat ik koelers heb geinstalleerd).

• Nelfrikandel
Bedankt! Zag ook dat 5 stippen (zoals op dobbelstenen) het ook goed doen, dan krijg je een dikke "X" vorm.
De zijkanten missen dan klein stukje, maar de Center is toch het belangrijkst...

• swallav
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-10 19:47
Ik heb zelf de beste ervaring met een rijstkorrel in het midden. Heb ik het verleden ook wel eens het eerst proberen uit te smeren, maar dan krijg je luchtbellen en dat koelt bepaald niet geweldig. Althans op mijn mugen 2 met twee Xigmatec XLF 1253.

swallav wijzigde deze reactie 02-01-2011 19:29 (11%)

• Nelfrikandel
Ik heb net MX-2 uitgeprobeerd op oude processor, en heb even gekeken naar beste hoeveelheid te gebruiken. Is het een probleem als er na een tijdje wat pasta aan de zijkant word weggedrukt, en op de zijkant van je CPU dus zit? Als ik een puntje in midden maak gebeurd dit niet, maar bij en rijstkorrel wel...

Hier een link van soorten: >:) YouTube: How Thermal Compound Spreads (MX-2 Edition)

Nelfrikandel wijzigde deze reactie 02-01-2011 19:46 (19%)
Reden: added link

• iPower
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-08-2011
nou ik raad Tuniq TX-3 aan. is het spul dat nu in mijn systeem zit. ruwweg 4-5 graden verschil met AS5.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Coollaboratory Liquid Ultra. Ik heb de megahalems gekocht en ook de coollaboratory. ik heb ook de MX4 gekocht om wat vergelijkingen te maken

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• faust2016
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-10 14:31

faust2016

You yes have my shirt

@Deathchant: Het zou leuk zijn als je die vergelijkingen ook met de rest zou delen :p.
Of moet je die nog maken?

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:10

Singular1ty

Hardware Prutser

Schijnt dat Thermalright Chill Factor III ook goed spul is, dat Liquid Ultra spul is lastig aan te brengen en weer te verwijderen, dan komt CFIII het best uit de bus, vergeleken met alle hierboven genoemde TPs. Zie: http://www.vortez.co.uk/a...ermal_paste_review,6.html

Edit: Ben uit nieuwsgierigheid eens goed op zoek gegaan, en voor het complete overzicht in handen stel ik mijn mening bij. Zie: http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=150&Itemid=62

Blijkt dat die goeie ouwe AS5 nog steeds heer en meester is, helaas spreken veel reviewers dit tegen omdat deze pasta vanaf het moment van installatie nog 200 uur burn-in tijd nodig heeft om optimaal te presteren. De resultaten in de link hierboven liegen er daarentegen niet om.

Als je meteen resultaat wil, moet je Shin-Etsu MicroSi G751, Gelid GC Extreme of Tuniq TX-3. Helaas ben ik nog geen van die drie TIMs bij m'n gangbare koelingsboer (HighFlow) tegengekomen. Iemand een suggestie waar ik dit spul kan regelen? In elk geval lijkt de trend dat TIMs gebaseerd op aluminium- of zinkoxide goed presteren.
quote:
nou ik raad Tuniq TX-3 aan. is het spul dat nu in mijn systeem zit. ruwweg 4-5 graden verschil met AS5.
Ah, waar heb je dat spul vandaan? Heb net wel een tubetje TX-1 uit de kast weten te vissen, maar dat is 'm dus niet he -O-

Singular1ty wijzigde deze reactie 12-01-2011 02:22 (79%)

Acer V5-573G // i5-4210U // 8GB // GTX850M // 256GB Samsung mSATA // 2TB // Full HD IPS

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

@Faust, die moet ik nog maken. Ik moet de hele zooi nog kopen, op de CPU koeler en de kast na :P
@singular1ty. De review die jij post laat de Coollaboratory Liquid PRO zien, niet de ULTRA.
En over dat aanbrengen en verwijderen.....zie het filmpje hier:
http://www.coollaboratory.com/en/produkte/liquid-ultra/
Eerste filmpje is aanbrengen met kwastje. Ok het duurt wat langer, maar het laat zich makkelijk aanbrengen.
Over dat verwijderen, zie 2e filmpje. Zeer makkelijk te verwijderen. Wanneer je het spul koopt, krijg je borsteltje en doekje er gratis bij. Heb de shit ook gekocht bij highflow.nl. Zeer goeie webshop overigens!

Deathchant wijzigde deze reactie 12-01-2011 10:28 (21%)

• DominoNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 10:09

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ja, leuk spul dat coollaboratory, de eerste keer dat ik het geprobeerd heb, heeft het mn halve koelblok weggevreten dat voor een deel van aluminium bleek te zijn. Natuurlijk mijn eigen schuld, maar pas alsjeblieft ontzettend op met waar je het op smeert. Ten tweede heb ik het vorige week na een half jaar geprobeerd te verwijderen, maar het zit gewoon aangebakken op het waterkoelblok en de proc. Met geen enkele mogelijkheid normaal eraf te krijgen. (Zeker niet zoals in die filmpjes met zo'n alcohol doekje).

Als je écht iedere halve graad aan koeling nodig hebt dan zou je voor de coollaboratory optie kunnen gaan, maar moet je gewoon een goede koelpasta, please don't!

DominoNL wijzigde deze reactie 12-01-2011 14:02 (4%)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-10 23:38

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is Zalman STG1 nog tekoop ?? Die verhardt nooit en is net zo goed als Artic Silver :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sokkiejjj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-10 11:21

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

Houd het simpel en koop MX-4. Nieuwste uit de MX reeks en net even een tikje beter dan MX2 en MX3.
Ik heb zelf MX3, maar die ben ik kwijtgeraakt (ligt ergens in een doos in mijn huis, dus dat wordt zoeken), maar had nog AS5 van de videokaartwaterkoeling liggen en MX2 van de EK Supreme HF, het is allebei goed vergelijkbaar.
Het voordeel van MX2, 3 en 4 boven AS5 is dat er geen elektrische geleiding inzit. In AS5 zit dit wel. Het is welliswaar niet veel, maar het zit er wel in bij AS5.

🧮AMD Threadripper 2950X 🧰Asus ROG Zenith Extreme 🎮Asus ROG Strix RX VEGA64 🧠G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-64GTZR x2 💽Corsair MP510 960GB x2 🌡️CM ML360 RGB TR4 💼CM MC500M ⚡Asus ROG Thor 1200W 🖥️AOC AG322QC4 ⌨️Logitech G613 🖱️Logitech G703

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
DominoNL schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:59:
Ja, leuk spul dat coollaboratory, de eerste keer dat ik het geprobeerd heb, heeft het mn halve koelblok weggevreten dat voor een deel van aluminium bleek te zijn. Natuurlijk mijn eigen schuld, maar pas alsjeblieft ontzettend op met waar je het op smeert. Ten tweede heb ik het vorige week na een half jaar geprobeerd te verwijderen, maar het zit gewoon aangebakken op het waterkoelblok en de proc. Met geen enkele mogelijkheid normaal eraf te krijgen. (Zeker niet zoals in die filmpjes met zo'n alcohol doekje).

Als je écht iedere halve graad aan koeling nodig hebt dan zou je voor de coollaboratory optie kunnen gaan, maar moet je gewoon een goede koelpasta, please don't!
Dat is inderdaad een beetje je eigen schuld ja ;) Alle Intel 9xx CPU's hebben een vernikkeld koperen IHS (allemaal makkelijk op te zoeken op de intel website). De meeste CPU koelers ook, dus dan is het totaal geen probleem als je het aanbrengt zoals het filmpje. Maar ok.
Ik heb zelf ook MX4 erbij gekocht hoor. Kost toch niks. Ik wil idd ook even zelf checken of het de moeite waard is allemaal ;)

@nero, ja die is gewoon te koop hoor. Hier bij mycom in maastricht en e2e computers in Gulpen (Z-Limburg) ligt het gewoon ;)

Deathchant wijzigde deze reactie 13-01-2011 11:05 (7%)

• Gijs007
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-10 20:18
ik gebruik zelf ic7 diamond.
prima spul, schijt een van de beste te zijn kwa koeling. heb het zelf niet vergeleken met anderen.
enige nadeel is dat het moeilijk is om uit de tube te krijgen want het is een beetje klei achting en het is er ook wel lastig af te halen dus als je elke 2 weken je pasta vervangt dan moet je het niet nemen.
verder zit er maar weinig in de tube(genoeg voor 2-5 keer aanbrengen denk ik)

heb zelf een beetje aangebracht en dan onder druk van de koeler heeft het spul zich uitgesmeerd, bankpasje of zo werkt niet daar is het te stug voor bij kamer temperatuur.

Intel Core i7 7820x @ 4.5GHZ NZXT Kraken X62 ~ Asus TUF X299 Mark 1 ~ G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-32GTZR ~ EVGA GeForce RTX 2080 Ti XC Ultra ~ Corsair AX860I ~ 1 x Samsung 960 Pro 2 TB 1 x Intel Optane 900P 480GB

• Nelfrikandel
quote:
Sokkiejjj schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:13:
Houd het simpel en koop MX-4. Nieuwste uit de MX reeks en net even een tikje beter dan MX2 en MX3.
Ik heb zelf MX3, maar die ben ik kwijtgeraakt (ligt ergens in een doos in mijn huis, dus dat wordt zoeken), maar had nog AS5 van de videokaartwaterkoeling liggen en MX2 van de EK Supreme HF, het is allebei goed vergelijkbaar.
Het voordeel van MX2, 3 en 4 boven AS5 is dat er geen elektrische geleiding inzit. In AS5 zit dit wel. Het is welliswaar niet veel, maar het zit er wel in bij AS5.
Heb net de MX-4 besteld, alleen Azerty heeft het niet op voorraad schijnbaar, zie ik nu op m'n online factuur,
en op mails reageren ze momenteel ook niet echt...

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

highflow.nl heeft het :)

• Nelfrikandel
quote:
Nu al bij azerty besteld :(
Ik zou wel bij highflow willen bestellen nu,
maar #1 Stuurt azerty totale pakket, dus heb ik er niets aan als ik me koeler ook nog niet krijg.
En #2, heeft highflow verzenkosten die in dit geval even hoog zijn als product zelf 8)7

Geduld is een schone zaak...
De sabertooth P67 die ik wil is ook nog niet op voorraad, dus ik kan het toch nog niet gebruiken :P
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Beveiliging en antivirus

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True