HDMI-kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Eigenlijk te gek voor woorden, maar een HDMI kabel is in de winkel rustig 20 euro of iets dergelijks. Dit is nergens voor nodig, er zijn zat webwinkels waar OEM-kabeltjes voor 3-5 euro gekocht kunnen worden.

Ik snap dat die kabels ook winst moeten opleveren, maar zo'n mooie goldplug etc. heeft geen invloed op de kwaliteit is mijn ervaring.

Is er iemand die me het tegendeel kan bewijzen?

p.s.
Heb net 4 HDMI kabels gekocht via internet, inclusief verzendkosten 16 euro...

p.p.s.
Dit moet natuurlijk in LCD, Plasma & Projectie, niet in Audio en HiFi... Even niet opgelet. sorry ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 01-01-2011 17:55 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:32

Koppensneller

winterrrrrr

Zie hier: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Dit topic gaat precies over je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
zie dit topic
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

}:O

[ Voor 8% gewijzigd door accountabc op 01-01-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
leuk voor je, maar er is staat ion de PCM van december of januari, iig de laatste geloof ik, een test van HDMI kabels. er was wel degelijk verschil. het is echter de vraag of het verschil altijd te zien is als de overioge apparatuur niet ook van "betere" kwaliteit is.

er wordt echter wel in die test gesteld dat het verschil tussen de ene en de andere hdmi kabel minder groot is dan tussen een goeie en een "gewone"goedkope scartkabel bijvoorbeeld.

dus als voor jou de goedkope variant voldoet is dat prima. voor andere mensen die het verschil een keer gezien hebben , is een kabel van 20 euro geen bezwaar. andere mensen besteden liever nog 300 euro meer aan een hdmi kabel. dat is alleen nuttog als ook al je overige apparatuur top spul is, EN je daadwerkelijk zelf het verschil ziet, maar ook de "mindere" kwaliteit als storend ervaart.

een beetje minder donker zwart is voor mij niet zo heel erg, een beetje minder detail in donker is voor mij ook niet een probleem, je mist er de film niet door in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:32

Koppensneller

winterrrrrr

engelbertus schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:59:
leuk voor je, maar er is staat ion de PCM van december of januari, iig de laatste geloof ik, een test van HDMI kabels. er was wel degelijk verschil. het is echter de vraag of het verschil altijd te zien is als de overioge apparatuur niet ook van "betere" kwaliteit is.

er wordt echter wel in die test gesteld dat het verschil tussen de ene en de andere hdmi kabel minder groot is dan tussen een goeie en een "gewone"goedkope scartkabel bijvoorbeeld.

dus als voor jou de goedkope variant voldoet is dat prima. voor andere mensen die het verschil een keer gezien hebben , is een kabel van 20 euro geen bezwaar. andere mensen besteden liever nog 300 euro meer aan een hdmi kabel. dat is alleen nuttog als ook al je overige apparatuur top spul is, EN je daadwerkelijk zelf het verschil ziet, maar ook de "mindere" kwaliteit als storend ervaart.

een beetje minder donker zwart is voor mij niet zo heel erg, een beetje minder detail in donker is voor mij ook niet een probleem, je mist er de film niet door in mijn beleving.
Lees jij maar even het eerder aangehaalde topic. Donkerder zwart of meer detail is absoluut onmogelijk met een andere HDMI-kabel omdat het een digitaal signaal is. Het artikel van PCM is dan ook één grote verzameling onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55

FeaR

In GoT we trust

En daar gaan we dus ook verder met deze discussie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.