[iPhone] Op 1 januari... de wekker marcheert niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.881 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broemi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-04-2015
1 januari, wat blijkt: De wekker van mijn iphone 3GS lijkt niet meer af te gaan...
Even rondgevraagd en reeds 4 andere iphonegebruikers kunnen dit bevestigen!

Wat nu? Wachten tot een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Dit is natuurlijk een feature van Apple. Op 1 januari moet je uitslapen :+

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:02
Was deze humor niet eerder bij iOS?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 18:39
Als je de wekker instelt op "herhalen" dan werkt het wel zoals het hoort. Daarnaast werkt de wekker weer normaal vanaf 3 januari. Maar het zijn wel vreemde bugs (net als met wintertijd).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:23

Ypho

Allround Nerd

Hoedje schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:55:
Als je de wekker instelt op "herhalen" dan werkt het wel zoals het hoort. Daarnaast werkt de wekker weer normaal vanaf 3 januari. Maar het zijn wel vreemde bugs (net als met wintertijd).
Heeft dat te maken met weeknummers ofzo? (Wk 53/1?)

Wintertijd had idd zelfde bug, deze heeft zich bij mij toen vanzelf opgelost.

[ Voor 69% gewijzigd door Ypho op 01-01-2011 11:58 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08-05 18:39
Ypho schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:58:
[...]

Heeft dat te maken met weeknummers ofzo? (Wk 53/1?)

Wintertijd had idd zelfde bug, deze heeft zich bij mij toen vanzelf opgelost.
Maar met weeknummers kun je dan weer niet de wintertijd bug verklaren :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274

Bevestiging hier: de mijne gaat ook niet af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 10:59
HAHA, een soort van millenium bug :)

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

dit was vorige jaar ook het geval, zoek maar eens op google.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat het weinig zin heeft om allemaal te roepen dat je er ook last van hebt, want het schijnt een wereldwijd probleem te zijn. ;)
http://m.engadget.com/def...tegory=classic&postPage=1

Ik vind het weer lekker kansloos van Apple. Zeker na die blunder in oktober zou je toch verwachten dat ze nu hebben gedubbelcheckt of het zaakje wel fatsoenlijk werkt na bepaalde events. De jaarwisseling zou zo'n beetje de eerste usecase op de lijst met tests moeten zijn, maar blijkbaar hebben ze die overgeslagen. Typerend. :) Ik ben blij als het augustus is en ik zowel van mijn huidige provider als van mijn huidige telefoon af kan, dit soort "kleine" dingetjes verpesten het iPhonegebruik teveel voor me. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 12:36
Blijft gewoon belachelijk dat dit niet goed werkt.
Zelfs op de goedkoopste mobiele telefoons nooit problemen met de wekker en op zo'n duur apparaat regelmatig te laat wakker worden gemaakt is niet normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008

Ypho

Allround Nerd

Hoedje schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:06:
[...]

Maar met weeknummers kun je dan weer niet de wintertijd bug verklaren :)
True that is, Maar daar ging de wekker wel af, maar alleen nog in de zomertijd. Wellicht hebben ze daar (ook) geen rekening mee hebben gehouden? In ieder geval wel vervelend, want het is zo niet echt echt niet een betrouwbare wekker.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

krotwijk schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:17:
Blijft gewoon belachelijk dat dit niet goed werkt.
Zelfs op de goedkoopste mobiele telefoons nooit problemen met de wekker en op zo'n duur apparaat regelmatig te laat wakker worden gemaakt is niet normaal
Regelmatig? Kom op zeg, dit is de eerste keer :P Ik vind het wel grappig dat de hele wereld nu in de war is omdat blijkbaar iedereen zijn iPhone gebruikt als wekker en dan werkt het ineens niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@hierboven.

Regelmatig is idd sterk overdreven. In oktober 1x en nu weer een keertje. Oké het zou gewoon moeten werken maar een topic ervoor open lijken me al sterk overdreven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32
Het is wel een leuk topic om Apple uit te lachen, want een behoorlijk domme blunder is het wel. :P

Come to think of it, mijn Philips AJ3005 wekkerradio gaat ook heel soms geluidloos af (muzieknootje knippert om aan te geven dat er een alarm afgaat, maar geen geluid en het volume staat ook niet laag), dus het zijn niet de minste merken die zich daarin verslikken. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-01-2011 13:22 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:34
Qorne schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:48:
[...]

Regelmatig? Kom op zeg, dit is de eerste keer :P Ik vind het wel grappig dat de hele wereld nu in de war is omdat blijkbaar iedereen zijn iPhone gebruikt als wekker en dan werkt het ineens niet :P
Correctie, de tweede keer, met de overgang van zomertijd naar wintertijd was het ook al het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Rotje333 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:00:
[...]

Correctie, de tweede keer, met de overgang van zomertijd naar wintertijd was het ook al het geval..
En die overgang was ook al meerdere keren fout gegaan. Eerst kwamen Australie en Nieuw-Zeeland erachter, en een maand later was hier hetzelfde probleem. In die tussenliggende periode had er imho ook al een fix moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
LOL, ik kwam te laat op mijn werk, deze bug is nieuw voor mij, wel een vreemde bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Donstil schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:58:
@hierboven.

Regelmatig is idd sterk overdreven. In oktober 1x en nu weer een keertje. Oké het zou gewoon moeten werken maar een topic ervoor open lijken me al sterk overdreven.
Sorry hoor, maar mensen komen hierdoor te laat op hun werk en krijgen allerlei andere problemen. Het is gewoon belachelijk dat zoiets simpels niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Donstil schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:58:
Regelmatig is niet sterk overdreven. Het gaat namelijk regelmatig mis bij speciale gebeurtenissen zoals overgang zomertijd <> wintertijd, en blijkbaar ook nieuwjaar. Ik weet niet hoe vaak dergelijke dingen bij jou op de kalender staan, maar de meeste mensen komen dat maar een paar keer per jaar tegen. Dat het schijnbaar structureel fout gaat kan maar 1 ding betekenen: het is slecht gebouwd en niet getest.

[flauw] Het is duidelijk in ieder geval: 2011 is nog niet apple-approved :+ [/flauw]

[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 01-01-2011 14:25 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Jeroen10 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:15:
LOL, ik kwam te laat op mijn werk, deze bug is nieuw voor mij, wel een vreemde bug.
Werken op nieuwjaarsdag? Sterkte.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 21:00
g4wx3 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:12:
HAHA, een soort van millenium bug :)
Een decenium bug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ypho schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:58:
Heeft dat te maken met weeknummers ofzo?
Dat zou straf zijn want weeknummer kent de iPhone niet (zeer frustrerend!) :(

En zo te lezen hebben een aantal Tweakers hier een '-n bug'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308200

Blijkt inderdaad een probleem te zijn wat bij iedereen voorkomt. Gelukkig hoefde ik mijn wekker niet te gebruiken vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Die van mij ging vanochtend wel af, helaas was dat nog om 5:00 :S . Naja gelukkig sliep ik toen nog niet zo diep vanwege de jaarwisseling :P . Overigens draai ik geen iOS, maar iPhone OS 3.0 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Anoniem: 308200 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:01:
Blijkt inderdaad een probleem te zijn wat bij iedereen voorkomt. Gelukkig hoefde ik mijn wekker niet te gebruiken vanochtend.
Bij mij deed hij het gewoon, ik heb normaal twee wekkers ingesteld en die maakten me vanmorgen (veel te vroeg) wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:24:
[...]

Sorry hoor, maar mensen komen hierdoor te laat op hun werk en krijgen allerlei andere problemen. Het is gewoon belachelijk dat zoiets simpels niet goed werkt.
Laten we voorop stellen dat het gewoon hoort te werken maar als je "allerlei andere problemen" krijgt doordat je iPhone wekker niet afgaat doe je toch echt iets fout in je leven. Zou ik toch eens op zoek gaan naar een tweede wekker voor noodgevallen.
MueR schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:21:
[...]

Regelmatig is niet sterk overdreven. Het gaat namelijk regelmatig mis bij speciale gebeurtenissen zoals overgang zomertijd <> wintertijd, en blijkbaar ook nieuwjaar. Ik weet niet hoe vaak dergelijke dingen bij jou op de kalender staan, maar de meeste mensen komen dat maar een paar keer per jaar tegen. Dat het schijnbaar structureel fout gaat kan maar 1 ding betekenen: het is slecht gebouwd en niet getest.

[flauw] Het is duidelijk in ieder geval: 2011 is nog niet apple-approved :+ [/flauw]
Dit is de tweede keer dus Regelmatig is wel degelijk sterk overdreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 01-01-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:32
Donstil schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:26:
[...]

Laten we voorop stellen dat het gewoon hoort te werken maar als je "allerlei andere problemen" krijgt doordat je iPhone wekker niet afgaat doe je toch echt iets fout in je leven. Zou ik toch eens op zoek gaan naar een tweede wekker voor noodgevallen.
(..)
Als ik een wekker zet verwacht ik dat hij afgaat. Ik heb nog nooit een tweede wekker nodig gehad omdat de eerste stuk was, maar omdat ik er zeker van moest zijn dat ik wakker werd.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Donstil schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:26:
[...]

"Allerlei andere problemen" zou een ziekenhuisafpraak kunnen zijn. Of een vliegtuig dat je moet halen. En leuk hoor, zo'n tweede wekker. Maar als je die nodig hebt is die eerste wekker dus totaal ondeugdelijk en doet die niet wat ervan verwacht wordt, namelijk: jou wekken. Als ze niet willen dat het zo geïnterpreteerd wordt moeten ze het "alarm" noemen en niet "wekker".
Dit is de tweede keer dus Regelmatig is wel degelijk sterk overdreven.
Nou, de derde keer dus. Apple had na de DST-problemen in Australië een maand om het te fixen, deed het niet en dus hebben we er hier ook last van gehad. En nu dit. Terwijl het zoiets achterlijk simpels is dat het gewoon onvoorstelbaar is dat dit niet getest is. Zoals ik eerder al zei: dit had een van de meest voor de hand liggende usecases moeten zijn: wat doet de wekker na een jaarwisseling? Wat doet de wekker tijdens een schrikkeljaar? Wat doet de wekker bij de overgang naar DST? Wat doet de wekker als je bij de overgang naar wintertijd de wekker instelt op 3:00? Wat doet hij bij de overgang naar zomertijd als je hem instelt op 2:00?

De wekker is misschien we de feature die naast de belfunctie het meest gebruikt wordt. Het kán gewoon niet dat die niet fatsoenlijk getest wordt, en ik vind dit dan ook een schande. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15

KneoK

Not in a million lightyears

Pfft, ik wou dat ik dezelfde bug had :X Vanmorgen ging de wekker van m'n iPhone 3GS gewoon om 10 uur af omdat ik 'm vorig weekend zo had ingesteld. Doet best auw als je pas sinds 7 uur op een oor ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.nu.nl/internet...phone-verslapen-zich.html
Apple erkende zondagochtend dat er een probleem is. ''We zijn ons bewust van een probleem met de eenmalige alarmset voor 1 of 2 januari'', aldus een woordvoerder tegen nieuwssite Macworld.com.

Het bedrijf gaf een tip om het probleem te omzeilen: ''Klanten kunnen de herhaalde alarmfunctie inschakelen voor die dagen. Alle alarmfuncties beginnen 3 januari weer goed te functioneren''.

[ Voor 72% gewijzigd door leuk_he op 02-01-2011 09:22 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:34
eigenlijks wel bizar als je erover nadenkt,
mijn blokker toestel die ik als backup heb, werkt altijd ( zelfs de wekker)
vervolgens kom je aan met een dure smartphone en zelfs de simpelste dingen zoals een wekker weigeren eens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wel handig zo'n bericht om 04.00 Nederlandse tijd op 2 januari, dat er een workaround is dit alleen gisteren werkte en voor deze ochtend, maar dat lees je niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

jterpstra schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:42:
eigenlijks wel bizar als je erover nadenkt,
mijn blokker toestel die ik als backup heb, werkt altijd ( zelfs de wekker)
vervolgens kom je aan met een dure smartphone en zelfs de simpelste dingen zoals een wekker weigeren eens,
Nog erger is dan weer (imho) dat je jarenlang met je blokkerwekkertje betrouwbaar werd gewekt, maar als je een toestel vsn een paar honderd euro gebruikt sommigen ineens vinden dat je een back-up wekker moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

KneoK schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:10:
Pfft, ik wou dat ik dezelfde bug had :X Vanmorgen ging de wekker van m'n iPhone 3GS gewoon om 10 uur af omdat ik 'm vorig weekend zo had ingesteld. Doet best auw als je pas sinds 7 uur op een oor ligt.
Herhalende wekkers hebben er blijkbaar geen last van. ;)
Edmin schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:21:
[...]

Nog erger is dan weer (imho) dat je jarenlang met je blokkerwekkertje betrouwbaar werd gewekt, maar als je een toestel vsn een paar honderd euro gebruikt sommigen ineens vinden dat je een back-up wekker moet hebben.
Stockholm-syndroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Inderdaad belachelijk dat het niet werkt, maargoed mijn 10 jaar oude backup wekker deed het ook wel eens een keer niet, was de stroom in huis uitgevallen terwijl de backupbatterij leeg was.

Voor echt belangrijke dingen zet ik zowieso 2 wekkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 21:56
Ik gebruik altijd 2 wekkers.
nummer 1 is mijn wekker radio (staat zacht 3FM op) om rustig wakker te worden.. mocht ik die totaal niet gehoord hebben gaat me telefoon wekker (iphone of nokia) het zij een paar minuten later.

Maar toch belachelijk dat zoiets simpels niet naar behoren werkt. een bug in de interne klok oid. mag gewoon niet zitten voor een functie wat al jaren in de telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
NMe schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:46:
[...]

"Allerlei andere problemen" zou een ziekenhuisafpraak kunnen zijn. Of een vliegtuig dat je moet halen. En leuk hoor, zo'n tweede wekker. Maar als je die nodig hebt is die eerste wekker dus totaal ondeugdelijk en doet die niet wat ervan verwacht wordt, namelijk: jou wekken. Als ze niet willen dat het zo geïnterpreteerd wordt moeten ze het "alarm" noemen en niet "wekker".
Ik ben het met je eens dat het gewoon moet werken maar als ik vroeg een vliegtuig moet halen of naar het ziekenhuis zou moeten zet ik een tweede wekker, of de eerste nou zou moeten werken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik vroeg mij vanochtend ook al af of ik nou in zo'n diepe slaap was :')

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 22:06
Stockholm-syndroom. :)
Ik snap de link niet met sympathie krijgen voor ontvoerders en misbruikers?

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Pffff, wat irritant zeg! Ik kwam er vanochtend ook achter. Een beetje jammer dat ik naar schiphol moest om familie weg te brengen... Dit is nu de tweede keer en onacceptabel! Nog 7 maanden en dan loopt mijn abbo af, dus nog 3 of 4 maanden en dan mag ik een ander toestel gaan kiezen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 25-04 13:11
TheIbex schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:19:
[...]

Ik zou ook eerder spreken over de cognitieve dissonantie van Festinger. Stockholm-syndroom is heeeeeulll iets anders imho.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

RobertJ schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:40:
Stockholm-syndroom is heeeeeulll iets anders imho.
Stockholmsyndroom roepen in Apple-topics is een Pavlovreactie van trolls.

Als dit probleem niet snel opgelost wordt ga ik dus zeker geen iPhone4 halen over een maand. Niet dat ik ooit wekkers gebruik maar ik vind dit amateuristisch gepruts, mijn god... Ik word de laatste maanden al gek van mijn 3G die zo traag als dikke stront is met iOS4... Jammer dat de alternatieven zo kut zijn; ik heb al met Android gestoeid op de HTC Desire maar dat is ook alles behalve geweldig. Toch maar een Nokia 6300, kan je tenminste bellen en SMSen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Nou, de derde keer dus. Apple had na de DST-problemen in Australië een maand om het te fixen, deed het niet en dus hebben we er hier ook last van gehad. En nu dit. Terwijl het zoiets achterlijk simpels is dat het gewoon onvoorstelbaar is dat dit niet getest is. Zoals ik eerder al zei: dit had een van de meest voor de hand liggende usecases moeten zijn: wat doet de wekker na een jaarwisseling? Wat doet de wekker tijdens een schrikkeljaar? Wat doet de wekker bij de overgang naar DST? Wat doet de wekker als je bij de overgang naar wintertijd de wekker instelt op 3:00? Wat doet hij bij de overgang naar zomertijd als je hem instelt op 2:00?

De wekker is misschien we de feature die naast de belfunctie het meest gebruikt wordt. Het kán gewoon niet dat die niet fatsoenlijk getest wordt, en ik vind dit dan ook een schande. :)
Dat is dan ook het vreemde. Het is niet alsof iOS nog nooit een zomer/wintertijd overgang of een nieuw jaar gezien heeft. Als het een compleet nieuw systeem zou zijn zou je het aan een of andere kinderziekte kunnen wijten, maar nu is er blijkbaar (bij de overgang naar iOS 4?) iets veranderd waardoor het plots niet meer werkt. En dat terwijl de klok-applicatie een van de weinigen is die sinds de allereerste iPhone nauwelijks is aangepast, in ieder geval niet aan de gebruikerskant. En wekkers van derden lijken ook gewoon te werken, dus het is geen bug die heel diep in het systeem zit. Erg vreemde bug, dus..
Wilf schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:57:
[...]
Toch maar een Nokia 6300, kan je tenminste bellen en SMSen. 8)7
..en wakker worden. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog op 03-01-2011 00:00 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Als ze niet willen dat het zo geïnterpreteerd wordt moeten ze het "alarm" noemen en niet "wekker".
Niet om 't een of 't ander hoor, maarehm:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhq.nl/~marco/IMG_0891e.png

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:03:
[...]

[afbeelding]
Niet om 't een of ander hoor. maar zet hem nu voor de grap eens op Nederlands. Iets dat volgens mij het overgrote deel heeft(ikzelf overigens niet, heb 't even aan m'n maatje gevraagd voor ik hier voor lul sta :+

[ Voor 3% gewijzigd door TheIbex op 03-01-2011 00:12 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

TheIbex schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:10:
[...]

Niet om 't een of ander hoor. maar zet hem nu voor de grap eens op Nederlands. Iets dat volgens mij het overgrote deel heeft(ikzelf overigens niet, heb 't even aan m'n maatje gevraagd voor ik hier voor lul sta :+
Ja dat weet ik wel, maar de naam maakt natuurlijk geen donder uit. Ik vond 't gewoon grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:15:
[...]

Ja dat weet ik wel, maar de naam maakt natuurlijk geen donder uit. Ik vond 't gewoon grappig :P
Waar ik het op mijn beurt weer grappig vond om jou te verbeteren:P

Maarja weer ontopic, anders wordt de juf straks weer boos

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn iPod Touch 4g ging vanmorgen ook niet af :( toeval?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

BillSpaarbank schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:20:
Mijn iPod Touch 4g ging vanmorgen ook niet af :( toeval?
Mijn every day recurring alarm @7:50 ging vannochtend ook niet af!

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
Mijn alarm werkte vanochtend ook niet...meer dan een uur verslapen!!!! Erg vervelend, het was een eerder gebruikt alarm dat ik opnieuw had aangevinkt...maar het werkte dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348380

Ook mijn wekker werkte vanochtend niet, heb moeten uitwijken naar een andere :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250036

Mijne ook niet, maar ik was al eerder wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 09:04
Vandaag werkte mijn wekker weer prima! Ik heb wel een nieuwe ingesteld..... En niet weer een oude aangezet. Dit was toen bij de problemen rond de overgang naar wintertijd ook een oplossing. Denk dus dat ik mijn verzameling wekkers maar weer ga verwijderen....

zeker nu ik lees dat hij het dus niet deed bij mensen die een oude hadden aangezet....

Wel achterlijk dat apple zoiets niet kan laten werken. Ik had bij de wintertijdbug nog zoiets van foutje moet kunnen, maar dat het 2x gebeurt binnen 3 maanden is wel heel erg slecht... De iphone 4 heeft een nieuwwaarde van rond de 1000 euro edit: 800 euro je had gelijk :P, met multitouch en een oscilloscoop, maar iets simpels als een wekker werkt niet.....

[ Voor 9% gewijzigd door KingKoning op 03-01-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rond de 1000 euro? Grapjas. Maar ik ben zelf wel blij dat ik niet afhankelijk ben van een telefoon om me te wekken maar gewoon een dedicated wekker heb.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Zonder abbonement kostte een losse iphone 4 32Gb bij de introductie ongeveer 1000 euro....

Maar goed, ook al is het 300 euro, het gaat om het principe dat zoiets simpels gewoon moet werken op een apparaat dat 'smartphone' heet.

overigens lol @ "dedicated wekker" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens Apple zijn er bekende problemen met 1 en 2 januari, maar het is dus vandaag op 3 januari ook niet in de hand.
http://www.nu.nl/gadgets/...t-opnieuw-verslapers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KingKoning schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:36:
Zonder abbonement kostte een losse iphone 4 32Gb bij de introductie ongeveer 1000 euro....

Maar goed, ook al is het 300 euro, het gaat om het principe dat zoiets simpels gewoon moet werken op een apparaat dat 'smartphone' heet.

overigens lol @ "dedicated wekker" :)
Het hoort inderdaad gewoon te werken, volledig mee eens. Maar een telefoon van net geen 800 euro huidige nieuwprijs zou ik niet snel 1000 euro noemen :P Maar feit blijft dat zelfs een telefoon van 100 euro dit gewoon fatsoenlijk moet doen, het is iets wat zo enorm simpel en eenvoudig is qua software, hoe kan je daar nu nog fouten mee maken? Het gaat om software die al jaren gebruikt wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TheIbex schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:19:
[...]

offtopic:
Ik zal straks als ik niet mobiel aan het browsen ben eens de link opzoeken, maar ik heb laatst ergens een samenvatting van een studie gelezen waarin ze "fanboyisme" onder voornamelijk Apple-gebruikers onderzocht hebben. Ook daar vergeleken ze het met het Stockholmsyndroom. De gebruiker wordt feitelijk gegijzeld door de maker van een product en voelt de impuls om steeds nieuwe producten van dat bedrijf te kopen, om vervolgens iedereen te vertellen hoe goed die producten wel niet zijn en elk klein foutje goed te praten en te verdedigen. Vandaar mijn verwijzing. :) Maar goed, dit is hier behoorlijk offtopic, laten we dit topic daar verder niet voor kapen. Ik edit straks wel een linkje erbij in deze post. :)

CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:03:
[...]

[afbeelding]
Maar dat is juist mijn punt: het Engels kent geen modern woord voor "wekker" in de zin waarin wij het kennen. Ze hebben dus het algemenere woord "alarm" gebruikt. Bij de vertaling heeft Apple echter de keuze gehad tussen "alarm" en "wekker" en daarbij gekozen voor dat laatste, wat dus impliceert dat Apple vindt dat je je iPhone als wekker kunt gebruiken. Dat hij vervolgens in een paar maanden tijd zulke kinderziektes vertoont is gewoon jammer en het toont gewoon aan dat die feature niet getest is met de zorgvuldigheid die iets waar veel mensen van afhankelijk zijn om op tijd wakker te worden verdient.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 03-01-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-04 16:23
Ik heb gewoon gedaan wat Apple gister zei en het werkte weer prima vanochtend :)

Alsnog een domme fout tho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 22:40
Nou probleem blijft zich op 3 januari herhalen.
Ik ga even een wekker applicatie "aanschaffen"

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 18:06

ijskonijn

Now MOVE!

fatihbatur schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:00:
Nou probleem blijft zich op 3 januari herhalen.
Ik ga even een wekker applicatie "aanschaffen"
Heb net getest door een nieuwe wekker in te stellen, deze gaat gewoon af vandaag.
Overigens heb ik er geen last van gehad, ik heb ook een dedicated wekker

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267246

Hij hoort natuurlijk gewoon te werken maar........er zijn zulke mooie wekker apps in de appstore te krijgen zoals de iHandy Wekkerklok. En die werkt wel en daar kun je nog meer mee ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 267246 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:28:
Hij hoort natuurlijk gewoon te werken maar........er zijn zulke mooie wekker apps in de appstore te krijgen zoals de iHandy Wekkerklok. En die werkt wel en daar kun je nog meer mee ook!
Waarom zou ik betalen voor een feature die gratis ook aanwezig is en die op elke andere telefoon wel fatsoenlijk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267246

NMe schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:33:
[...]

Waarom zou ik betalen voor een feature die gratis ook aanwezig is en die op elke andere telefoon wel fatsoenlijk werkt?
Wie heeft het over betalen? Er zijn ook gratis wekker apps :-)

Maar idd.....de standaard wekker moet het ook gewoon doen, maar dat zei ik ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
800,-? Ik heb mijn iPhone4 op release in Parijs gekocht voor 639,- gewoon bij de officiële Apple store.

Hier werkte het alarm wel trouwens. Begreep dat wekkers aangezet na 00:00 gewoon werken (iets wat ik gedaan heb)

Edit: wel geinig dat ik op andere websites lees dat mensen hiervoor gaan overstappen. Oké het zou moeten werken maar overstappen naar een ander platforum (die later ook een bug zou kunnen krijgen) lijkt me wel wat overdreven.

Edit2: het is ook weer goed voer voor de Apple bashers trouwens.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 03-01-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NMe schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:28:
[...]

Maar dat is juist mijn punt: het Engels kent geen modern woord voor "wekker" in de zin waarin wij het kennen. Ze hebben dus het algemenere woord "alarm" gebruikt. Bij de vertaling heeft Apple echter de keuze gehad tussen "alarm" en "wekker" en daarbij gekozen voor dat laatste, wat dus impliceert dat Apple vindt dat je je iPhone als wekker kunt gebruiken. Dat hij vervolgens in een paar maanden tijd zulke kinderziektes vertoont is gewoon jammer en het toont gewoon aan dat die feature niet getest is met de zorgvuldigheid die iets waar veel mensen van afhankelijk zijn om op tijd wakker te worden verdient.
Nee, dat hebben vertalers gedaan. Geloof maar dat de makers van de Clock app geen seconde hebben nagedacht over of die feature in het Nederlands 'wekker' of 'alarm' moet heten.

Overigens slaat dat nog altijd op kaas. Hoe wakker word jij van je kookwekker, precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Donstil schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:13:
Edit: wel geinig dat ik op andere websites lees dat mensen hiervoor gaan overstappen. Oké het zou moeten werken maar overstappen naar een ander platforum (die later ook een bug zou kunnen krijgen) lijkt me wel wat overdreven.
Ik snap het wel. Als zoiets basaals als een wekker al niet werkt...

Ik twijfel nu ook over een 4 halen, mede omdat de 3G nu klote/nauwelijks werkt (iOS4). Als ik dan straks een 4 zou hebben is het over anderhalf jaar weer een superoud model dat niet meer ondersteund wordt (zoals de 3G nu) door het OS. Yay -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik heb alle alarmen die ik erin had staan verwijdert en opnieuw toegevoegd. Morgenvroeg even kijken of het werkt. Heb zojuist namelijk een nieuw alarm aangemaakt en die doet het wel.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:13
Vanmorgen inderdaad geen wekker... wat slecht zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor veel mensen is het gewoon de laatste druppel. Ik ben zelf al langer van plan om over te stappen van mijn iPhone, waarschijnlijk naar Android. Ik heb momenteel een iPhone van mezelf en een Android-telefoon om op te devven voor de zaak dus ik kan redelijk goed vergelijken nu. Het verschil in de gebruikerservaring in combinatie met de manier waarop Apple met kritiek omgaat (hoesjes om een hardwareprobleem op te lossen, laks zijn met het fixen van wekkerbugs i.v.m. wintertijd waardoor het twee keer fout gaat over de hele wereld, enz.) is voor mij genoeg om over te willen stappen naar een vrijer systeem waarbij ik tenminste zelf kan kiezen om te tetheren, of hoe mijn UI eruit ziet of welke software ik gebruik om mijn muziek te syncen.

Ik denk niet dat de overstappers over zullen stappen vanwege dit ene probleem, maar ik denk wel dat het bijdraagt aan het slechter wordende image van Apple, ook onder de mensen die de iPhone wel hebben en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bij mij deed de wekker het gewoon weer vanochtend... :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Naboo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:27:
Bij mij deed de wekker het gewoon weer vanochtend... :)
Bij mij ook, maar ik gebruik dan ook een herhalende wekker die op elke weekdag om dezelfde tijd afgaat. Die hebben dit probleem niet deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 15:29
Hmm bij mij werkte de wekker gewoon.

Ik had tussen kerst en oud en nieuw vrijgenomen, en mn herhalende wekker uitgeschakeld, die had ik gewoon uitgevinkt.
En vannacht weer aangevinkt, en mn alarm ging wel gewoon.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Klopt het probleem treed niet op bij:

- herhalende wekkers
- nieuwe wekkers (vandaag ingesteld dwz na 00.00 uur naar ik mag aannemen)

Oftewel alleen bij eenmalige wekkers die je voor 3 januari 2011 heb aangemaakt treed het probleem op. Het is dus zo simpel als al je wekkers verwijderen en opnieuw erin zetten, wat bij de wintertijdbug ook al de oplossing was....

Morgen zullen we pas weten of het echt werkt (als half NL zich weer verslaapt) maar ik heb net met een aantal wekkers (cq alarmen :P) zitten testen en dat lijkt allemaal prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Apple wil gewoon dat je geniet van je avond en niet voor 00:00 gaat slapen >:) .
Wilf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:42:
[...]

Ik snap het wel. Als zoiets basaals als een wekker al niet werkt...

Ik twijfel nu ook over een 4 halen, mede omdat de 3G nu klote/nauwelijks werkt (iOS4). Als ik dan straks een 4 zou hebben is het over anderhalf jaar weer een superoud model dat niet meer ondersteund wordt (zoals de 3G nu) door het OS. Yay -O-
Kan je idd beter een (bv) Nokia/Samsung/HTC/wat dan ook hebben die helemaal niet meer geupdate wordt 8)7. na een jaar (als je geluk hebt wordt hij een jaar ondersteund)

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 03-01-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

De HTC van mijn schoonzus (vrij nieuw) werd vorig weekend anders (automatisch) geupdate.

Ik kan alleen niet wennen aan die verschrikkelijk lelijke en contra-intuïtieve GUI van die Desire.

Ik zou dus eigenlijk niet weten welke telefoon beter bij mij zou passen dan een iPhone maar een telefoon met flash-internet, tethering, software die niet zwaarder is dan de hardware en FM-radio lijkt mij wel wat, zolang het OS een beetje fatsoenlijk en intuïtief is ( windows-achtige mapstructuren e.d. op een daarvoor veel te klein scherm hoef ik niet :r ). Ook zou ik een aantal apps wel missen, denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:33

TwOkkie

Tweakin' Okkie

NMe schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:28:
Maar dat is juist mijn punt: het Engels kent geen modern woord voor "wekker" in de zin waarin wij het kennen. Ze hebben dus het algemenere woord "alarm" gebruikt. Bij de vertaling heeft Apple echter de keuze gehad tussen "alarm" en "wekker" en daarbij gekozen voor dat laatste, wat dus impliceert dat Apple vindt dat je je iPhone als wekker kunt gebruiken.
Je hebt een ding dat op een bepaalde tijd afgaat en ook nog eens een sluimerfunctie heeft. Volgens mij is "wekker" een vrij treffende omschrijving van zo'n ding. Een alarm is heel wat anders, dat gaat af als je ergens voor gewaarschuwd moet worden. Dat kan bijvoorbeeld een brand-, een inbraak-, of een waterdetectie-alarm zijn. Of in dit geval het alarmeren voor het aanbreken van een tijdstip. Een tijdstipaanbreekalarm dus eigenlijk. Gelukkig hebben we daar het gangbaardere woord "wekker" voor bedacht, dus die vertaling is zo slecht nog niet.

Ik zou van een alarm overigens een hogere betrouwbaarheidsgraad verwachten dan van een wekker.

Maar goed, back on-topic. Hoe krijg je het voor elkaar om een wekker zo te programmeren dat dit soort fouten er in sluipen? Werkt je software intern dan niet met een wat abstractere voorstelling van tijd waardoor dag, maand en jaar helemaal niet belangrijk zijn? Zit iemand dan echt code te kloppen als
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
IF dag == 30 AND maand in ( ... ) 
    OR dag == 31 AND maand in ( ... ) 
THEN 
  maand++
  dag=1 
ELSE 
  dag++ 
...

Dan kan ik me voorstellen dat er iets mis gaat als je vergeet dat het jaartal ook zo af en toe verandert.

Zo'n DST-bug kan ik me beter voorstellen. Als je intern met GMT werkt en je denkt er even niet aan dat de gemiddelde gebruiker zou verwachten dat de opgegeven tijdstippen Localtime zijn, heb je zo die bug te pakken. Niet goed, maar voorstelbnaar. Dit gaat mijn voorstellingsvermogen even te boven...

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TwOkkie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:00:
[...]

Maar goed, back on-topic. Hoe krijg je het voor elkaar om een wekker zo te programmeren dat dit soort fouten er in sluipen? Werkt je software intern dan niet met een wat abstractere voorstelling van tijd waardoor dag, maand en jaar helemaal niet belangrijk zijn? Zit iemand dan echt code te kloppen als
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
IF dag == 30 AND maand in ( ... ) 
    OR dag == 31 AND maand in ( ... ) 
THEN 
  maand++
  dag=1 
ELSE 
  dag++ 
...

Dan kan ik me voorstellen dat er iets mis gaat als je vergeet dat het jaartal ook zo af en toe verandert.
toon volledige bericht
Ik heb het gevoel dat het weeknummer een probleem is geweest, maar dat kan ik zonder broncode natuurlijk niet onderbouwen. :P
Zo'n DST-bug kan ik me beter voorstellen. Als je intern met GMT werkt en je denkt er even niet aan dat de gemiddelde gebruiker zou verwachten dat de opgegeven tijdstippen Localtime zijn, heb je zo die bug te pakken. Niet goed, maar voorstelbnaar. Dit gaat mijn voorstellingsvermogen even te boven...
Voorstelbaar is het wel, maar hoe het productie haalt is niet voorstelbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
800,-? Ik heb mijn iPhone4 op release in Parijs gekocht voor 639,- gewoon bij de officiële Apple store.

Hier werkte het alarm wel trouwens. Begreep dat wekkers aangezet na 00:00 gewoon werken (iets wat ik gedaan heb)

Edit2: het is ook weer goed voer voor de Apple bashers trouwens.
Het is meer de laatste druppel, ik en mijn vrouw hebben beide een iPhone 3GS en zondag moesten we er vroeg uit om mijn schoonzusje naar Schiphol te brengen. Het was echt niet grappig. Mijn zwager heeft ook een iPhone en kwam al achter de bug en besloot ons te bellen waardoor we uiteindelijk nog op tijd op Schiphol waren aangekomen.

Ik heb al twee van die dingen liggen als backup, maar ik dan dus beter iets anders erbij leggen waar geen Apple op staat! Ik ben zwaar pissed dat Apple er altijd zo lakoeniek over doet! Dan wacht je toch even 3 dagen en dan doet hij het weer. Niets in werking zetten om mensen te waarschuwen o.i.d.
Waarom zouden ze ook? De telefoon hebben ze al verkocht, dis waarom moeite doen?

Het is niet zo dat ik nu direct overstap, maar over drie maanden mag ik een nieuwe kiezen en het wordt geen iPhone, dat weet ik wel!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dfrenner schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:53:
[...]

Ik ben zwaar pissed dat Apple er altijd zo lakoeniek over doet! Dan wacht je toch even 3 dagen en dan doet hij het weer. Niets in werking zetten om mensen te waarschuwen o.i.d.
Volgens mij doen ze er helemaal niet laconiek over, maar ze hebben nou eenmaal niet echt mogelijkheden om binnen die twee dagen alle miljoenen devices te updaten, noch hun eigenaars van een persoonlijke melding te voorzien. En ja, dan is de beste oplossing toch melden vanaf wanneer het dan wél goed gaat. En het natuurlijk onmiddelijk fixen voor je volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:02:
Volgens mij doen ze er helemaal niet laconiek over, maar ze hebben nou eenmaal niet echt mogelijkheden om binnen die twee dagen alle miljoenen devices te updaten, noch hun eigenaars van een persoonlijke melding te voorzien. En ja, dan is de beste oplossing toch melden vanaf wanneer het dan wél goed gaat. En het natuurlijk onmiddelijk fixen voor je volgende update.
Een half jaar voor een bug fix had echter wel tijd genoeg kunnen wezen, niet? Iets met DST... En ja, ze hadden dan de gehele wekkerfunctie wel opnieuw kunnen controleren, ook voor jaarwisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:02:
[...]

Dat is dan sowieso iets waar ze aan mogen werken. Hoe moeilijk kan het zijn om een service te maken die een soort van pushbericht kan geven op Apple's initiatief wanneer zoiets als dit optreedt? Dan kun je al je gebruikers met internetverbinding in een keer inlichten en heb je alvast een stuk meer begrip van je gebruikers. Maar Apple doet liever aan plakbandoplossingen, zie antennagate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wilf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:16:
[...]
Een half jaar voor een bug fix had echter wel tijd genoeg kunnen wezen, niet? Iets met DST... En ja, ze hadden dan de gehele wekkerfunctie wel opnieuw kunnen controleren, ook voor jaarwisselingen.
Dat is een compleet andere bug, die toevallig hetzelfde component treft omdat (in tegenstelling tot wat alle stuurlui hier lijken te denken) het helemaal niet simpel is om zoiets te maken.
NMe schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:58:
[...]

Dat is dan sowieso iets waar ze aan mogen werken. Hoe moeilijk kan het zijn om een service te maken die een soort van pushbericht kan geven op Apple's initiatief wanneer zoiets als dit optreedt? Dan kun je al je gebruikers met internetverbinding in een keer inlichten en heb je alvast een stuk meer begrip van je gebruikers. Maar Apple doet liever aan plakbandoplossingen, zie antennagate. :)
Pfft, antennagate. Ook al zo overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
NMe schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:58:
[...]

Welke antennagate? Apple heeft dacht ik genoeg er aan gedaan, zelfs een speciaal event waarin het een en ander duidelijk is geworden. Mijn inziens is het een opgeblazen verhaal van hier tot ginder. Natuurlijk is ook het werkkereuvel slordig, maar om daar nu je telefoon voor te verwisselen. Een auto hier is ook wel op de dag dat ie gekocht is stuk gegaan en het euvel kon ook niet verholpen worden en keerde later (willekeurig) terug. Apple heeft het probleem erkend en een groot deel van de gebruikers hebben om de een of andere reden geen last meer van het probleem vandaag. Dingen als die smsbug in Android, dat vind ik tientallen keren erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:01:
Dat is een compleet andere bug, die toevallig hetzelfde component treft omdat (in tegenstelling tot wat alle stuurlui hier lijken te denken) het helemaal niet simpel is om zoiets te maken.
Ik beweer niet dat het makkelijk is maar ze hebben in 3.x ook prima voor elkaar gekregen, evenals in OS X en veel andere platforms kunnen het ook. Waarom moest voor 4.x het wiel opnieuw uitgevonden worden? Wat is er zo essentiëel veranderd in 4.x dat de wekker opnieuw geschreven moest worden en waarom is er niet getest op de zwakke plekken van alle agenda's? Al is het een ander soort bug, bij een bug fix zou je verwachten dat men op grote tijdsveranderingen alsnog test of het werkt.

Ik vind het weeknummerverhaal plausibel, jammer dan toch dat je echt NERGENS een weeknummer terug kan vinden op je iPhone (zeer grote frustratie).
me_mrtn schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:05:
Een auto hier is ook wel op de dag dat ie gekocht is stuk gegaan en het euvel kon ook niet verholpen worden en keerde later (willekeurig) terug.
Zo'n auto zal ik ook inleveren en een andere kopen.
Dingen als die smsbug in Android, dat vind ik tientallen keren erger.
Miljoenen mensen die te laat komen voor van alles en nog wat is minder erg dan een handjevol gebruikers die een SMS naar de verkeerde persoon sturen? 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Wilf op 03-01-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wilf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Ik beweer niet dat het makkelijk is maar ze hebben in 3.x ook prima voor elkaar gekregen, evenals in OS X en veel andere platforms kunnen het ook. Waarom moest voor 4.x het wiel opnieuw uitgevonden worden? Wat is er zo essentiëel veranderd in 4.x dat de wekker opnieuw geschreven moest worden en waarom is er niet getest op de zwakke plekken van alle agenda's? Al is het een ander soort bug, bij een bug fix zou je verwachten dat men op grote tijdsveranderingen alsnog test of het werkt.
Omdat in iOS 4.0 onder andere dat hele systeem overhoop is gegooid om ook willekeurige apps toe te staan dergelijke notifications te sturen. Dat kon in iPhoneOS 3.x en eerder niet. Daar is vervolgens gewoon een foutje in ontstaan met een edge-case die je gewoon niet aan ziet komen. Ik geef verder onmiddelijk toe dat het hele DST-gebeuren een stuk minder vergeeflijk is omdat dat toch wel het eerste is waar je aan moet denken, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:53:
[...]
Niets in werking zetten om mensen te waarschuwen o.i.d.
Waarom zouden ze ook? De telefoon hebben ze al verkocht, dis waarom moeite doen?

Het is niet zo dat ik nu direct overstap, maar over drie maanden mag ik een nieuwe kiezen en het wordt geen iPhone, dat weet ik wel!
<kuchkuch>Ja want de update service en berichtgeving bij de "andere" is zoveel beter. </kuchkuch>

Stap lekker over naar een andere telefoon. Zien we je over 2jaar en 3maanden wel weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn

[...]

Zo'n auto zal ik ook inleveren en een andere kopen.

[...]

Miljoenen mensen die te laat komen voor van alles en nog wat is minder erg dan een handjevol gebruikers die een SMS naar de verkeerde persoon sturen? 8)7
Dat jij perfectie hoog in het vaandel hebt staan, prima, die verwachting heb ik inmiddels niet meer. Dat is niet bij Apple, dat is niet bij anderen. Tevens, vertrouwen hebben in een telefoonwekker vind ik altijd discutabel. Er kunnen zoveel dingen gebeuren (vastloper, lege accu, etc). Blijkbaar is een wekker wel zo belangrijk, maar wil niemand investeren in een bijna foolproof wekker als in een ouderwetse 220+accu wekker. Het blijft natuurlijk wel slordig van Appel. Ik moet er niet aan denken dat mijn sms'jes bij de verkeerde persoon komen, dan kan totaal verkeerd uitpakken. Helemaal als het probleem al een lange tijd niet gefixed is en je er verder weinig mensen over hoort. Maar Apple is nu eenmaal een makkelijk te beschimpen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
[...]

Ik vind het weeknummerverhaal plausibel, jammer dan toch dat je echt NERGENS een weeknummer terug kan vinden op je iPhone (zeer grote frustratie).
Ben ik het volledig mee eens. Dit soort dingen zijn in mijn ogen toch wel erg simpel toe te passen en toch wel erg functioneel. Daarbij is geen enkele telefoon perfect dat weet iedereen, maar ik vind wel dat apple de basis toch wel op orde mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Gelukkig heb ik een vriendin met een Nokia van 4 tientjes. Diens wekker doet het nog als de batterij op is en er staan weeknummers op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Welke antennagate? Apple heeft dacht ik genoeg er aan gedaan, zelfs een speciaal event waarin het een en ander duidelijk is geworden. Mijn inziens is het een opgeblazen verhaal van hier tot ginder.
Apple heeft erkend dat er problemen zijn en vervolgens een paar maanden lang gratis hoesjes weggegeven ter "compensatie". Ik vind dat een belediging voor de gebruikers die vaak juist de iPhone als statussymbool gebruiken en hem nu niet kunnen showen omdat hij niet 100% presteert zonder dat hoesje. En alsof dat niet erg genoeg is: inmiddels worden er ook geen gratis hoesjes meer bij de iPhone 4 geleverd terwijl het probleem ook nog steeds niet verholpen is met een nieuwe revisie of iets dergelijks, wat op mij overkomt alsof die hoesjes een tijdelijk zoethoudertje waren. Voor mij is dat typerend voor de manier waarop Apple omgaat met hun gebruikers.
Natuurlijk is ook het werkkereuvel slordig, maar om daar nu je telefoon voor te verwisselen. Een auto hier is ook wel op de dag dat ie gekocht is stuk gegaan en het euvel kon ook niet verholpen worden en keerde later (willekeurig) terug. Apple heeft het probleem erkend en een groot deel van de gebruikers hebben om de een of andere reden geen last meer van het probleem vandaag. Dingen als die smsbug in Android, dat vind ik tientallen keren erger.
Je vergelijking met een auto is krom. Er is hier niet iets mis met één telefoon of één auto, maar de hele productie die een bepaald stuk software draait is stuk. De vergelijking die je dan zou moeten maken is een autofabrikant die een bepaald model auto terugroept zoals we afgelopen jaar een paar keer hebben meegemaakt. Gelukkig hoeft dat bij software niet zo rigoureus omdat je die zelf kunt updaten, maar de vergelijking is wel eerlijker.

Wat betreft het gebruiken van dit probleem als overstapargument: zoals gezegd is het niet alleen deze bug. Het is voor mij in elk geval een verzameling van blunders en de houding van Apple tegenover zijn klanten. Je noemt nu één probleem met Android terwijl ik desgevraagd zo in één adem wel vijf redenen kan noemen waarom ik geen vertrouwen meer heb in mijn iPhone of Apple in zijn algemeenheid. Je hoeft mij niet te vertellen dat dat allemaal persoonlijke redenen zijn, maar het zijn wel geluiden die ik de laatste tijd steeds vaker hoor. Ik hoop dat Apple niet arrogant genoeg is om te denken dat deze slechte reclame (wereldwijd wordt dit op internet, radio en tv behandeld) ze goed doet. De echte Applefans houden ze vast wel maar de gemiddelde gebruiker die gewoon een telefoon wil en wie het niet interesseert of daar wel of niet een appeltje op staat raken ze gewoon kwijt op deze manier. :)
Donstil schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:42:
[...]

<kuchkuch>Ja want de update service en berichtgeving bij de "andere" is zoveel beter. </kuchkuch>
Dat anderen het niet doen is geen reden voor Apple om er niet ook aan te werken en bovendien kun je zeggen wat je wil: er zijn in het afgelopen jaar meer grootschalige problemen geweest met iOS en diens voorgangers dan met elk ander mobiel OS.
Stap lekker over naar een andere telefoon. Zien we je over 2jaar en 3maanden wel weer terug ;)
Waar komt die illusie vandaan? Sommige mensen zijn gewoon écht niet tevreden met hun iPhone, waaronder ikzelf. Ik dacht ook dat het allemaal wel mee zou vallen en wilde het fanboyisme rondom Appleproducten wel trotseren om het product te leren kennen, maar de Applementaliteit is gewoon niet voor mij, en zo zullen er meer mensen zijn.

Ik ben de afgelopen jaren een mobiel OS-slet geweest: ik heb ze allemaal wel gehad. Van mijn oude Nokia's ben ik overgestapt via een P910i (Symbian) en later via een TyTN II (Windows Mobile) naar een iPhone en zoals gezegd heb ik een Android mobiel via mijn werk. Het perfecte mobiele OS bestaat niet, ze hebben allemaal wel problemen. Maar de beste gebruikerservaring voor mij heb ik met Android, niet met de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
NMe schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 03:56:
[...]

Apple heeft erkend dat er problemen zijn en vervolgens een paar maanden lang gratis hoesjes weggegeven ter "compensatie". Ik vind dat een belediging voor de gebruikers die vaak juist de iPhone als statussymbool gebruiken en hem nu niet kunnen showen omdat hij niet 100% presteert zonder dat hoesje. En alsof dat niet erg genoeg is: inmiddels worden er ook geen gratis hoesjes meer bij de iPhone 4 geleverd terwijl het probleem ook nog steeds niet verholpen is met een nieuwe revisie of iets dergelijks, wat op mij overkomt alsof die hoesjes een tijdelijk zoethoudertje waren. Voor mij is dat typerend voor de manier waarop Apple omgaat met hun gebruikers.
Ik heb de ervaring met drie verschillende iPhones, twee daarvan tijdens het zogenaamde "antennagate" en één van erna. Met alledrie de toestellen heb ik geen verschil in ontvangst gemerkt. Ja, als je je vinger op het magische plekje legt gaat de ontvangst achteruit. Maar, de ontvangst valt niet weg. Hiervoor had ik een N97 Mini. Nou, als je ergens van "antennagate" zou kunnen spreken is het dat toestel. Hou je hand om het onderste deel en weg verbinding. Er is een probleem geweest met de pers en de Amerikaanse providers, dat klopt.
[...]

Je vergelijking met een auto is krom. Er is hier niet iets mis met één telefoon of één auto, maar de hele productie die een bepaald stuk software draait is stuk. De vergelijking die je dan zou moeten maken is een autofabrikant die een bepaald model auto terugroept zoals we afgelopen jaar een paar keer hebben meegemaakt. Gelukkig hoeft dat bij software niet zo rigoureus omdat je die zelf kunt updaten, maar de vergelijking is wel eerlijker.
Nee hoor, het gaat om een VW Passat met het bekende bobineprobleem in de 2.0FSI motor. Algemeen bekend is dit probleem, maar een terugroepactie of een vervanging van de bobines is niet aan de orde. Dat is een eerlijke vergelijking.
Wat betreft het gebruiken van dit probleem als overstapargument: zoals gezegd is het niet alleen deze bug. Het is voor mij in elk geval een verzameling van blunders en de houding van Apple tegenover zijn klanten. Je noemt nu één probleem met Android terwijl ik desgevraagd zo in één adem wel vijf redenen kan noemen waarom ik geen vertrouwen meer heb in mijn iPhone of Apple in zijn algemeenheid. Je hoeft mij niet te vertellen dat dat allemaal persoonlijke redenen zijn, maar het zijn wel geluiden die ik de laatste tijd steeds vaker hoor. Ik hoop dat Apple niet arrogant genoeg is om te denken dat deze slechte reclame (wereldwijd wordt dit op internet, radio en tv behandeld) ze goed doet. De echte Applefans houden ze vast wel maar de gemiddelde gebruiker die gewoon een telefoon wil en wie het niet interesseert of daar wel of niet een appeltje op staat raken ze gewoon kwijt op deze manier. :)
Apple is arrogant. Mij maakt de houding van een bedrijf bitter weinig uit (persoonlijk). Voor mij persoonlijk is het nog steeds een toestel wat qua snelheid is ongeëvenaard, maar wel met een bug hier en daar. Maar ik heb hier alleen van jou nog maar negatieve verhalen over Apple gehoord. Dan zou ik zeggen, veel geluk met Android. :)
[...]

Dat anderen het niet doen is geen reden voor Apple om er niet ook aan te werken en bovendien kun je zeggen wat je wil: er zijn in het afgelopen jaar meer grootschalige problemen geweest met iOS en diens voorgangers dan met elk ander mobiel OS.
Vertel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:09

KoudeAardbei

Moderator

Vandaag deed hij het perfect 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

me_mrtn schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:23:
Apple is arrogant. Mij maakt de houding van een bedrijf bitter weinig uit (persoonlijk). Voor mij persoonlijk is het nog steeds een toestel wat qua snelheid is ongeëvenaard, maar wel met een bug hier en daar. Maar ik heb hier alleen van jou nog maar negatieve verhalen over Apple gehoord. Dan zou ik zeggen, veel geluk met Android. :)
Tot het moment dat er daadwerkelijk grote problemen opduiken, dan wil je geen bedrijf dat arrogant is maar een bedrijf dat fouten durft toe te geven en ook eens zwakte kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Tsurany schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:37:
[...]

Tot het moment dat er daadwerkelijk grote problemen opduiken, dan wil je geen bedrijf dat arrogant is maar een bedrijf dat fouten durft toe te geven en ook eens zwakte kan tonen.
Dan ben je bij Apple wel aan het goede adres. Het antennagateprobleem (binnen twee weken), topcase probleem bij MacBooks is toegegeven en uitgebreide garantie aan gegeven, de kapotte Time Capsule afgelopen zomer, CPU whining, gele waas bij iMacs. Zelden bij een bedrijf waar zoveel fouten worden toegegeven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Laatst online: 08-05 09:46
Vreemd dat relatief kleine problemen met een apparaat van Apple zich altijd mogen 'verheugen' op veel aandacht in de media (en daar reken ik internet gemakshalve ook maar onder), terwijl veel ernstigere problemen met apparaten van andere producenten bij lange na niet de aandacht krijgen die ze verdienen (zie ook het Nokia N97 forum).

Het lijkt er op alsof het vertrouwde Microsoft/Windows 'bashing' inmiddels plaats heeft gemaakt voor Apple 'bashing' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat het vooral komt doordat de verkopen van Apple een flink stuk groter zijn dan die van Nokia en mensen Apple een stuk interessanter vinden om over te discussiëren.
Daarnaast is Apple een bedrijf dat veel hoger van de toren blaast dan andere bedrijven en een typische houding heeft die zulke reacties aantrekt. Als je ziet hoe ze over hun telefoon praten, met claims als "This changes everything. Again." en dan met zulke bugs komt, tja dan roep je het ook wel op jezelf af. Apple wilt zichzelf op een voetstuk plaatsen, een soort Elite zijn door een hoge prijs te vragen voor producten en door zoveel mogelijk te zorgen dat een Apple als een echt status product wordt gezien. Zulke bedrijven zijn de eerste die aangesproken worden als ze iets verkeerd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er lopen enorm veel mensen rond met een iPhone en het gemiddelde publiek dat een iPhone gebruikt is (denk ik) ook nog eens bovengemiddeld actief op social media als Facebook/Twitter e.d.
Tevens denk ik dat mensen die werkzaam zijn bij de media ook bovengemiddeld veel Apple-apparatuur gebruiken.
De combinatie van bovenstaande gegevens, zorgt voor een bovengemiddelde aandacht in de pers, verwacht ik.

P.s. ben Apple-fanboi, noch Apple-hater. Heb een MBP waar ik zéér tevreden ben, en ik zou m'n HTC Desire niet willen ruilen voor een iPhone :P

[ Voor 15% gewijzigd door Smultie op 04-01-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Laatst online: 08-05 09:46
Tsurany schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:27:
...
Daarnaast is Apple een bedrijf dat veel hoger van de toren blaast dan andere bedrijven en een typische houding heeft die zulke reacties aantrekt. Als je ziet hoe ze over hun telefoon praten, met claims als "This changes everything. Again." en dan met zulke bugs komt, tja dan roep je het ook wel op jezelf af. Apple wilt zichzelf op een voetstuk plaatsen, een soort Elite zijn door een hoge prijs te vragen voor producten en door zoveel mogelijk te zorgen dat een Apple als een echt status product wordt gezien. Zulke bedrijven zijn de eerste die aangesproken worden als ze iets verkeerd doen.
Ik ben het niet geheel met je eens. Apple-producten zijn inderdaad (een stuk) duurder dan concurrerende producten, maar het gebruiksgemak en de betrouwbaarheid is dan ook verhoudingsgewijs hoog te noemen. Uiteraard zitten er ook beperkingen en fouten in hun producten, maar de over-exposure van dit soort triviale zaken vind ik buiten alle proporties. Notabene over een ingebouwde wek/alarm-fucntie, waar hebben we het in vredesnaam over. Bij een concurrerend toestel, de Nokia N97 die ruim een jaar geleden werd gelanceerd als het nieuw 'vlaggeschip' en iPhone 'killer', mag je zelfs van geluk spreken als je het voor elkaar krijgt om deze op te nemen als je wordt gebeld. Maar in de (massa)media lees je verdacht weinig hieriover. Hooguit in het N97 forum heier op Tweakers.net.

Je zou bijna vermoeden dat de concurrentie er (smeer of sponsor)geld voor over heeft om Apple op deze manier aan de schandpaal te nagelen. Wellicht is dit ook een manier om de manco's aan hun eigen producten buiten de media en de aandacht van het prubliek te houden ...
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.