[Win7] Freeze na boot op exact moment.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vanochtend een nogal raar probleem. Ik draai een windows 7 systeem met een ACER computer van ongeveer een halfjaar oud. Sinds vanochtend bevriest de computer na een tijdje. Het volgende heb ik toen gedaan:
- Temperaturen bekeken van al mn hardware, waren allemaal ok.
- Nieuw stroomcircuit gebruikt.
- Windows Safe mode loopt ook vast.

Het probleem is dat ik software-technisch niet de tijd krijg om iets te doen :(.

Net is mij opgevallen dat het systeem vastliep op exact 2:36 (3x achter elkaar, dus geen toeval meer).
Als ik dan bij processen keek (bij de bron-huppeldepup, waar je exact kan zien van welke processen je CPU verbruikt komt) kwam in de laatste seconde 2:36 sppsvc.exe naar boven. Na even gegoogled te hebben bleek dit een doodnormale windows-service te zijn. Maar dit vond ik wel het vermelden waard.

Het probleem is dat ik windows zelf dus niet echt iets kan doen vanwege de tijdbom van 2 minuut 36 :p

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank bij voorbaat en allemaal een fijne jaarwisseling toegewenst,

Groetjes,

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou staat er nota bene [Vista] Systeem hangt regelmatig in de topiclijst terwijl je dit topic aanmaakt :)
Zou je dan niet gaan kijken of er een soortgelijke oplostechniek voor jouw probleem wordt gegeven?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dat al gedaan. Echter krijg ik niet echt de tijd om op te zoeken hoe ik in dat dumpbestand kom, als ik wat probeer op te zoeken loopt hij al sneller vast. Ik vrees dat formateren nodig is. Heel irritant dit. Systeemhersel krijgt ook niet genoeg tijd om te completen. Weet iemand of je een memorytest buiten Windows om kan doen? Ik heb al gekeken in m'n BIOS maar daar staat er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Probeer eens windows startup repair. (bij het opstarten op f8 rammen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:19:
Ik had dat al gedaan. Echter krijg ik niet echt de tijd om op te zoeken hoe ik in dat dumpbestand kom, als ik wat probeer op te zoeken loopt hij al sneller vast. Ik vrees dat formateren nodig is. Heel irritant dit. Systeemhersel krijgt ook niet genoeg tijd om te completen. Weet iemand of je een memorytest buiten Windows om kan doen? Ik heb al gekeken in m'n BIOS maar daar staat er niets over.
Die zijn er ja!