Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een poosje met een probleem, en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
Case:

Nadat mijn systeem opgestart is, wat probleemloos gaat, komt het vaak voor dat hij al gelijk een paar minuten hangt.
Dit is niet altijd zo. Soms kan ik gelijk van start, maar dan hangt hij even later wel weer een paar minuten.
Ik wacht dan even en dan kan ik weer verder. Hij voert wel eerst alles uit waar ik tijdens de hang-periode op geklikt heb. Meestal na een kwartiertje ofzo heb ik weer precies hetzelfde. Dit heb ik tijdens het browsen, CAD tekenen, tekstverwerken, kortom bij alles.
Hij hangt niet helemaal, want ik kan de muis nog wel bewegen. Film die tijdens de hang-periode aanstaat loop ook gewoon door (zij het dan met haperen).

Systeem:
Intel DG33TL
Intel E8400
Win Vista Ultimate
Firefox
(hangt ie weer..)
MS Security Essentials
nog meer?

Ik heb uiteraard al een aantal virusscans uitgevoerd enzo. Maar als ik nog meer kan doen, laat het me weten.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Wat zie je in taakbeheer als dat gebeurt?
Processen die op 100% blijven hangen?

zijn je koelblokken schoon?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik mijn taakbeheer ook loggen?
Want als het systeem hangt, kan ik op dat moment niet zien welk proces alle resources gebruikt.

Je bedoeld de koelblokken van mijn proc en geheugen? Processor is passief gekoeld...

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
ik had een keer precies hetzelfde probleem. Een of andere windows update had de boel zitten verkloten, heb met system restore de update ongedaan gemaakt en toen windows update een tijdje uitgehad.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:22:
Kan ik mijn taakbeheer ook loggen?
Want als het systeem hangt, kan ik op dat moment niet zien welk proces alle resources gebruikt.
Performance Monitor gebruiken.
Daar kun je een tracelog mee aanmaken, en als je precies wil weten welke processen/drivers/weetikveel verantwoordelijk zijn voor die hang kun je het ook hiermee debuggen:
Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn taskmanager ff in de gaten gehouden en het lijkt erop dat audiodg bij mij actief wordt op het moment van hang.
heeft iemand daar ervaring mee of zorgt die vaker voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat is één van de processen die voor je soundcard/device worden gebruikt, maar zeker weten doe je het met de bovenstaande debug optie.
Een bokkende audiodriver vis je er dan zo uit.

* alt-92 heeft @ laptop een bug opgespoord waarbij die specifieke realtek HD audio driver bij een resume uit slaapstand niet mee wil. Kon ik ook alleen maar zichtbaar krijgen met een debug van een manual dump.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 31-12-2010 17:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
Al een restorepoint geprobeerd?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1