is mn PSU goed genoeg of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey medetweakers,

ben net nieuw op het forum, ik lurk al een lange tijd omdat ik mijn eigen pc wil samenstellen, het word de 1e keer dat ik het ga doen.

gister naar de winkel geweest, en een build samengesteld, het is voornamelijk voor het spelen van games zoals wow/league of legends, en voor de rest nog wat photoshop.

Maar ben een beetje paranoid over wat die winkelmedewerker me vertelde,

heb dus de volgende build samengesteld:

Moederbord: Asus Intel P7 P55D usb 3.0 sata 3.0
cpu: Intel I5 760
geheugen: 4 GB 1333 mhz dual (2x2 GB) Kingston
Hdd: 0.64 TB / 7200 RPM western digital caviar black
Gpu Asus GTX 460 / 1024 MB
en nog een extra PCI slot voor een Asus Wifi networking kaart

eigelijk wou ik dus ook de case en psu apart hebben, maar hij kwam met de volgende case:

Case: Antec solution NSK 4482 B / Black - 380W 80P bronze

Ik had al twijfels, is dit voldoende om dit systeem goed draaiende te houden? of heb ik meer watt nodig?

bedankt alvast voor het lezen!

greetz,

Bestmage O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je kan dan beter voor een antec sonata gaan, daar zit een 500 watt voeding in. Die is wat beter bemeten voor het systeem dan de 380 van deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja daar dacht ik ook aan, voornamelijk denk ik dat de gpu veel watt zal gebruiken!

zal vandaag nog ff teruggaan naar die winkel, stelletje prutsers -_- had al mn twijfels,

net ook ff wat psu calculators gedaan op t internet , maar die komen ook allemaal rond de 450 watt uit kwa gebruik grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Je kan kijken op PSU calculator, heb net even gekeken voor je. Je systeem zou onder load ongeveer 320w moeten trekken, en er word minstens een 380W voeding aangeraden. Dit is nog steeds te weinig!
Asus zegt voor je videokaart:
The ASUS GeForce GTX 460 video card requires a 450 Watt or greater power supply with a minimum of 24 Amps on the +12 volt rail.
Zit ook even naar je mobo te kijken:
Je heb er een 8 pins kabel voor "nodig".

Als ik jou was zou ik voor minstens 450 watt gaan, van een beetje een kwaliteitsmerk.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Waar je eventueel ook op kan letten bij het aanschaffen van een voeding is de 80Plus certificering. De voeding die jij noemt heeft een "80Plus Bronze" label en dat betekent efficiëntie van 81% bij 20% belasting, efficiëntie van 85% bij 50% belasting en efficiëntie van 81% bij 100% belasting. Een voeding met "80Plus Zilver", "80Plus Gold" of "80Plus Platinum" label zijn efficiënter. Wikipedia: 80 PLUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier hebben we een speciaal topic voor: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26

Daar verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.