Valt van netwerk zodra er meerdere personen op zitten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb sinds 2 weken een linksys router wrt120n gekocht, na al enkele problemen te hebben verholpen blijven er nu nog 2 over;
zodra ik alleen op het draadloze netwerk zit merk ik dat alles goed is, zodra mijn zus haar laptop opstart en contact zoekt met de router val ik van het netwerk af, en zo wisselt dit daarna dus af. Is dit simpelweg op te lossen of ligt dit puur aan de eigenschappen van de router.

Ook merk ik dat ik soms ontzettend lag (hoge ping) terwijl mijn download snelheid wel maximaal is. Ik zelf heb een vermoeden dat dit samenhangt met het bovengenoemde probleem.

Hopelijk zijn er mensen bekend met dit probleem en is het makkelijk te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hebt niet toevallig hetzelfde IP adres ingesteld op beide machines?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122462

Heb dit al enkele keren gezien bij n-wifi routers. Waarschijnlijk gaat uw accesspoint over van G naar N bij het opstarten van de laptop. De eerste PC ondersteund wss geen N.
Ik los het meestal op door de router vast te zetten op G.
Als je echt de snelheid nodig hebt kan je op sommige routers ook dual channel/dual band aan zetten waardoor G en N frequenties tegelijk gebruikt worden.

Zie ook: N en G tegelijkertijd?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 122462 op 31-12-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
ik heb de router nu ook op alleen G te staan.
Ik heb zelf een imac, en mijn zus een oude acer laptop 4 jaar oud inmiddels. durf niet te zeggen als deze over n of g beschikt.

Als ik naar wat is mijn ip .nl ga dan krijg ik wel hetzelfde ip adres te zien maar met andere socket nummer. is dit misschien het probleem?

In ieder gevalt bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:03

lier

MikroTik nerd

hansje28 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:31:
Als ik naar wat is mijn ip .nl ga dan krijg ik wel hetzelfde ip adres te zien maar met andere socket nummer. is dit misschien het probleem?
Het IP dat je daar ziet is het IP adres van je Internet Provider (daar waarmee jij met de rest van de wereld verbonden bent).

Het gaat om het interne IP adres. Beste is om gewoon gebruik te maken van DHCP (router) en dit op de clients te activeren (zelf even zoeken onder welke instellingen je dit kan controleren).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03 13:43

amx

heb je zelf al 1 of ander geprobeerd, heb je de router geinstalleerd zoals in de handleiding staat? Voor mij lijkt het zo op een probleem van kabel verkeerd aansluiten, al kan ik er naast zitten, je post bevat daarvoor wat weinig informatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
ja ik heb de router via het boekje geinstalleerd, ook heb ik alles een eigen ip gegeven, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Gefeliciteerd (wat een butt dag om jarig te zijn)

Zou je eens in de eventlog kunnen kijken om te zien of daar iets vermeld staat?
Zou je een IPCONFIG /ALL van als het werkt (werkende machine) en van de andere pc die erbij komt waardoor het niet meer werkt?
Waarom gebruik je vaste IP adressen (port forwards??? toch wel buiten de DHCP scope???)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
Ik kreeg vanochtend de volgende melding, http://d.imagehost.org/00...011-01-01_om_15_00_27.png
dus ik begin me nu toch echt wel af te vragen als ik toch niet hetzelfde ip adres gebruik van. hoe zie ik welk intern ip adres ik gebruik?

sorry lier, vandaag is (gelukkig inderdaad) niet mijn verjaardag, standaard instelling van forum denk ik.
De termen die je gebruikt begrijp ik niet zoveel van, wel heb ik de eventlog nu open maar dit is voor mij wartaal.
Waarom ik vaste ip adressen gebruik, geen idee. standaard denk ik. is dit fout?

[ Voor 7% gewijzigd door hansje28 op 01-01-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

DHCP inschakelen op je iMac:

Systeemvoorkeuren (in het menu bovenin), Netwerk.
Links zie je Ethernet en Draadloos staan, controleer dat beiden bij "Configureer IPv4" op "Via DHCP" ingesteld staan.

Voor de laptop is het handig om te weten welke versie daarop draait.
Uitgaande van XP:

Start, Configuratiescherm en dan Network Connections
Ga naar de eigenschappen van de LAN (rechter muisknop)
Algemeen, TCP/IP, Eigenschappen
Voor zowel IP als DNS kiezen voor automatisch toe kennen.

Voor 7 (en Vista ook wel):

Linksys linkje

Controleer vooraf wel even of je DHCP hebt ingeschakeld op je router:

handleiding, pagina 7 (DHCP gebruiken als zoekterm binnen de PDF)

Voor meer informatie is het goed om eens naar deze pagina te kijken, hier staat redelijk begrijpbare informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
Top, het uitvallen van het netwerk is nu opgelost (tot zover ik er nog geen last van heb gekregen). super bedankt lier.

Ik heb jammergenoeg nog wel last van lag, iemand die hier toevallig een oplossing voor weet. Ik snap dat het lastig is om tips te geven zonder te kunnen zien naar de instellingen van het netwerk. Maar in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:21

D4NG3R

kiwi

:)

Lag als in een hoge ping tijdens games?
Lag als in een online video die stottert tijdens het afspelen?

Net zoals je openingspost geef je zo weinig info ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
ping is hoog in de zin dat internet lang op zich laat wachten voordat het begint te laden, en bij gamen dus lag. internet pagina's beginnen na een paar seconden pas te laden, terwijl mijn download snelheid wel normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

hansje28 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:36:
ping is hoog in de zin dat internet lang op zich laat wachten voordat het begint te laden, en bij gamen dus lag. internet pagina's beginnen na een paar seconden pas te laden, terwijl mijn download snelheid wel normaal is.
Je zou eens kunnen testen door de DNS servers van je provider (of die van Google of OpenDNS) in te stellen op de clients (even zelf uit zoeken hoe je dat doet... :9 ). Echter kan dat wat helpen, maar ik vind (persoonlijk) online gamen (zeker first person shooters) draadloos not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
lier schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:35:
[...]

Je zou eens kunnen testen door de DNS servers van je provider (of die van Google of OpenDNS) in te stellen op de clients (even zelf uit zoeken hoe je dat doet... :9 ). Echter kan dat wat helpen, maar ik vind (persoonlijk) online gamen (zeker first person shooters) draadloos not done.
Met het dikgedrukte snap ik niet precies wat je bedoelt.
Is er ook een mogelijkheid om de router zo in te stellen dat ik niet voor elk apparaat een dhcp nummer moet aanmaken? ik snap namelijk niet dat de router gewoonweg ingewikkeld inelkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

lier schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:35:
[...]

Dat laatste, en wil je het toch draadloos voor elkaar krijgen.. dan haal ik hem weer uit de kast... wijzig het draadloze kanaal van je router eens.
Pagina: 1