Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb van de week een aantal keer mijn laptop: http://tweakers.net/pricewatch/220493/hp-pavilion-tx2550ed-entertainment-notebook-pc-serie-(cj958ea).html#tab:info op marktplaats gezet. Nu is mijn laptop iets anders met 4GB DDR2 en een extra accu die blijkbaar niet iedereen erbij krijgt. Dat geld ook nog voor de laptop sleeve die erbij kwam.

Helaas krijg ik allemaal biedingen van 300 euro max. Is hij zo weinig waard? Ik schatte hem toch wel op zo'n 500 euro minimaal.

Ik wil namelijk een andere laptop kopen met een groter scherm en beter specs voor het geld wat ik voor deze laptop krijg. Denken jullie dat dit mogelijk is?

Hier is ook nog een link naar de ad: http://link.marktplaats.nl/408698811 (Niet bedoelt als verkoop stunt, maar doe ik iets verkeerd?)

(als dit verkeerd staat, hoor ik het denk ik wel)

Groeten, Faalbeertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:51:
Ik wil namelijk een andere laptop kopen met een groter scherm en beter specs voor het geld wat ik voor deze laptop krijg.
Wat denk je zelf? Mensen gaan dan zelf die nieuwe laptop kopen die jij wilt kopen. Waarom een tweedehandsje kopen als je voor dat geld een nieuwe kunt halen? Dus je plan heeft niet zoveel kans. De waardevermindering is nu eenmaal een gegeven bij tweedehands, of er nu een extra batterij bij zit of een sleeve :) .

Even snel gekeken, en het is geen erg courante laptop. Tablet PCs verliezen het van echte tablets, en 2 jaar is een lange tijd. Dus €500 is een erg onwaarschijnlijk (hoog) bedrag om te vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 31-12-2010 02:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen houdt deze laptop voor jezelf. Je kunt er mogelijk al AndroidOS opzetten om daar mee te rommelen of het als touchscreen in een kamer te gebruiken of misschien als luxe afstandsbediening. Want zoals gambieter al zegt is er weinig markt voor TabletPCs. Daarbij komt dat de hardware sterk is verouderd, vooral op het gebied van de cpu en grafische processor.

Trouwens het plaatsen van echte foto's helpt in mijn optiek ook altijd bij de verkoop van een product. Zo weten potentiële kopers weer ietsje zekerder dat je het product daadwerkelijk in huis hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 02:00:
[...]

Wat denk je zelf? Mensen gaan dan zelf die nieuwe laptop kopen die jij wilt kopen. Waarom een tweedehandsje kopen als je voor dat geld een nieuwe kunt halen? Dus je plan heeft niet zoveel kans. De waardevermindering is nu eenmaal een gegeven bij tweedehands, of er nu een extra batterij bij zit of een sleeve :) .

Even snel gekeken, en het is geen erg courante laptop. Tablet PCs verliezen het van echte tablets, en 2 jaar is een lange tijd. Dus €500 is een erg onwaarschijnlijk (hoog) bedrag om te vragen.
Het kan aan mij liggen, maar voor al die specs in zo'n compacte multifunctionele laptop die er goed uit ziet kan toch best 500 euro voor worden gevraagd? Als ik kijk naar een doorsnee 15 inch laptop met dezelfde specs wordt er al makkelijk 500 euro voor geboden. Daarbij is 4gb ram, 512 mb Radeon, dualcore 2Ghz etc toch niet zo slecht?

Is het zo dat Touchscreen zo ongewild is? Ik dacht juist dat het populair was. En wat bedoel je met Courant?

En ja je hebt gelijk, Tablets wordt al snel meer voor betaald, wat gek is want als je kijkt wat je krijgt voor 600 euro is het gewoon belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 02:13:
Het kan aan mij liggen, maar voor al die specs in zo'n compacte multifunctionele laptop die er goed uit ziet kan toch best 500 euro voor worden gevraagd? Als ik kijk naar een doorsnee 15 inch laptop met dezelfde specs wordt er al makkelijk 500 euro voor geboden. Daarbij is 4gb ram, 512 mb Radeon, dualcore 2Ghz etc toch niet zo slecht?

Is het zo dat Touchscreen zo ongewild is? Ik dacht juist dat het populair was. En wat bedoel je met Courant?

En ja je hebt gelijk, Tablets wordt al snel meer voor betaald, wat gek is want als je kijkt wat je krijgt voor 600 euro is het gewoon belachelijk.
Het is een tweedehands laptop, wat betekent dat de batterij mogelijk slecht is, en zeker de processor is niet eentje die veel mensen zal aanspreken. Je kunt het niet met nieuwe laptops vergelijken, want daar loopt men geen risico met batterijen, garantie etc mee.

Niet courant betekent dat er geen echte markt voor is. De echte tablets zijn nu eenmaal handiger, nieuwer, etc. Je kunt zelf een minimumprijs instellen voor het bieden, maar ik verwacht niet dat je er succes mee gaat hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
500 euro is op zich geen slechte prijs imho, maar wellicht net te hoog. Maar minder dan 400 euro zou ik ook niet snel doen. We hebben het hier wel over een compacte 12,1" notebook met touchscreen en grote extra accu. Hoe is de staat van de accu's btw? Bluetooth en alles er op. 2 jaar is ook niet zo oud. Mijn 3 jaar oude laptop had ik op zich ook wel voor 300 euro kunnen slijten (is uiteindelijk 200 euro als vriendenprijsje voor mn broertje geworden).

Alleen tsja, is er vraag naar een tablet? Men zal hem tegenwoordig toch te snel aan een iPad linken misschien...

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 31-12-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De accu's zijn echt in goede staat naar mijn weten. Het ligt natuurlijk aan de programma's die je open hebt staan. Maar de kleine accu houd het met gemak 1-2 uur uit terwijl ik films aan het kijken ben en MSN en Skype Etc. De grote zou ik niet weten, maar in ieder geval 2-4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Helass, maar aan taxaties doen we niet meer. Lees voor een hulpmiddel voor correcte prijsbepaling: Howto: prijsbepaling (oude) hardware.

Veel succes met de verkoop van je laptop! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.