• backSlasher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08-2011
Zo op t eind van het jaar wordt t wel tijd mijn prehistorische bak (1,3G DURON...) te vervangen.

Wil een redelijk futureproof mobo aan de onderkant van de markt, zal in eerste instantie (ongeveer) een Athlon II X2 240 erop zetten, later/ooit naar een quad/hexa over als dat nodig blijkt (ik loop graag achter de feiten aan).

Er moet per se onboard video op zitten, die graag ook Full HD aan kan zonder gewetensbezwaren, en graag ook DX10 als t even kan.

Vervolgvraag is dan of mn oude 330W voeding zo'n nieuwe plank-plus aankan?
En ik wil wel mn 2 IDE schijven voorlopig blijven gebruiken.

Kan ik dan de voorlopige conclusie trekken, dat ik nu blind de BBG nov/dec budget optie - ASRock 880GM-LE kan pakken, of zijn er nog andere opties in deze sector?

hoe zit t met het verschil tussen nvidia en AMD op onboard graphics gebied?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat betreft je mobo en cpu keuze, allemaal prima. Geheugen 4GB ofzo, kun je even vooruit.

Maar wil je een gratis tip? Gooi je IDE schijven weg. Neem een moderne SSD of een SATA schijf als je echt geen budget hebt. Die oude dingen gaan de reactiesnelheid van je nieuwe pc zo erg beinvloeden.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 21:24
het moederbord kan wel maar 2 ide schijven aan (master - slave), maar dat is dus voldoende
uit eigen ervaring zou ik Windows 7 aanraden, doordat die meer cached (4GB ram is dus zeker aan te raden) dan Windows XP gaat die vertraging van de ide schijven reuze meevallen
het upgraden van een harde schijf is vrij eenvoudig, dus die kan je altijd nog bijkopen
gezien je blijkbaar niet zo veel aan snelheid hecht is een SSD dus zwaar af te raden (veel te duur voor wat het waard is in jouw geval)

is het oude voeding? hoewel een X2 met onboard GPU ruim toekomt met 330W, zou je toch best eens nakijken of het wel kan (hoeveel Ampère kan de voeding leveren op 12V?)
vroeger was alles meer op 5V, nu meer op 12V
als je voeding een vierkante (2x2 pins) 12V cpu connecter heeft is het waarschijnlijk wel in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?

Dit soort adviestopics zijn niet toegestaan op GoT. Ook voor je vervolgvraag is voldoende leesvoer op GoT te vinden. Kijk ook eens op Best Buy Guide overzichtstopic

Dit topic is gesloten.